Vliv česneku a česneku na zdraví srdce

Vliv česneku a česneku na zdraví srdce

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Česnek - ta příšera upírů a daterů - by pro vaše zdraví stálo za obejmutí. Bílá cibulovitá bylina, známá také jako allium sativum, je bratrancem cibule, póru a pažitky. Po tisíce let byl česnek používán jako koření; některé kultury ji také používaly pro léčebné účely k léčbě široké škály stavů.

Životně důležité orgány

  • Česnek se používá jako léčivá bylina po tisíce let a moderní studie naznačují, že může pomoci snížit riziko srdečních onemocnění.
  • Česnek může snížit kardiovaskulární rizikové faktory, jako je vysoký cholesterol a vysoký krevní tlak.
  • Česnek může také prospět paměti a sportovnímu výkonu.
  • Pro doplnění česneku je k dispozici několik přípravků z česneku, včetně pilulek a česnekového oleje.

Role česneku ve zdraví srdce

Česnek obsahuje přírodní chemikálii zvanou alicin, která se při řezání, žvýkání nebo mačkání rozkládá na látku zvanou alicin. Allicin se mění na několik sloučenin, včetně sirovodíku, který je zodpovědný za nezaměnitelnou vůni a chuť byliny. Předpokládá se, že alicin a další přírodní sloučeniny v česneku uvolňují krevní cévy a mají protizánětlivé účinky, které mohou snižovat krevní tlak a prospívat zdraví srdce.

Ve studiích vědci zjistili, že česnek může mít několik zdravotních výhod. Recenze výzkumu však poznamenávají, že je zapotřebí další studie k potvrzení účinků česneku na zdraví srdce. I když níže popisujeme mnoho potenciálních výhod česneku, je třeba mít na paměti, že tyto studie mohly být provedeny pouze na zvířatech, u několika lidí nebo u lidí se specifickými zdravotními podmínkami. Ve výsledku je pravděpodobné, že tyto výhody by neuviděl každý, kdo by užíval doplňky z česneku.

Česnek může zlepšit hladinu cholesterolu v krvi. Konzumace více česneku může mít příznivé účinky na lidi, u kterých byla diagnostikována vysoká hladina cholesterolu. Metaanalýza 26 studií zjistili, že česnek byl lepší než placebo při snižování hladin celkového cholesterolu a triglyceridů (druh tuku) v krvi (Zeng, 2012). Předpokládá se, že česnek snižují hromadění na stěnách tepen které mohou způsobit ucpání, které vede ke kardiovaskulárním chorobám, jako je srdeční infarkt nebo mrtvice (Banerjee 2002).

Česnek může snížit krevní tlak. Podle přehledu studií publikovaná v časopise Nutrition Journal, zvýšená konzumace česneku je spojena s nižším výskytem hypertenze (vysokého krevního tlaku) (Banerjee, 2002). Zdá se, že česnek zvyšuje v těle produkci oxidu dusnatého, který uvolňuje hladké svaly a rozšiřuje cévy, což vede k volnějšímu průtoku krve a ke snížení krevního tlaku.

Česnek může zabránit tvorbě krevních sraženin. V jednom studie u lidí s periferním okluzivním arteriálním onemocněním došlo u pacientů, kteří užívali doplněk 800 mg česnekového prášku po dobu 12 týdnů, k výraznému snížení tloušťky jejich krve (Banerjee, 2002). Další studie zjistili, že lidé s onemocněním věnčitých tepen užívající doplněk česnekového prášku měli menší agregaci krevních destiček nebo slepené krevní buňky. Silná, lepkavá krev může vést ke vzniku krevních sraženin, mozkové mrtvice a srdečních problémů (Assmann, 2010).

Česnek může regulovat srdeční frekvenci. Ve studiích na zvířatech Bylo zjištěno, že česnek má významný antiarytmický účinek (Banerjee, 2002), stabilizuje nepravidelné srdeční rytmy. U lidí je fibrilace síní nepravidelný srdeční rytmus, který je mimo jiné spojen se zvýšeným rizikem vzniku krevních sraženin, cévní mozkové příhody a srdečního selhání.



reklama

Více než 500 generických léků, každý 5 $ měsíčně



Přepněte na lékárnu Ro a získejte své recepty za pouhých 5 $ měsíčně (bez pojištění).

Zjistěte více

Další výhody česneku

Česnek může bojovat s nemocemi. Česnek má přirozené antibakteriální a antivirové vlastnosti a vědci věří může posílit imunitní systém (Arreola, 2015), snížit zánět a stimulovat produkci zabíječských buněk, což jsou látky v těle, které bojují proti infekci.

Česnek může pomoci předcházet Alzheimerově chorobě a demenci. Česnek může mít pozitivní účinky na paměť. To byl závěr nedávné studie na univerzitě v Louisville, ve které vědci krmili 24měsíční myši (ekvivalent lidí ve věku 56 až 69 let) allylsulfidem, sloučeninou nalezenou v česneku. Zjistili, že myši mají lepší krátkodobé a dlouhodobé paměťové dovednosti než ti, kteří sloučeninu neužívali. Vědci spekulují, že česnek může být schopen zvýšit expresi genu, NDNF, který ovlivňuje paměť (Gander, 2019).

Česnek může zlepšit sportovní výkon. Česnek je vazodilatátor, který uvolňuje krevní cévy a zlepšuje průtok krve. Bylo zjištěno, že další přírodní vazodilatátory, jako je řepný džus, zlepšují sportovní výkon a česnek může v této oblasti slibovat: V jedné studii , vysokoškolští vytrvalostní sportovci, kteří před spuštěním užívali doplněk česnekového prášku, měli o pět hodin později vyšší nárůst maximální spotřeby kyslíku (VO2max) a doby vytrvalostního výkonu (Inal, 2000).

Česnek detoxikuje těžké kovy. Klinické studie ukazují, že síra přítomná v česneku může být schopna detoxikovat těžké kovy v těle, včetně prevence poškození ledvin vyvolaného kadmiem a snížení oxidačního poškození olovem (Sears, 2013). Jedna studie zjistili, že zaměstnanci továrny na automobilové baterie, kteří užívali česnekový doplněk po dobu 12 týdnů, měli o 19% méně olova v krvi a zaznamenali méně příznaků otravy olovem než pracovníci, kteří užívali drogu D-penicilamin, což je lék běžně používaný v případy otravy těžkými kovy (Kianoush, 2012).

Česnek může zlepšit zdraví kostí. Studie na zvířatech zjistili, že užívání doplňku česnekového oleje zvýšilo kostní hustotu myší, které měly nízkou hladinu estrogenu (Mukherjee, 2004). Osteoporóza je zvláštním rizikem pro ženy po menopauze, když hladina estrogenu klesá.

Jak užívat česnek pro zdraví srdce

Pokud hledáte sklízet blahodárné účinky česneku, můžete nejprve zvýšit spotřebu česneku přidáním více syrového česneku do vaší stravy. Čerstvý česnek můžete přidat do salátů, vaječných míchanic, zdravých dresinků a omáček a masových pokrmů. Nebo pokud máte chuť na hardcore, můžete jíst celé stroužky česneku.

Můžete si také vzít česnekové doplňky, které mají mnoho podob. Česnekové pilulky mohou zahrnovat česnekový prášek nebo odležaný česnekový extrakt (jako Kyolic). K dispozici je také česnekový olej. Při výběru doplňků stravy buďte vždy opatrní - protože nejsou regulovány farmaceutickými přípravky, není zaručena čistota a kvalita. To také znamená, že není známo žádné ideální množství, které byste měli denně požít, abyste viděli přínosy pro zdraví.



proč mi neztvrdne penis

Vedlejší účinky a potenciální rizika

Stejně jako téměř všechno může být česnek toxický, pokud je užíván ve vysokých dávkách. Úřad doplňků stravy u National Institutes of Health uvádí, že česnek je bezpečný v množství přirozeně přítomném v potravinách, ale nedoporučuje tolerovat horní hranici pro doplňky z česneku.

Nežádoucí účinky konzumace česneku mohou zahrnovat dech a tělesný pach, pálení žáhy a další zažívací potíže. Někteří lidé mohou mít alergickou reakci na česnek.

Užívání česnekových doplňků může zvýšit riziko krvácení. Pokud užíváte léky na ředění krve, jako je warfarin (značka Coumadin), informujte svého poskytovatele zdravotní péče, pokud plánujete užívat doplňky stravy s česnekem. Bylo také zjištěno, že česnek snižuje účinnost některých léků, včetně sachinaviru, který se používá k léčbě HIV.

Reference

  1. Arreola, R., Quintero-Fabián, S., López-Roa, R. I., Flores-Gutiérrez, E. O., Reyes-Grajeda, J. P., Carrera-Quintanar, L., & Ortuño-Sahagún, D. (2015). Imunomodulace a protizánětlivé účinky sloučenin česneku. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4417560/
  2. Assmann, G., Cullen, P., Schulte, H., Hata, Yoshiya, Aviello, G.,… Wb. (2010). Účinky časově uvolňovaných tablet s česnekovým práškem na multifunkční kardiovaskulární riziko u pacientů s onemocněním věnčitých tepen. Citováno z https://lipidworld.biomedcentral.com/articles/10.1186/1476-511X-9-119
  3. Banerjee, S. K., & Maulik, S. K. (2002, 19. listopadu). Vliv česneku na kardiovaskulární poruchy: přehled. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC139960/
  4. Gander, K. (2019, 12. září). Jíst česnek spojené s lepší pamětí v Alzheimerově studii na myších. Citováno z https://www.newsweek.com/eating-garlic-linked-better-memory-alzheimers-study-mice-1388600
  5. Inal, D., Tiryaki, G., Levent, M. (2000) Účinky účinků česneku na aerobní výkon. Citováno z https://pdfs.semanticscholar.org/685e/7746a865751cc421acdf60cfd8d4ace19cfd.pdf
  6. Kianoush, S., Balali-Mood, M., Mousavi, S. R., Moradi, V., Sadeghi, M., Dadpour, B., ... Shakeri, M. T. (2012, květen). Srovnání terapeutických účinků česneku a d-penicilaminu u pacientů s chronickou otravou olovem z povolání. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22151785
  7. Mukherjee, M., Das, A. S., Mitra, S., & Mitra, C. (2004, květen). Prevence úbytku kostní hmoty extraktem z česneku (Allium sativum Linn.) Na modelu osteoporózy u krys s ovariektomií. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15173999
  8. Sears, M. E. (2013, 18. dubna). Chelace: využití a posílení detoxikace těžkých kovů - přehled. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3654245/#sec3title
  9. Zeng, T., Guo, F.-F., Zhang, C.-L., Song, F.-Y., Zhao, X.-L., & Xie, K.-Q. (2012, červenec). Metaanalýza randomizovaných, dvojitě zaslepených, placebem kontrolovaných studií účinků česneku na lipidové profily v séru. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22234974
Vidět víc