Co potřebujete vědět o gummech s vitaminem D.

Co potřebujete vědět o gummech s vitaminem D.

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Skvěle chutnající ovocné příchutě a vitamíny? Pokud jste měli gumový vitamin D, možná vás zajímá, jestli je to léčba nebo doplněk, který skutečně funguje.



co je považováno za mikro penis

Gumy vitaminu D jsou účinné doplňky, které mohou zvýšit hladinu tohoto esenciálního vitaminu v krvi. Jedna studie zjistila, že gummiy byly absorbovány snadněji než vitamin D ve formě tablet ( Wagner, 2019 ).

Životně důležité orgány

  • Gumy s vitaminem D jsou účinným způsobem, jak zvýšit hladinu vitaminu D, ale mohou stát víc než jiné formy doplňků stravy.
  • Užívání příliš velkého množství vitaminů D jednou nebo dvakrát vám neublíží, i když existuje riziko, že budete příliš dlouho užívat příliš mnoho vitaminu D.
  • Nakonec, nejlepší doplněk vitaminu D by měl být ten, který si můžete dovolit a je snadné jej důsledně užívat.

Existuje mnoho, co může ovlivnit, jak dobře vaše tělo používá doplněk, včetně toho, z čeho je vyroben a co máte v žaludku, když ho užíváte. Zde je to, co potřebujete vědět o gummech s vitaminem D a o tom, jak jsou porovnány s jinými doplňky.

Co je třeba vzít v úvahu při nákupu gummies vitaminu D.

Pokud máte dietní obavy, před nákupem zkontrolujte přísady. Spousta gumiček s vitaminem D obsahuje věci jako kukuřičný sirup nebo umělá sladidla.



Pokud jste vegan, možná budete muset zkontrolovat, zda značka, kterou chcete koupit, ve svém vzorci nepoužívá želatinu. Možná budete muset zkontrolovat informace o produktu, abyste zjistili, zda je vzorec bez lepku nebo z důvodu výrobního procesu existuje riziko kontaminace.

Jakkoli budete chtít, měli byste se vyvarovat užívání více než doporučené dávky vitaminů D gummies (obvykle jedna guma pro dospělé denně). Toxicita vitaminu D je vzácná, protože naše těla přirozeně regulují, kolik vitaminu D vyděláváme na slunci. Není snadné konzumovat příliš mnoho vitaminu D z potravy, ale může k tomu dojít prostřednictvím doplňků ( Chauhaun, 2020 ).

Jíst příliš mnoho gummií vitaminu D vás jednou nezabije. Jediným způsobem, jak získat toxicitu vitaminu D, je užívat extrémně vysoké dávky doplňků po delší dobu. Největším rizikem nadměrného množství vitaminu D je vysoká hladina vápníku, která může způsobit zmatek, zácpu, nadměrnou žízeň a nadměrné močení (Chauhaun, 2020).



reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

jak udělat ptáka delší a větší
Zjistit více

Proč je vitamin D tak důležitý

Většina lidí ví, že vitamin D podporuje zdraví kostí, ale dělá toho mnohem víc.

Vitamin D je skupina hormonů, které spolupracují na udržování základních tělesných funkcí, jako je udržování zdravého srdce a podpora imunitního systému.

Tento vitamin získává svou pověst podporující kosti, protože pomáhá vašim střevům vstřebávat vápník. Nedostatek dostatečného množství může způsobit křivici u dětí a měknutí kostí u dospělých, což může vést ke zlomeninám ( Chauhan, 2020 ).

Pomáhá také tělu vstřebávat fosfáty a hořčík z potravy - což jsou minerály nezbytné pro mnoho základních operací v těle. Samotný hořčík se podílí na více než 600 chemických reakcích v těle a dělá velké práce, jako je udržování stálého srdečního rytmu a regulace krevního tlaku ( Bay, 2015 ).

Může také hrát roli v náladě. Jedna studie zjistila, že pacienti, kteří užívali doplňky vitaminu D, hlásili zlepšení příznaků deprese ( Jorde, 2008 ). Jeho spojení s úzkostí a depresí je také důvod, proč jste možná viděli prodávat lampy s vitaminem D, které přirozeně zlepšují vaši náladu.

Deprese: porozumění americké skryté epidemii

10 minut čtení

Nedostatek vitaminu D může způsobit spoustu problémů. Nedostatek vitaminu D může způsobit únavu, zvýšit riziko srdečních onemocnění a může dokonce přispět k viscerálnímu tuku (nebezpečnému druhu, který se obaluje kolem vašich orgánů) ( Rafiq, 2018 ).

I když je výzkum omezený, studie naznačují, že nedostatek vitaminu D může přispět k předčasnému vypadávání vlasů u mužů a k tomu, jak závažné je vypadávání vlasů u žen ( Sáně, 2020 ).

Způsoby, jak zvýšit hladinu vitaminu D.

Doplňky vitaminu D nejsou nutné pro každého. Pokud máte stravu s vysokým obsahem vitaminu D nebo potraviny s přidaným vitaminem D, možná jíte dost. Mastné ryby, žloutky, houby a obohacené potraviny - jako pomerančový džus, mléko a náhražky mléka - jsou vše potraviny s vysokým obsahem vitaminu D. .

Nejjednodušší způsob, jak se vyhnout nedostatku, mohou být doplňky, zvláště pokud žijete v částech Spojených států, kde je méně slunečního světla . Nechte si otestovat hladinu v krvi a promluvte si s lékařem o jakýchkoli doplňcích, které plánujete užívat. Pokud jsou vaše hladiny vitaminu D normální, není třeba je doplňovat.

Existují různé druhy doplňků vitaminu D, které můžete užívat, ale to, zda pomáhají nebo ne, závisí na tom, jak důsledně své doplňky užíváte.

Cena je dalším faktorem, který je třeba vzít v úvahu při výběru doplňku. Gumy s vitaminem D stojí podstatně více než ty ve formě tablet. Tablety s vitaminem D stojí jen 3 centy za pilulku, zatímco gummies může stát až 19 centů za kus. Rozdíl v ceně vám může stát za to, pokud máte potíže s polykáním tablet nebo si užíváte žvýkací formu.

Na štítcích doplňků můžete vidět dvě formy vitaminu D: vitamín D2 a D3. Mnoho doplňků D3 se vyrábí vystavením lanolinu z ovčí vlny UVB paprskům, takže nejsou vhodné pro vegany ( Holick, 2007 ).

Wellbutrin XL způsobuje vypadávání vlasů

Vitamin D3 je účinnější při zvyšování hladiny tohoto vitaminu v krvi, ale obě formy jsou tělem dobře absorbovány a lze je efektivně využívat ( Tripkovic, 2012 ). Pokud svůj doplněk užíváte důsledně, nemusíte si dělat starosti s užíváním D2 kvůli dietním omezením.

Spoléhání se na sluneční světlo není dobrý způsob, jak posílit svůj vitamin D. Mnoho částí Spojených států nemá dostatek slunečního světla potřebného k udržení dostatečně vysokých hladin a pro tuto metodu existují vážná rizika, jako je rakovina kůže. Nemůžeme si vyrobit vlastní vitamin D, pokud máme na sobě opalovací krém, a jednoduše řečeno, bez ochrany proti slunečnímu záření neexistuje žádné bezpečné množství slunečního záření.

Reference

  1. Anderson, J.L., May, H.T., Horne, B.D., et al. Vztah nedostatku vitaminu D k kardiovaskulárním rizikovým faktorům, stavu nemoci a událostem v běžné zdravotní populaci. The American Journal of Cardiology, 106 (7), 963-968. doi: 10.1016 / j.amjcard.2010.05.027. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20854958/
  2. Baaij, J. H., Hoenderop, J. G., & Bindels, R. J. (2015). Hořčík u člověka: důsledky pro zdraví a nemoci. Fyziologické recenze, 95 (1), 1-6. doi: 10.1152 / physrev.00012.2014, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25540137
  3. Banihashemi, M., Nahidi, Y., Meibodi, N.T., Jarahi, L., Dolatkhah, M. Hladina vitaminu D3 v séru u pacientů se ztrátou vlasů ženského typu. International Journal of Trichology, 8 (3), 116-120. doi: 10.4103 / 0974-7753.188965. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5007917/
  4. Chauhaun, K., Shahrokhi, M., & Huecker, M. R. (2020). Publikování vitaminu D. StatPearls. Treasure Island, FL. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK441912/
  5. Holick, M.F. Nedostatek vitaminu D. The New England Journal of Medicine, 357 (3), 266-281. doi: 10,1056 / NEJMra070553. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17634462/
  6. Nowak, A., Boesch, L., Andres, E. a kol. Vliv vitaminu D3 na únavu vnímanou sebou: Dvojitě zaslepená randomizovaná placebem kontrolovaná studie. Medicína, 95 (52). doi: 10.1097 / MD.0000000000005353. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5207540/
  7. Rafiq, R., Walschot, F., Lips, P., Lamb, H., de Roos, A., Rosendaal, F.,… de Mutsert, R. (2018). Větší linie pasu souvisí s vyšším rizikem nedostatku vitaminu D. Evropská endokrinologická společnost . Citováno z https://www.eurekalert.org/pub_releases/2018-05/esoe-lwa051718.php
  8. Sanke, S., Samudrala, S., Yadav, A., Chander, R., & Goyal, R. (2020). Studium sérových hladin vitaminu d u mužů s předčasnou androgenetickou alopecií. International Journal of Dermatology, 59 ( 9), 1113-1116. doi: 10.1111 / ijd.14982. Citováno z https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ijd.14982
  9. Tripkovic, L., Lambert, H., Hart, K., et al. Srovnání doplňování vitaminu D2 a vitaminu D3 při zvyšování stavu 25-hydroxyvitaminu D v séru: systematický přehled a metaanalýza. American Journal of Clinical Nutrition, 95 (6), 1357-1364. doi: 10,3945 / ajcn.111.031070. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22552031/
  10. Wagner, C.L., Shary, J.R., Nietert, P.J., Wahlquist, A.E., Ebeling, M.D., Hollis, B.W. Studie bioekvivalence gumiček a tablet s vitaminem D u zdravých dospělých: Výsledky křížové studie. Živiny, 11 (5), 1023. Publikováno 2019 7. května doi: 10,3390 / nu11051023. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6566230/
Vidět víc