Jak efektivní je sublingvální B12?

Jak efektivní je sublingvální B12?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Když vědci vyvíjejí léky a doplňky, musí vzít v úvahu, že jakákoli pilulka, kterou spolknete, má dlouhou a zrádnou cestu, než se dostane do krve.



zarostlé hrbolky vlasů na penisu

Aktivní složky musí být zabaleny tak, aby byly chráněny před extrémní kyselinou ve vašem žaludku, stejně jako před všemi trávicími enzymy, se kterými se během cesty setkávají. Jakmile je lék absorbován z trávicího traktu do krve, musí projít játry, což může rozložit nebo významně změnit aktivní složky. Každá překážka na cestě mění množství každé účinné látky.

Životně důležité orgány

  • Naše těla potřebují vitamin B12 k produkci červených krvinek, DNA a energie. Pro lidi s nedostatkem B12 jsou široce dostupné různé formy doplňků.
  • Vitamin B12 lze užívat sublingválně, což zahrnuje umístění doplňku pod jazyk, aby se vstřebával ústy.
  • Sublingvální B12 může být zvláště užitečnou doplňkovou metodou pro děti nebo lidi, kteří mají potíže s polykáním pilulek.

To je místo, kde sublingvální léčba přichází. Ukazuje se, že místo pod jazykem je něco jako padací dveře. Když si dáte lék pod jazyk, dostane se přímo do krevního oběhu a obejde trávicí šťávy a jaterní filtrační systém. Je to rychlá a účinná metoda, ale neměli byste brát všechny pilulky sublingválně - zde je důvod.

reklama



Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistěte více

Lze všechny doplňky užívat sublingválně?

Drogy jsou z určitého důvodu navrženy konkrétním způsobem. Vložení pilulky, která je navržena tak, aby byla místo toho spolknuta, může být nebezpečné a dokonce smrtelné. Někdy také drogoví vědci tyto překážky využívají a vytvářejí neaktivní přísady, které musí projít játry, aby byly aktivovány. Proto byste měli vždy užívat léky podle pokynů.



Pokud jde o vitamin B12, vaše tělo potřebuje tento základní vitamin k tvorbě červených krvinek, k získání energie z jídla, které jíte, k podpoře vašeho nervového systému atd. Jelikož naše těla nemohou sama produkovat B12, musíme ji získávat z potravy (jako je maso a mléčné výrobky), ale ne každý má dost. Výrobci pro řešení tohoto problému vytvořili produkty jako snídaňové cereálie a nemléčné mléko obohacené o B12, ale mnoho lidí má stále nedostatek B12.

Pokud vám váš poskytovatel zdravotní péče diagnostikuje nedostatek B12, může vám doporučit, abyste začali užívat doplněk, který je k dispozici ve formě pilulek, které je třeba spolknout, a také v sublingvální formě, kterou si prostě vyskočíte pod jazyk. Pokud máte závažný nedostatek, mohou vám nabídnout injekci vitaminu B12.

Pro lidi s nízké hladiny tohoto důležitého vitaminu , doplňky jsou často první volbou. Vitamin B12 má mnoho podob, nicméně sublingvální B12 (užívaný pod jazykem) je jednou z možností (NIH, 2020).

Pokud hledáte užívání doplňků vitaminu B12 a uvažujete o sublingvální cestě, tady je to, co potřebujete vědět.

rozdíl mezi claritin zyrtec a Allegra

Je sublingvální vitamin B12 účinnější než jiné formy vitaminu?

I když se sublingvální cesta zdá teoreticky efektivnější, výzkum ji ve skutečnosti nepodporuje. Ve srovnání s jinými typy doplňků vitaminu B12 se sublingvální metoda nezdá být více či méně účinná.

Studie z roku 2006 nenašel žádný rozdíl v účinnosti mezi sublingválními a perorálními doplňky vitaminu B12 (Yazaki, 2006). Další studie dospěla k závěru, že sublingvální a orální metoda byla stejně efektivní při řešení nedostatku B12 u účastníků (Sharabi, 2003).

Jaké jsou potenciální výhody biotinových gummies?

5 minut čtení

Srovnání sublingvální metody s injekcemi vitaminu B12, výzkum nalezen že užívání B12 pod jazyk mělo vyšší míru absorpce, což z něj dělá lepší volbu (Bensky, 2019).

Užívání vitaminu B12 sublingválně může být také dobrou volbou pro lidi se stavem zvaným perniciózní anémie. Tento stav je charakterizován nedostatkem vnitřní faktor , protein, který hraje zásadní roli při pomoci tělu vstřebávat vitamin B12.

Vnitřní faktor je produkován buňkami, které lemují váš žaludek, a je jednou z hlavních složek, které řídí vaši kapacitu příjmu B12. Lidé s perniciózní anémií mohou mít prospěch ze sublingválního B12, protože jim chybí vnitřní faktor a mají velké potíže vstřebávat B12 prostřednictvím trávicího systému (Ankar, 2020).

Znamená tenké vlasy, že jsi plešatý

Proč potřebujete doplňky B12?

Vitamin B12, známý také jako kobalamin, je molekula, která se do našich systémů snadno nevstřebává.

Výzkum ukázal, že i u lidí bez jakýchkoli základních zdravotních stavů, při užívání 500 mikrogramového perorálního doplňku, pouze 10 mikrogramů (nebo 2%) se vstřebává (Carmel, 2008). Zlepšení rychlosti absorpce je dobrý způsob, jak zajistit, že dostanete to, co potřebujete.

Sublingvální doplňky jsou tablety nebo tekuté kapky. Pokud zkoušíte tekutou metodu, řeknete to kapky pod jazykem místo toho, abyste je požívali, jako byste užívali orální doplněk. Myšlenkou jeho podávání pod jazyk je, že může být absorbován přímo do krevního řečiště prostřednictvím tzv. Sliznice v ústech (UMichigan Health Library, 2018). Předpokládá se, že tato metoda zvyšuje absorpci, ale výzkum to plně nepotvrzuje.

Sublingvální B12 je nicméně schůdným způsobem, jak doplnit hladinu B12 u lidí s nedostatkem vitaminu. Tato metoda může být užitečná také pro děti nebo jednotlivce, kteří mají potíže s polykáním pilulek.

Jak používat sublingvální doplňky B12

Pokud jste poprvé sublingválním uživatelem B12 (to je sousta), měli byste vědět toto.

Vitamíny pro stres: je prokázáno, že fungují?

9 minut čtení

Sublingvální doplňky B12 se dodávají ve dvou formách: tablety a tekuté kapky. Ať už se rozhodnete jakkoli, myšlenkou je umístit správné množství pod jazyk a nechat ho úplně rozpustit - bez polykání (UMichigan Health Library, 2018).

Sublingvální tablety se dodávají v dávkách 500 nebo 1000 mcg. The doporučený denní příjem B12 je mezi 2,4 a 2,8 μg, ale jeho nízká míra absorpce je důvodem pro tak vysoké dávky v doplňcích (NIH, 2020).

Mají doplňky vitaminu B12 vedlejší účinky?

Doplňky vitaminu B12 jsou obecně považovány za bezpečné. Ti, kteří mají závažné nedostatky, mohou vyžadovat vyšší dávky vitaminu B12, což může způsobit vedlejší efekty včetně závratí, bolesti hlavy, úzkosti, nevolnosti a zvracení (StatPearls, 2021). Pokud si nejste jisti, jaké dávkování potřebujete, může vám zdravotní pracovník určit vhodné množství.

jaké jsou výhody coq10

Příznaky nedostatku vitaminu B12

Nedostatek vitaminu B12 může způsobit některé nepříjemné příznaky. Mezi běžné příznaky nedostatku B12 patří únava, slabost, zácpa, ztráta chuti k jídlu a ztráta hmotnosti (NIH, 2020).

Nedostatek B12 je častější u starších dospělých , přičemž minulé průzkumy ukázaly, že zhruba 6% lidí ve věku 60 let a starších nedostává dostatek vitaminu B12. Prevalence tohoto nedostatku také stoupá s věkem (Allen, 2009).

Vzhledem k tomu, že B12 je zásadní pro správnou funkci nervového systému, může nedostatek vést k neurologické příznaky , jako je zmatenost, špatná paměť, deprese a potíže s udržováním rovnováhy (Serin, 2019). Tyto příznaky mohou být také způsobeny jinými zdravotními podmínkami nebo nedostatkem vitamínů, proto je důležité vyhledat lékaře a nechat mu správně diagnostikovat.

Nejlepší multivitamin pro muže nad 50 let

6 minut čtení

Kdo je nejvíce ohrožen nedostatkem B12?

Někteří jedinci jsou náchylnější k nedostatku B12 než jiní. Lidé s rizikem nedostatku vitaminu B12 mají obvykle stavy, které brání vstřebávání B12 z jejich gastrointestinálního systému.

Zde jsou některé ze skupin, které mohou být více ohroženy nedostatkem B12 (NIH, 2020):

  • Pacienti s atrofickou gastritidou: Atrofickou gastritidou trpí 10 až 30% starších dospělých, což má za následek sníženou absorpci potravin obsahujících B12.
  • Lidé s perniciózní anémií: Jednotlivci s perniciózní anémie může být také ohroženo nedostatkem B12. Jednotlivcům s tímto stavem chybí vnitřní faktor, který jsme zmínili dříve, což je jeden z klíčových proteinů odpovědných za absorpci B12 (O’Leary, 2010).
  • Jedinci s gastrointestinálními problémy: Lidé žijící s poruchami žaludku nebo tenkého střeva mohou mít obtížnější vstřebávání vitaminu B12 z potravy. Navíc pacienti, kteří podstoupili operace související s gastrointestinálním traktem, mohou být kvůli malabsorpci vystaveni riziku nedostatku B12.
  • Vegetariáni a vegani: Protože většina potravin, které přirozeně obsahují B12, jsou živočišné produkty, jako je maso, vejce a mléčné výrobky, vegetariáni a vegani mají větší riziko vzniku nedostatku B12.

Další zdroje vitaminu B12

Sublingvální vitamin B12 není jediným řešením, pokud vám chybí oddělení B12. Níže uvádíme některé z hlavních způsobů, jak ve vašem systému získat více vitaminu B12:

  • Strava : Živočišné produkty, jako je drůbež, maso, ryby, vejce a mléko, obsahují vitamín B12. Potraviny, jako jsou vařené škeble a hovězí maso, poskytují dostatečný denní příjem B12. Pstruh, losos, tuňák a obohacené droždí vám také dají správné množství. Vitamin B12 se v rostlinách obvykle nenachází, takže vegani a vegetariáni možná budou muset hledat obohacené snídaňové cereálie, které obsahují B12, nebo se rozhodnout pro pravidelný doplněk (NIH, 2020).
  • Perorální doplňky : Kyanokobalamin a methylkobalamin jsou populární typy doplňků B12. Kyanokobalamin je syntetická verze B12 a methylkobalamin je přírodní forma (Al Almin, 2021). Oba přicházejí ve formě perorálních tablet, tobolek a gummies, které jsou k dispozici ve většině lékáren.
  • Injekce B12: Intramuskulární injekce vitaminu B12 je jednou z nejběžnějších forem podání, ale musí ji provést lékař (Shipton, 2015). Intranazální léčba (pomocí nosního spreje) B12 je také k dispozici předpisem (Andrès, 2018).

Pokud si myslíte, že trpíte nedostatkem B12, poraďte se se svým lékařem a prodiskutujte, jaké možnosti léčby máte k dispozici. Můžete si být jisti, že existuje spousta řešení k vyřešení nedostatku B12, ať už prostřednictvím sublingválních / perorálních tablet, diety nebo injekcí.

Reference

  1. Al Amin, ASM, Gupta, V. (2021). Vitamin B12 (kobalamin). StatPearls. Publishing StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK559132/
  2. Allen, L. H. (2009). Jak častý je nedostatek vitaminu B-12? American Journal of Clinical Nutrition, 89 (2), 693S – 6S. doi: 10,3945 / ajcn.2008.26947A. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19116323/
  3. Andrès, E., Zulfiqar, A. A., Serraj, K., Vogel, T., & Kaltenbach, G. (2018). Systematický přehled a pragmatický klinický přístup k léčbě orálním a nosním vitaminem B12 (kobalaminem) u pacientů s nedostatkem vitaminu B12 souvisejícími s gastrointestinálními poruchami. Journal of Clinical Medicine, 7 (10), 304. doi: 10,3390 / jcm7100304. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6210286/
  4. Ankar, A., Kumar A. (2020). Nedostatek vitaminu B12. StatPearls. Publishing StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK441923/
  5. Bensky, M. J., Ayalon-Dangur, I., Ayalon-Dangur, R., Naamany, E., Gafter-Gvili, A., Koren, G., & Shiber, S. (2019). Srovnání sublingválního vs. intramuskulárního podání vitaminu B12 při léčbě pacientů s nedostatkem vitaminu B12. Doručování drog a translační výzkum, 9 (3), 625–630. doi: 10,1007 / s13346-018-00613-r. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30632091/
  6. Carmel, R. (2008). Jak zacházím s nedostatkem kobalaminu (vitaminu B12). Krev, 112 (6), 2214–2221. doi: 10,1182 / krev-2008-03-040253. Citováno z https://ashpublications.org/blood/article/112/6/2214/24841/How-I-treat-cobalamin-vitamin-B12-deficiency
  7. Kyanokobalamin (orální). (2018, 16. července). Zdravotnická knihovna University of Michigan. Citováno 10. února 2021 z https://www.uofmhealth.org/health-library/d00413a
  8. Národní instituty zdraví, Úřad doplňků stravy. (2020). Vitamin B12. Citováno 10. února 2021 z https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB12-HealthProfessional/#h5
  9. O’Leary, F., a Samman, S. (2010). Vitamin B12 pro zdraví a nemoci. Živiny, 2 (3), 299–316. doi: 10,3390 / nu2030299. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257642/
  10. Serin, H. M. a Arslan, E. A. (2019). Neurologické příznaky nedostatku vitaminu B12: analýza dětských pacientů. Acta Clinica Croatica, 58 (2), 295–302. doi: 10.20471 / acc.2019.58.02.13. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31819326/
  11. Sharabi, A., Cohen, E., Sulkes, J., & Garty, M. (2003). Substituční léčba nedostatku vitaminu B12: srovnání mezi sublingvální a orální cestou. British Journal of Clinical Pharmacology, 56 (6), 635–638. doi: 10,1046 / j.1365-2125.2003.01907.x. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14616423/
  12. Shipton, M. J. a Thachil, J. (2015). Nedostatek vitaminu B12 - perspektiva 21. století. Clinical Medicine, 15 (2), 145–150. doi: 10,7861 / clinmedicine.15-2-145. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4953733/
  13. Yazaki, Y., Chow, G., & Mattie, M. (2006). Jednocentrická, dvojitě zaslepená, randomizovaná kontrolovaná studie hodnotící relativní účinnost sublingválního a perorálního podávání komplexu vitaminu B při snižování celkových hladin homocysteinu v séru. Journal of Alternative and Complementary Medicine, 12 (9), 881–885. doi: 10,1089 / acm.2006.12.881. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17109579/
Vidět víc