Jak zvýšit sexuální apetit: co dělat, když máte nízké libido

Jak zvýšit sexuální apetit: co dělat, když máte nízké libido

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Dnes v noci ne, zlato. Bolí mě hlava. Pokud zjistíte, že říkáte takové věci víc, než byste chtěli, pravděpodobně vás zajímá, jak zvýšit sexuální touhu. To platí zejména, pokud to způsobuje napětí na vašich sexuálních vztazích.

jak získat větší borovice bez pilulek

První věc první: Normální sexuální touha vypadá u každého jinak. Je běžné, že někteří lidé mají nižší sexuální touhu než ostatní. Někdy však změny v touze mohou lidi znepokojit a přidat zbytečný stres ve vztazích.

Pokračujte v čtení, abyste se dozvěděli některé příčiny nízké sexuální touhy a kroky, které můžete podniknout ke zvýšení sexuální touhy.

reklama

Doplňky podpory římského testosteronu

Nabídka pro váš první měsíc je 15 $ (sleva 20 $)

Zjistit více

Příčiny nízké sexuální touhy

Proč byste mohli mít nižší touhu po sexu než dřív? Váš sexuální apetit, nazývaný také libido, je ovlivněn mnoha dalšími oblastmi vašeho zdraví a života. Když hledáte způsob, jak zvýšit vaše libido, pomůže vám pochopit, co by to mohlo ovlivnit.

Úzkost a deprese

Vaše nálada hraje významnou roli ve vaší schopnosti dostat se do nálady, takže vaše duševní zdraví je vynikajícím výchozím bodem.

Deprese a nižší libido jsou silně spojeny a bolest během sexu je 10krát častější u žen, u kterých byla diagnostikována úzkost ( Basson, 2018 ).

Dokonce i bez diagnózy, jako je úzkost nebo deprese, může mít trvalé libido vliv na vaše libido. Stresující práce, finanční potíže a spousta dalších stresorů by vás mohly zbavit pocitu vyčerpání a nedostatku touhy.

Stárnutí

Hormonální změny jsou přirozenou součástí stárnutí a s těmito změnami může vaše libido postupně klesat. Výzkum ukazuje, že ve věku 60 let u mnoha lidí dojde ke změnám v sexuální touze. A chronické zdravotní stavy běžné při stárnutí, jako jsou srdeční choroby, chronická obstrukční plicní porucha (COPD) a cukrovka, zvyšují ztrátu normální sexuální touhy a ovlivňují sexuální uspokojení ( Kalra, 2011 ).

Po 30 letech začne hladina testosteronu u mužů klesat ( Nassar, 2021 ). Snížený testosteron může snížit sexuální touhu a potenciálně ovlivnit erektilní funkci ( Rizk, 2017 ).

Ženy kolem 40–50 let dosáhnou menopauzy, což je přirozený konec ženského menstruačního cyklu. Po menopauze hladiny estrogenových hormonů klesají, což způsobuje změny ve zdraví, sexuálním zájmu a sexuálních funkcích žen ( Heidari, 2019 ).

Některé ze změn způsobených menopauzou, jako je vaginální suchost, ovlivňují to, jak se cítí sex. Pokud pocítíte sucho nebo bolest, maziva mohou pomoci zvýšit pohodlí a potěšení (Heidari, 2019).

V jakém věku přestává muž tvrdnout?

4 minuty čtení

Sedavý životní styl a obezita

Věřte tomu nebo ne, celodenní sezení u stolu s minimálním cvičením může ovlivnit váš sexuální život. Existuje souvislost mezi obezitou, sedavým životním stylem a nižší sexuální touhou u mužů a žen ( Esfahani, 2018 ).

Fyzická aktivita i obezita mohou ovlivnit důvěru a obraz těla, což přispívá ke snížení libida.

Chronická onemocnění a léky

Zdravotní stavy, jako jsou srdeční choroby, cukrovka a vysoký krevní tlak, mohou ovlivnit průtok krve do genitálních oblastí, což vede k sexuálním problémům ( Merghati-Khoei, 2016 ).

jak získat větší hlavu penisu

Rakovina prostaty má významný dopad na sexuální život člověka. Prostata je nezbytná pro zdraví sexuálních funkcí člověka a erektilní dysfunkce je častým vedlejším účinkem léčby rakoviny prostaty ( Hyun, 2012 ).

Sexuální zájem žen může být ovlivněn poruchou zvanou porucha hypoaktivní sexuální touhy (HSDD). Tímto stavem je ztráta touhy po sexuální aktivitě a sexuálních fantazií ( Farnost, 2016 ).

Nízký sexuální apetit je častým vedlejším účinkem mnoha léků. Některé antidepresiva, antikoncepční pilulky, léky na krevní tlak a antiepileptika - to vše může ovlivnit vaše libido (Merghati-Khoei, 2016).

Spokojenost ve vztahu

Důvěra a intimita, kterou máte se svým sexuálním partnerem, mohou ovlivnit vaši touhu. Vnímané problémy ve vztahu mohou změnit míru požitku a snížit vaši celkovou touhu po sexu.

I když zde nejsou žádné vnímané problémy, změny v sexuální touze a sexuální frekvenci jsou v dlouhodobých vztazích běžné.

Přátelé a dlouhověkost: věda o sociálním propojení

3 minuty čtení

Jak zvýšit sexuální touhu

Nízké libido je obvykle složitý problém. Přijetí přístupu k přijetí změn zdravého životního stylu v různých oblastech vašeho zdraví a pohody pomáhá zvýšit libido. Ať už vás zajímá, jak zvýšit mužské libido nebo jak zvýšit sexuální touhu u žen, mohou vám pomoci následující tipy:

Cvičení a fyzická zdatnost

Účast na pravidelném cvičení a hledání způsobů, jak se během dne více pohybovat, by mohlo zvýšit váš zájem o sexuální aktivitu. Výzkum ukazuje souvislost mezi fitness, obrazem těla a sexuálními funkcemi u mužů a žen ( Jiannine, 2018 ).

U žen by cvičení a fyzikální terapie k posílení svalů kolem pánve - nazývané také pánevní dno - mohly pomoci zvýšit spokojenost, sexuální aktivitu a důvěru během pohlavního styku ( Kanter, 2015 ).

Zvládání stresu

Prožívání konzistentních úrovní vysokého stresu ovlivňuje vaše zdraví a sexuální život mnoha způsoby. Existuje však mnoho technik zvládání stresu a změn životního stylu, které vám mohou pomoci vyrovnat se se stresem a posílit vaše duševní zdraví (a některé z nich mohou také pomoci zvýšit váš sexuální apetit):

jak dlouho trvají vypuknutí herpesu s léky
  • Procvičujte všímavost a meditaci
  • Dělejte strečink nebo jógu
  • Zkuste hluboké dýchání
  • Jděte na procházku nebo trénink
  • Promluvte si s rodinou, přáteli nebo terapeutem
  • Vyhraďte si čas na koníčky

Vitamíny pro stres: je prokázáno, že fungují?

9 minut čtení

Vylepšete komunikaci a připojení

Zaměření na intimitu ve vašem vztahu by mohlo pomoci zvýšit touhu. Plánování noci, komunikace a trávení kvalitního času společně mimo ložnici vám může pomoci zlepšit i váš vztah v ložnici.

Jakkoli to může být nepříjemné, zkuste se svým partnerem promluvit o změnách pohlavního styku. Nízké libido je běžné, ale nemusí vytvářet překážku ve vašem vztahu. Komunikace a důvěra jsou nezbytné pro budování intimity a pro lepší sex.

Pokud se vy a váš blízký snažíte navázat kontakt, zvažte rozhovor se sexuálním terapeutem o bezpečném prostoru k diskusi o sexuálních problémech. Terapie může pomoci obnovit spojení a sexuální zájem, což povede k lepšímu sexuálnímu životu.

Dostatečně se vyspat

Kvalitní spánek ovlivňuje náladu, duševní zdraví a hladinu energie. Jedna studie prokázala, že kvalita spánku a důsledné dostatečné spaní souvisí se zvýšenou sexuální touhou u žen ( Kalmbach, 2015 ).

Tipy pro lepší spánek:

  • Jděte do postele a vstávejte v pravidelných časech
  • Omezte příjem kofeinu odpoledne a večer
  • V ideálním případě udržujte svou ložnici tmavou a při spánku při nižší teplotě
  • Cvičte pravidelně, ale ne příliš blízko, když jdete spát

Jezte výživnou stravu

Vaše celkové zdraví ovlivňuje váš sexuální apetit. Dodržování výživné stravy pomáhá udržovat vaše zdraví a mohlo by předcházet některým nemocem.

Jíst stravu plnou zeleniny, ovoce, celozrnných výrobků, zdravých tuků a chudých bílkovin vám pomůže udržet si zdraví. Tato zlepšení zdraví mohou zahrnovat zlepšení průtoku krve a prevenci chronických stavů, jako jsou srdeční choroby a vysoký krevní tlak.

jak rychleji růst penis

Extrémní diety na hubnutí: držte se od nich dál

6 minut čtení

Omezte alkohol

Nadměrný příjem alkoholu může potlačit váš sexuální apetit, snížit spokojenost a ztížit výkon v ložnici ( Lee, 2010 ).

Poraďte se s poskytovatelem zdravotní péče

Pokud máte obavy ze změn libida, může vám pomoci rozhovor s poskytovatelem zdravotní péče. Mohou vám poskytnout více informací o možných příčinách vašeho nízkého libida a nabídnout možnosti, které vám pomohou zvýšit vaše libido.

V některých případech může lékař doporučit lékařskou péči.

U některých mužů je nízká hladina testosteronu zodpovědná za jejich nízkou sexuální touhu a sexuální dysfunkci. Pokud je to váš případ, váš poskytovatel zdravotní péče může doporučit náhradu testosteronu terapie (TRT). TRT může pomoci vrátit hladinu energie, pohlavní styk a sexuální funkce na normální úroveň.

Možná budete chtít navštívit poskytovatele zdravotní péče, pokud:

  • Zaznamenáte náhlou změnu pohlavního styku nebo erektilní dysfunkci
  • Začíná to po zahájení nové léčby
  • Sex je bolestivý
  • Máte další nové příznaky
  • Máte problémy s duševním zdravím nebo se vztahem kvůli sníženému libidu

Bylinné doplňky a alternativní léky

Může být nepříjemné diskutovat o problémech se sexuální touhou a funkcí u svého poskytovatele zdravotní péče. Toto nepohodlí může vést mnoho lidí k hledání řešení, jak to vyzkoušet doma, ale buďte opatrní při produktech, které tvrdí, že jsou afrodiziaka nebo zvyšují mužský výkon.

Mnoho rostlinných přípravků a doplňků má omezený výzkum na podporu jejich účinků. Některé výzkumy tvrdí, že bylinné přípravky mohou zvýšit sexuální touhu, ale existuje jen málo důkazů o účincích na člověka ( Chauhan, 2014 ).

K dispozici je pomoc s nízkým libidem

Pokud máte co do činění s nízkým libidem, je důležité mluvit se svým poskytovatelem zdravotní péče. Vyzkoušejte techniky, které jsme zmínili (stejně nemohou ublížit!), Ale nezapomeňte, že pro vás mohou být k dispozici další možnosti.

Reference

  1. Basson, R. a Gilks, T. (2018). Sexuální dysfunkce žen spojená s psychiatrickými poruchami a jejich léčba. Zdraví žen (Londýn, Anglie) , 14 , 1745506518762664. doi: 10,1177 / 1745506518762664. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5900810/
  2. Chauhan, N. S., Sharma, V., Dixit, V. K. a Thakur, M. (2014). Přehled rostlin používaných ke zlepšení sexuální výkonnosti a mužnosti. BioMed research international, 2014 , 868062. doi: 10.1155 / 2014/868062. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4151601/
  3. Esfahani, SB. & Pal, S. (2018). Obezita, duševní zdraví a sexuální dysfunkce: kritický přehled. Psychologie zdraví otevřená, 5 (2). doi: 10.1177 / 2055102918786867. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6047250/
  4. Heidari, M., Ghodusi, M., Rezaei, P., Abyaneh, SK., Sureshjani, EH., & Sheikhi, RA. (2019). Sexuální funkce a faktory ovlivňující menopauzu: Systematický přehled. Journal of Menopausal Medicine, 25 (1), 15-27. doi: 10,6118 / jmm.2019.25.1.15. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6487288/
  5. Hyun JS. (2012). Rakovina prostaty a sexuální funkce. World Journal of Mens Health; 30 (2): 99-107. doi: 10,5534 / wjmh.2012.30.2.99. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23596596/
  6. Jiannine, LM. (2018). Vyšetřování vztahu mezi fyzickou zdatností, sebepojetí a sexuálním fungováním. Journal of Education and Health Promotion, 57 (7). doi: 10,4103 / jehp.jehp_157_17. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5963213/
  7. Kalmbach, DA., Ardent JT., Pillai, V., & Ciesla, JA. (2015). Dopad spánku na sexuální reakci a chování žen: pilotní studie. Journal of Sexual Medicine, 12 1221-1232. doi: 10,1111 / jsm.12858. Citováno z https://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/111751/jsm12858.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  8. Kalra, G., Subramanyam, A., & Pinto, C. (2011). Sexualita: Touha, aktivita a intimita ve stáří. Indian Journal of Psychiatry, 53 (4), 300-306. doi: 10,4103 / 0019-5545,91902. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3267340/
  9. Kanter, G., Rogers, R. G., Pauls, R. N., Kammerer-Doak, D., & Thakar, R. (2015). Silné pánevní dno je spojeno s vyšší mírou sexuální aktivity u žen s poruchami pánevního dna. Mezinárodní urogynekologický časopis , 26 (7), 991–996. doi: 10,1007 / s00192-014-2583-7. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4573594/
  10. Lee, ACK., Ho, LM., Yip AWC., Fan, S., & Lam, TH. (2010). Vliv pití alkoholu na erektilní dysfunkci u čínských mužů. International Journal of Impotence Research, 22 (4), 272-278. doi: 10.1038 / ijir.2010.15. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20555344/ .
  11. Merghati-Khoei, E., Pirak, A., Yazdkhasti, M., & Rezasoltani, P. (2016). Sexualita a starší lidé s chronickými chorobami: přehled stávající literatury. Journal of research in medical sciences: the Official časopis Isfahan University of Medical Sciences, 21 , 136. doi: 10,4103 / 1735-1995.196618. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5348839/
  12. Nassar GN, Leslie SW. Fyziologie, testosteron. (2021). StatPearls . Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK526128/ .
  13. Farnost SJ, Hahn SR. (2016). Hypoaktivní porucha sexuální touhy: přehled epidemiologie, biopsychologie, diagnostiky a léčby. Přehled sexuální medicíny; 4 (2): 103-120. doi: 10.1016 / j.sxmr.2015.11.009. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27872021/
  14. Rizk, P. J., Kohn, T. P., Pastuszak, A. W., & Khera, M. (2017). Terapie testosteronem zlepšuje erektilní funkci a libido u hypogonadálních mužů. Aktuální názor v urologii, 27 (6), 511–515. doi: 10,1097 / MOU.0000000000000442. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5649360/
Vidět víc
Kategorie Sex