Deset způsobů, jak posílit imunitu proti chřipce

Deset způsobů, jak posílit imunitu proti chřipce

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Imunita je trochu jako auto. Užíváte si jeho výhody, aniž byste hodně přemýšleli o tom, jak to funguje - dokud se něco nepokazí. (Pro informaci, existují komunity, které se o tyto věci velmi hluboce zajímají, i když fungují dobře.) Stejně jako auto má váš imunitní systém mnoho pohyblivých částí a ano, dokonce vyžaduje údržbu. Na základní úrovni vás imunitní systém chrání před bakteriemi (včetně bakterií, parazitů a virů), aby se zabránilo infekci.

Většina lidí ví, že bílé krvinky jsou klíčovou součástí vašeho imunitního systému, ale nejsou jediným kouskem skládačky. Váš imunitní systém zahrnuje nejen specializované buňky, ale také tkáně a orgány. Jednou z hlavních charakteristik vašeho imunitního systému je, že dokáže rozlišovat mezi vašimi vlastními buňkami a útočníky. Ale i bílé krvinky, bojovníci s cizími materiály, mohou být oslabeny, a proto je správná údržba tohoto systému nezbytná pro celkové zdraví a wellness.

nejlepší krém na ruce proti stárnutí 2017

Životně důležité orgány

  • Váš imunitní systém má na starosti ochranu vašeho těla před infekcí.
  • Skládá se nejen z bílých krvinek, ale také z tkání a orgánů ve vašem těle.
  • Existuje mnoho způsobů, jak podpořit imunitní systém, ale nejde o rychlé řešení.
  • Zdravý životní styl - včetně stravy bohaté na živiny, pravidelného cvičení a dostatku spánku - je nejlepší způsob, jak podpořit imunitu.
  • Rovněž je důležité mít aktuální informace o záběrech, které váš poskytovatel zdravotní péče doporučuje.

9 způsobů, jak podpořit imunitní systém

Jak tedy zajistit, aby vaše auto běželo hladce, abyste mohli pokračovat ve svém dni? Tyto vědecky podložené metody mohou podpořit váš imunitní systém - ale nejde o rychlé řešení.



Jezte zdravě

Některé potraviny mohou ovlivnit imunitu. Mnoho rostlin podporuje silný imunitní systém díky svým aktivním sloučeninám zvaným fytonutrienty. Brusinky mohou například ovlivňovat antimikrobiální aktivitu ve vašem těle, podporovat imunitu a zvyšovat odolnost vůči infekcím (Cooper, 2017). Jeden typ fytonutrientu, nazývaný flavonoidy, je obzvláště prospěšný. Flavonoidy pomáhají při prevenci nemocí a mohou mít protirakovinné vlastnosti. Mechanika těchto výhod není plně pochopena, ale zdravotničtí pracovníci navrhují začlenění potravin bohaté na tyto antioxidační sloučeniny (jako je zelený čaj, citrusové plody a kurkuma) do vaší stravy (Kozłowska, 2014).

Jíst správné potraviny vás nemusí chránit, pokud nejíte dostatečně. Podvýživa a nedostatky v mikroživinách zhoršují celkovou imunitní funkci tím, že negativně ovlivňují imunitní funkce, které vás chrání. Správná strava nejen podporuje vaši imunitu, ale také pomáhá čelit účinkům faktorů, které negativně ovlivňují imunitní funkce, jako je stárnutí (Marcos, 2003). Pokud chcete svému imunitnímu systému poskytnout tu největší nohu díky výživě, je dobrým začátkem důsledná strava skládající se z mnoha druhů ovoce a zeleniny bohatých na antioxidanty a dostatečných kalorií.

Cvičit pravidělně

I když byste se těžko snažili najít odborníka na medicínu, který by nestál za pravidelným cvičením jako prostředkem ke zlepšení celkového zdraví, zdravotní přínosy jediného cvičení jsou v lékařské komunitě trochu debatou. Minulý výzkum ukázal, že počet a funkce lymfocytů, což je typ bílých krvinek, které jsou součástí lymfatického systému, klesá bezprostředně po intenzivním cvičení. Jeden přehled však naznačuje, že tyto studie byly nesprávně interpretovány a toto snížení počtu představuje přerozdělení bílých krvinek kolem vašeho těla. V podstatě, vědci naznačují, že na rozdíl od toho, co navrhla předchozí práce, to ve skutečnosti ukazuje, že váš imunitní systém je v pohotovosti (Campbell, 2018).

Další přehled vztahu mezi cvičením a imunitou zjistil, že cvičení může pomoci předcházet nemocem několika různými způsoby. Mírné cvičení je spojeno s nižším rizikem onemocnění a cvičení obecně zvyšuje obrannou aktivitu v těle. Další zvyky získáte, pokud si zvyknete také na zvyk. Důsledný režim cvičení pomáhá tělu regulovat imunitní systém a může dokonce tlumit dysregulaci, která se může v tomto kritickém systému stárnout (Nieman, 2019).

Ale sportovci a lidé, kteří trénují intenzivně pro zábavu, berou na vědomí: Druhá revize zjistila, že prodloužené záchvaty intenzivního cvičení, jako je příprava na soutěž, si ve skutečnosti vybírají daň na imunitě. Takže zatímco občasné intenzivní cvičení dostane povolení, dlouhé úseky extrémního tréninku jsou spojeny s návaly nemocí —Zejména u žen a vytrvalostních sportovců (Nieman, 2019).



Dostatečně se vyspat

Není to jen vaše představivost, že vždy onemocníte po velkém pracovním projektu nebo po záchvatu nespavosti související se stresem. Jedna studie zjistila, že lidé, kteří mají nedostatek spánku, jsou mnohem častěji nakaženi běžným nachlazením než ti, kteří zaznamenávají přiměřené hodiny v posteli. Ti, kteří měli nejlepší imunitní odpověď, dostávali přes sedm hodin spánku za noc, zatímco ti, kteří spali méně než pět hodin za noc, měli vysoké riziko onemocnění. Ale i ti, kteří odložili pět až šest hodin za noc, měli mnohem větší riziko, že sestoupí s nachlazením, našli vědci (Prather, 2015).

reklama

Více než 500 generických léků, každý 5 $ měsíčně



mohou se kluci nechat otestovat na hpv

Přepněte na lékárnu Ro a získejte své recepty za pouhých 5 $ měsíčně (bez pojištění).

Zjistit více

Vezměte doplňky

Ačkoli rozhodně nenahrazují všestranný zdravý životní styl, existují doplňky s vědeckou podporou jejich schopnosti podporovat zdravý imunitní systém. Zde je ale třeba rozbalit pár věcí. Za prvé, nedostatky v určitých živinách mohou způsobit, že váš imunitní systém utrpí - ale to neznamená, že pokud jich budete mít zdravou hladinu, bude mít účinek více. Vitamíny a minerály které hrají roli v imunitním systému, zahrnují (Maggini, 2007):

  • Zdraví kožní bariéry: vitamin A, vitamin C, vitamin E a zinek
  • Produkce protilátek: Vitamin A, Vitamin B6, Vitamin B12, Vitamin D, Vitamin E, Kyselina listová, Zinek, Měď a Selen
  • Buněčná imunita: Vitamin A, Vitamin B6, Vitamin B12, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E, Kyselina listová, Železo, Zinek, Měď a Selen

Vyvážená strava poskytující dostatečný kalorický příjem by vás měla přiblížit uspokojení vašich potřeb těchto základních živin, ale užívání multivitaminu je další možností.

existuje generika pro viagru

Pijte méně alkoholu

Všichni víme, že nadměrné pití není zdravé, ale poškození jater považujeme většinou za primární fyzický důsledek. Nadměrné pití však již dlouho souvisí se zvýšeným rizikem nemocí a úmrtí na infekční nemoci, jako je zápal plic.

Navrhujeme zde však umírněnost, nikoli abstinenci. Mírné pití nápojů bohatých na polyfenoly, jako je víno a pivo ve skutečnosti bylo zjištěno, že mírně prospívá imunitnímu systému ve srovnání s úplným vyhýbáním se alkoholu (Romeo, 2007b). Jedna malá studie zjistili, že mírná konzumace piva - jak je definována jedním 11,2-oz pivem pro ženy denně a dvěma 11,2-oz pivy denně pro muže - měla pozitivní modulační účinek na imunitní systém, i když ženám prospívalo více než mužům (Romeo, 2007a) . Je třeba provést další výzkum přesných množství, která podporují imunitu zda mají určité nápoje různé reakce (Romeo, 2007b).

Nekuřte

Ačkoliv přehled výzkumu týkajícího se užívání tabáku a imunity zdůraznil potřebu dalších studií na toto téma, zjistil, že existují důkazy, že kouření může způsobit změny v několika částech naší vrozené imunity. Užívání tabáku může změnit povrch tkáně našich plic i několik typů našich imunitních buněk. Založeno na shrnutí výzkumu v této oblasti , autoři recenze zdůrazňují, že odvykání kouření by mělo být navrženo pro lidi, kteří bojují s opakujícími se infekcemi, a pro kohokoli, kdo má imunosupresi (Mehta, 2008).

Získejte dostatek slunečního světla

Sluneční světlo má několik účinků na náš imunitní systém. Ultrafialové (UV) světlo, důvod, proč byste měli nosit opalovací krém, také poškozuje vaši imunitu. Ale sluneční světlo také prospívá imunitnímu systému pomáhá při syntéze vitaminu D. (Maglio, 2016), který podporuje produkci protilátek a buněčnou imunitu (Maggini, 2007). Bohužel, účinky malého množství UV světla na náš imunitní systém jsou stále nejasné , takže je nutný další výzkum (Maglio, 2016).

Procvičujte správnou hygienu rukou

Může se vám zdát hloupé si myslet, že k prevenci chřipky stačí něco tak jednoduchého, jako je mytí rukou, ale je to standardní lékařská rada z nějakého důvodu. Jedna studie dokonce porovnal antiseptické mytí rukou s antiseptickým třením rukou s produkty, jako je dezinfekční prostředek na ruce, a zjistil, že mytí rukou bylo účinnější při odstraňování chřipkových virů (Hirose, 2019). Minulý výzkum se konkrétně zaměřil na srovnání obou metod při odstraňování virů z prstů a také zjistil, že mytí rukou bylo účinnější než dezinfekční prostředky na ruce na bázi alkoholu (Tuladhar, 2015). Po použití toalety, kašlání nebo kýchání a před jídlem nebo dotykem úst, nosu nebo očí byste si měli umýt ruce mýdlem a teplou vodou po dobu nejméně 20 sekund.

způsobují léky na cholesterol úbytek hmotnosti

Získejte nejnovější dávku chřipky

Přestože chřipková sezóna přichází každý rok, cirkulující kmeny viru se mění. To znamená, že je zásadní zajistit chřipku v každé chřipkové sezóně, aby byla chráněna před kmeny, které aktuálně postihují lidi. Minulé studie zjistili, že vakcína snižuje riziko hospitalizace u dětí a úmrtí dospělých na chřipku (Studie ukazují, že vakcína proti chřipce snižuje riziko hospitalizace u dětí a úmrtí u dospělých, 2019). A přehled 20 studií zjistili, že očkování během současné i předchozí chřipkové sezóny může podpořit imunitu proti určitým kmenům viru (Ramsay, 2019).

Reference

  1. Campbell, J. P. a Turner, J. E. (2018). Odhalení mýtu imunitní suprese vyvolané cvičením: Předefinování dopadu cvičení na imunologické zdraví po celou dobu života. Frontiers in Immunology, 9. doi: 10.3389 / fimmu.2018.00648, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29713319
  2. Kozłowska, A., & Szostak-Wegierek, D. (2014). Flavonoidy - zdroje potravy a přínosy pro zdraví. Annals of the National Institute of Hygiene, 65 (2), 79–85. Citováno z http://wydawnictwa.pzh.gov.pl/roczniki_pzh/rocz-panstw-zakl-hig-in-english
  3. Maggini, S. S., Wintergerst, E. H., Beveridge, S. undefined a Hornig, D. undefined. (2007). Vybrané vitamíny a stopové prvky podporují imunitní funkce posilováním epitelových bariér a buněčnými a humorálními imunitními odpověďmi. British Journal of Nutrition, 98 (S1). doi: 10,1017 / s0007114507832971, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17922955
  4. Maglio, D. H. G., Paz, M. L. a Leoni, J. (2016). Účinky slunečního světla na imunitní systém: Existuje ještě něco jiného kromě imunosuprese vyvolané UV zářením? BioMed Research International, 2016, 1–10. doi: 10.1155 / 2016/1934518, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28070504
  5. Mehta, H., Nazzal, K., a Sadikot, R. T. (2008). Kouření cigaret a vrozená imunita. Inflammation Research, 57 (11), 497–503. doi: 10,1007 / s00011-008-8078-6, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19109742
  6. Nieman, D. C., & Wentz, L. M. (2019). Poutavé spojení mezi fyzickou aktivitou a obranným systémem těla. Journal of Sport and Health Science, 8 (3), 201–217. doi: 10.1016 / j.jshs.2018.09.009, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2095254618301005
  7. Prather, A. A., Janicki-Deverts, D., Hall, M. H., & Cohen, S. (2015). Behaviorálně hodnocený spánek a náchylnost k nachlazení. Spánek, 38 (9), 1353–1359. doi: 10,5665 / spánek.4968, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26118561
  8. Ramsay, L. C., Buchan, S. A., Stirling, R. G., Cowling, B. J., Feng, S., Kwong, J. C., & Warshawsky, B. F. (2019). Dopad opakovaného očkování na účinnost vakcíny proti chřipce: systematický přehled a metaanalýza. BMC Medicine, 17 (1). doi: 10,1186 / s12916-018-1239-8, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28823248
  9. Romeo, J., Wärnberg, J., Nova, E., Díaz, L. E., González-Gross, M., & Marcos, A. (2007a). Změny v imunitním systému po mírné konzumaci piva. Annals of Nutrition and Metabolism, 51 (4), 359–366. doi: 10.1159 / 000107679, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17726314
  10. Romeo, J., Wärnberg, J., Nova, E., Díaz, L. E., Gómez-Martinez, S., & Marcos, A. (2007b). Mírná konzumace alkoholu a imunitní systém: přehled. British Journal of Nutrition, 98 (S1). doi: 10,1017 / s0007114507838049, https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/moderate-alcohol-consumption-and-the-immune-system-a-review/D340A16DDC772F6F2625001BD4AD430B
  11. Studie ukazují, že vakcína proti chřipce snižuje riziko hospitalizace u dětí a úmrtí dospělých. (2019). Citováno 29. února 2020, z https://www.idsociety.org/news—publications-new/articles/2019/studies-show-flu-vaccine-reduces-risk-of-hospitalization-in-children-and-death-in-adults/
  12. Tuladhar, E., Hazeleger, W., Koopmans, M., Zwietering, M., Duizer, E., & Beumer, R. (2015). Snižování virové kontaminace z prstových vložek: mytí rukou je účinnější než dezinfekční prostředky na ruce na bázi alkoholu. Journal of Hospital Infection, 90 (3), 226–234. doi: 10.1016 / j.jhin.2015.02.019, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25936671
Vidět víc