Hořčík: regulátor živin pro tvorbu kostí

Hořčík: regulátor živin pro tvorbu kostí

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Tom Brady a Rob Gronkowski nebyli celý tým New England Patriots, a přesto se zdá, jako by byli. Měli celý arzenál spoluhráčů, kteří pomáhali připravovat vítězství, která vedla k vítězné sérii a reputaci týmu. Naše zdraví kostí je také něco jako týmový sport. Vitamin D a vápník mají veškerou zásluhu, i když ve skutečnosti mají tým živin, který je podporuje a jejich úsilí vybudovat nás lešení s vysokou hustotou a silou kostních minerálů. Jedním z podporujících spoluhráčů je hořčík.



Životně důležité orgány

  • Hořčík je nezbytný minerál, který hraje roli v celém těle, i když 60% se nachází v kostech.
  • Tento minerál pomáhá regulovat křehkou rovnováhu živin pro tvorbu kostí, jako je vápník a fosfor.
  • Příliš mnoho a příliš málo hořčíku může negativně ovlivnit zdraví kostí.
  • Zasažení RDA vám může pomoci vyhnout se osteopenii a osteoporóze.
  • Množství hořčíku bychom měli dostávat prostřednictvím doplňků, takže kombinace zdrojů potravy a doplňků je pro většinu lidí tou nejlepší volbou.
  • Hořčík může také pomoci snížit krevní tlak, snížit zánět a zlepšit výkon.

Hořčík je čtvrtým nejhojnějším minerálem v těle, i když 60% se nachází v našich kostech. Ale na rozdíl od uklizených rolí, na které se fotbalisté dělí, hořčík funguje po celém těle. Tento základní minerál je nutný pro více než 600 chemických reakcí v těle , a nejsou ani tak malé (Baaij, 2015). Udržování stabilního srdečního rytmu, regulace našeho krevního tlaku (a potenciální snížení rizika srdečních onemocnění spolu s ním) a budování a udržování zdraví kostí jsou jen některé aspekty komplexní role hořčíku v našem těle. Hořčík je také nezbytný pro správnou funkci svalů a nervů, produkci energie, replikaci DNA a syntézu RNA. Jeho účinky vyvstávají napříč jak naším duševním, tak fyzickým zdravím.

snadný způsob, jak zvětšit penis

reklama

mohou ženy užívat 5% minoxidil

Roman Daily - multivitamin pro muže



Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistěte více

Abychom zvýšili příjem hořčíku, můžeme se spolehnout na zdroje stravy, doplňky stravy nebo jejich kombinaci. Naštěstí, pokud si užíváte stravu s nízkým obsahem zpracovaných potravin, je pravděpodobné, že jste již na dobré cestě k dosažení svého RDA 400–420 mg hořčíku pro dospělé muže a 310–360 mg pro dospělé ženy. Množství hořčíku považované za horní hranici doplňků je 350 mg , což znamená, že zbytek by měl pocházet z příjmu potravy (FoodData Central, 2020). Takže stravovací plán bohatý na zdroje dietního hořčíku, jako je zelená listová zelenina, kešu oříšky, celozrnné výrobky a tmavá čokoláda ve spojení s doplňky, je pravděpodobně nejlepší volbou pro splnění RDA. Tato kombinovaná metoda zajišťuje dostatek hořčíku bez rizika nežádoucích účinků.

Suplementace hořčíku je dobrou volbou a pravděpodobně nezbytným doplňkem zdravé výživy pro většinu lidí. Studie z let 2005-2006 zjistili (Rosanoff, 2012), že 48% Američanů nedosahuje doporučeného příjmu potravy, ačkoli skutečný nedostatek hořčíku nebo hypomagnezémie ovlivňuje méně než 2% populace (Guerrera, 2009). Spárujte doplňky s potravinami s vysokým obsahem hořčíku a je pravděpodobnější, že budete mít dostatek tohoto životně důležitého minerálu. Pokud chcete použít multivitamin, zkontrolujte, jaká forma tohoto důležitého minerálu se používá. Citrát hořečnatý , který je vázán na hořčík na kyselinu citronovou, je jednou z lépe absorbovaných forem minerálu (Walker, 2003).

Reference

  1. Baaij, J. H. F. D., Hoenderop, J. G. J., & Bindels, R. J. M. (2015). Hořčík u člověka: důsledky pro zdraví a nemoci. Fyziologické recenze , 95 (1), 1–46. doi: 10.1152 / physrev.00012.2014, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25540137
  2. Castiglioni, S., Cazzaniga, A., Albisetti, W., & Maier, J. (2013). Hořčík a osteoporóza: současný stav znalostí a budoucí směry výzkumu. Živiny , 5 (8), 3022–3033. doi: 10,3390 / nu5083022, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3775240/
  3. FoodData Central. (n.d.). Citováno 6. ledna 2020 z https://fdc.nal.usda.gov/index.html
  4. Guerrera, M. P., Volpe, S. L. a Mao, J. J. (2009). Terapeutické využití hořčíku. Americký rodinný lékař , 80 (2), 157–162. Citováno z https://www.aafp.org/journals/afp.html
  5. Iseri, L. T. a French, J. H. (1984). Hořčík: Přírodní fyziologický blokátor vápníku. American Heart Journal , 108 (1), 188–193. doi: 10,1016 / 0002-8703 (84) 90572-6, https://europepmc.org/article/med/6375330
  6. Nieves, J. W. (2012). Skeletové účinky živin a nutraceutik, kromě vápníku a vitaminu D. Osteoporóza mezinárodní , 24 (3), 771–786. doi: 10,1007 / s00198-012-2214-4, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23152094
  7. Rosanoff, A., Weaver, C. M. a Rude, R. K. (2012). Suboptimální stav hořčíku ve Spojených státech: jsou podceňovány zdravotní důsledky? Recenze výživy , 70 (3), 153–164. doi: 10.1111 / j.1753-4887.2011.00465.x, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22364157
  8. Rude, R. K., Singer, F. R. a Gruber, H. E. (2009). Kosterní a hormonální účinky nedostatku hořčíku. Journal of the American College of Nutrition , 28 (2), 131–141. doi: 10.1080 / 07315724.2009.10719764, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19828898
  9. Swaminathan, R. (2003). Metabolismus hořčíku a jeho poruchy. Recenze klinického biochemika , 24 (2), 47–66. Citováno z https://www.aacb.asn.au/professionaldevelopment/the-clinical-biochemist-reviews
  10. Walker, A. F., Marakis, G., Christie, S., & Byng, M. (2003). V randomizované, dvojitě zaslepené studii bylo zjištěno, že citrát hořečnatý je biologicky dostupnější než jiné přípravky s obsahem Mg. Výzkum hořčíku , 16 (3), 183–191. Citováno z https://www.jle.com/fr/revues/mrh/revue.phtml
  11. Zofkova, I., & Kancheva, R. L. (1995). Vztah mezi hořčíkem a kaliotropními hormony. Výzkum hořčíku , 8 (1), 77–84. Citováno z https://www.jle.com/en/revues/mrh/revue.phtml




Vidět víc