Keto chřipka: co očekávat od keto diety

Keto chřipka: co očekávat od keto diety

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Tvrzení o zvýšené energetické hladině, hubnutí a dalších zdravotních výhodách vás možná vedlo k vyzkoušení keto diety na vlastní kůži. Možná jste ale neočekávali, že vás příznaky podobné chřipce zasáhnou po zahájení stravy s vysokým obsahem tuku a nízkým obsahem sacharidů.

Co je to takzvaná keto chřipka? Není to opravdová nemoc, i když se tak může cítit. Pokračujte v čtení, abyste pochopili, co můžete očekávat, pokud se u vás tyto příznaky objeví, spolu se strategiemi, jak s nimi zacházet.



reklama

Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA



Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

Zjistit více

Co je to keto chřipka?

Keto chřipka popisuje příznaky podobné chřipce, které se u některých lidí objeví po zahájení ketogenní stravy - stravy s vysokým obsahem tuků, nízkým obsahem sacharidů a mírným obsahem bílkovin. Ne každý, kdo zahájí keto dietu, má tyto vedlejší účinky. Příznaky se pohybují od mírných až po závažné, v závislosti na osobě.

Příznaky se obvykle vyskytují během prvního týdne od zahájení plánu keto jídla a časem ustupují.



U většiny lidí budou vedlejší účinky keto chřipky trvat 5–7 dní, ale mohou trvat až měsíc ( Bostock, 2020 ).

To, zda cítíte příznaky keto chřipky a jak dlouho trvají, závisí na několika věcech. Váš metabolismus, genetika a to, jak se vaše tělo adaptuje na používání tuku jako primárního zdroje energie, jsou faktory. Předpokládejme, že začnete znovu jíst sacharidy a dostanete se ze stavu ketózy. V takovém případě pravděpodobně znovu zažijete příznaky keto chřipky, pokud znovu zahájíte keto dietu.

jak udělat sebe hodně

Sacharidy a hubnutí: co ukazuje výzkum

3 minuty čtení

Keto příznaky chřipky

Příznaky keto chřipky se pohybují od mírné po těžkou, v závislosti na osobě. Zde jsou některé z běžných příznaků hlášených u keto chřipky:

  • Nevolnost a zvracení
  • Zácpa nebo průjem
  • Bolest hlavy
  • Únava
  • Podrážděnost, potíže se soustředěním a mozková mlha
  • Slabost
  • Svalové křeče a bolestivost
  • Slabost
  • Závrať
  • Bolest břicha
  • Obtížné spaní
  • Cukrové chutě

Tipy pro zvládnutí příznaků keto chřipky

Keto chřipka vám může způsobit, že se budete cítit docela mizerně. Nemáme výzkum o keto chřipce, takže většina informací o pomoci s keto chřipkou pochází ze zpráv od lidí, kteří si dietu sami vyzkoušeli.

Tyto tipy by mohly pomoci zmírnit příznaky keto chřipky a mohou pomoci vašemu celkovému zdraví.

Pijte dostatek vody

Keto dieta zvyšuje ztrátu tekutin (Masood, 2020). Zvýšení příjmu vody po zahájení nízkosacharidové diety pomáhá udržovat hydrataci a potenciálně pomáhá při projevech keto chřipky.

Je obzvláště důležité pít hodně vody, pokud během keto chřipky trpíte zvracením nebo průjmem, protože to povede k další ztrátě tekutin. Pokud zvracení nebo průjem jsou závažné nebo trvají déle než jeden nebo dva dny, nezapomeňte se obrátit na svého poskytovatele zdravotní péče.

Omezte intenzivní cvičení

Vaše tělo vytváří energii pro cvičení dvěma způsoby: kyslíkem nebo bez kyslíku.

Nejlepší cviky na hubnutí, hodnocené

4 minuty čtení

Když vaše tělo může využívat kyslík v metabolismu, stejně jako při cvičení s nízkou intenzitou, je primárním zdrojem energie tuk. Tento typ metabolismu trvá déle, a proto je nejvhodnější pro cvičení s nízkou intenzitou.

Během intenzivního cvičení a rychlých pohybů (jako je zvedání závaží, sprint a intervalový trénink s vysokou intenzitou) používá vaše tělo rychlejší možnost k výrobě energie pomocí sacharidů nebo glukózy jako zdroje energie ( Harvey, 2019 ).

Když tedy poprvé začnete s keto dietou, vaše tělo se musí přizpůsobit tomu, že již nepoužívá sacharidy jako zdroj paliva pro intenzivní cvičení. Při intenzivním tréninku byste se mohli cítit unavenější bez sacharidů nebo glykogenových zásob, které vám pomohou dodávat energii. Cvičení s nízkou intenzitou je v této době lepší volbou (Harvey, 2019).

Vyměňte elektrolyty

Některé příznaky keto chřipky, jako je zvracení a průjem, mohou vést k dehydrataci a nerovnováze elektrolytů v těle.

Nerovnováha elektrolytů může způsobit mnoho příznaků podobných keto chřipce, jako jsou bolesti hlavy, potíže se soustředěním, svalové křeče a svalová slabost ( Shrimanker, 2020 ).

Mnoho potravin, které přirozeně obsahují elektrolyty (ovoce a škrobová zelenina), není v keto dietě povoleno. Jezte zelenou listovou zeleninu, brokolici, avokádo a další keto přátelskou zeleninu, která má přirozeně vysoký obsah draslíku a hořčíku. Jíst potraviny bohaté na fosfor, jako je maso, a přidávat do jídla malé množství soli, vám pomůže tyto elektrolyty nahradit.

Dostatečně se vyspat

Špatný spánek zanechává u většiny lidí pocit únavy a rozostření. Nedostatečný spánek na vrcholu keto chřipky pouze zesiluje účinek.

Tipy pro lepší spánek zahrnují ( Napsáno, 2016 ):

  • Jít spát a vstávat každý den ve stejnou dobu
  • Spíte v klidné, chladné a pohodlné místnosti
  • Omezení kofeinu, nikotinu a alkoholu před spaním

Zvažte úpravu stravy

Existují smíšené zprávy o tom, zda změna vaší stravy tak, aby obsahovala více zdravých tuků nebo opětovné zavedení malého množství sacharidů, může pomoci s příznaky keto chřipky.

Extrémní diety na hubnutí: držte se od nich dál

6 minut čtení

Pro některé lidi je konzumace většího množství tuku zdrojem více kalorií, což může pomoci s jejich příznaky.

Přidání některých sacharidů zpět pro pomalejší přechod od stravy s vysokým obsahem sacharidů k ​​plánu keto jídla může pomoci snížit příznaky keto chřipky. Ale někteří lidé tvrdí, že to prodlužuje příznaky keto chřipky tím, že vás přivede dovnitř a ven z ketózy. Je zapotřebí intenzivnějšího výzkumu, aby účastníci keto diety mohli s jistotou vědět, jakou cestou se mají vydat ke snížení příznaků keto chřipky.

Keto chřipka se zdá být nešťastnou součástí mnoha lidí, kteří chtějí dodržovat ketogenní dietu. Promluvte si se svým poskytovatelem zdravotní péče, pokud máte nějaké konkrétní obavy nebo pokud příznaky přetrvávají.

Zeptejte se svého poskytovatele zdravotní péče

Pokud vaše příznaky trvají déle než týden, může být čas se poradit se svým poskytovatelem zdravotní péče, abyste se ujistili, že se neděje něco jiného. Chřipkové příznaky keto chřipky mohou maskovat příznaky nemoci, nebo možná budete muset upravit svůj přístup k keto dietě.

Poraďte se se svým poskytovatelem zdravotní péče a získejte odpovědi na své otázky a vyhledejte lékařskou pomoc.

Reference

  1. Bostock, E., Kirkby, K. C., Taylor, B. V. a Hawrelak, J. A. (2020). Zprávy spotřebitelů o keto chřipce spojené s ketogenní dietou. Hranice ve výživě, 7, 20. doi: 10,3389 / ořech 2020 00020. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7082414/
  2. Harvey, K. L., Holcomb, L. E., & Kolwicz, S. C., Jr (2019). Ketogenní diety a výkon. Živiny, 11 (10), 2296. doi: 10,3390 / nu11102296. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6835497/
  3. Masood W, Annamaraju P, Uppaluri KR. (2020). Ketogenní strava. StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK499830/
  4. Shrimanker I, Bhattarai S. Electrolytes. (2020). StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK541123/
  5. Yazdi, Z., Loukzadeh, Z., Moghaddam, P., & Jalilolghadr, S. (2016). Praktiky hygieny spánku a jejich vztah ke kvalitě spánku u studentů medicíny na Qazvin University of Medical Sciences. Journal of caring sciences, 5 (2), 153–160. doi: 10.15171 / jcs.2016.016. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4923839/
Vidět víc