Vitamin C: jeho role v optimálním zdraví kostí

Vitamin C: jeho role v optimálním zdraví kostí

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Nejúčinnější potravinový zdroj vitaminu C byl kdysi zakázán z částí Spojených států. Zemědělci ji nemohli pěstovat a obchody ji nemohli dovážet až do roku 2006 (McGlynn, 2006). Pokud jste zmatení, může to být proto, že si myslíte, že pomeranče, které jsou po desetiletí základem amerických snídaní, mají nejvyšší koncentraci vitaminu C - ale nemají. Ten titul jde do černého rybízu. Naštěstí pro fanoušky koláčů, bobulovitých bobů, farmáři s vážnou páteří bojovali proti zákazu a zvítězili (to je kostní vtip), čímž se tento zdroj vitaminu pro tvorbu kostí vrátil do USA

Vitamin C, známý také jako kyselina askorbová a askorbát, je nezbytným vitamínem. Vyžadujeme to, ale naše tělo to nedokáže pro nás vyrobit, proto potřebujeme zdroje stravy nebo doplňkový příjem vitaminu C, abychom uspokojili naše každodenní potřeby. Tento ve vodě rozpustný vitamin se také podílí na kritických procesech ve vašem těle, jako je syntéza kolagenu, tvorba kolagenových vláken, která pomáhá při opravě tkáně a hojení ran. Vitamin C také podporuje imunitní zdraví jako jeden ze tří velkých antioxidačních vitamínů (spolu s vitaminem E a beta-karotenem), bojujících proti volným radikálům, které způsobují poškození buněk a oxidační stres.



Životně důležité orgány

  • Vitamin C, známý jako kyselina askorbová nebo askorbát, je nezbytným vitamínem a antioxidantem.
  • Nemůžeme si vyrobit vlastní vitamin C, proto potřebujeme zdroje potravy a doplňky.
  • Ačkoli je tento vitamin spojen s imunitou, je také nezbytný pro zdraví kostí.
  • Vitamin C blokuje buňky, které štěpí naše kosti, a pomáhá nám vytvářet více buněk zodpovědných za tvorbu kostí.
  • Reguluje také důležité minerály pro tvorbu kostí, jako je vápník, v našem těle.
  • Většina lidí může dostatek vitaminu C pouze prostřednictvím stravy.

Nejste oranžový fanoušek? Nebojte se Existuje spousta způsobů, jak získat dostatek vitaminu C ve stravě, aniž byste se museli věnovat citrusům. (Pro informaci, pomeranče jsou dobrou volbou, protože zvyšují příjem vitamínu C i vápníku.) Samozřejmě se můžete obrátit na potravinové zdroje vitaminu C, které všichni známe - pomeranče a grapefruity - ale vy může také přidat do vaší stravy více kiwi a bobulí. Dokonce i meloun a papája jsou vynikajícími způsoby, jak zvýšit příjem stravy. A tento základní vitamin se netýká pouze ovoce. Naplňte svůj talíř křupavými zeleninami, jako je růžičková kapusta, kapusta a květák, abyste zvýšili svůj příjem.

Ale doplňky stravy jsou také možností pro každého, kdo se snaží dostat příjem vitamínu C až na doporučený dietní příspěvek (RDA). Doplňkový příjem vitaminu C může být nutností pro lidi s určitými zdravotními podmínkami, které způsobují malabsorpci. Lidé s gastrointestinálními problémy, jako je Crohnova choroba, celiatici nebo syndrom dráždivého tračníku (IBS), mohou vyžadovat doplnění vitaminu C, protože jejich těla nemohou správně absorbovat živinu.

Reference

  1. Byberg, L., Bellavia, A., Orsini, N., Wolk, A., & Michaëlsson, K. (2015). Příjem ovoce a zeleniny a riziko zlomenin kyčle: kohortní studie švédských mužů a žen. Journal of Bone and Mineral Research , 30 (6), 976–984. doi: 10,1002 / jbmr.2384, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25294687
  2. Choi, H., Kim, G.-J., Yoo, H.-S., Song, D., Chung, K.-H., Lee, K.-J.,… An, J. (2019) . Vitamin C aktivuje osteoblastogenezi a inhibuje osteoklastogenezi prostřednictvím signálních cest Wnt / β-katenin / ATF4. Živiny , jedenáct (3), 506. doi: 10,3390 / nu11030506, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30818817
  3. Dephillipo, N. N., Aman, Z. S., Kennedy, M. I., Begley, J., Moatshe, G., & Laprade, R. F. (2018). Účinnost doplňku vitaminu C na syntézu kolagenu a oxidační stres po poranění pohybového aparátu: Systematický přehled. Ortopedický žurnál sportovní medicíny , 6 (10), 232596711880454. doi: 10.1177 / 2325967118804544, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30386805
  4. Galimberti, F. a Mesinkovska, N.A. (2016). Kožní nálezy spojené s nedostatkem výživy. Cleveland Clinic Journal of Medicine , 83 (10), 731–739. doi: 10,3949 / ccjm.83a.15061, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27726828
  5. Kim, M. H. a Lee, H.-J. (2016). Osteoporóza, příjem vitaminu C a fyzická aktivita u dospělých Korejců ve věku nad 50 let. Journal of Physical Therapy Science , 28 (3), 725–730. doi: 10,1589 / jpts.28.725, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4842429/
  6. Lohakare, J., Kim, J., Ryu, M., Hahn, T.-W., & Chae, B. (2005). Účinky interakce vitaminu C a vitaminu D na výkon, imunitu a vlastnosti kostí komerčních brojlerů. Časopis aplikovaného výzkumu drůbeže , 14 (4), 670–678. doi: 10,1093 / japr / 14.4.670, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1056617119318562
  7. Macdonald, H. M., New, S. A., Golden, M. H., Campbell, M. K., & Reid, D. M. (2004). Nutriční asociace s úbytkem kostní hmoty během menopauzy: důkaz příznivého účinku vápníku, alkoholu a ovocných a zeleninových živin a škodlivého účinku mastných kyselin. American Journal of Clinical Nutrition , 79 (1), 155–165. doi: 10.1093 / ajcn / 79.1.155, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14684412
  8. McGlynn, P. (2006, 26. července). Vítejte zpět černý rybíz: Zakázané ovoce, které se vrací v New Yorku. Citováno z http://news.cornell.edu/stories/2006/07/welcome-back-black-currants-forbidden-fruit-making-ny-comeback.
  9. Morcos, S. R., El-Shobaki, F. A., El-Hawary, Z., & Saleh, N. (1976). Vliv vitaminu C a karotenu na vstřebávání vápníku ze střeva. Journal of Nutrition Science , patnáct (4), 387–390. doi: 10,1007 / bf02020506, https://link.springer.com/article/10.1007/BF02020506
  10. New, S. A., Bolton-Smith, C., Grubb, D. A., & Reid, D. M. (1997). Vliv výživy na minerální hustotu kostí: průřezová studie u žen před menopauzou. American Journal of Clinical Nutrition , 65 (6), 1831–1839. doi: 10,1093 / ajcn / 65.6.1831, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9174480
  11. Schleicher, R. L., Carroll, M. D., Ford, E. S. a Lacher, D. A. (2009). Sérový vitamin C a prevalence nedostatku vitaminu C ve Spojených státech: 2003–2004 National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES). American Journal of Clinical Nutrition , 90 (5), 1252–1263. doi: 10.3945 / ajcn.2008.27016, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19675106
Vidět víc