Jak vypadat mladší: co se osvědčilo?

Jak vypadat mladší: co se osvědčilo?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Říká se, že krása je bolest, ale kdy jste naposledy použili rtuť nebo arzen na svou pokožku, aby vypadala mladší? Viktoriánské ženy používaly nejextrémnější opatření v boji proti vráskám, včetně aplikace jedovatých látek, jako jsou tyto, na pokožku. Účinnost těchto zásahů je pochybná. Jejich role při úmrtí bezpočtu žen v průběhu let však není pochyb o tom, že vůbec.



I když jsme od té doby prošli dlouhou cestou, lidé stále hledají způsoby, jak vypadat mladší. Stárnutí je přirozený proces. Vlastně nikdo potřeby zkusit vypadat mladší. Pokud však chcete poradit s ověřenými zásahy, které můžete podniknout, čtěte dále.

Životně důležité orgány

  • Věk je přirozený proces, který nelze zvrátit ani mu nelze zabránit, ale existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste svou pokožku ochránili a vylepšili.
  • Věci, díky nimž lidé vypadají starší, jsou pobyt na slunci, strava s vysokým obsahem cukru, kouření, chronický stres, špatný spánek a nepoužívání správných produktů péče o pleť.
  • Abyste vypadali mladší, měli byste nosit opalovací krém a omezovat pobyt na slunci, zlepšovat stravu, přestat kouřit, zvládat stres, zlepšit spánek a používat osvědčený režim péče o pleť.

Proč někdo vypadá starší nebo mladší?

Už jste někdy narazili na někoho, koho jste neviděli více než deset let, a všimli jste si, o kolik starší ten člověk vypadá? Čím to je, že někdo vypadá přesně starší? V mnoha případech ano; Vzhled jejich kůže.

reklama



jak získáte recept na viagru

Zjednodušte rutinu péče o pleť

Každá láhev Nightly Defense předepsané lékařem je pro vás vyrobena z promyšleně vybraných, silných ingrediencí a dodává se až k vašim dveřím.

Zjistit více

Po celý život naše těla vytvářejí molekuly s nepraktickým názvem reaktivní formy kyslíku (ROS). Toto hromadění vede k oxidačnímu stresu, který se časem hromadí. Oxidační stres ovlivňuje celé tělo (orgány, klouby, svaly atd.), Ale nejvíce ho vidíme na pokožce (Clatici, 2017).



I když nemůžete vrátit ruce času a vrátit oxidační stres, existuje celá řada vnějších faktorů, které mohou tento proces urychlit nebo zpomalit.

Sluneční záření

Opalování nebo opalování, aby pokožka vypadala mladší, je jedním z velkých mýtů, které vyšly z 20. století. Vystavení ultrafialovým paprskům (konkrétně UVA a UVB) vede v průběhu času ke změnám na pokožce vypadáš starší . Díky tomu pokožka vypadá drsněji a způsobuje její zabarvení a vrásky. Někteří vědci odhadují, že vystavení slunci představuje 80% stárnutí obličeje (Clatici, 2017).

Příjem cukru

Pravděpodobně víte, že konzumace stravy s vysokým obsahem cukru a rafinovaných sacharidů pro vás obecně není dobrá, ale možná nevíte, že může mít také zásadní vliv na stárnutí pokožky.

Jedna studie zkoumali vnímaný věk versus skutečný věk u lidí s nízkou, střední a vysokou hladinou glukózy v krvi (to je množství cukru v krvi, které vysoce koreluje s dietou). Zjistili, že vnímaný věk vzrostl téměř o půl roku na každý 1 mmol / l glukózy v krvi. To znamená, že čím vyšší jsou vaše hladiny glukózy v krvi, tím starší budete pravděpodobně vypadat (Noordam, 2013).

Jedna teorie z tohoto důvodu je to, že strava s vysokým obsahem cukru ovlivňuje náš kolagen, elastická vlákna a fibronektin - to vše přispívá k tomu, jak vypadá naše pokožka mladá nebo stará (Clatici, 2017).

Kouření

Kromě opalování nebo posezení v soláriu je kouření jednou z nejhorších věcí, které můžete pro svoji pokožku udělat (nemluvě o vašem zdraví obecně). Kuřáci mají vyšší míru vrásek , zejména kolem úst a oblasti očí. Pravděpodobným viníkem je opakované svraštění úst a mžourání očí, ale existují i ​​jiné faktory. Cigarety obsahují tisíce toxinů, z nichž mnohé mohou negativně ovlivnit pokožku. Kouření také snižuje hladinu vlhkosti pokožky, což může způsobit rychlejší stárnutí pokožky (Clatici, 2017).

Stres

Víme, že stres hraje velkou roli při srdečních onemocněních a dalších chronických onemocněních, ale souvislost se stárnutím není v tomto okamžiku příliš jasná. Teorie je to, že stres aktivuje určité systémy (konkrétně autonomní nervový systém, systém renin-angiotensin a systém hypotalamus-hypofýza-nadledviny) podílející se na poškození DNA, zánětu a oxidačním stresu. Když se tyto věci nakopnou, stárnutí se zrychlí. Nebo alespoň taková je teorie (Clatici, 2017).

Spát

Ah, spi. Nemohli bychom všichni toho využít více? Ukázalo se, že špatná kvalita spánku není jen přetahování; může také aby pokožka vypadala starší . Lidé, kteří trpí spánkovou deprivací, mají větší pravděpodobnost jemných linek, zabarvení kůže a nižší úrovně pružnosti pokožky (Clatici, 2017).

Péče o kůži

Péče o pleť je faktor, na který lidé obvykle kladou největší důraz. A i když je důležité mít dobrý režim péče o pleť, ostatní faktory, které jsme doposud zmínili, jsou pravděpodobně důležitější, aby se zabránilo často nevratnému poškození kůže. V další části si projdeme některé osvědčené přísady pro péči o pleť, ale nejdůležitější produkt k ochraně pokožky je opalovací krém (Clatici, 2017).

6 způsobů, jak vypadat mladší

Existuje mnoho takzvaných produktů proti stárnutí neprokázané a zbytečně drahé , ale existují určité intervence s dobrým důkazem (Huang, 2007). Nyní, když víme, co může způsobit předčasné stárnutí, podívejme se na to, jaké intervence fungují nejlépe pro boj proti známkám stárnutí.

1. Omezte vystavení slunci

Viděli jsme, jak škodlivé může být pro pokožku dlouhodobé vystavení slunci. Zároveň existují mnoho zdravotních výhod z pravidelného venku (Nieuwenhuijsen, 2014). Jak tedy můžete tyto výhody a nevýhody vyvážit?

Nosit opalovací krém je klíčovou součástí vaší ochrany, když jdete ven. Nezapomeňte pravidelně podávat nové žádosti (Randhawa, 2016). Opalovací krém by měl mít sluneční ochranný faktor (SPF) 15 nebo vyšší (Gabros, 2020). K dispozici je také dobrý důkaz že nosit sluneční klobouky nebo ochranné oděvy proti UV záření může být stejně účinné (ne-li více) než opalovací krém, aby se zabránilo poškození UV zářením (Linos, 2011).

2. Zlepšete svůj jídelníček

Pokud jíte stravu s vysokým obsahem cukru, rafinovaných sacharidů nebo pijete hodně alkoholu, může mít změna ve vaší stravě velký dopad. Nemusíte provádět velké, rozsáhlé změny přes noc - to nedoporučujeme! - ale drobná vylepšení vaší stravy se časem sčítají (Cao, 2020). Zde je několik důležitých tipů:

  • Zůstaňte hydratovaní! Pití spousty vody je klíčovou součástí udržování hydratované pokožky a jejího mladistvého vzhledu.
  • Snažte se jíst potraviny s vysokým obsahem živin, jako je ovoce a zelenina.
  • Omezte, kolik cukru denně sníte. Nejnovější pokyny od USDA doporučují získat ne více než 10% denních kalorií z přidaných cukrů (USDA, 2020).

Některé doplňky může být také vhodné přidat do svého jídelníčku, jako jsou omega-3 a omega-6 polynenasycené mastné kyseliny, které mohou chránit kožní buňky. Některá probiotika mohou být také užitečná. Někteří lidé doporučují zinek nebo aminokyseliny, ale tito nemají silné důkazy o jejich účincích na pokožku (Cao, 2020).

K dispozici je také dobrý důkaz že kalorické omezení a přerušovaný půst mohou mít dobré účinky na proces stárnutí, který se obecně přenáší na kůži (de Cabo, 2014).

3. Přestaňte kouřit

Pravděpodobně vás nemusíme přesvědčovat, že přestat kouřit je dobrý nápad, ale o to to není snazší. Odhaduje se to 9 z 10 lidí kteří se sami snaží přestat kouřit, jsou neúspěšní (Komiyama, 2017). Ale existují některé zásahy, které mohou pomoci , konkrétně (Sealock, 2020):

jsou celexa a lexapro stejné
  • Poradenství pro odvykání kouření
  • Nikotinová substituční terapie (NRT), jako je nikotinová náplast nebo guma
  • Bupropion (známý také pod svou značkou Wellbutrin)
  • Vareniklin (Chantix)
  • Kombinace poradenství a farmakologických intervencí (to je to, co funguje nejlépe)

4. Zvládejte stres

I když zatím nemáme jasnou souvislost mezi stresem a vnějším projevem stárnutí, existuje dobrý důvod věřit mezi nimi existuje vztah (Lee, 2020). A i když to nemá přímý dopad na vaši pokožku, získání stresu pod kontrolu pravděpodobně stejně není špatná věc.

Technika zvládání stresu s nejvýznamnějším důkazem je něco, čemu se říká snižování stresu založené na všímavosti (MBSR). MBSR zahrnuje kombinaci dechových cvičení, meditace a jemného cvičení (Worthen, 2020).

5. Získejte více spánku

Získat více hodin spánku může znít jako nemožnost, ale stojí za to vynaložit určité úsilí na zlepšení kvality spánku. Jedna studie ukázaly, že lidé klasifikovaní jako dobří pražci vykazovali významně menší stárnutí kůže než ti, kteří byli klasifikováni jako špatní pražci (Oyetakin-White, 2015). Všichni dobře víme, jak vypadal spánkem - tmavé kruhy kolem očí, otoky, pokleslé víčka, vrány, bledá kůže. Když trvale špatně spíte, to sčítá v průběhu času (Clatici, 2017).

Co tedy můžete udělat pro zlepšení spánku? Jednou z možností je zkusit užívat melatonin před spaním. Melatonin je molekula, která nejen pomáhá s kvalitou spánku, ale také může zlepšit pokožku mnoha způsoby. Zdá se, že chrání před poškozením způsobeným UV zářením a volnými radikály. Může také opravit poškozené mitochondrie (běžně nazývané elektrárna buňky) spolu s několika dalšími mechanismy (Rusanova, 2019).

6. Používejte osvědčený režim péče o pleť

Už jsme to řekli a řekneme to znovu. Denní opalovací krém je nejdůležitější součástí vašeho režimu péče o pleť, aby se zabránilo známkám stárnutí souvisejícím s UV zářením. Jedna studie , ve srovnání s každodenními uživateli krémů na opalování a příležitostnými uživateli krémů na opalování, je tento domov opravdu kladivem. Na konci 4,5 roku uživatelé denního opalovacího krému vykazovali o 24% méně viditelného stárnutí pokožky než ti, kteří opalovací krém nosili jen příležitostně (Hughes, 2013).

Váš dermatolog může také doporučit přidání retinoidy k vaší péči o pleť, což je široká kategorie léků souvisejících s vitaminem A. Existují dobré důkazy, že retinoidy mohou zlepšit vzhled pokožky, a jsou schváleny FDA jako prostředky proti vráskám. Některé jsou k dispozici na přepážce, jiné vyžadují lékařský předpis. Zde jsou některé běžné příklady retinoidů (Zasada, 2019):

  • Tretinoin
  • Retinol
  • Adapalen
  • Tazaroten

Můžete také přidat aktuální vitamin C, vitamin B3 a vitamin E, což jsou všechny silné antioxidanty schopné proniknout kůží . Při společném použití mohou zlepšit produkci kolagenu, pružnost pokožky, pigmentaci a strukturu pokožky (Ganceviciene, 2012).

Nakonec je klíčová hydratace pokožky. A dobrý zvlhčovač může pokožku vyhladit, snížit jemné linie a působit jako bariéra proti toxinům. Existuje mnoho zvlhčujících krémů, které pokožku hydratují, ale není třeba utrácet spoustu peněz za nejúžasnější variantu (Nolan, 2012).

Klíčem je prevence

Naše společnost klade velký důraz na snahu vypadat mladší, když jsou nejúčinnější jednoduchá preventivní opatření. Je důležité si uvědomit, že stárnutí je přirozený proces a nemůžete se mu úplně vyhnout, ale přijetí těchto klíčových kroků ke zlepšení vašeho zdraví a wellness může mít velký vliv na to, jak vypadá vaše pokožka.

Reference

  1. Cao, C., Xiao, Z., Wu, Y., & Ge, C. (2020). Strava a stárnutí pokožky - z pohledu výživy potravin. Živiny, 12 (3), 870. Doi: 10,3390 / nu12030870. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7146365/
  2. Clatici, V. G., Racoceanu, D., Dalle, C. a kol. (2017). Vnímaný věk a životní styl. Specifické příspěvky sedmi faktorů podílejících se na zdraví a kráse. Maedica, 12 (3), 191–201. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5706759/
  3. de Cabo, R., Carmona-Gutierrez, D., Bernier, M. a kol. (2014). Hledání intervencí proti stárnutí: od elixírů po režimy nalačno. Cell, 157 (7), 1515–1526. Doi: 10.1016 / j.cell.2014.05.031. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4254402/
  4. Gabros S, Nessel TA, Zito PM. Opalovací krémy a ochrana fotografií. StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK537164/
  5. Ganceviciene, R., Liakou, A. I., Theodoridis, A., Makrantonaki, E., & Zouboulis, C. C. (2012). Strategie proti stárnutí pokožky. Dermato-endokrinologie, 4 (3), 308–319. Doi: 10,4161 / derm.22804. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3583892/
  6. Huang, C. K., & Miller, T. A. (2007). Pravda o volně prodejných aktuálních produktech proti stárnutí: komplexní přehled. Deník estetické chirurgie, 27 (4), 402–415. Doi: 10.1016 / j.asj.2007.05.005. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19341668/
  7. Hughes, M. C., Williams, G. M., Baker, P., & Green, A. C. (2013). Opalovací krém a prevence stárnutí pokožky: randomizovaná studie. Annals of internal medicine, 158 (11), 781–790. Doi: 10.7326 / 0003-4819-158-11-201306040-00002. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23732711/
  8. Komiyama, M., Takahashi, Y., Tateno, H. a kol. (2019). Podpora pacientů, kteří mají potíže s kouřením: Recenze. Vnitřní lékařství (Tokio, Japonsko), 58 (3), 317–320. Doi: 10,2169 / internalmedicine.1111-18. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6395133/
  9. Lee, C. M., Watson, R., & Kleyn, C. E. (2020). Dopad vnímaného stresu na stárnutí pokožky. Časopis Evropské akademie dermatologie a venerologie: JEADV, 34 (1), 54–58. Doi: 10.1111 / jdv.15865. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31407395/
  10. Linos, E., Keizer, E., Fu, T. a kol. (2011). Klobouk, stín, dlouhé rukávy nebo opalovací krém? Přehodnocení zpráv o ochraně před sluncem v USA na základě jejich relativní účinnosti. Příčiny a kontrola rakoviny: CCC, 22 (7), 1067–1071. Doi: 10,1007 / s10552-011-9780-1. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21637987/
  11. Nieuwenhuijsen, M. J., Kruize, H., Gidlow, C. a kol. (2014). Pozitivní účinky přírodního venkovního prostředí na zdraví u typických populací v různých regionech Evropy (FENOTYP): protokol studijního programu. BMJ otevřené, 4 (4), e004951. Doi: 10.1136 / bmjopen-2014-004951. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3996820/
  12. Nolan, K., a Marmur, E. (2012). Zvlhčovače: výhody pro realitu a pokožku. Dermatologická terapie, 25 (3), 229–233. Doi: 10.1111 / j.1529-8019.2012.01504.x. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22913439/
  13. Noordam, R., Gunn, D. A., Tomlin, C. C. a kol., & Leiden Longevity Study Group (2013). Vysoké hladiny glukózy v séru jsou spojeny s vyšším vnímaným věkem. Věk (Dordrecht, Nizozemsko), 35 (1), 189–195. Doi: 10,1007 / s11357-011-9339-9. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22102339/
  14. Oyetakin-White, P., Suggs, A., Koo, B., Matsui, M. S., Yarosh, D., Cooper, K. D., & Baron, E. D. (2015). Má špatná kvalita spánku vliv na stárnutí pokožky ?. Klinická a experimentální dermatologie, 40 (1), 17–22. Doi: 10,1111 / ced.12455. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25266053/
  15. Randhawa, M., Wang, S., Leyden, J. J. a kol. (2016). Každodenní používání opalovacího krému s širokým spektrem obličeje po dobu jednoho roku významně zlepšuje klinické hodnocení fotostárnutí. Dermatologická chirurgie: oficiální publikace pro Americkou společnost pro dermatologickou chirurgii [et al.], 42 (12), 1354–1361. Doi: 10,1097 / DSS.0000000000000879. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27749441/
  16. Rusanova, I., Martínez-Ruiz, L., Florido, J., et al. (2019). Ochranné účinky melatoninu na pokožku: budoucí perspektivy. Mezinárodní žurnál molekulárních věd, 20 (19), 4948. Doi: 10,3390 / ijms20194948. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6802208/
  17. Sealock T, Sharma S. (2020). Odvykání kouření. StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK482442/
  18. USDA. (2020). Pokyny týkající se stravování pro Američany v období 2020–2025. Citováno z https://www.dietaryguidelines.gov/sites/default/files/2020-12/Dietary_Guidelines_for_Americans_2020-2025.pdf
  19. Worthen M, hotovost E. (2020). Zvládání stresu. StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK513300/
  20. Zasada, M., & Budzisz, E. (2019). Retinoidy: aktivní molekuly ovlivňující tvorbu struktury pokožky při kosmetických a dermatologických ošetřeních. Postepy dermatologii i alergologii, 36 (4), 392–397. Doi: 10,5114 / ada.2019.87443. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6791161
Vidět víc