Tyto vitamíny vám mohou pomoci dosáhnout lepší erekce

Tyto vitamíny vám mohou pomoci dosáhnout lepší erekce

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

jaký je obecný název pro synthroid

Pokud jste měli erekci méně než hvězdu, je pravděpodobné, že první návštěva, kterou jste provedli, byla u Dr. Google. Existuje mnoho informací o doplňcích stravy, které tvrdí, že vám poskytnou lepší erekci, pomohou vám vydržet déle a zlepší sex. Hodně z toho je BS. Pojďme se podívat na to, co věda říká o vitaminech a doplňcích, které ve skutečnosti mohou zlepšit erekci.

Životně důležité orgány

  • Některé nedostatky vitaminů mohou přispívat k erektilní dysfunkci.
  • Konkrétně byly nedostatky vitaminů C a D korelovány s problémy s erekcí.
  • Jiné doplňky prokázaly slib při zlepšování ED, ale jsou to kostky, částečně proto, že doplňky nejsou regulovány FDA a částečně proto, že existuje nedostatek vysoce kvalitních důkazů o jejich účinnosti.
  • Pokud trpíte ED, je dobré si promluvit s poskytovatelem zdravotní péče.

Co je to erektilní dysfunkce?

Erektilní dysfunkce (ED) je situace, kdy nemůžete dosáhnout nebo udržet dostatečnou erekci pro uspokojivý sexuální život. To může zahrnovat erekce, které netrvají tak dlouho, jak chcete, nebo nejsou tak pevné, jak byste chtěli.

Přestože ED může být zneklidňující, je velmi častá - nejčastější sexuální dysfunkce existuje. Mnoho lidí zažije ED v určitém okamžiku svého života. Odhaduje se, že více než 30 milionů mužů v USA mají erektilní dysfunkci (Nunes, 2012).

Vitamíny pro ED

reklama

Získejte 15 $ z první objednávky léčby ED

Skutečný zdravotnický pracovník s licencí USA zkontroluje vaše informace a do 24 hodin vás kontaktuje.

Zjistit více

Některé nedostatky vitaminů mohou přispívat k erektilní dysfunkci.

jak mít větší penis

Vitamín D

Jedna studie z 3 400 účastníků zjistilo, že u mužů s nedostatkem vitaminu D byla o 32% vyšší pravděpodobnost potíží s erekcí, když byly kontrolovány všechny ostatní rizikové faktory (Farag, 2016).

Nízké hladiny vitaminu D jsou docela běžné. V letech 2001–2006 jedna třetina populace USA podle Institute of Medicine neměl dostatečné množství vitaminu D (Looker, 2011). Váš poskytovatel zdravotní péče může otestovat hladinu vitaminu D jednoduchým krevním testem.

Podle Institute of Medicine a National Institutes of Health je doporučená dietní dávka (RDA) vitaminu D 15 mcg (600 IU) denně u mužů a žen do 70 let. Muži a ženy nad 70 let by měli mít 20 mcg (800 IU) denně. Endokrinní společnost však tvrdí, že 37,5–50 mcg (1 500–2 000 IU) denně může lépe udržovat adekvátní hladinu vitaminu D v krvi.

Vitamín C

Všichni víme, že vitamin C (kyselina askorbová) je důležitá živina, ale je to tak může také pomoci vaší erekci (Meldrum, 2010). Antioxidanty zvyšují produkci oxidu dusnatého (NO) a zabraňují jeho rozpadu. Vitamin C podporuje průtok krve a má přímé účinky na produkci NO v různých tělních procesech. Přiměřená dávka vitaminu C je 500 až 1 000 mg denně (Harvard Health Publishing, 2019). Potraviny s vysokým obsahem vitamínu C zahrnují zeleninu, jako je brokolice a růžičková kapusta, a ovoce, jako jsou pomeranče a jahody. Jeden šálek růžičkové kapusty poskytuje 124% vaší denní doporučené hodnoty C (USDA, 2020) a šálek pomerančového džusu poskytuje 206% (USDA, 2020).

Vitamíny B3 a B9

Vitamin B3 (a.k.a. niacin) je běžně používaný doplněk pro vaskulární stavy a niacinové doplňky mohou také pomoci vaší erekci (Ng, 2011).

Studie z roku 2011, která se týkala 160 mužů se středně těžkou nebo těžkou erektilní dysfunkcí, rozdělila skupinu na dvě části - 80 mužů dostalo doplňky niacinu a 80 placebo. Skupina, které byl podáván niacin, vykazovala zlepšenou schopnost udržovat erekci oproti kontrolní skupině. Niacin se nachází v potravinách, jako je krůta, avokádo a arašídy. Můžete také doplnit komplexem vitamínů B.

Kyselina listová (vitamin B9) je také spojena s produkcí oxidu dusnatého a erektilní odpovědí. Některé studie ukazují korelaci mezi nedostatkem folátu a erektilní dysfunkcí (Yang, 2014).

Užívání doplňku B komplexu může zvýšit hladinu B9, nebo můžete konzumovat více potravin s vysokým obsahem kyseliny listové, včetně špenátu, mléka a pomerančového džusu. Váš poskytovatel zdravotní péče může provést jednoduchý krevní test, aby zjistil, zda máte nízký obsah B9.

Bylinné doplňky pro ED

Nadržená kozí tráva

Nadržená kozí tráva je tradiční čínská léčivá bylina, která se v tradiční čínské medicíně používá již tisíce let k léčbě únavy a nízkého libida. Některé neoficiální zprávy a testy na zvířatech naznačují, že nadržená kozí tráva by mohla pomoci řešit ED zlepšením erekce. Horny kozí plevel obsahuje icariin, látku, která je mírným inhibitorem PDE5 (Dell’Agli, 2008). Inhibice PDE5 je způsob, jakým fungují ED léky, jako je Viagra a Cialis. Studie icariinu však byly prováděny na zvířatech a ve zkumavkách; nadržená kozí tráva nemusí v lidském těle fungovat stejně.

kolik lžiček soli denně

Yohimbe

Yohimbin , aktivní složka v kůře yohimbe, je běžnou složkou doplňků prodávaných jako afrodiziaka nebo mužské sexuální stimulátory. Přehled studií z roku 2015 zjistil, že sedm klinických studií zjistilo, že yohimbin byl při léčbě ED lepší než placebo (Cui, 2015). Vědci však poznamenali, že studie přímo neporovnávaly yohimbin s inhibitory PDE5, a jako takové jej nelze považovat za léčbu první linie ED.

Červený ženšen

Korejský ženšen je léta nabízen k léčbě erektilní dysfunkce. V jedné metaanalýze 24 kontrolovaných studií zahrnujících 2 080 mužů s ED vědci zjistili, že ženšen významně zlepšil erektilní funkci a může být účinnou bylinnou léčbou ED, ačkoli varovali, že než bude možné definitivně uvést, je zapotřebí více studií (Borrelli, 2018).

DHEA

Dehydroepiandrosteron nebo DHEA je hormon produkovaný v nadledvinách. Je to přirozený posilovač hormonů, jako je testosteron a estrogen. Některé studie zjistily, že užívání doplňku DHEA může zvýšit hladinu volného testosteronu spolu s cvičením (Lui, 2013); jiní nenalezli žádný rozdíl (Brown, 1999).

v jakém věku mužský pennis přestane růst

Citrulin a arginin

Citrulin, aminokyselina, může způsobit uvolnění krevních cév, podobně jako funguje Viagra. Je to předchůdce argininu, další aminokyseliny, která může rozšiřovat krevní cévy. Účinnost doplňků argininu je diskutabilní, protože se může rozkládat příliš rychle na to, aby je vaše tělo mohlo použít, a nedostatek L-argininu obvykle nezpůsobuje ED. Meloun je jedno jídlo, které je bohatým přírodním zdrojem citrulinu.

Pokyny pro vitamíny / bylinné doplňky pro ED

Několik věcí, které je třeba mít na paměti, když uvažujete o vitamínech nebo doplňcích pro léčbu ED: Na rozdíl od léků na předpis, vitamíny a doplňky nejsou schváleny ani regulovány FDA. Takže si nemůžete být absolutně jisti jejich účinností nebo kvalitou. Mnohým z nich také chybí dostatečné důkazy o jejich účinnosti, aby mohli skutečně vědět, zda mají účinek nebo ne.

Některé vitamíny a doplňky mohou ovlivnit jakékoli zdravotní stavy, které máte, nebo mohou nebezpečně interagovat s jakýmikoli léky na předpis, které užíváte. Před zahájením léčby vitamíny nebo doplňky byste se měli vždy poradit se svým poskytovatelem zdravotní péče.

Další léčba ED

Perorální léky na ED jsou vysoce účinné. K dispozici je několik, včetně sildenafilu (značka Viagra), tadalafilu (značka Cialis) a vardenafilu (značka Levitra).

Pokud je za vaše ED zodpovědný nízký testosteron, může substituční terapie testosteronem (TRT) zvýšit hladinu testosteronu injekcí, nositelnou náplastí nebo gelem naneseným na pokožku.

U některých mužů s ED bylo při obnovení sexuální funkce účinné použití zařízení, jako je pumpa na penis, erekční kroužek nebo - v závažných případech - chirurgický implantát penisu.

Vaše erekce bude nejlepší, když budete zdraví. Ke zlepšení ED může stačit jednoduché změny životního stylu, například pravidelné cvičení, zdravá strava, přestat kouřit a omezit konzumaci alkoholu.

Pokud trpíte ED, je dobré si promluvit s poskytovatelem zdravotní péče. Pomohou vám najít řešení, které je pro vás to pravé - a potenciálně potlačit jakékoli další zdravotní problémy v zárodku, než se stanou vážnými.

Reference

  1. Borrelli, F., Colalto, C., Delfino, D. V., Iriti, M. a Izzo, A. A. (2018). Bylinné doplňky stravy pro erektilní dysfunkci: Systematický přehled a metaanalýza. Drogy, 78 (6), 643–673. doi: 10,1007 / s40265-018-0897-3 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29633089
  2. Brown, G. A., Vukovich, M. D., Sharp, R. L., Reifenrath, T. A., Parsons, K. A., & King, D. S. (1999). Vliv orálního DHEA na testosteron v séru a adaptace na silový trénink u mladých mužů. Journal of Applied Physiology, 87 (6), 2274–2283. doi: 10,1152 / jappl.1999.87.6.2274 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10601178
  3. Cui, T., Kovell, R. C., Brooks, D. C. a Terlecki, R. P. (2015). Průvodce urologů po přísadách obsažených v nejprodávanějších nutraceutikách pro sexuální zdraví mužů. The Journal of Sexual Medicine, 12 (11), 2105–2117. doi: 10,1111 / jsm.13013 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26531010
  4. Dell’Agli, M., Galli, G. V., Cero, E. D., Belluti, F., Matera, R., Zironi, E., ... Bosisio, E. (2008). Silná inhibice lidské fosfodiesterázy-5 deriváty Icariinu. Journal of Natural Products, 71 (9), 1513–1517. doi: 10,1021 / np800049y https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18778098
  5. Farag, Y. M., Guallar, E., Zhao, D., Kalyani, R. R., Blaha, M. J., Feldman, D. I.,… Michos, E. D. (2016). Nedostatek vitaminu D je nezávisle spojen s vyšší prevalencí erektilní dysfunkce: Národní průzkum zdraví a výživy (NHANES) 2001–2004. Ateroskleróza, 252, 61–67. doi: 10,1016 / j.atheroskleróza.2016.07.921 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5035618/
  6. Harvard Health Publishing. (2019). Mimochodem, doktore: Jaké je pro mě správné množství vitaminu C? Citováno z https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/whats-the-right-amount-of-vitamin-c-for-me. https://www.health.harvard.edu/zůstávat-zdravě/co-spravedlivou-množství-vitamin-c-pro-me.
  7. Looker, A. C. (2011, březen). Stručný přehled údajů NCHS: Stav vitaminu D: Spojené státy, 2001–2006. Citováno březen 2020, z https://www.cdc.gov/nchs/data/databriefs/db59.pdf
  8. Meldrum, D. R., Gambone, J. C., Morris, M. A., & Ignarro, L. J. (2010). Mnohostranný přístup k maximalizaci erektilní funkce a zdraví cév. Plodnost a sterilita, 94 (7), 2514–2520. doi: 10.1016 / j.fertnstert.2010.04.026 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20522326
  9. Ng, C. F., Lee, C. P., Ho, A. L. a Lee, V. W. (2011). Vliv niacinu na erektilní funkci u mužů trpících erektilní dysfunkcí a dyslipidemií. The Journal of Sexual Medicine, 8 (10), 2883–2893. doi: 10.1111 / j.1743-6109.2011.02414.x https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21810191
  10. Nunes, K. P., Labazi, H., & Webb, R. C. (2012). Nové poznatky o erektilní dysfunkci spojené s hypertenzí. Aktuální názor na nefrologii a hypertenzi, 21 (2), 163–170. doi: 10,1097 / mnh.0b013e32835021bd https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4004343/
  11. Ross, A. C., Manson, J. E., Abrams, S. A., Aloia, J. F., Brannon, P. M., Clinton, S. K.,… Shapses, S. A. (2011). Zpráva z roku 2011 o referenčních příjmech vápníku a vitaminu D od Lékařského ústavu: Co by měli lékaři vědět. Porodnický a gynekologický průzkum, 66 (6), 356–357. doi: 10.1097 / ogx.0b013e31822c197a https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21118827
  12. USDA FoodData Central Výsledky hledání: Růžičková kapusta. (2020). Citováno z https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/170383/nutrients https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/170383/nutrients
  13. USDA FoodData Central Výsledky hledání: Pomerančová šťáva. (2020). Citováno z https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/169098/nutrients https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/169098/nutrients
  14. Yang, J., Yan, W.-J., Yu, N., Yin, T.-L., & Zou, Y.-J. (2014). Nový potenciální rizikový faktor u pacientů s erektilní dysfunkcí a předčasnou ejakulací: nedostatek folátu. Asian Journal of Andrology, 16 (6), 902. doi: 10,4103 / 1008-682x.135981 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4236337/
Vidět víc
Kategorie Sex