Jaké jsou potenciální výhody biotinových gummi?

Jaké jsou potenciální výhody biotinových gummi?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Softgely pro vás nejsou dost měkké? Možná vás zajímá gumové doplňky, které jsou v posledních letech stále populárnější. Gummies nyní může dodávat různé živiny a doplňkové látky - pravděpodobně jste viděli online reklamy na vitamin C, vitamin B12, melatonin a další.

Biotin je další vitamin, který je k dispozici jako gummies, což ještě zvyšuje jeho oblíbenost na sociálních médiích. Než však investujete do biotinových gumiček, měli byste vědět, co je biotin, co může a co nemůže dělat a jak ho bezpečně užívat.

Životně důležité orgány

  • Biotin (vitamin B7 nebo vitamin H) je členem rodiny vitamínů B.
  • Biotinové gumy jsou jedním ze způsobů, jak užívat doplňkový biotin.
  • Na trhu existuje mnoho doplňků biotinu, které slibují několik zdravotních výhod, včetně zlepšeného růstu vlasů, lepší pokožky a silnějších nehtů. Existují omezené vědecké důkazy o těchto tvrzeních.
  • Než začnete s novým doplňkem, je dobré si promluvit s poskytovatelem zdravotní péče.

Co jsou biotinové gumy?

Biotinové gumy jsou doplňky, které přicházejí v gumovité formě místo pilulky nebo kapsle. Ano, výrobci doplňků spoléhají na naše milé vzpomínky na dětství švédských ryb a kyselých náplastí, které nám pomohou pohybovat léky.

Biotinové gumy mohou obsahovat pouze biotin, nebo mohou obsahovat biotin jako součást formulace s dalšími přísadami, jako je kolagen, keratin nebo vitamin D.

Jak si vybrat biotinové gumy

Někteří lidé mohou považovat ochucené kousky cukrovinek za příjemnější způsob, jak si vzít doplňky. Gumové mohou být také lákavé, pokud nemáte rádi pilulky nebo máte potíže s jejich polykáním. Mějte však na paměti, že mohou velmi dobře obsahovat cukr, sacharidy a kalorie. To může být problém, pokud potřebujete omezit příjem cukru nebo je prioritou hubnutí. Zkontrolujte štítek Nutriční údaje na lahvičce a zjistěte, zda tomu tak je.

Je dobré si ingredience před zakoupením naskenovat. Pokud máte dietní omezení, možná budete chtít zajistit, aby vybraný doplněk neobsahoval přísady, jako je kukuřičný sirup, umělá sladidla nebo umělé příchutě. Pokud jste vegan, možná budete chtít zajistit, aby gumičky nebyly vyrobeny ze želatiny. Můžete také zkontrolovat, zda váš potenciální doplněk biotinu neobsahuje GMO nebo je bez lepku.

reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistit více

Co je to biotin?

Biotin - také známý jako vitamin B7 nebo vitamin H - je ve vodě rozpustný vitamin, který má v lidském těle řadu rolí. Pomáhá přeměňovat jídlo na energii, metabolizovat tuky a aminokyseliny a hraje roli při vývoji vlasů, pokožky a nehtů.

Biotin je přirozeně přítomen v některé potraviny —Jako jsou vaječné žloutky, ryby, semena a ořechy (NIH, n.d.). Průměrný člověk dostává dostatek biotinu ze své běžné stravy.

Na co se biotin používá?

Biotinové doplňky, včetně gummies, jsou vysoce ceněny jako způsob, jak zlepšit zdraví vašich vlasů, pokožky a nehtů. Některá z tvrzení zahrnují, že užívání biotinu může zvýšit růst vlasů, vést k silnějším vlasům nebo zdravějším vlasům nebo posílit nehty.

V tomto smyslu však chybí přesvědčivé vědecké důkazy. Zatímco příznaky nedostatku biotinu zahrnují vypadávání vlasů, kožní vyrážky a křehké nehty, účinnost biotinu v doplňcích pro vlasy, pokožku a nehty jako prostředek k nápravě těchto stavů není ve velkých studiích podporována, napsali autoři metaanalýzy studií publikovaných v časopise z roku 2019 Dermatologie a terapie (Almohanna, 2019).

Skutečný nedostatek biotinu je velmi vzácný u lidí, kteří se stravují běžnou stravou (Bistas, 2020).

Mám brát biotinové gumy?

To záleží na tom, jaké máte obavy.

Pokud se obáváte o stav svých vlasů, pokožky nebo nehtů, je vždy dobré promluvit si s lékařem, než se pokusíte tento stav vyřešit pomocí doplňku stravy.

Pokud máte obavy z vypadávání vlasů, měli byste vědět, že biotin nebyl prokázán jako účinný lék na mužskou plešatost. Ačkoli existuje neuvěřitelné množství humbuku v sociálních médiích a reklama na trhu, která se zmiňuje o jeho účinnosti pro zlepšení kvantity a kvality vlasů, účinnost biotinu pro vlasy zůstává ve vědecké literatuře do značné míry neopodstatněná, napsali vědci v Journal of Drugs in Dermatology v roce 2017 (Soleymani, 2017).

U mužů je řídnutím vlasů nejčastěji mužská plešatost (androgenní alopecie), která je způsobena citlivostí vlasových folikulů na vedlejší produkt testosteronu. Vitamíny a minerály to nemohou změnit, i když pro tento stav existuje mnoho účinných perorálních a topických léků.

To znamená, že mnoho lidí bere doplňky, protože si uvědomují, že nemohou ublížit. Spadají biotinové gumy do kategorie nemůže ublížit? Při užívání biotinu je třeba si uvědomit jednu závažnou potenciální komplikaci (viz níže Nežádoucí účinky biotinu).

Ale pro většinu lidí vám užívání biotinu neublíží. Odborníci tvrdí, že je velmi obtížné užívat biotin v množstvích, která způsobí zranění nebo předávkování (Bistas, 2020). Stejně jako jiné vitamíny rozpustné ve vodě vaše tělo vylučuje přebytek, který nepoužívá, močí.

Jen to neberte jako licenci na pop biotinové gumy jako cukrovinky. Nejsou to bonbóny.

Typické dávkování biotinu

Typická dávka biotinových gumiček neexistuje, ale najdete je v dávkách do 5 000 mcg, 10 000 mcg a dále.

Pokud jde o dávkování biotinu, je třeba si uvědomit dvě věci: Co odborníci považují za adekvátní denní příjem (AI) biotinu a potenciální nebezpečí při užívání megadávek, které můžete snadno najít v extra silné nebo vysoce účinné biotinové gumy na Amazonu .

Úřad pro kontrolu potravin a léčiv nestanovil doporučenou denní dávku (RDA) pro biotin. V takových případech odhaduje Rada pro výživu a výživu (FNB) při Národních akademiích věd, inženýrství a medicíny denní adekvátní příjem (AI).

U biotinu je AI 30 μg u dospělých ve věku nad 19 let (NIH, n.d.). Doporučuje se, aby kojící nebo těhotné pacientky užívaly od 5 μg do 35 mcg denně (Bistas, 2020).

Ale doplnění biotinu je obecně zbytečné u zdravých lidí (NIH, n.d.).

Biotinové vedlejší účinky

O tomto varování, které jsme zmínili výše: Některé formulace biotinu obsahují stokrát větší množství biotinu, než je denní adekvátní příjem (AI) - 5 000 mcg, 10 000 mcg a více. (Pamatujte, že denní adekvátní příjem je 30 μg). Uvědomte si, že pokud užíváte multivitamin, může obsahovat biotin a zvyšovat váš celkový denní příjem.

Velmi vysoké hladiny biotinu mohou změnit výsledky krevních testů, včetně testů zahrnujících hormony a srdce. V roce 2017 FDA varovala, že užívání vysokých hladin biotinu může vést k falešně vysokým nebo nízkým výsledkům různých krevních testů.

Tento účinek na krevní testy vedl k nejméně jednomu hlášenému úmrtí: Pacient, který užíval vysoké dávky biotinu, měl infarkt, ale jeho lékaři nebyli schopni zjistit infarkt pomocí krevních testů. FDA později zpracoval: Biotin může vést k nepřesným hladinám chemické látky v krvi troponin , důležitý biomarker používaný k diagnostice srdečních problémů (FDA, 2019).

jaký je rozdíl mezi neobřezaným a obřezaným

Dnes FDA doporučuje že si před poskytnutím doplňku obsahujícího biotin promluvíte se svým poskytovatelem zdravotní péče, zvláště pokud máte provedeny laboratorní testy související se srdcem nebo hormonem (FDA, 2019).

Reference

  1. Almohanna, H. M., Ahmed, A. A., Tsatalis, J. P., & Tosti, A. (2019). Role vitamínů a minerálů při vypadávání vlasů: recenze. Dermatology and Therapy, 9 (1), 51–70. Citováno z https://doi.org/10.1007/s13555-018-0278-6
  2. Bistas, K.G., Tadi, P. Biotin. [Aktualizováno 2020 8. července]. In: StatPearls [Internet]. Ostrov pokladů (FL): StatPearls Publishing; 2020 leden-. Dostupný z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK554493/
  3. Národní institut zdraví. Úřad doplňků stravy - biotin. (n.d.). Citováno 10. února 2021 z https://ods.od.nih.gov/factsheets/biotin-healthprofessional/
  4. Soleymani, T., Lo Sicco, K., & Shapiro, J. (2017). Zaľúbenost s doplňováním biotinů: Je za její rostoucí popularitou pravda? Srovnávací analýza klinické účinnosti versus sociální popularita. Časopis léků v dermatologii: JDD, 16 (5), 496–500. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28628687/
  5. US Food & Drug Administration. Centrum pro přístroje a radiologické zdraví. (2019). Aktualizace: FDA varuje, že biotin může interferovat s laboratorními testy. Citováno 11. února 2021, z https://www.fda.gov/medical-devices/safety-communications/update-fda-warns-biotin-may-interfere-lab-tests-fda-safety-communication
Vidět víc