Co jsou přirozené posilovače testosteronu? Pracují?

Co jsou přirozené posilovače testosteronu? Pracují?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Úrovně testosteronu nejsou marnotratnou metrikou, jako je maximální tlak na lavičce v tom, že jste mohli nebo nemusíte zaokrouhlovat nahoru. Ačkoli je testosteron stejně úzce spjat se stereotypními (a zastaralými) představami o mužskosti, jako jsou libry zvednuté v posilovně, tento hormon je nezbytnou součástí zdravého těla s výhodami, které jdou daleko za hranice svalové hmoty nebo síly. (A je přítomen také u žen, i když je běžně považován za mužský pohlavní hormon.) Testosteron a jeho derivát DHT, produkovaný primárně varlaty, jsou, ano, zodpovědné za vývoj svalů, ale také za růst genitálií, ochlupení, produkci spermií , sexuální apetit, zdraví kostí a produkce červených krvinek.



Životně důležité orgány

  • Testosteron hraje v těle mnoho rolí a podporuje nejen produkci spermií a sexuální apetit, ale také zdraví kostí a produkci červených krvinek.
  • Ukazují se dva krevní testy<300 ng/dL can confirm low testosterone (hypogonadism). Some labs use a lower cut-off of <270 ng/dL.
  • Přírodní posilovače testosteronu spadají do dvou kategorií: doplňky stravy a změny životního stylu.
  • Nedostatek živin může způsobit nízkou hladinu T, takže doplňky, které tyto nedostatky napraví, mohou být účinnou léčbou.
  • Zdravé návyky, jako je dostatek spánku, snížení stresu a pravidelné cvičení, mohou také podporovat produkci testosteronu.

Stejně jako všechny ostatní důležité aspekty zdraví, od vitamínů a minerálů po hormony, je možné mít nedostatek testosteronu, který se nazývá hypogonadismus nebo častěji low-T. Přesné mezní hodnoty normální hladiny testosteronu u mužů se liší, ale odhady se obvykle pohybují od 270–1 070 ng / dL. Mít hodnotu pod 300 ng / dL je rozumné omezení, které má být diagnostikováno s nízkým testosteronem, podle Americká urologická asociace (AUA) (AUA, 2018). Ve většině případů jsou vaše hladiny testosteronu v krvi testovány ráno, když jsou nejvyšší. Dva krevní testy ukazující hladiny pod 300 ng / dL (nebo pod 270 ng / dL) potvrzují diagnózu hypogonadismu, který může způsobit příznaky nízkého testosteronu, jako je nízký sexuální apetit, erektilní dysfunkce (ED), zhoršení svalové hmoty, přírůstek hmotnosti a únava - a přispívá k obezitě, cukrovce a srdečním onemocněním.

Nízké T není neobvyklé. Třicet devět procent mužů starších 45 let, kteří se prezentují poskytovateli primární péče, trpí nedostatkem testosteronu, podle jednoho odhadu (Rivas, 2014). Ve skutečnosti je to čím dál častější. Hladiny testosteronu u amerických mužů od 80. let 20. století výrazně poklesly, vědci našli - i když si nejsou úplně jisti proč. A to, že vaše úrovně byly dříve normální, ještě neznamená, že jsou teď také. S přibývajícím věkem úrovně T klesají, počínaje věkem 30. Klesají přibližně o 1% ročně nebo zhruba o 10% každé desetiletí (Travison, 2007).

jak udržovat erekci po dobu 30 minut

reklama



Doplňky podpory římského testosteronu

Nabídka pro váš první měsíc je 15 $ (sleva 20 $)

Zjistit více

Jaké jsou přirozené způsoby, jak zvýšit testosteron?

Řekněme, že nejste připraveni na terapii testosteronem. Pokud hledáte způsoby, jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu, můžete si vybrat ze dvou cest: doplňky a změny životního stylu. Zatímco změny životního stylu, které podporují zdravé hladiny testosteronu, jsou zvyky, které by si měl každý osvojit pro celkové zdraví a pohodu, doplňky stravy jsou komplikovanější. Dodatky jsou regulovány pouze volně americkým Úřadem pro kontrolu potravin a léčiv (FDA), takže je vždy důležité nakupovat od společnosti, které můžete důvěřovat.



jak dlouho trvá mobii pracovat

Doplňky

Je důležité znát přísady a jak mohou ovlivnit hladinu T v těle. Pouze 25% složek použitých v doplňcích testosteronu, které jsou k dispozici na prodej, zkoumané vědci z University of Southern California (USC), mělo vědecký výzkum, který prokázal, že podporují testosteron. Z přísad použitých v těchto doplňcích nemělo 61,5% žádné údaje o jejich účinnosti a 18,3% mělo protichůdné údaje o tom, zda fungují nebo ne (Clemesha, 2020).

jak dlouho trvá, než se z vašeho systému dostanou léky na štítnou žlázu

Ashwagandha používá: s čím může tato léčivá rostlina pomoci?

8 minut čtení

Je také důležité si uvědomit, že i když můžeme některé doplňky nazvat posilovači testosteronu, bylo by vhodnější říci, že podporují přirozenou produkci testosteronu v těle. Doplňky nemusí nutně zvyšovat hladinu testosteronu, kterou je vaše tělo schopné vytvářet; pouze poskytují potřebnou výživu, aby vaše tělo mohlo dělat to, co má, co nejúčinněji. Tady je to, co potřebujete vědět o běžných přírodních posilovačích testosteronu a o tom, jak fungují:

  • Vitamin D. Existují důkazy, že doplnění vitaminu D. může pomoci zvýšit hladiny testosteronu a sexuální funkce - u mužů, kteří nemají dostatek slunečního svitu (Pilz, 2011). Mnoho Američanů však nedostává dostatek vitaminu D. Pokud váš poskytovatel zdravotní péče testoval vaše hladiny T a zjistil, že jsou nízké, může být užitečné nechat je také otestovat vaše hladiny tohoto rozhodujícího vitaminu.
  • Ashwagandha. Tato léčivá bylina je adaptogen nebo rostlina, která pomáhá tělu vyrovnat se se všemi druhy stresu. Může ovlivnit hladinu testosteronu dvěma způsoby: přímým působením na hladiny hormonu a nepřímo ovlivněním hladin kortizolu. U mužů užívajících ashwagandhu se hladiny testosteronu zvýšily v průměru o 14,7% v jedné malé studii (Lopresti, 2019). Ashwagandha je také známý pro své schopnost snížit hladinu kortizolu , což je důvod, proč má pověst doplňku pro zvládání stresu (Chandrasekhar, 2012). A, jak zjistila jedna starší studie , zvýšené hladiny kortizolu vedou k nízké hladině testosteronu (Cumming, 1983). Řízením hladiny stresového hormonu může ashwagandha také pomáhat hladinám T.
  • Zinek. Doplnění tohoto esenciálního minerálu pomáhá zvýšit hladinu testosteronu u mužů s nedostatkem zinku, některé studie nalezly . Ale to nemusí pomoci, pokud jsou vaše hladiny zinku normální. Nedostatek zinku má negativní vliv na hladinu testosteronu v krvi, proto je klíčem korekce této nutriční mezery - ne přebytek zinku - (Fallah, 2018).
  • Pískavice řecké seno. U mužů užívajících tento bylinný přípravek po dobu 12 týdnů došlo nejen ke zvýšení ranní erekce a četnosti sexuální aktivity, ale také ke zvýšení jejich hladiny testosteronu. v jedné placebem kontrolované studii (Rao, 2016).
  • Kyselina D-asparagová (DAA). Ačkoli existují určité důkazy, že DAA může vašemu tělu pomoci uvolnit více testosteronu, tento výsledek je vidět pouze u netrénovaných mužů (Nahoře, 2009). V jedné studii u trénovaných mužů tento doplněk nezvyšoval ani volný testosteron, ani celkový testosteron (Melville, 2017).
  • Zrzavý. I když by to pravděpodobně nemělo být vaším doplňkem testosteronu první volby, může to stát za vyzkoušení, protože je snadno snášen. Přehled minulého výzkumu zjistili, že existují důkazy, že suplementace zázvoru může zvýšit produkci testosteronu snížením oxidačního stresu ve varlatech. Než však můžeme s jistotou říci, jsou zapotřebí klinické studie, které testují účinky zázvoru na člověka, nejen na jeho buňky (Banihani, 2018).
  • Dehydroepiandrosteron (DHEA). DHEA se přirozeně produkuje v těle v nadledvinách a je předzvěstí testosteronu. Perorální doplňky DHEA úspěšně zvýšily hladinu volného testosteronu, ale neovlivnily celkovou hladinu testosteronu v jedné studii (Liu, 2013). Výsledky studie jsou ale smíšené. v další malá studie , účastníci, kterým byl podáván DHEA po dobu šesti měsíců, vykazovali zlepšenou schopnost dosáhnout a udržet erekci ve srovnání se skupinou s placebem, ale nedošlo k žádné změně jejich hladin testosteronu (Reiter, 1999).
  • Tribulus terrestris. Tribulus, také volal Tribulus terrestris , je bylina s dlouhou tradicí používání v bylinné medicíně. Výzkum je omezen na tento doplněk, ale malá 90denní studie zjistil, že je schopen zvýšit hladinu testosteronu u účastníků o 16% (Sellandi, 2012). Jiný výzkum naznačuje však, že nemusí pomoci lidem s již normální hladinou testosteronu (Rogerson, 2007).

Změny životního stylu

Potřebovali jste ten další tlak na to, abyste konečně uplatnili nějaké zdravé návyky, které jste chtěli vyzkoušet? Zvažte své hladiny hormonů. Nenájdete zde žádné překvapivé návrhy, ale může být novinkou, že vám mohou pomoci dosáhnout vašich nejlepších hladin testosteronu.

  • Cvičení. Zatímco všechna cvičení ( dokonce kardio ) bylo spojeno se zlepšenými hladinami T, mluvíme konkrétně o silovém tréninku nebo silovém tréninku, který se ukázal znovu a znovu zvyšovat hladinu testosteronu (Kumagai, 2016; Kraemer, 1998). Vaše tělo potřebuje pro růst svalů testosteron. Ale jakmile zlepšíte svoji tělesnou skladbu pomocí svalového přírůstku, zůstanou vyšší úrovně T. Nikdy nejste příliš staří na to, abyste mohli začít. Starší muži, kteří pravidelně cvičí, mají vyšší hladinu tohoto hormonu než ti, kteří tak nečiní, nalezena studie (Ari, 2004).
  • Dostatečně se vyspat. Další samozřejmost, kterou se mnozí z nás snaží zavést do praxe. U mladých mužů, jejichž spánek byl omezen na pouhých pět hodin za noc, došlo k významnému snížení jejich hladiny testosteronu v jedné studii (Leproult, 2011). Nedostatek spánku byl také propojen k obezitě, což je zase spojený s nižší hladiny testosteronu (Cooper, 2018; Gapstur, 2002). Tělesný tuk produkuje estrogen, což může vést k nerovnováze hladin hormonů.
  • Spravujte úrovně stresu. Již jsme to zmínili v souvislosti s doplňováním ashwagandhy; stres hraje roli v hladinách testosteronu, protože glukokortikoidové stresové hormony mohou snížit produkci testosteronu (Whirledge, 2010)
  • Udržujte zdravou stravu. Již víte, že zaměření na celé potraviny a snížení obsahu kalorií s nízkým obsahem živin ve vaší stravě má ​​zásadní přínosy pro zdraví. Zejména pro zdraví mužů, pokud jde o hormony, vyladění vaší stravy může pomoci při hubnutí nebo snížení tělesného tuku produkujícího estrogen. Zdravá strava také zabrání nedostatkům - jako je zinek a vitamin D, jak jsme zmínili výše -, které vedou k nízkým hladinám T.

Co dělat, pokud máte nízkou hladinu testosteronu

Doplňky, jako jsou přírodní posilovače testosteronu, nejsou určeny k léčbě zdravotního stavu hypogonadismu nebo nízkého testosteronu. Pokud máte diagnostikován tento stav, měli byste se poradit se svým poskytovatelem zdravotní péče o skutečných možnostech léčby. I když některé studie mohou ukázat účinnost některých doplňků, celkově se neprokázalo, že zvyšují hladinu testosteronu. V případě diagnózy nízkého testosteronu může lékař navrhnout léčbu, jako je substituční terapie testosteronem (TRT), nazývaná také androgenní substituční terapie. TRT se dodává v mnoha různých formách, včetně gelů, pelet a injekcí, ale výzkum zjistil že u lidí na této léčbě není velký rozdíl v spokojenosti mezi typy (Kovac, 2014). Některé formy TRT mohou mít vyšší riziko nežádoucích účinků, včetně zvýšení krevního tlaku a poškození jater. V mnoha případech jsou topické gely předepsány jako první, protože poskytují stabilní normální hladinu testosteronu a jsou relativně snadno použitelné.

Reference

  1. Americká urologická asociace. (2018). Hodnocení a řízení nedostatku testosteronu (2018). Citováno 24. června 2020 z https://www.auanet.org/guidelines/testosterone-deficiency-guideline
  2. Ari, Z., Kutlu, N., Uyanik, B. S., Taneli, F., Buyukyazi, G., & Tavli, T. (2004). Sérový testosteron, růstový hormon a hladiny růstového faktoru 1 podobné inzulínu, doba duševní reakce a maximální aerobní cvičení u sedavých a dlouhodobě fyzicky trénovaných starších mužů. International Journal of Neuroscience, 114 (5), 623–637. doi: 10.1080 / 00207450490430499, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15204068
  3. Banihani, S.A. (2018). Zázvor a testosteron. Biomolecules, 8 (4), 119. doi: 10,3390 / biom8040119
  4. Chandrasekhar, K., Kapoor, J., & Anishetty, S. (2012). Prospektivní, randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná studie bezpečnosti a účinnosti vysoce koncentrovaného širokospektrálního extraktu kořene Ashwagandha při snižování stresu a úzkosti u dospělých. Indian Journal of Psychological Medicine, 34 (3), 255–262. doi: 10.4103 / 0253-7176.106022 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3573577/
  5. Clemesha, C. G., Thaker, H. a Samplaski, M. K. (2020). Složení doplňků „Posilování testosteronu“ a tvrzení nejsou podporována akademickou literaturou. The World Journal of Mens Health, 38 (1), 115–122. doi: 10,5534 / wjmh.190043, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31385468
  6. Cooper, C. B., Neufeld, E. V., Dolezal, B. A., & Martin, J. L. (2018). Spánková deprivace a obezita u dospělých: krátký výklad. BMJ Open Sport & Exercise Medicine, 4 (1), e000392. doi: 10.1136 / bmjsem-2018-000392, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30364557
  7. Cumming, D. C., Quigley, M. E. a Yen, S. S. C. (1983). Akutní potlačení cirkulujících hladin testosteronu kortizolem u mužů *. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 57 (3), 671–673. doi: 10,1210 / jcem-57-3-671, https://academic.oup.com/jcem/article-abstract/57/3/671/2675739
  8. Fallah, A., Mohammad-Hasani, A., & Colagar, A. H. (2018). Zinek je základním prvkem mužské plodnosti: přehled rolí Zn v oblasti zdraví, klíčení, kvality spermatu a hnojení mužů. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30009140
  9. Gapstur, S. M., Kopp, P., Gann, P. H., Chiu, B. C., Colangelo, L. A., & Liu, K. (2006). Změny BMI modulují změny související s věkem globulinu vázajícího pohlavní hormony a celkového testosteronu, ale ne biologicky dostupného testosteronu u mladých dospělých mužů: Studie mužských hormonů CARDIA. International Journal of Obesity, 31 (4), 685-691. doi: 10,1038 / sj.ijo.0803465, https://europepmc.org/article/med/16969359
  10. Kovac, J. R., Rajanahally, S., Smith, R. P., Coward, R. M., Lamb, D. J., & Lipshultz, L. I. (2014). Spokojenost pacientů s substituční terapií testosteronem: Důvody, které vedly k volbám. The Journal of Sexual Medicine, 11 (2), 553–562. doi: 10.1111 / jsm.12369, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24344902
  11. Kraemer, W. J., Staron, R. S., Hagerman, F. C., Hikida, R. S., Fry, A. C., Gordon, S. E., ... Häkkinen, K. (1998). Účinky krátkodobého silového tréninku na endokrinní funkce u mužů a žen. European Journal of Applied Physiology, 78 (1), 69–76. doi: 10,1007 / s004210050389, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9660159
  12. Kumagai, H., Zempo-Miyaki, A., Yoshikawa, T., Tsujimoto, T., Tanaka, K., & Maeda, S. (2016). Zvýšená fyzická aktivita má větší účinek než snížený příjem energie na zvýšení testosteronu způsobené úpravou životního stylu. Journal of Clinical Biochemistry and Nutrition, 58 (1), 84–89. doi: 10,3164 / jcbn.15-48, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26798202
  13. Liu, T., Lin, C., Huang, C., Ivy, J. L. a Kuo, C. (2013). Vliv akutního podávání DHEA na volný testosteron u mužů středního věku a mladých mužů po intervalovém tréninku s vysokou intenzitou. European Journal of Applied Physiology, 113 (7), 1783-1792. doi: 10.1007 / s00421-013-2607-x, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23417481/
  14. Lopresti, A. L., Drummond, P. D., & Smith, S. J. (2019). Randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná, crossover studie zkoumající hormonální a vitalitní účinky Ashwagandhy (Withania somnifera) na stárnutí, muže s nadváhou. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30854916
  15. Melville, G. W., Siegler, J. C. a Marshall, P. W. (2017). Účinky suplementace kyselinou d-asparagovou u mužů trénovaných na rezistenci během tříměsíčního tréninkového období: Randomizovaná kontrolovaná studie. Plos One, 12 (8). doi: 10,1371 / journal.pone.0182630, https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0182630
  16. Pilz, S., Frisch, S., Koertke, H., Kuhn, J., Dreier, J., Obermayer-Pietsch, B.,… Zittermann, A. (2011). Vliv suplementace vitaminu D na hladinu testosteronu u mužů. Hormonální a metabolický výzkum, 43 (03), 223–225. doi: 10,1055 / s-0030-1269854, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21154195
  17. Rao, A., Steels, E., Inder, W. J., Abraham, S., & Vitetta, L. (2016). Testofen, specializovaný extrakt z Trigonella foenum-graecumseed, snižuje ve dvojitě zaslepené randomizované klinické studii symptomy poklesu androgenu související s věkem, zvyšuje hladinu testosteronu a zlepšuje sexuální funkce u zdravých stárnoucích mužů. The Aging Male, 19 (2), 134–142. doi: 10.3109 / 13685538.2015.1135323, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26791805
  18. Reiter, W. J., Pycha, A., Schatzl, G., Pokorny, A., Gruber, D. M., Huber, J. C., & Marberger, M. (1999). Dehydroepiandrosteron v léčbě erektilní dysfunkce: prospektivní, dvojitě zaslepená, randomizovaná, placebem kontrolovaná studie. Urology, 53 (3), 590-594. doi: 10,1016 / s0090-4295 (98) 00571-8, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10096389/
  19. Rivas, A. M., Mulkey, Z., Lado-Abeal, J., & Yarbrough, S. (2014). Diagnostika a správa nízkého sérového testosteronu. Baylor University Medical Center Proceedings, 27 (4), 321–324. doi: 10.1080 / 08998280.2014.11929145, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25484498
  20. Rogerson, S., Riches, C. J., Jennings, C., Weatherby, R. P., Meir, R. A. a Marshall-Gradisnik, S. M. (2007). Účinek pěti týdnů suplementace Tribulus Terrestris na svalovou sílu a stavbu těla během tréninku předsezónních zápasů u hráčů elitní ragbyové ligy. Journal of Strength and Conditioning Research, 21 (2), 348-353. doi: 10.1519 / 00124278-200705000-00010, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17530942/
  21. Sellandi, T., Thakar, A., & Baghel, M. (2012). Klinická studie Tribulus terrestris Linn. v Oligozoospermia: Dvojitě slepá studie. AYU (An International Quarterly Journal of Research in Ayurveda), 33 (3), 356. doi: 10.4103 / 0974-8520.108822, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23723641/
  22. Topo, E., Soricelli, A., D’aniello, A., Ronsini, S., & D’aniello, G. (2009). Úloha a molekulární mechanismus kyseliny D-asparagové při uvolňování a syntéze LH a testosteronu u lidí a potkanů. Reprodukční biologie a endokrinologie, 7 (1), 120. doi: 10.1186 / 1477-7827-7-120, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19860889/
  23. Travison, T. G., Araujo, A. B., O’Donnell, A. B., Kupelian, V., & McKinlay, J. B. (2007, leden). Pokles hladiny testosteronu v séru na úrovni populace u amerických mužů. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17062768
  24. Whirledge, S., & Cidlowski, J. A. (2010). Glukokortikoidy, stres a plodnost. Minerva Endocrinologica, 35 (2), 109–125. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20595939
Vidět víc