Jak předcházet srdečním chorobám - osvědčené způsoby, jak snížit riziko

Jak předcházet srdečním chorobám - osvědčené způsoby, jak snížit riziko

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Srdeční onemocnění (také známé jako ischemická choroba srdeční) je děsivé. Příčinou smrti číslo jedna ve Spojených státech je choroba, které se každý člověk bojí - ale příliš mnoho z nás nedělá dost na to, aby tomu zabránilo. A to je dobrá zpráva: Srdečním chorobám lze často předcházet jednoduchými změnami životního stylu.



Srdeční onemocnění nastává, když se na stěnách tepen a cév, které se napájejí do srdce, hromadí plak, což je stav zvaný ateroskleróza. Plaketa se skládá z tuku, cholesterolu, vápníku a dalších látek obsažených v krvi. V průběhu času toto nahromadění zužuje tepny a snižuje průtok krve. Pokud je průtok zcela zablokován nebo pokud se vytvoří krevní sraženina, může to způsobit infarkt nebo cévní mozkovou příhodu.

Dobrou zprávou je, že odhadovaným 80% případů srdečních onemocnění lze zabránit, říká American Heart Association. Je to dokonce možné některé druhy srdečních onemocnění je třeba zvrátit rozvojem zdravých návyků, které snižují hromadění těchto plaků ucpávajících tepny (Harvard Health Publishing, 2019).

Životně důležité orgány

  • Srdeční onemocnění je Američanem číslo jedna zabijáka, ale často mu lze zabránit.
  • Téměř polovina Američanů má alespoň jeden ze tří hlavních rizikových faktorů pro srdeční choroby: vysoký krevní tlak, vysoké hladiny LDL cholesterolu nebo kuřák.
  • Konzumace zdravé stravy s nízkým obsahem sodíku a nasycených tuků je klíčem k prevenci srdečních chorob.
  • Dostatek pohybu, zvládání stresu a dostatek spánku může také pomoci předcházet srdečním onemocněním.

Způsoby prevence srdečních chorob

Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí má téměř polovina Američanů (47%) alespoň jeden ze tří rizikových faktorů pro srdeční choroby: vysoký krevní tlak, vysoký cholesterol a kuřák. Prevence srdečních chorob začíná snížením těchto rizik a dalších jednoduchými změnami životního stylu. To jsou některé z nejúčinnějších způsobů prevence nebo zvrácení srdečních chorob.



Přestaňte kouřit nebo nezačínejte

Nekouření a vyhýbání se pasivnímu kouření je jednou z nejdůležitějších věcí, které můžete udělat pro udržení zdraví srdce. Tabákový kouř obsahuje více než 4 000 toxinů, které mohou poškodit krvinky a poškodit stěny tepen a cévy. Může také snížit dobrý cholesterol, zvýšit triglyceridy (druh tuku v krvi), způsobit zúžení krevních cév a zvýšit lepivost a náchylnost krve ke srážení. To vše zvyšuje riziko aterosklerózy a srdečních onemocnění.

Pasivní kouření také ohrožuje zdraví srdce lidí ve vašem okolí: Snižuje dobrý cholesterol, zvyšuje krevní tlak a poškozuje srdeční tkáň, podle National Institutes of Health (NHLBI, n.d.). Nekuřáci, kteří dýchají pasivní kouř, mají ve skutečnosti a O 25 až 30% vyšší riziko rozvoje srdečních chorob než lidé, kteří nejsou vystaveni pasivnímu kouření.

reklama



Více než 500 generických léků, každý 5 $ měsíčně

je viagra přes přepážku nyní

Přepněte na lékárnu Ro a získejte své recepty za pouhých 5 $ měsíčně (bez pojištění).

Zjistěte více

Jezte zdravou stravu

Zdravá výživa srdce je nízký obsah sodíku, nasycených tuků a zpracovaných potravin. Zdůrazňuje ovoce a zeleninu, celozrnné výrobky, chudé bílkoviny a dobré nenasycené tuky, jako jsou druhy mastných ryb a olivového oleje. Každý týden zahrňte do svého stravovacího plánu dvě porce tučných ryb, jako je losos; jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které mohou snižovat hladinu cholesterolu a pomáhat předcházet srdečním onemocněním.

Zdravé stravování zahrnuje snížení příjmu sodíku; příliš mnoho konzumace může zhoršit vysoký krevní tlak a zvýšit riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice. American Heart Association doporučuje konzumovat ne více než 2 300 miligramů sodíku - asi jednu čajovou lžičku soli - denně. (A 6 z 10 Američanů by nemělo mít více než 1 500 miligramů denně.) Podle CDC sní 90% Američanů více soli, než doporučují tyto dietní směrnice, včetně 98% mužů. Většina z nás užívá 3 400 mg sodíku každý den.

A konzumace příliš velkého množství nasycených tuků může zvýšit hladinu cholesterolu a triglyceridů v krvi, což může přispět k ucpání tepen. Přečtěte si více o základech zdravé výživy pro srdce tady .

Pravidelně cvičte a udržujte si zdravou váhu

Pro zdravé srdce je klíčová častá fyzická aktivita. American Heart Association doporučuje, aby všichni dospělí každý týden absolvovali alespoň 150 minut mírného aerobního cvičení (například rychlou chůzi) nebo 75 minut intenzivního cvičení (jako je běh, plavání nebo veslování). Většinu dní v týdnu se zaměřte na 30 až 60 minut cvičení. I když nemůžete věnovat tolik času, vstaňte a rozhýbejte se - pro vaše srdce je lepší fyzická aktivita než vůbec žádná.

jak přirozeně rozšířit své mužství

Poznejte zdravé rozmezí hmotnosti pro svůj věk a zůstaňte v něm. Pokud máte nadváhu, promluvte si se svým poskytovatelem zdravotní péče o tom, jak může hubnutí snížit riziko srdečních onemocnění a dalších potenciálních život ohrožujících stavů.

Udržujte svůj krevní tlak ve zdravém rozmezí

V průběhu času může vysoký krevní tlak (nebo hypertenze) oslabit stěny krevních cév, což zvyšuje riziko cévní mozkové příhody, srdečního infarktu a demence. Myslíš si, že jsi z lesa? Možná už nebudete: V roce 2018 snížila American Heart Association pokyny pro zdravý krevní tlak ze 140/90 na 130/80 u některých dospělých. Podle Harvardské lékařské školy , to znamená, že 70 až 79 procent mužů starších 55 let má technicky vysoký krevní tlak (Harvard Health Publishing, 2019).

Pokud máte vysoký krevní tlak nebo cukrovku, dodržování doporučení lékaře ohledně změn stravování a životního stylu a dodržování všech předepsaných léků sníží riziko srdečních onemocnění. Pokud tyto podmínky nemáte, rozhodujte se o zdravém životním stylu, abyste je nevyvinuli.

Získejte dostatek kvalitního spánku

Lidé, kteří nespí dostatečně, mají vyšší riziko kardiovaskulárních onemocnění a ischemické choroby srdeční - bez ohledu na věk, váhu, kouření a pohybové návyky, říká Národní spánková nadace . Vědci se domnívají, že nedostatek odpočinku zhoršuje metabolismus glukózy, zvyšuje krevní tlak a zvyšuje zánět - všechny rizikové faktory pro srdeční problémy.

Nedostatečné zavření oka může zvýšit stres, který je sám o sobě rizikovým faktorem srdečních onemocnění. Podle Harvardské lékařské školy mají lidé s nedostatkem spánku vyšší hladinu stresových hormonů a zánětů v krvi, což je hlavní příčina srdečních onemocnění; jen jedna noc nedostatečného spánku může narušit váš systém.

I když máte dostatek spánku, ujistěte se, že zvládáte stres tím, že máte dostatek pohybu, udržujete sociální kontakty a konzultujete svého poskytovatele zdravotní péče, pokud se začnete cítit ohromeni.

Získejte pravidelné kontroly

Pravidelně kontrolujte, nechejte si pravidelně kontrolovat krevní tlak a diskutujte o tom, co by vaše rodinná anamnéza mohla znamenat pro vaše riziko srdečních onemocnění.

Dokážete zvrátit srdeční onemocnění?

Pokud nemáte srdeční onemocnění, můžete mu zabránit, abyste se mu vyhnuli. I když vám byla diagnostikována srdeční choroba, můžete podniknout kroky ke zpomalení jejího postupu. Postupujte podle všech výše uvedených tipů, zajistěte jim zdravé návyky a pravidelně užívejte jakékoli předepsané léky.

Reference

  1. Harvard Health Publishing. (2019). Přečtěte si nové pokyny pro krevní tlak. Citováno z https://www.health.harvard.edu/heart-health/reading-the-new-blood-pressure-guidelines
  2. Harvard Health Publishing. (n.d.). Zeptejte se lékaře: Je možné zvrátit onemocnění věnčitých tepen? Citováno z https://www.health.harvard.edu/heart-health/ask_the_doctor_is_it_possible_to_reverse_coronary_artery_disease
  3. Jak deprivace spánku ovlivňuje vaše srdce. (n.d.). Citováno z https://www.sleepfoundation.org/excessive-sleepiness/health-impact/how-sleep-deprivation-affects-your-heart
  4. NHLBI. (n.d.). Kouření a vaše srdce. Citováno z https://www.nhlbi.nih.gov/health-topics/smoking-and-your-heart
Vidět víc