Čaj na hubnutí: je podporován vědou?

Čaj na hubnutí: je podporován vědou?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Dovolte mi, abych vám řekl o mých dvou měsících pití čajů na hubnutí: Přišly v roztomilé krabičce s roztomilým brandingem, chutnaly jako lepenka a - ach jo - nefungovaly. Doufal jsem, že budou fungovat, abych byl jako ta značka teatox, která mě zaujala na sociálních médiích: zvenčí roztomilý. Ale i když nepracovali, byl jsem z vnitřní strany trochu jako ten produkt: stejně nudný jako lepenka. Nejsem dramatický - no, možná trochu. Ale ty dva měsíce, během nichž jsem nábožensky vařil svůj mokrý čaj ochutnávající papír dvakrát denně, hlad zmenšil můj emocionální rozsah na ten na listu lepenky.

Není nutné říkat, že jsem je přestal pít. Trvalo mi však déle, než jsem se přestal divit: je to moje vůle, která je pryč, nebo je čaj na hubnutí podvod?

Tyto čaje na hubnutí (nazývané také detoxikační čaje) nebo teatoxes jste na sociálních médiích určitě viděli. Možná ne stránky značek, které je prodávají, ale přinejmenším čaje, protože je jásají četné celebrity, z nichž každá má miliony následovníků. Většina z nás ví, že jsou to reklamy, ale přesto si nemůže pomoci, ale přemýšlela, jestli fungují. Tady je tedy o čajích vše, co potřebujete vědět - mimo můj zážitek plný hladu.



Životně důležité orgány

  • Čaje na hubnutí, nazývané také detoxikační čaje nebo teatoxes, tvrdí, že pomáhají lidem zhubnout.
  • Primárně to dělají s přísadami, které jsou projímadla nebo diuretika.
  • Potenciální vedlejší účinky zahrnují poškozenou funkci trávicího traktu, dehydrataci a nerovnováhu elektrolytů.
  • Mnoho přísad není testováno, což znamená, že také nevíme, zda vám skutečně pomohou dlouhodobě zhubnout.
  • Existují přírodní alternativy k těmto čajům na hubnutí s prokázanými výhodami.
  • Většina čajů, které podporují hubnutí, obsahuje kofein, EGCG nebo obojí.

Jak fungují čaje na hubnutí?

Nakonec, čaje na hubnutí většinou fungují - pokud fungují - protože jsou to přírodní diuretika (což znamená, že vás více močí) nebo projímadla (což znamená, no, víte). Naštěstí čaje na hubnutí používají přírodní ingredience, jako je senna, aloe, pampeliška, rakytník, prunella, lopuch, cascara a kořen rebarbory. Takže i když mohou dát vašim pomalým útrobám kop, pravděpodobně to nebude mít stejný účinek nebo stejnou míru jako, řekněme, praskající laxativní pilulky. (Prosím, nikdy to nedělejte, pokud to není skutečně lékařská potřeba.)

V některých případech fungují čaje na hubnutí, protože zastupují občerstvení. Pokud jste si zvykli dát dopoledne svačinu, ale vyměnit ji za jeden z těchto čajů, vytváříte kalorický deficit. I když je lidské tělo komplikované a ztráta hmotnosti může být také, vytváření kalorického deficitu (při kterém spálíte více kalorií, než přijmete) obecně vede k určitému úbytku hmotnosti.

Je však také důležité rozlišovat mezi produkty uváděnými na trh konkrétně jako čaje na hubnutí a čaje, které mají zdravotní výhody, které mohou zahrnovat hubnutí. Čaje prodávané speciálně pro hubnutí používají tyto bylinky, které snižují tělesnou hmotnost vytlačováním vody nebo stolice z těla. Některé čaje vám mohou pomoci zhubnout nebo vypadat trochu hubenější, i když to není jejich účel. K těm se dostaneme o něco později.



reklama

Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA

Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .



Zjistit více

Nebezpečí čajů na hubnutí

Jak moc vám může ublížit šálek čaje? Bohužel ne bezvýznamně, pokud to pijete nábožensky. Mezi potenciální vedlejší účinky čajů na hubnutí patří poškozená funkce trávicího traktu, dehydratace a nerovnováha elektrolytů.

Mohou poškodit vaši gastrointestinální funkci

Senna, jedna z přírodních složek použitých v některých z těchto čajů, vám může pomoci cítit se lehčí, protože obsahuje antrachinon . Existuje několik typů této sloučeniny, ale většinou jsou známé svým laxativním účinkem (Chien, 2015). Již roky je však známo, že nepřetržité užívání těchto sloučenin odvozených konkrétně ze senny může poškodit trávení. Antrachinonové sloučeniny ze senny mohou poškodit myenterické neurony, buňky na myenterickém plexu, což je hlavní nervový zdroj pro váš gastrointestinální trakt (Smith, 1968). Je to tato sada nervů, která řídí peristaltiku, vlnový pohyb, který tlačí hmotu vaším GI traktem. V průběhu času může tento pohyb svalů z poškození oslabit.

Je smutné, že závislost na projímadlech není neobvyklá. Výzkumní pracovníci řekněme, že existují čtyři primární skupiny lidí, kteří zneužívají projímadla: lidé s poruchami příjmu potravy; lidé soutěžící v určitých sportech s omezením hmotnosti; lidé středního věku, kteří je užívali při zácpě, ale nadále je zbytečně užívají; a lidé, kteří je používají k umělému vytváření zdravotních podmínek, jako je průjem (Roerig, 2010). I když se jen podíváte na první skupinu, Koalice pro poruchy příjmu potravy Odhaduje se, že 30 milionů Američanů trpí nebo v současné době trpí poruchou příjmu potravy (Eal Disorder Coalition, 2016). Výzkum ukazuje, že až 6% z této skupiny zneužívá projímadla, což znamená, že jejich počet může být až 1,8 milionu lidí (Roerig, 2010).

Mohou narušovat příjem živin

Počítáme tu vodu jako živinu, protože ji potřebujete. Laxativa, dokonce i ve formě čaje, mohou způsobit průjem, který vyčerpává tělo z vody, pokud to nekompenzujete dostatečným pitím. Diuretika mohou způsobit stejný účinek, protože také způsobují, že se vaše tělo zbavuje vody. Tato dehydratace bohužel může způsobit, že vaše tělo zadržuje vodu, aby napravilo nerovnováhu tekutin, což může vést k nadýmání a otokům. Laxativní použití bylo také spojeno s podvýživa u starších dospělých (Sturtzel, 2009) a laxativní použití snižuje hladinu vitaminu B12 v krvi rychlejší než přijímání vlákniny na podporu zdraví trávicího ústrojí (Sturtzel, 2010).

Laxativa mohou narušit rovnováhu elektrolytů

Nadýmání a otoky jsou jen začátkem vedlejších účinků, které vedou k tomu, že se zbavíte rovnováhy vody a elektrolytů projímadly. Je běžné, že lidé pociťují dušnost, zmatenost, rychlý nebo nepravidelný srdeční rytmus, horečku a chvění, chrastivý zvuk v plicích, když je narušena rovnováha těchto minerálů (Balcı, 2013). Pokud jsou vaše elektrolyty dostatečně ovlivněny, výsledky se mohou zvlnit a mít pro vás důsledky ledvinové a kardiovaskulární systémy (Roerig, 2010). Přestože účinky konkrétních čajů na hubnutí na tekutiny a elektrolyty nejsou známy, můžete se vystavit riziku, pokud budete pravidelně konzumovat čaje s laxativy.

Neznámí

Část rizika spojeného s pitím čajů, jako je tento, spočívá v tom, že nejsou regulovány FDA. Každá značka se bude lišit, ale některé mohou obsahovat přísady, které nebyly testovány na bezpečnost nebo dávkování. Je těžké předvídat nežádoucí účinky, které se mohou objevit, pokud nejsou přísady dobře prostudovány. To však také vede k potenciálním výhodám. Pokud existuje malý průzkum o účinných látkách ve vašem detoxikačním čaji, je těžké vědět, zda vám skutečně pomáhají dosáhnout vašich cílů, nebo jsou dokonce bezpečné. Vaše peníze by se lépe utratily jinde.

Bezpečnější a účinnější alternativy čajů na hubnutí

Ačkoli existují přírodní čaje, u nichž bylo prokázáno, že mají určitý účinek na hubnutí nebo ztrátu tuku, je důležité si uvědomit, že tyto účinky jsou malé. Správné stravování a ne příliš mnoho, pohyb těla, přiměřený spánek a kontrola stresu jsou důležité součásti hubnutí a udržení zdravé hmotnosti. A i když jsou naše těla složitá, hubnutí většinou sestává z kalorického deficitu. Tyto čaje, i když podporované některými klinickými výzkumy, nebudou mít žádný účinek, pokud jíte příliš mnoho pro své každodenní energetické potřeby.

Pokud hledáte přirozenější čaj na hubnutí, zelený čaj by pravděpodobně měl být první, který se hodí do košíku s potravinami. Zelený čaj je jedním z nejlepších čajů, které přirozeně povzbudí vaše tělo ke spalování tuků, protože se může pochlubit dvěma různými sloučeninami, které mohou pomoci při hubnutí: kofein a epigalokatechin galát (EGCG). Ale a nemůžeme to dostatečně zdůraznit, účinky na hubnutí jsou mírné. The Národní instituty zdraví (NIH) se zabývala zeleným čajem a doplňky zeleného čaje a dospěla k závěru, že vám mohou pomoci při hubnutí malého množství (Office of Dietary Supplement - Dietary Supplements for Weight Loss, 2019).

EGCG je druh katechinů, což je skupina sloučenin bohatých na silné antioxidační vlastnosti. Kofein může podporovat hubnutí, snižovat BMI a snižovat tělesný tuk, metaanalýza 13 randomizovaných kontrolovaných studií z roku 2018 Bylo nalezeno více než 600 účastníků (Tabrizi, 2018). Samotný výzkum EGCG je smíšený, ale dlouhodobý observační výzkum poznamenal, že pití asi 2 šálků zeleného čaje každý den je spojeno s nižší tělesnou hmotností a tělesným tukem (Lamprecht, 2015). Ale ztráta hmotnosti a tuku se zvyšuje když je EGCG užíván spolu s kofeinem , což ze zeleného čaje dělá dobrou přirozenou volbu, kterou můžete přidat do své stravy (Cisneros, 2017).

Pokud vám nevadí mírně hořká příchuť, rozhodněte se místo běžného zeleného čaje pro matchu. Koncentrace EGCG dostupná u této alternativy vyrobené z práškových čajových lístků je 137krát větší než běžný zelený čaj, který uvaříte, a nejméně třikrát vyšší než největší koncentrace zeleného čaje EGCG zaznamenaná v minulém výzkumu (Weiss, 2003).

Lidé, kteří pijí čaj s kofeinem, mají k detoxikačním čajům spoustu alternativ. Do tohoto seznamu můžete přidat čaj oolong a čaj Puerh, pokud máte chuť uvařit něco méně běžného. Oba tyto čínské čaje mohou pomoci zabránit přírůstku hmotnosti a potenciálně pomoci při hubnutí. Minulé studie prokázali, že čaj oolong může zvýšit metabolismus, zvýšit denní výdej energie (kalorie spálené každý den) (Rumpler, 2001) a snížit tělesnou hmotnost. U žen může také pití tohoto čaje konkrétně snížit břišní tuk (He, 2009). Extrakt z čaje Puerh Bylo také prokázáno, že napomáhá hubnutí a nižšímu BMI (Yang, 2014).

Čaje bez kofeinu

Pokud hledáte účinek čaju na hubnutí na zploštění žaludku, ale nezajímá vás počet na stupnici, možná budete chtít sáhnout po mátovém čaji. Bylinné čaje, jako je máta peprná, neobsahují kofein, takže se stimulantem nebudete mít stejné účinky na spalování tuků jako pití čaje. Většina klinických studií používá výtažky z této rostliny, která poskytuje silnější dávku, než jakou byste dostali přes čaj. Existují však důkazy, že extrakt z máty peprné může snížit gastrointestinální příznaky, jako je nadýmání a plyn u lidí se syndromem dráždivého tračníku (IBS) (Cash, 2016). Účinky se mohou přenést na čaj, ale není to známo.

Pokud sledujete svůj kofein, zkuste sáhnout po čaj rooibos . Tento červený čaj pocházející z Jižní Afriky je nejen bohatý na sloučeniny podporující zdraví zvané polyfenoly, ale může také podporovat odbourávání tuků a blokovat tvorbu nových tukových buněk (Sanderson, 2014). Existují však neoficiální zprávy, že tento čaj je stimulující navzdory nedostatku kofeinu, takže může být nejlepší vyzkoušet ráno.

Sečteno a podtrženo? Ty čaje na hubnutí stojí hodně a riskujete zažívací potíže, i když hubnutí není nic jiného než zaručené. Nejlepším řešením je pravděpodobně zdravé stravování, přiměřené cvičení a čaj, který již najdete v obchodě.

Reference

  1. Chien, S.-C., Wu, Y.-C., Chen, Z.-W., & Yang, W.-C. (2015). Přirozeně se vyskytující antrachinony: chemie a terapeutický potenciál u autoimunitního diabetu. Doplňková a alternativní medicína založená na důkazech, 2015, 1–13. doi: 10.1155 / 2015/357357, https://www.hindawi.com/journals/ecam/2015/357357/
  2. Cisneros, L. C. V., Lopez-Uriarte, P., Lopez-Espinoza, A., Meza, M. N., Espinoza-Gallardo, A. C., & Aburto, M. B. G. (2017). Účinky zeleného čaje a jeho obsahu epigalokatechinu (EGCG) na tělesnou hmotnost a tukovou hmotu u lidí: systematický přehled. Nutricion Hospitalaria, 34 (3), 731–737. doi: 10,20960 / nh.753, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28627214
  3. Fakta o poruchách stravování: Co ukazuje výzkum. (2016). Citováno 10. ledna 2020, z http://eatingdisorderscoalition.org.s208556.gridserver.com/couch/uploads/file/fact-sheet_2016.pdf
  4. He, R.-R., Chen, L., Lin, B.-H., Matsui, Y., Yao, X.-S., & Kurihara, H. (2009). Příznivé účinky konzumace čaje oolong na subjekty s nadváhou a obezitou způsobené stravou. Chinese Journal of Integrative Medicine, 15 (1), 34–41. doi: 10.1007 / s11655-009-0034-8, https: //www.ncbi. n lm.nih.gov/pubmed/19271168
  5. Lamprecht, M. (vyd.). (2015). Katechiny ze zeleného čaje a sportovní výkon. In Antioxidants in Sport Nutrition. CRC Press / Taylor & Francis, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK299060/
  6. Kancelář doplňků stravy - doplňky stravy pro hubnutí. (2019, 20. června). Citováno 14. února 2020, z https://ods.od.nih.gov/factsheets/WeightLoss-Consumer/
  7. Roerig, J.L., Steffen, K.J., Mitchell, J.E., & Zunker, C. (2010). Laxativní zneužívání. Drogy, 1. doi: 10.2165 / 10898640-000000000-00000, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20687617
  8. Rumpler, W., Seale, J., Clevidence, B., Judd, J., Wiley, E., Yamamoto, S., ... Hosoda, K. (2001). Čaj Oolong zvyšuje u mužů metabolickou rychlost a oxidaci tuků. The Journal of Nutrition, 131 (11), 2848–2852. doi: 10,1093 / jn / 131.11.2848, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11694607
  9. Sanderson, M., Mazibuko, S. E., Joubert, E., Beer, D. D., Johnson, R., Pheiffer, C.,… Muller, C. J. (2014). Účinky fermentovaného rooibosu (Aspalathus linearis) na diferenciaci adipocytů. Phytomedicine, 21 (2), 109–117. doi: 10.1016 / j.phymed.2013.08.011, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24060217
  10. Sturtzel, B., Mikulits, C., Gisinger, C., & Elmadfa, I. (2009). Použití vlákniny místo laxativního ošetření v geriatrické nemocnici ke zlepšení pohody seniorů. The Journal of Nutrition, Health and Aging, 13 (2), 136–139. doi: 10.1007 / s12603-009-0020-2, https://europepmc.org/article/med/19214342
  11. Sturtzel, B., Dietrich, A., Wagner, K.-H., Gisinger, C., & Elmadfa, I. (2010). Stav vitaminů B6, B12, kyseliny listové a homocysteinu u geriatrických domácích obyvatel, kteří dostávají projímadla nebo vlákninu. The Journal of Nutrition, Health & Aging, 14 (3), 219–223. doi: 10.1007 / s12603-010-0053-6, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20191257
  12. Tabrizi, R., Saneei, P., Lankarani, K. B., Akbari, M., Kolahdooz, F., Esmaillzadeh, A.,… Asemi, Z. (2018). Účinky příjmu kofeinu na hubnutí: systematický přehled a metaanalýza dos-odezvy randomizovaných kontrolovaných studií. Critical Reviews in Food Science and Nutrition, 59 (16), 2688–2696. doi: 10.1080 / 10408398.2018.1507996, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30335479
  13. Weiss, D. J. a Anderton, C. R. (2003). Stanovení katechinů v matcha zeleném čaji micelární elektrokinetickou chromatografií. Journal of Chromatography A, 1011 (1-2), 173–180. doi: 10.1016 / s0021-9673 (03) 01133-6, http://europepmc.org/article/MED/14518774
  14. Yang, T.-Y., Chou, JI, Ueng, K.-C., Chou, M.-Y., Yang, J.-J., Lin-Shiau, S.-Y.,… Lin, J .-K. (2014). Účinek redukce hmotnosti čaje Puerh u mužů s metabolickým syndromem. Fytoterapeutický výzkum, 28 (7), 1096–1101. doi: 10,1002 / ptr.5111, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24399768
Vidět víc