Žijete nad touto hranicí? Možná budete potřebovat doplněk vitaminu D.

Žijete nad touto hranicí? Možná budete potřebovat doplněk vitaminu D.

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Někteří z nás díky biologii dostanou jen krátký konec živné tyčinky. Například ženy potřebují více železa než muži. Vitamin D je jednou z těchto živin. I když bychom všichni mohli vydržet lépe při zvyšování příjmu, někteří lidé mají prostě vyšší riziko nedostatku, protože mají tmavší pleť. Ačkoli 41,6% dospělých ve Spojených státech nemá dostatek (Forrest, 2011), tento počet vzrostl na 82,1% a 69,2% afroameričanů a hispánců. Ale dalším faktorem, který zvyšuje vaši potřebu tohoto slunečního vitamínu, je faktor, který jste možná neuvažovali: zeměpis.

Vitamin D (kalciferol) je ve skutečnosti skupina steroidů, které působí v těle jako hormony. Lidé potřebují dvě hlavní základní formy: vitamin D2 (ergokalciferol) a D3 (cholekalciferol), které mají stejné zdravotní výhody, ačkoli D3 může být lépe absorbován, a proto účinnější jako doplněk (Tripkovic, 2012). Jako vitamin rozpustný v tucích jsou Ds ukládány v tukové tkáni vašeho těla a pro absorpci potřebují ve vaší stravě nějaký tuk. Nazývá se to sluneční sluneční vitamin z nějakého důvodu: naše těla produkují Ds slunečním zářením díky UVB paprskům, ale oprávněné obavy z rakoviny kůže znamenají zvýšení vašeho stravovacího příjmu a užívání doplňků vitaminu D jsou pravděpodobně nejbezpečnější možností prevence nedostatku. Bez opalovacího krému prostě nelze předepsat bezpečné množství slunce.



Životně důležité orgány

  • Vitamin D je ve skutečnosti skupina vitamínů, které působí jako steroidní hormony ve vašem těle.
  • 41,6% Američanů nemá dostatek základního vitaminu, což riskuje účinky na zdraví, jako jsou křehké kosti, snížená imunita, zvýšené riziko kardiovaskulárních onemocnění, vypadávání vlasů a další.
  • Můžeme si vytvořit náš vlastní vitamin D vystavením slunci, ale to přichází se zvýšeným rizikem rakoviny kůže a některé regiony nemají dostatek slunce pro lidi, aby toho vytvořili dost.
  • Nejbezpečnějším způsobem, jak předcházet nedostatku, je dietní příjem a doplňky.

Role vitaminu D v těle a co se stane, když nemáte dost

Vitamin D je pro vaše tělo natolik životně důležitý, aby se zdravotní přínosy dostatečného množství zvlnily ve všech vašich hlavních systémech. Může snížit riziko chřipky (Martineau, 2017), zmírnit příznaky deprese (Jorde, 2008) a snížit rizika spojená s vysokým krevním tlakem během těhotenství (Sasan, 2017). Dokonce i nízké hladiny v krvi byly spojeny se zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění (Giovannucci, 2008), astmatu u dětí (Ali, 2017) a kognitivních poruch u starších dospělých. Ds jsou také nezbytné pro zdraví kostí, kritické buněčné funkce od buněčného růstu po smrt a potenciálně dokonce pro zdraví diabetiků (Dalgård, 2011).

Pokud nemáte dostatek vitaminu D, je definován jako pokles hladiny v krvi pod mezní hodnotu<50 nmol/L, you might encounter a myriad of health issues from respiratory problems and hair loss to bone loss, infertility, and weight gain (LeBlanc, 2012). Deficiency is when your levels fall below 12 ng/mL. Everyone is different, so you may have only a couple of these symptoms, or your experience may differ completely. Either way, your healthcare provider will need to run blood tests to diagnose a deficiency and begin to treat it through diet changes and even supplementation. People with gastrointestinal diseases such as Crohn’s disease and celiacs may even need additional supplementation since they can have trouble absorbing the vitamin.

reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže



Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistěte více

Nedostatek vitaminu D a geografie

Nyní by mělo být jasné, že nikdo z nás si nemůže dovolit ignorovat náš status vitaminu D. Ale i když nemáte gastrointestinální onemocnění, nemáte problémy s malabsorpcí živin a nemáte tmavší pleť, nemáte jasno. Úrovně UV záření jsou nejvyšší v létě, což znamená, že i když budete trávit čas venku v ostatních ročních obdobích, budete produkovat méně vitaminu D. (Opět nemůžeme doporučit žádný čas na slunci bez ochrany proti slunečnímu záření.)

Předchozí studie byly smíšené o vlivu zeměpisné šířky na vitamin D a také o tom, zda to byl významný rizikový faktor pro nedostatek ve srovnání s jinými faktory. Studie z roku 2017 se ale chtěla dostat na dno těchto rozdílů testováním ve Spojených státech. Jako testovací subjekty použili studenty medicíny se sídlem na Floridě a v Pensylvánii. Vědci zjistili, že 5% účastníků se sídlem na Floridě mělo nedostatek, ve srovnání s 13% účastníků se sídlem v Pensylvánii. I po kontrole dalších faktorů měli účastníci na Floridě vyšší průměrné hladiny vitaminu D než jejich severní sousedé (Leary, 2017).

Ukázalo se však, že můžeme získat více podrobností. Vědci určili přesnou podélnou čáru (geografické čáry, které se na mapách táhnou po celé planetě), nad kterou věří, že by lidé mohli potřebovat více vitaminu D. Ve Spojených státech je to kdokoli nad 37 stupňů severní šířky, imaginární čára, která začíná na jihu Virginie a běží na severní hranici Oklahomy přes střední Kalifornii (Holick, 2006).

Ale stále to nemáme úplně vyřešené

Ne všichni vědci však souhlasí s touto linií nebo s myšlenkou, že zeměpisná šířka má dokonce dostatečně velký vliv na produkci vitaminu D, aby vzbudila obavy. Průzkum provedený v roce 2009 u 394 minulých studií nezjistil žádnou souvislost mezi hladinami vitaminu D a zeměpisnou šířkou (Hagenau, 2009). Neupravená čísla ukazují pokles stavu vitaminu D, čím dál na jihu člověk žil - ale pouze u bělochů. Jakmile byla data kontrolována podle věku, pohlaví a etnického původu, tato korelace zmizela.

Bez ohledu na to, kde žijete, pravděpodobně budou při určování vašeho stavu vitaminu D hrát větší roli další faktory. Studie provedená výzkumnými pracovníky v Austrálii z roku 2007 zjistila, že pouze přibližně 4% odchylek v hladinách vitaminu D bylo způsobeno zeměpisnou šířkou (van der Mei, 2007). V jaké sezóně to hrálo větší roli, kolem 14%. To je dobrá zpráva - nemusíte se pohybovat na jih, abyste získali dostatek vitaminu D. Možná se budete muset blíže podívat na to, jaké možnosti životního stylu děláte. Správná strava, která může zahrnovat doplňky vitaminu D, může zajistit, že vaše hladina vitaminu D bude zdravá, i když žijete v oblastech světa bez slunce.



Nebezpečí dlouhodobého nedostatku

Jelikož i nízká hladina vitaminu D je spojena s nepříjemnými vedlejšími účinky, neměli bychom skutečný nedostatek brát na lehkou váhu. Ačkoli každý člověk reaguje odlišně, příznaky nedostatku vitaminu D mohou zahrnovat nespecifické příznaky, jako je svalová slabost a únava, fyzické problémy od neschopnosti hojit rány po dýchací potíže a dokonce i problémy duševního zdraví, jako je úzkost a deprese.

Dlouhodobý nedostatek je extrémně nebezpečný. Vzhledem k tomu, že vitamin hraje nedílnou roli při vstřebávání vápníku a zdraví kostí, trvalý nedostatek by mohl vést k vážným stavům, jako je křivice nebo osteomalace. Ačkoli křivice je častější u dětí a osteomalace u starších dospělých, obě jsou charakterizovány slabostí kostí. V případě křivice to může vést k úklonu nohou; osteomalace zvyšuje pravděpodobnost zlomení kostí v důsledku snížené mineralizace. Aby se zabránilo nedostatku, Národní akademie medicíny doporučuje, aby lidé do 70 let dostávali 600 IU (mezinárodních jednotek) (nebo 15 mcg) vitaminu D denně. Starší dospělí nad 70 let by měli dostat 800 IU (20 mcg) denně (Inst. Of Med, n.d.).

Jak získat více vitaminu D.

Jelikož nelze učinit žádné bezpečné doporučení pro trávení času vystaveného UV záření bez opalovacího krému, nejlepší sázky na zlepšení stavu vitaminu D jsou změny životního stylu, které obsahují více zdrojů a doplňků stravy. Potraviny bohaté na vitamín D není těžké získat, ale ty nejlepší zdroje nemusí vyhovovat každému: mluvíme o oleji z tresčích jater, mastných rybách, jako je losos nebo makrela nebo sleď, a hovězích játrech. Pokud vám nic z toho nezní dobře, vaječné žloutky se také mohou pochlubit životně důležitou živinou.

Pro vegetariány a vegany existují omezené přírodní zdroje, jako jsou houby, ale spousta obohacených potravin, které mohou zvýšit jejich dietní příjem. Potraviny s přidaným vitamínem D zahrnují některé snídaňové cereálie, pomerančový džus a sójové mléko. Musíte jen zkontrolovat, zda kupujete opevněnou verzi. Lakto-ovo vegetariáni to mají jednodušší, protože mohou také dostat vitamin D prostřednictvím obohacených mléčných výrobků, jako je mléko a sýr.

Ale doplňky jsou také široce dostupné. Ale i když vitamin D2 a D3 poskytují stejné výhody, D3 může být lépe absorbován než D2, takže možná budete chtít popadnout jeden z těchto doplňků, pokud je k dispozici. Mnoho doplňků D3 se však vyrábí vystavením lanolinu z ovčí vlny UVB paprskům, takže není vhodný pro vegany. Nejdůležitějším faktorem při příjmu dostatku slunečního svitu je to, že tento doplněk užíváte důsledně, takže pokud potřebujete užívat D2 kvůli dietním omezením, je to v pořádku.

Reference

  1. Ali, N. S., & Nanji, K. (2017). Přehled úlohy vitaminu D při astmatu. Cureus , 9 (5), e1288. doi: 10,7759 / Cureus.1288
  2. Dalgård, C., Petersen, M. S., Weihe, P. a Grandjean, P. (2011). Stav vitaminu D ve vztahu k metabolismu glukózy a cukrovce typu 2 u Septuagenarians. Péče o cukrovku , 3. 4 (6), 1284–1288. doi: 10.2337 / dc10-2084
  3. Forrest, K. Y., & Stuhldreher, W. L. (2011). Prevalence a korelace nedostatku vitaminu D u dospělých v USA. Výživový výzkum, 31 (1), 48–54. doi: 10.1016 / j.nutres.2010.12.001
  4. Giovannucci, E., Liu, Y., Hollis, B.W., a Rimm, E.B. (2008). 25-Hydroxyvitamin D a riziko infarktu myokardu u mužů: prospektivní studie. Archives of Internal Medicine, 168 (11), 1174–1180. doi: 10,1001 / archinte.168.11.1174
  5. Hagenau, T., Vest, R., Gissel, T. N., Poulsen, C. S., Erlandsen, M., Mosekilde, L., & Vestergaard, P. (2008). Globální hladiny vitaminu D ve vztahu k věku, pohlaví, pigmentaci kůže a zeměpisné šířce: ekologická meta-regresní analýza. Osteoporóza International, 20, 133–140. doi: 10,1007 / s00198-008-0626-r
  6. Holick, M. F. (2006). Vysoká prevalence nedostatečnosti vitaminu D a důsledky pro zdraví. Mayo Clinic Proceedings, 81 (3), 353–373. doi: 10,4065 / 81,3553
  7. Lékařský ústav. (n.d.). Referenční dietní příjem vápníku a vitaminu D. Citováno z http://www.nationalacademies.org/hmd/~/media/Files/Report Files / 2010 / Dietní referenční dávky - příjem vápníku a vitaminu D / calciumvitd_lg.jpg'wp-block-ro-list-item '> Jorde, R., Sneve, M., Figenschau, Y., Svartberg, J., & Waterloo, K. (2008). Účinky doplňování vitaminu D na příznaky deprese u osob s nadváhou a obezitou: randomizovaná dvojitě zaslepená studie. Journal of Internal Medicine, 264 (6), 599–609. doi: 10.1111 / j.1365-2796.2008.02008.x
  8. Leary, P. F., Zamfirova, I., Au, J., & McCracken, W. H. (2017). Vliv Latitude na hladiny vitaminu D. The Journal of the American Osteopathic Association, 117, 433–439. doi: 10,7556 / jaoa.2017.089
  9. LeBlanc, E. S., Rizzo, J. H., Pedula, K. L., Ensrud, K. E., Cauley, J., Hochberg, M., & Hillier, T. A. (2012). Sdružení mezi 25-hydroxyvitaminem D a přírůstkem hmotnosti u starších žen. Journal of Womens Health, 21 (10), 1066–1073. doi: 10.1089 / jwh.2012.3506
  10. Martineau, A. R., Jolliffe, D. A., Hooper, R. L., Greenberg, L., Aloia, J. F., Bergman, P.,… Camargo, C. A. (2017). Doplněk vitaminu D k prevenci akutních infekcí dýchacích cest: systematický přehled a metaanalýza údajů jednotlivých účastníků. BMJ. doi: 10,1136 / bmj.i6583
  11. Sasan, S. B., Zandvakili, F., Soufizadeh, N., & Baybordi, E. (2017). Účinky doplňku vitaminu D na prevenci recidivy preeklampsie u těhotných žen s preeklampsií v anamnéze. Obstetrics and Gynecology International, 2017, 8249264. doi: 10.1155 / 2017/8249264
  12. Tripkovic, L., Lambert, H., Hart,
  13. K., Smith, C. P., Bucca, G., Penson, S.,… Lanham-New, S. (2012). Srovnání doplňování vitaminu D2 a vitaminu D3 při zvyšování stavu 25-hydroxyvitaminu D v séru: systematický přehled a metaanalýza. American Journal of Clinical Nutrition, 95 (6), 1357–1364. doi: 10,3945 / ajcn.111.031070
  14. van der Mei, I. A., Ponsonby, A.-L., Engelsen, O., Pasco, J. A., Mcgrath, J. J., Eyles, D. W.,… Jones, G. (2007). Vysoká prevalence nedostatku vitaminu D v australských populacích je vysvětlena pouze částečně sezónností a šířkou. Perspektivy životního prostředí, 115 (8), 1132–1139. doi: 10,1289 / ehp.9937
Vidět víc