Co je alternativní denní půst nebo ADF?

Co je alternativní denní půst nebo ADF?

Zřeknutí se odpovědnosti

Názory zde vyjádřené jsou názory odborníka a stejně jako ve zbytku obsahu Průvodce zdravím nenahrazují odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku ani léčbu. Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče.

jak zvýšit velikost ptáka

Odpověď: Ačkoli existují tři hlavní způsoby půstu, přerušovaný půst nakonec vede k omezení stravování po určitou dobu. U některých forem půstu to znamená zmenšení času, který máte povoleno jíst během dne, na malé okénko. Oblíbeným vzorem je nyní postit se 16 hodin a sníst všechna jídla během zbývajících 8 hodin. Warriorova dieta je další formou, která má menší stravovací okno.



Pro střídavý den nalačno to znamená jeden den nalačno, během kterého snížíte velmi nízké kalorie, následovaný svátkem nebo nedůstojným dnem, během kterého budete jíst, co chcete. Pak jen opakujete. Metoda 5: 2 a jíst-zastavit-jíst jsou variace na střídání vašich dnů. V poměru 5: 2 máte omezení kalorií na velmi nízkou hladinu dva dny v týdnu a zbývajících pět dní normálně jíte. Jíst-zastavit-jíst vyžaduje plný 24hodinový půst jednou nebo dvakrát týdně a opět pravidelné stravování ve zbývajících dnech.

Půst historicky pochází z náboženství. Vzpomeňte si na rychlý ramadán, během kterého věřící každý rok nejí ani nepijí od úsvitu do západu slunce. Několik náboženství má období půstu. Ale i přes dlouhou historii se půst stal populárním až před asi dvěma lety. Potenciální přínosy půstu pro zdraví jsme zkoumali pouze krátkou dobu. Výzkumu půstu se věnuji již 15 let, ačkoli v posledních dvou letech bylo snazší provádět další výzkum. Půst může potenciálně pomoci při hubnutí, snižování hladiny inzulínu a prevenci srdečních onemocnění, i když existují určité výhody, o nichž lidé mluví, o tom zatím nebylo prokázáno.

reklama



Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA

Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

Zjistit více

Obecně platí, že na půstu každý druhý den lidé jedí 500 kalorií v rychlý den, po kterém následuje den normálního stravování. Je zřejmé, že si musíte nalačno dávat pozor na kalorie, abyste se ujistili, že nepůjdete, ale další den je nesledovaný. Během studií umožňujeme účastníkům skupiny nalačno černou kávu, černý čaj, vodu a až dvě dietní limonády denně, aby pomohli s hladem. Omezujeme limonády, protože umělá sladidla mohou chuť na sladké zhoršit a prvních deset dní bývá pro mnoho lidí výzvou. Pokud to ale usnadní dodržování plánu, umožníme lidem například dát si do kávy lžíci smetany. Žvýkačka je také dobrým trikem k překonání hladu, zatímco si vaše tělo zvykne na nový styl stravování.



Styly postního dne se liší. Někteří lidé dělají celý půst 24 hodin pouze s kalorickými nápoji. Ostatní lidé jedí velmi nízké kalorie, kolem 500 za celý den. Ale v obou stylech se můžete vrátit k tomu, jak běžně jíte následující den. Je to jasný odklon od jiných typů diety, které se obecně spoléhají na denní omezení kalorií.

FDA schválil přes pult pilulky na hubnutí

Vidíme, že půst druhého dne může být pro některé lidi dobrým nástrojem, který jim pomůže zhubnout. Ale říkám lidem, aby to zkusili, pokud mohou obvykle chodit na delší dobu bez jídla nebo pokud jim to jejich práce usnadňuje. Pokud jste někdo, kdo má rád jídlo každé dvě nebo tři hodiny, pravděpodobně to nebude plán, který pro vás bude fungovat. Lidé, kteří to zkusí po omezenou dobu a poté se vrátí k tomu, jak jedli, obvykle přibírají na váze. V ideálním případě se jeden den postíte, jeden den hodujete a opakujete navždy.

Ale hubnutí není, protože na půstu je něco kouzelného. Jednoduše to funguje, protože obecně na půst vytváříte dostatečně velký kalorický deficit, který si během svátků nedokážete napravit. Většina lidí nakonec sníží příjem kalorií o 10%. Takže jedí méně kalorií, aniž by sledovaly své sváteční dny. Někteří lidé hlásí zvýšený pocit plnosti a menší hlad, ale to se nestává u každého.

Pokud jde o váš metabolismus, bude se snižovat - stejně jako při každé dietě - při hubnutí. Půst není magická kulka pro rychlý metabolismus. Existují určité náznaky, že půst může při hubnutí uchovat více svalů než jiné dietní plány. Když zhubnete, je typické, že 75% z této hmotnosti tvoří tělesný tuk a 25% z toho svaly. V některých výzkumech je ztráta hmotnosti u lidí, kteří jednají nalačno, pouze 10% svalové hmoty, na rozdíl od těchto typických 25%.

Existuje několik předběžných klinických studií, které naznačují, že může pomoci snížit inzulínovou rezistenci, a tak pomoci lidem s diabetem 2. typu. Může také snížit riziko srdečních onemocnění, ale opět se jedná o předběžná zjištění. Většina zdravotních výhod půstu, o nichž lidé hodně mluví, jako je prodloužená životnost, je založena na studiích provedených na zvířatech. V tuto chvíli nevíme, že tyto výhody budou u lidí platit.

Dalším běžným tvrzením o půstu je, že podporuje autofagii. Lidé prostě nevědí, že jediná studie, která o tom máme, se děje červy. Nemáme způsob, jak měřit autofagii u jiných zvířat nebo lidí, takže je nemožné říci, že k tomu dochází, nebo do jaké míry, když se lidé postí. Existují vědci, kteří pracují na způsobech, jak to měřit, a my můžeme být schopni v blízké budoucnosti. To zatím není možné.

Řekl bych, že hladovění pravděpodobně není bezpečné pro těhotné ženy, děti a seniory, které mají tendenci trpět úbytkem svalů, a proto při hubnutí nemusí ztrácet svalovou hmotu. Lidé s anamnézou poruch příjmu potravy, zejména s poruchami příjmu potravy, by tento typ stravování neměli vyzkoušet, protože může být příčinou omezení nebo větší jídla. Minulý výzkum zaměřený na lidi s anamnézou záchvatů záchvatů bičování ukazuje, že také neztrácejí váhu střídavým půstem. Tito jedinci mají tendenci jíst více během svátků než ostatní lidé, což eliminuje kalorický deficit, který vede ke ztrátě hmotnosti.

I když si můžete vyzkoušet půst, pokud užíváte léky, potřebujete souhlas svého lékaře a během celého procesu s nimi musíte úzce spolupracovat. Ztráta hmotnosti může změnit, kolik léků potřebujete, takže jakýkoli účinek na hubnutí musí být sledován lékařem.

Ale také bych řekl, že lidé, kteří se teď nejí podobně, by to neměli zkoušet. Nejúčinnější plán hubnutí je něco podobného vašemu současnému životnímu stylu, protože jeho údržba je snazší. Nakonec lidé, kteří hubnou nalačno, neschudnou více než ti, kteří zhubnou podle jiných plánů. Opět půst není magie. Jde o to, co můžete dělat dál.