Tyto 4 věci jsou běžnými rizikovými faktory pro srdeční choroby

Tyto 4 věci jsou běžnými rizikovými faktory pro srdeční choroby

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

proč mají muži ranní erekci

Srdeční onemocnění (včetně ischemické choroby srdeční, vysokého krevního tlaku a mozkové mrtvice) je nejčastější příčinou úmrtí ve Spojených státech (AHA, 2019). Letos asi 735 000 Američanů dostane infarkt —To je každých 40 sekund (CDC, 2019). A 121 milionů Američanů mají nějakou formu kardiovaskulárního onemocnění, které je z velké části způsobeno zúženými nebo ucpanými krevními cévami, které mohou vést k infarktu nebo mrtvici (AHA, 2019).

Ale váš ticker nemusí být časovaná bomba. Vědět, co způsobuje srdeční onemocnění a způsoby, jak můžete zlepšit své zdraví srdce, může snížit riziko srdečního infarktu a srdečních onemocnění.



Životně důležité orgány

  • Srdeční onemocnění je ve Spojených státech příčinou úmrtí číslo jedna.
  • Mezi hlavní rizikové faktory srdečních onemocnění patří vysoký krevní tlak, vysoký cholesterol v krvi a kouření. Existuje však několik dalších, včetně obezity.
  • Riziko srdečních onemocnění se u mužů zvyšuje přibližně ve věku 45 let. Ve věku 55 let se riziko zdvojnásobuje.
  • Existuje několik snadných věcí, které můžete udělat, abyste snížili riziko srdečních onemocnění.

Co způsobuje srdeční choroby?

Srdeční onemocnění zahrnuje několik stavů, z nichž mnohé souvisejí s aterosklerózou, což je proces, kdy se plak vytváří na stěnách tepen a cév, které se napájejí do srdce. Plaketa se skládá z usazenin cholesterolu z krve. Postupem času mohou růst nebo dokonce kalcifikovat. Toto nahromadění nakonec zužuje tepny a snižuje průtok krve. Pokud je průtok zcela blokován a / nebo se vytvoří krevní sraženina, může to způsobit infarkt nebo cévní mozkovou příhodu.

reklama

Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA



Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

Zjistit více

Rizikové faktory srdečních onemocnění

Vysoký krevní tlak, vysoký LDL (lipoprotein s nízkou hustotou) a kouření jsou hlavními rizikovými faktory pro srdeční onemocnění. Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí má téměř polovina Američanů (47%) alespoň jeden z těchto tří rizikových faktorů. Existuje však několik dalších faktorů, které mohou zvýšit riziko srdečních onemocnění.

Osobní atributy

Mužské pohlaví
Srdeční choroby jsou hlavní příčinou úmrtí mužů ve Spojených státech, což způsobilo téměř ¼ všech úmrtí mužů , říká CDC (CDC, 2020). Muži čelí většímu riziku srdečních onemocnění dříve v životě. Po 65 letech je riziko srdečních onemocnění u obou pohlaví přibližně stejné. Průměrný věk infarktu je 72 u žen a 65 let u mužů.

Stáří
Riziko srdečních onemocnění se zvyšuje s věkem, počínaje přibližně 45 lety u mužů a 55 let u žen. Do věku 55 let se riziko srdečních onemocnění u člověka zdvojnásobilo (SCAI, 2014). O čtyři z pěti lidí kteří zemřou na srdeční choroby, jsou starší než 65 let (NIHR, 2017).

Závod
Srdeční choroby jsou hlavní příčinou úmrtí ve Spojených státech u nehispánských bílých, nehispánských černochů a domorodých Američanů, říká CDC (CDC, 2019).

Postmenopauzální
Podle Clevelandské kliniky Estrogen nabízí ženám určitou ochranu před srdečními chorobami až po menopauze, kdy hladina tohoto hormonu klesá.



Stávající podmínky

Vysoký krevní tlak
Vysokým krevním tlakem je tlak krve ve vašich tepnách a jiných cévách příliš vysoký. V průběhu času by to mohlo poškodit obložení cév a podpořit vývoj plaku.

Vysoká hladina cholesterolu v krvi
Vysoká hladina LDL (špatného) cholesterolu přispívá k srdečním onemocněním, protože může zvýšit produkci plaku a zúžit tepny. Vysoké triglyceridy (druh tuku v krvi) mohou také přispívat k srdečním onemocněním. A nedávný výzkum naznačuje, že zbytkový cholesterol, který je typem cholesterolu přítomného v krvi s triglyceridy, je také spojen s rozvojem srdečních onemocnění.

Cukrovka
Cukrovka je stav, kdy je hladina cukru v krvi člověka příliš vysoká. To se stane, když tělo nedokáže vyrobit (nebo na něj správně reagovat) inzulín, hormon, který přemisťuje cukr z krve do buněk. To je nebezpečné, protože vysoká hladina cukru může poškodit stěny tepen a potenciálně vést ke komplikacím, jako je slepota a srdeční choroby. Cukrovka může být ve skutečnosti tak škodlivá pro cévy, že se často považuje za ekvivalent rizika ischemické choroby srdeční.

Obezita
Podle CDC obezita souvisí s řadou stavů, které mohou vést k srdečním onemocněním, včetně vysokých hladin LDL cholesterolu, vysokého krevního tlaku a cukrovky. Lidé, kteří jsou obézní, mají O 28% vyšší riziko srdečních onemocnění než lidé s normální hmotností (NIHR, 2017).

Klinická deprese
U lidí s depresí se vyvine srdeční choroba v vyšší sazba než lidé, kteří nemají depresi (Day, 2016). Podle Harvardská lékařská škola , deprese byla spojena s nízkým stupněm zánětu, který přispívá k ucpávání tepen (Harvard Health Publishing, 2016). Deprese zvyšuje produkci stresových hormonů v těle, což tlumí reakci srdce a tepen na požadavky na zvýšený průtok krve. Aktivuje také krevní buňky známé jako krevní destičky, což zvyšuje jejich pravděpodobnost tvorby sraženin v cévách.

Chování

Nezdravé stravovací návyky. Strava s vysokým obsahem tuku a zpracovaných potravin a s nízkým obsahem ovoce a zeleniny může zvýšit hladinu cholesterolu a triglyceridů v krvi a zbavit tělo ochranných vitamínů a živin, což zvyšuje riziko srdečních onemocnění.

Nedostatek cvičení. Fyzická nečinnost zvyšuje riziko nadváhy a vysokého krevního tlaku, což zase zvyšuje riziko srdečních onemocnění.

Zneužívání alkoholu. Nadměrné užívání alkoholu může zvýšit hladinu triglyceridů a vést k vysokému krevnímu tlaku, špatným stravovacím návykům a nadváze. Zneužívání alkoholu také může oslabit, ztenčit a zvětšit srdeční sval, což ztěžuje srdci pumpovat krev do celého těla.

Užívání tabáku. Tabákový kouř obsahuje tisíce toxinů, které mohou poškodit krevní buňky a poškodit stěny tepen a cévy. Může také snížit HDL (dobrý) cholesterol, zvýšit triglyceridy, způsobit zúžení krevních cév a zvýšit lepivost a náchylnost krve ke srážení. To vše zvyšuje riziko aterosklerózy a srdečních onemocnění.

Pasivní kouření také ohrožuje zdraví srdce lidí ve vašem okolí: Snižuje dobrý cholesterol, zvyšuje krevní tlak a poškozuje srdeční tkáň, tvrdí National Institutes of Health (NHLBDI, n.d.). Nekuřáci, kteří dýchají pasivní kouř, mají ve skutečnosti a O 25–30% vyšší riziko rozvoje srdečních onemocnění než lidé, kteří nemají pasivní kouření (CDC, 2018).

Rodinná historie

Poznejte svou rodinnou anamnézu srdečních chorob nebo srdečních problémů. Některé případy srdečních onemocnění nebo vysokého krevního tlaku mohou alespoň částečně vyplývat z genetické predispozice. Nebo byste mohli být vystaveni zvýšenému riziku ne kvůli genetice, ale kvůli nezdravým zvyklostem naučeného životního stylu, jako je špatná strava nebo užívání tabáku.

Jak snížit riziko srdečních onemocnění

Existuje několik jednoduchých věcí, které můžete udělat, abyste snížili riziko srdečních onemocnění a zvýšili své šance na zdravé srdce po celý život.

  • Jezte zdravě. Jezte dietu s nízkým obsahem nasycených tuků a solí. Zahrňte zdravé mononenasycené a polynenasycené tuky, jako je olivový olej a avokádo; Zdá se, že zdravé tuky mají účinek na snížení hladiny cholesterolu. Konzumujte hodně ovoce, zeleniny a celozrnných produktů a vyhýbejte se zpracovaným potravinám. American Heart Association doporučuje jíst dvě porce tučných ryb, například lososa, týdně; je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, které snižují krevní tlak a triglyceridy.
  • Pravidelně cvičte. Klíčem ke zdraví srdce je častá fyzická aktivita. American Heart Association doporučuje, aby všichni dospělí každý týden absolvovali 150 minut mírného aerobního cvičení (například rychlou chůzi) nebo 75 minut intenzivního cvičení (jako je běh, plavání nebo veslování).
  • Udržujte si zdravou váhu.
  • Přestaňte kouřit nebo nezačínejte. Neexistuje bezpečné množství tabáku; i jedna cigareta denně může ohrozit zdraví vašeho srdce.
  • Udržujte cukrovku, vysoký krevní tlak a vysoký cholesterol pod kontrolou. Řiďte se doporučeními svého lékaře ohledně změn stravování a životního stylu a dodržujte všechny předepsané léky. Pokud nemáte cukrovku nebo vysoký krevní tlak, rozhodujte se o zdravém životním stylu, abyste těmto zdravotním stavům zabránili.
  • Pijte alkohol s mírou. AHA doporučuje mírné pití, definované jako ne více než dva nápoje denně u mužů a jeden denně u žen. (Jeden nápoj je definován jako jedno 12 oz. Pivo, 4 oz. Vína, 1,5 oz. 80-ti lihovin nebo 1 oz. 100-ti lihovin.)
  • Upřednostněte duševní zdraví. Dávejte pozor na známky stresu nebo deprese. Udržujte sociální vazby - zdá se, že osamělost zvyšuje riziko srdečních onemocnění, protože zvyšuje stres. Pokud máte podezření, že byste mohli mít depresi, promluvte si se svým poskytovatelem zdravotní péče; nemusíte s tím žít.
  • Poznejte svou rodinnou anamnézu srdečních chorob. Uvědomte si, že některý z vašich členů rodiny měl infarkt, mozkovou mrtvici nebo srdeční onemocnění. Pokud je to tak, zeptejte se svého poskytovatele zdravotní péče, zda je vyžadováno jakékoli další testování.
  • Pravidelně navštěvujte svého poskytovatele zdravotní péče. Mějte roční fyzickou. Odborníci doporučují, aby si všichni dospělí nechali kontrolovat krevní tlak jednou ročně. Váš poskytovatel zdravotní péče může také provést jednoduchý krevní test ke kontrole hladiny cholesterolu a triglyceridů a EKG nebo zátěžový test k posouzení funkce srdce.

Reference

  1. Americká kardiologická asociace. Statistiky ukazují, že kardiovaskulární onemocnění postihují téměř polovinu dospělých Američanů. (2019). Citováno z https://www.heart.org/en/news/2019/01/31/cardiovascular-diseases-affect-nearly-half-of-american-adults-statistics-show
  2. Americká kardiologická asociace. Statistiky srdečních chorob a mozkových příhod - 2019 v kostce. (2019). Citováno z https://healthmetrics.heart.org/wp-content/uploads/sites/2/2019/02/At-A-Glance-Heart-Disease-and-Stroke-Statistics-%E2%80%93-2019.pdf .
  3. CDC. Fakta o srdečních onemocněních. (2019, 2. prosince). Citováno z https://www.cdc.gov/heartdisease/facts.htm
  4. CDC. Poznejte své riziko srdečních onemocnění. (2019, 9. prosince). Citováno z https://www.cdc.gov/heartdisease/risk_factors.htm
  5. CDC. Muži a srdeční choroby. (2020, 31. ledna). Citováno z https://www.cdc.gov/heartdisease/men.htm
  6. Clevelandská klinika. (2019, 24. prosince). Ženy nebo muži - kdo má vyšší riziko infarktu? Citováno z https://health.clevelandclinic.org/women-men-higher-risk-heart-attack/
  7. Day, J. A. (2016, 14. dubna). Deprese a srdeční choroby. Citováno z https://www.hopkinsmedicine.org/heart_vascular_institute/centers_excellence/womens_cardiovascular_health_center/patient_information/health_topics/depression_heart_disease.html
  8. Harvard Health Publishing. (2016). Deprese a srdeční choroby: obousměrná ulice. Citováno z https://www.health.harvard.edu/heart-health/depression-and-heart-disease-a-two-way-street
  9. Srdeční choroby a mrtvice. (2018, 8. února). Citováno z https://www.cdc.gov/tobacco/basic_information/health_effects/heart_disease/index.htm
  10. NIHR. (2017, 7. listopadu). Nadváha nebo obezita souvisí s onemocněním srdce i bez dalších metabolických rizikových faktorů. Citováno z https://discover.dc.nihr.ac.uk/content/signal-000501/being-overweight-or-obese-is-linked-with-heart-disease-even-without-other-metabolic-risk-factors
  11. Kouření a vaše srdce. (n.d.). Citováno z https://www.nhlbi.nih.gov/health-topics/smoking-and-your-heart
  12. Kdo je postižen kardiovaskulárními chorobami? (2014, 4. listopadu). Citováno z http://www.secondscount.org/treatments/treatments-detail-2/who-is-affected-by-cardiovascular-disease
Vidět víc