Co je to endomorfní strava? Kdo je endomorf?

Co je to endomorfní strava? Kdo je endomorf?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Endomorf je jedním ze tří typů těla, nazývaných také somatotypy. Tyto typy definoval psycholog William Sheldon ve 40. letech 20. století. Sheldon se domníval, že typ těla člověka je spojován s typem osobnosti. To dnes není široce přijímané, ale v určitých kruzích přetrvává představa tří odlišných typů těla.

Mesomorph je považován za ideální typ těla - někdo, kdo je pevný a svalnatý, se středním rámem a více svalů než tuků. Mezomorfy si mohou poměrně snadno nacvičit svaly cvičením, ale mohou také přidat tělesný tuk, pokud nebudou sledovat, co jí.



Ektomorf má přirozeně štíhlou stavbu s méně přirozeným svalem než mezomorf, ale také nižší tendenci přibírat na váze. Ectomorphs může mít potíže s přibíráním tuku nebo svalů, bez ohledu na to, jak tvrdě pracují.

Endomorf má vyšší procento tělesného tuku a méně svalové hmoty než mezomorf. Endomorfy mají tendenci mít kulatější tvar těla a jsou citlivější na spotřebu kalorií. Mohou snadno přibírat na váze, mají tendenci ukládat tuky a při hubnutí jim může být obtížnější.



Životně důležité orgány

  • Být endomorfem znamená, že máte jeden ze tří hlavních typů lidského těla, ostatní jsou mezomorfy a ektomorfy.
  • Endomorf má tendenci mít více tělesného tuku a méně svalů a má snazší čas na přibírání na váze než na jeho ztrátě.
  • Pro hubnutí může být pro endomorf dobrý nápad strava s vysokým obsahem bílkovin, zdravých tuků a komplexních sacharidů (a s nízkým obsahem jednoduchých sacharidů).
  • Kardio cvičení, jako je HIIT a silový trénink, mohou také pomoci při hubnutí.

Co by měl endomorf jíst při hubnutí?

Pokud máte typ těla endomorf, může být pro vás větší výzva zhubnout než váš mezomorfní bratr. Ale to neznamená, že to nelze udělat.

Bez ohledu na to, jaký typ těla máte, existuje opravdu jen jeden způsob, jak zhubnout: spálit více kalorií, než kolik jíte. Pokud to budete dělat, bez ohledu na to, jaké druhy potravin jíte, budete hubnout.

Někteří lidé mají pro endomorfy konkrétní doporučení:



můžete pít alkohol při užívání steroidů

Jeden navrhovaný endomorfní dieta zdůrazňuje chudé bílkoviny, zdravé tuky a komplexní sacharidy (jako ve Středomoří, paleo a keto diety) a omezuje jednoduché sacharidy, jako je bílý chléb, přidané cukry a zpracované potraviny. Toto doporučení je obecně dobré pro všechny, nejen pro endomorfy.

Výhodou tohoto typu stravy je, že zdravé tuky - jako jsou olivové oleje, avokádo a tučné ryby jako losos - zasycují, zatímco komplexní sacharidy, jako jsou celozrnné výrobky a zelenina, jsou zdroji energie, které pomalu spalují. Jednoduché sacharidy, jako jsou sladkosti a škrobová jídla, se rychle spalují, což podporuje vyšší příjem kalorií, což může vést k přírůstku hmotnosti.

reklama

Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA

Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

je 100 mg viagry příliš mnoho
Zjistěte více

Jaká cvičení jsou pro endomorfy nejlepší?

Každý úspěšný plán hubnutí by měl zahrnovat fyzickou aktivitu, jako je kardio a silový trénink, bez ohledu na typ vašeho těla.

Jeden typ cvičení, který může endomorf (nebo kdokoli jiný) zvážit, je HIIT, což je zkratka pro intervalový trénink s vysokou intenzitou. Místo toho, abyste se jen dostali na běžecký pás a běhali co nejdéle (také známé jako kardio v ustáleném stavu s nízkou intenzitou neboli LISS), zahrnuje HIIT tlak na vaši srdeční frekvenci s intenzivní aktivitou, jako je sprintování, proložené regenerací s nižší intenzitou období běhání nebo chůze. V typické relaci HIIT můžete sprintovat minutu a zpomalit na běhání nebo chodit další minutu, než znovu sprintujete, celkově maximálně 20 minut.

Silový trénink, jako je vzpírání, je také důležitý pro hubnutí. Štíhlá svalovina spaluje tělesný tuk, takže čím více svalové hmoty máte, tím úspěšnější můžete při hubnutí být.

Ale bez ohledu na typ vašeho těla nebo fitness cíle, je důležité si promluvit se svým poskytovatelem zdravotní péče před zahájením jakéhokoli nového stravovacího plánu nebo fitness rutiny.