Vitamin E pro pokožku: může vám pomoci vypadat mladší?

Vitamin E pro pokožku: může vám pomoci vypadat mladší?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Vitamin E pro pokožku

Pokud jde o péči o pokožku, vitamin E je švýcarský armádní nůž. Má nejen více funkcí, které dokážou řešit širokou škálu problémů, ale je to také několik nástrojů, které označujeme jako jeden. Vitamin E je ve skutečnosti skupina osmi sloučenin rozpustných v tucích: čtyři tokoferoly a čtyři tokotrienoly. Tento vitamin má silné antioxidační vlastnosti, ale alfa-tokoferol je nejaktivnější z těchto sloučenin u lidí.



Životně důležité orgány

  • Vitamin E se skládá z osmi sloučenin, z nichž nejaktivnější u lidí je alfa-tokoferol.
  • Tento vitamin má silné antioxidační vlastnosti, které působí proti poškození buněk volnými radikály.
  • Může také pomoci chránit pokožku před poškozením UV zářením, i když je nejúčinnější v kombinaci s vitaminem C.
  • Je snadné uspokojit své každodenní potřeby pouze dietou, ale lokální formy vitaminu E mohou rychleji ukázat výsledky v kvalitě pokožky.

Výhody vitaminu E.

Pamatujete si, jak jsme vám řekli, že vitamin E je víceúčelový nástroj pro péči o pleť? Vitamin E může pomoci udržet vaši pokožku hydratovanou a vláčnou, chráněnou před poškozením sluncem, a může dokonce pomoci při známkách předčasného stárnutí, jako je tvorba jemných linií. Ale i když se vitamin E zabývá všemi těmito obavami o kůži, které považujeme od sebe odděleně, dokáže to díky jedné klíčové charakteristice: je to lapač volných radikálů díky své silný antioxidant vlastnosti (Keen, 2016).

jak zvětšíte objem spermií

Jednou z důležitých funkcí antioxidantů je udržovat volné radikály pod kontrolou. Volné radikály jsou sloučeniny, které mohou pocházet z vnějších zdrojů - jako je znečištění - ale mohou být také produkovány jako vedlejší produkt některých přírodních procesů ve vašem těle. V rovnováze s antioxidanty je to normální a tyto sloučeniny podporující zdraví získáváme z potravin, ale také z přirozené produkce našeho těla. Problémy však začínají nastat, když je příliš mnoho volných radikálů nebo nedostatek antioxidantů k jejich vyvážení. S přibývajícím věkem je to ještě důležitější ztratit některé z našich inherentní antioxidační mechanismy, urychlující tuto nerovnováhu. Pokud nebudou volné radikály správně zaškrtnuty, mohou způsobit poškození buněk, které nazýváme oxidační poškození.

reklama



Zjednodušte rutinu péče o pleť

Každá láhev Nightly Defense předepsané lékařem je pro vás vyrobena z promyšleně vybraných, silných ingrediencí a dodává se až k vašim dveřím.

Zjistěte více

Nerovnováha mezi volnými radikály a antioxidanty se nazývá oxidační stres, což je stav, který může ublížit buňkám byl spojen s několik chronických onemocnění, jako je cukrovka, srdeční choroby, některé druhy rakoviny, a neurodegenerativní onemocnění, jako je Alzheimerova choroba a Parkinsonova choroba. Oxidační stres je také spojené se stárnutím (Liguori, 2018). Oxidační stres nejen stárne naše vnitřní orgány prostřednictvím poškození buněk, což může způsobit chronická onemocnění, ale také způsobuje zánět a stárnutí naší pokožky, které vede k vráskám (Nguyen, 2012).



Retinol může být v současné době zlatým dítětem odvětví péče o pleť, ale vitamin E si jednoznačně zaslouží místo ve vaší lékárničce. Zde je důvod.

nejlepší předpis pilulka na hubnutí rychle zhubnout

Může pomoci uzdravit pokožku před poškozením sluncem

Pojďme hned na první věc: Nejlepší ochranou před poškozením fotem nebo poškozením sluncem je vyhýbání se působení ultrafialového (UV) záření, ať už ze slunce nebo solária. Kromě toho, že když musíme žít svůj život venku, je třeba aplikovat krém na opalování, aby se zabránilo poškození kůže a spálení sluncem. Vitamíny však mohou nabídnout i další ochranu. Ochrana před poškozením sluncem je společným tématem mezi nejlepšími vitamíny pro pokožku a vitamin E není výjimkou. Výzkum navrhuje že vitamin E může mít protinádorové i fotoprotektivní vlastnosti (Keen, 2016).

Ale sloučeniny, které tvoří vitamin E. může také pomoci chrání pokožku před poškozením způsobeným ultrafialovým (UV) světlem (Evans, 2010). UV záření poškozuje vaši pokožku způsobující produkci sloučenin zvaných reaktivní formy kyslíku (ROS). Volné radikály jsou typem ROS. Vaše pokožka má některé antioxidační funkce, které chrání před tímto poškozením, ale vitamíny E a C a antioxidační enzymy vám mohou nabídnout dodatečná ochrana a dokonce vyléčit poškození způsobené UV zářením (Pullar, 2017). Proto najdete vitamin E v mnoha výrobcích pro péči o pleť proti stárnutí a obvykle se přidává spolu s vitaminem C, protože z minulých výzkumů na vepřové kůži vyplynulo, že jsou více efektivní v boji proti poškození sluncem, které může vést k rakovině kůže společně (Lin, 2003).

Může neutralizovat škodlivé volné radikály

Přidružené poškození buněk s oxidačním poškozením , protože je také spojen se zánětem, může urychlit vytváření jemných čar (Ganceviciene, 2012). Některé však můžeme nahradit, čímž se antioxidanty a volné radikály dostanou zpět do rovnováhy, prostřednictvím stravovacího příjmu potravinových zdrojů protizánětlivé antioxidanty jako je vitamin E (Addor, 2017; Petruk, 2018). Proto potraviny a akce, které bojují proti zánětu jsou nedílnou součástí režimů proti stárnutí (Ganceviciene, 2012).

Může chránit lipidovou bariéru a zadržovat vlhkost

Jednou z hlavních funkcí naší pokožky je působit jako bariéra pro vnější svět a stejně jako mnoho jiných typů buněk ve vašem těle mají i vaše kožní buňky lipidové membrány. Jedním ze způsobů volné radikály způsobují poškození buněk rozložením lipidové (tukové) membrány na vašich buňkách (Keen, 2016). Lipidové membrány na vnější straně buněk na nejvzdálenější vrstvě pokožky vám brání zbytečně ztrácet vodu a elektrolyty a zadržovat vlhkost. Vitamin E může pomoci zabránit rozpadu této vrstvy a léčit poškození buněk, které již způsobují volné radikály.

je možné zvrátit stárnutí

Jak používat vitamin E.

Zdravá strava je dobrým základem pro celkovou zdravou pokožku, takže zdroje stravy jsou dobrým místem, kde začít, když se zaměřujete na příjem vitaminu E ke zlepšení kvality pokožky. Vzhledem k tomu, že vitamin E je rozpustný v tucích, vaše tělo si tuto živinu uloží, když ji potřebuje. Ořechy, špenát, avokádo, pšeničné klíčky, celozrnné výrobky a rostlinné oleje, jako je olivový olej a slunečnicový olej, jsou obzvláště bohatým zdrojem vitaminu E. Lze také užívat doplňky, je však možné je uspokojit pouze dietou, zejména proto, že tento vitamin se přidává do některých obohacených potravin.

Existují dvě formy vitaminu E, které najdete v doplňcích. Přirozeně získaná verze se běžně objeví na seznamu přísad kosmetických produktů a doplňků stravy jako d-alfa-tokoferol. Uvidíte syntetickou formu vitaminu E uvedenou jako dl-alfa-tokoferol. Od přirozené verze doplňků vitaminu E. je biologicky dostupnější , doporučený dietní příspěvek (RDA) je nižší než u syntetické verze (Lodge, 2005). Mnoho multivitaminů používá syntetickou verzi tohoto vitaminu.

Ale použití topického vitaminu E je také možností. Vitamin E najdete také v mnoha produktech péče o pleť proti stárnutí, včetně pleťových vod, oleje s obsahem vitaminu E a séra vitaminu E. Produkty vitaminu E také obecně obsahují vitamin C, protože jsou více efektivní v boji proti poškození sluncem, které může vést k rakovině kůže společně (Lin, 2003). Produkty vitaminu E také obecně obsahují vitamin C, protože jsou více efektivní v boji proti poškození sluncem, které může vést k rakovině kůže, společně ve studiích prováděných na vepřové kůži (Lin, 2003). Čistý olej z vitaminu E je také vynikajícím zvlhčovačem pro suchou pokožku a může dokonce pomoci při atopické dermatitidě. Díky svým hydratačním schopnostem je dobrým zvlhčovacím ošetřením pro oblasti se zvláště suchou pokožkou, jako jsou například kůžičky.

Potenciální rizika / vedlejší účinky vitaminu E.

Použití vitaminu E se však nedoporučuje pro každý typ pleti. Lidé s citlivou pokožkou možná budou chtít tento vitamin vynechat ze své rutiny péče o pleť a místo toho se rozhodnou pro zdroje stravy. Pokud si nejste jisti, promluvte si s dermatologem, který vám poradí podle typu pleti.

Perorálně by měl být užíván také vitamin E. I když je docela těžké získat příliš mnoho vitaminu ze zdrojů stravy, předávkování doplňky je možné a může narušit schopnost srážení krve v těle. Z tohoto důvodu by lidé, kteří užívají léky na ředění krve, jako je warfarin (značka Coumadin), měli před poskytnutím doplňků vitaminu E mluvit se svým poskytovatelem zdravotní péče.

Reference

  1. Addor, F.A.S. (2017). Antioxidanty v dermatologii. Anais Brasileiros de Dermatologia, 92 (3), 356–362. doi: 10.1590 / abd1806-4841.20175697 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5514576/
  2. Evans, J. A., & Johnson, E. J. (2010). Role fytonutrientů ve zdraví kůže. Živiny, 2 (8), 903–928. doi: 10,3390 / nu2080903 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22254062/
  3. Ganceviciene, R., Liakou, A. I., Theodoridis, A., Makrantonaki, E., & Zouboulis, C. C. (2012). Dermatoendocrinol, 4 (3), 308–319. doi: 10,4161 / derm.22804 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23467476/
  4. Keen, M. A. a Hassan, I. (2016). Vitamin E v dermatologii. Indian Dermatology Online Journal, 7 (4), 311–315. doi: 10,4103 / 2229-5178,1849494 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27559512/
  5. Liguori, I., Russo, G., & Abete, P. (2018). Oxidační stres, stárnutí a nemoci. Klinické intervence při stárnutí, 13, 757–772. doi: 10,2147 / CIA.S158513 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29731617/
  6. Lin, J.-Y., Selim, M., Shea, C. R., Grichnik, J. M., Omar, M. M., Monteiro-Riviere, N. A., a Pinnell, S. R. (2003). UV fotoprotekce kombinací topických antioxidantů vitamin C a vitamin E. Journal of the American Academy of Dermatology, 48 (6), 866–874. doi: 10,1067 / mjd.2003,425 https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0190962203007813
  7. Lodge, J. K. (2005). Biologická dostupnost vitaminu E u lidí. Journal of Plant Physiology, 162 (7), 790–796. doi: 10.1016 / j.jplph.2005.04.012 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16008106/
  8. Nguyen, G., & Torres, A. (2012). Systémové antioxidanty a zdraví pokožky. Journal of Drugs in Dermatology, 11 (9), e1–4. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23135663/
  9. Petruk, G., Giudice, R. D., Rigano, M. M. a Monti, D. M. (2018). Antioxidanty z rostlin chrání před stárnutím kůže. Oxidační medicína a buněčná dlouhověkost, 2018, 1–11. doi: 10.1155 / 2018/1454936 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30174780/
  10. Pullar, J. M., Carr, A. C., & Vissers, M. C. M. (2017). Role vitaminu C ve zdraví pokožky. Živiny, 9 (8), 866. doi: 10,3390 / nu9080866 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28805671/
Vidět víc