Cvičení horní části zad

Lékařsky zkontrolovánood Drugs.com. Naposledy aktualizováno 2. srpna 2021.




CO POTŘEBUJEŠ VĚDĚT:

Co potřebuji vědět o cvičení horní části zad?

Cvičení na horní část zad pomáhá léčit a posilovat zádové svaly a zabraňuje dalšímu zranění. Zeptejte se svého poskytovatele zdravotní péče, pokud potřebujete navštívit fyzioterapeuta pro pokročilejší cvičení.

jablečný ocet pro seboroickou dermatitidu
  • Cvičení provádějte na podložce nebo pevném povrchu (ne na posteli), abyste podepřeli páteř.
  • Pohybujte se pomalu a plynule. Vyvarujte se rychlých nebo trhavých pohybů.
  • Dýchejte normálně. Nezadržuj dech.
  • Zastavte se, pokud cítíte bolest. Je normální, že zpočátku pociťujete určité nepohodlí. Pravidelné cvičení pomůže časem snížit vaše nepohodlí.

Jak bezpečně provádět cvičení horní části zad?

Zeptejte se svého poskytovatele zdravotní péče, které z následujících cvičení je pro vás nejlepší a jak často je provádět.







jak dlouho vydrží španělský létat
  • Hlavové závitky: Posaďte se na židli nebo stojan. Přitáhněte bradu k hrudi a otočte hlavu doprava. Vaše ucho by mělo být přes rameno. Držte tuto pozici po dobu 5 sekund. Otočte hlavu zpět k hrudi a doleva. Vaše ucho by mělo být přes levé rameno. Držte tuto pozici po dobu 5 sekund. Dále otočte hlavu pomalu zpět v kruhu ve směru hodinových ručiček a opakujte 3krát. Udělejte 3 sady rohlíků s hlavou.
    Hlava Rolls
  • Stisk lopatky: Sedněte si nebo stůjte s rukama podél těla. Stiskněte lopatky k sobě a vydržte 3 sekundy. Uvolněte se a opakujte 3x.
    Stisk lopatky
  • Protažení prsního svalu: Postavte se do dveří. Zvedněte ruce a položte je na každou stranu rámu dveří nebo stěny o něco výše, než je vaše hlava. Pomalu se předkloňte, dokud neucítíte jemné protažení. Vydržte 15 sekund. Opakujte 3x nebo podle pokynů.
    Protažení prsního svalu
  • Cvičení kočky a velblouda: Položte ruce a kolena na podlahu. Ohněte záda nahoru ke stropu a sklopte hlavu. Vykultivujte páteř, jak jen můžete. Vydržte 5 sekund. Zvedněte hlavu nahoru a zatlačte hrudník dolů k podlaze. Vydržte 5 sekund. Udělejte 3 sady nebo podle pokynů.
    Cvičení pro kočku a velblouda
  • Ptačí pes: Položte ruce a kolena na podlahu. Udržujte zápěstí přímo pod rameny a kolena přímo pod boky. Zatáhněte pupík směrem k páteři. Nevyrovnávejte ani neprohýbejte záda. Zatněte břišní svaly. Zvedněte jednu paži rovně tak, aby byla zarovnaná s vaší hlavou. Dále zvedněte nohu naproti vaší paži. Držte tuto pozici po dobu 15 sekund. Pomalu spusťte ruku a nohu a vyměňte strany. Udělejte 5 sad.
    Cvičení ptačího psa

Kdy bych měl vyhledat okamžitou péči?

  • Máte silné bolesti, které vám brání v pohybu.

Kdy mám kontaktovat svého poskytovatele zdravotní péče?

  • Vaše bolest se zhorší.
  • Máte novou bolest.
  • Máte otázky nebo obavy týkající se vašeho stavu, péče nebo cvičebního programu.

Smlouva o péči

Máte právo pomáhat plánovat svou péči. Dozvíte se o svém zdravotním stavu a o tom, jak jej lze léčit. Prodiskutujte možnosti léčby se svými poskytovateli zdravotní péče, abyste se rozhodli, jakou péči chcete získat. Vždy máte právo léčbu odmítnout. Výše uvedené informace jsou pouze vzdělávací pomůckou. Není určeno jako lékařská rada pro jednotlivé stavy nebo léčby. Poraďte se se svým lékařem, zdravotní sestrou nebo lékárníkem dříve, než budete dodržovat jakýkoli léčebný režim, abyste zjistili, zda je pro vás bezpečný a účinný.

© Copyright IBM Corporation 2021 Informace jsou určeny pouze pro použití koncovým uživatelem a nesmějí být prodávány, redistribuovány ani jinak používány pro komerční účely. Všechny ilustrace a obrázky obsažené v CareNotes® jsou vlastnictvím společnosti A.D.A.M., Inc. nebo IBM Watson Health.

Další informace

Vždy se poraďte se svým poskytovatelem zdravotní péče a ujistěte se, že informace zobrazené na této stránce platí pro vaši osobní situaci.