Výhody česneku: rozdrťte, nakrájejte nebo rozmačkejte česnek, abyste je uvolnili

Výhody česneku: rozdrťte, nakrájejte nebo rozmačkejte česnek, abyste je uvolnili

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Česnek není třeba nijak představovat - hlavně proto, že se oznamuje. Ale žárovka, kterou používáte jako tajnou složku ve všech svých oblíbených receptech, má tajný dvojitý život jako superpotravina podporující zdraví. Ve stejné rodině jako pórek, pažitka, cibule a šalotka má malá, ale mocná česneková cibulka silnou historii. Ve skutečnosti otec moderní medicíny Hippokrates předepsal česnek k léčbě řady stavů. Jak dobře však Allium sativum (to je vědecký název česneku) vydrží moderní zdravotní problémy? Velmi a existují studie, které to dokazují.



Životně důležité orgány

  • Česnek má dlouhou historii léčení, která zahrnuje boj s nemocemi a zvýšení atletického výkonu.
  • Zdravotní přínosy této žárovky pocházejí ze sloučenin síry, které vznikají při drcení, sekání nebo mačkání hřebíčku.
  • Jeho nejznámější výhodou může být podpora zdraví srdce a existuje spousta vědeckých poznatků, které to podporují.
  • Ale česnek může být také schopen zmírnit nemoci a pomoci předcházet demenci.
  • Sloučeniny v česneku jsou také silné antioxidanty a protizánětlivé látky.
  • Největším vedlejším účinkem při zvyšování příjmu česneku je špatný dech, ale můžete použít formu, která to nezpůsobuje.

Formy česneku

Možná jste nikdy neuvažovali o tom, že česnek má několik podob. Spolupracujeme primárně s čerstvým, syrovým česnekem, který nakrájíme nebo rozdrtíme podle receptů. (To by zahrnovalo také šikovné sklenice předem mletého česneku.) Česnekový prášek je mletý, dehydrovaný česnek a je běžný v kořenících skříních. Zralý česnekový extrakt je koncentrovaná kapalná forma, která se nachází v doplňcích.

Výzkum zdravotních přínosů česneku se zaměřuje především na jednu formu studie. A různé formy doplňování česneku mají různé výhody, takže je důležité vybrat ten správný, pokud zvýšíte příjem česneku z konkrétního důvodu. Pokud jde o přínosy A. sativum pro zdraví, které jsou uvedeny níže, všimli jsme si, jakou formu vědci použili k dosažení výsledků.

reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže



Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

průměrná doba sexu
Zjistit více

Výhody česneku

Zdraví prospěšné účinky česneku jsou natolik působivé, že se o špatný dech nemusí zajímat. Ačkoli česnek většinou známe jako chutnou přísadu, má historicky byl viděn většinou jako léčivý v použití (Rivlin, 2001). Starověcí Babylóňané, Egypťané a Řekové, kteří používali cibule jako lék, možná nevěděli, proč to funguje, ale vědci zjistili, že přínosy česneku pro zdraví pocházejí ze sloučenin síry, které se tvoří, když jsou stroužky čerstvého česneku rozdrceny, rozdrceny nebo nasekány. Allicin je nejznámější z těchto sloučenin, ale další, které se nazývají diallyl sulfid, diallyl disulfid, diallyl trisulfid a s-allyl cystein, hrají také zásadní roli ve zdravotních přínosech uvedených níže:

Zlepšuje zdraví srdce

Je tu toho hodně co vybalit. Pravděpodobně jste viděli česnekové pilulky v doplňcích nebo ve zdravotnických obchodech prodávaných speciálně pro posílení vašeho zdraví srdce. Má to dobrý důvod. Doplňky česneku a česneku mohou posílit kardiovaskulární zdraví tím, že pomáhají s několika různými kardiovaskulárními chorobami. Studie ukazují že česnekový prášek zlepšuje hladinu cholesterolu u pacientů s mírně vysokým obsahem cholesterolu (Sobenin, 2008) a stárnoucím česnekovým extraktem snižuje systolický krevní tlak u pacientů s hypertenzí (abnormálně vysoký krevní tlak) (Ried, 2005). Systolický krevní tlak je považován za větší problém s rizikem srdečních onemocnění než diastolický krevní tlak.

Jíst jeden stroužek česneku denně může dokonce pomoci předcházet trombóze, tvorbě krevní sraženiny v cévě. V jedné studii , konzumace jednoho stroužku česneku denně po dobu 16 týdnů stačila k drastickému snížení tromboxanu (Ali, 1995). Tato látka způsobuje krevní sraženiny a stahuje krevní cévy. Výzkum také naznačuje, že česnek může pomoci ateroskleróza , kardiovaskulární onemocnění charakterizované hromaděním plaků na stěnách tepen, prevencí akumulace plaků (Orekhov, 1997). To může být zvláště důležité u pacientů se zvýšenou srdeční frekvencí (HR) HR zvyšuje riziko prasknutí plaku (Dominguez-Rodriguez, 2011).

Ošetření česnekovým práškem může také snížit riziko infarktu po dobu 10 let , ale studie byla malá a je třeba provést další výzkum k potvrzení těchto účinků česneku (Sobenin, 2010).



Bojuje proti nemoci

Česnek je silným spojencem vašeho imunitního systému. Výzkum ukázal, že syrový česnek ano antivirové, antifungální a antibakteriální účinky , ačkoli mnoho z nich zmizí, když se hřebíček vaří, protože je zničen alicin (Bayan, 2014). Pamatujete si, jak jsme řekli, že alicin je dobře známý? To by s tím mohlo mít něco společného. Pomáhá také reputaci sloučeniny, že účastníci v klinické hodnocení kteří dostávali česnekové doplňky obsahující alicin, snížili počet případů běžného nachlazení o 63% ve srovnání se skupinou s placebem (Josling, 2001).

Existují také náznaky, že česnek může snížit vaše riziko rakoviny a hrát roli v prevenci rakoviny, i když v této oblasti je zapotřebí dalšího výzkumu. Předběžné studie o účincích organosíry, sloučeniny nalezené v česneku, a rakovinných buněk z rakoviny prsu (Petrovic, 2018) a rakovina tlustého střeva (Sengupta, 2004) jsou slibné.

Může zlepšit sportovní výkon

Česnek má dlouhou historii v atletických arénách na vysoké úrovni. Ve skutečnosti to vzali Řekové na původních olympijských hrách jako a agent zvyšující výkon (Rivlin, 2001). Ale jak dobře to obstojí v moderní vědě? Ještě si nejsme jistí. Existují určité náznaky, že česnek může pomoci při únavě , ale je třeba provést více výzkumu u lidí, abychom plně pochopili, zda a jak může česnek zvýšit výkon (Morihara, 2007).

Detoxikuje těžké kovy

Toxicita těžkých kovů je nebezpečný stav způsobený tím, že naše měkká tkáň absorbuje příliš mnoho jednoho (nebo více) z mnoha kovů, jako je rtuť, olovo a kadmium. Může mít za následek bolesti břicha, slabost, nevolnost, průjem a zimnici. Jedna studie se podíval na to, jak česnek ovlivnil pracovníky v továrně na automobilové baterie s chronickou otravou olovem. Po čtyřech týdnech doplňků česneku jejich obsah olova klesl o 19% a česnek byl bezpečnější a stejně účinný jako lék d-penicilamin při snižování příznaků (Kianush, 2012).

Zlepšuje zdraví kostí

Ačkoli je třeba provést více výzkumu u lidí, studie na zvířatech jsou nadějné a naznačují že česnekové doplňky mohou minimalizovat úbytek kostní hmoty vyvolaný hormony zvýšením hladiny estrogenu (Mukherjee, 2004).

může si žena vzít mužskou pilulku na vylepšení

Široce dostupné a snadno se přidává do vaší stravy

Ačkoli nemusí poskytovat stejné množství sloučenin podporujících zdraví jako stárnoucí česnekový extrakt, může použití česneku ve vaší každodenní stravě přinést určité zdravotní výhody. Pokud je to možné, použijte místo strouhaného česneku čerstvé stroužky česneku. Allicin, sloučenina, které se dostává tolik pozornosti, není stabilní (Fujisawa, 2008). To znamená, že toho získáte více, pokud používáte čerstvé stroužky česneku a jíte je nedlouho poté, co je rozsekáte nebo rozdrtíte, a aktivujete tyto sloučeniny.

Jak získat dostatek česneku

Ti z vás, kteří si myslí, že česnek je lahodný, pravděpodobně nemají problém s tím, jak ho dostat do své stravy. Je také k dispozici v mnoha různých formách, od česnekového oleje až po prášek. (Jen vězte, že se přihlašujete k jeho nejznámějšímu vedlejšímu účinku: špatnému dechu.) Pokud se však ukazuje, že zvýšení vaší spotřeby česneku je boj, můžete si zajistit, abyste získali co největší užitek z česneku, který jíte a ještě více podpořte příjem česneku pomocí doplňků. Většina doplňků česneku se dodává ve formě tobolek nebo tablet.

Reference

  1. Ali, M. a Thomson, M. (1995). Při prevenci trombózy může být prospěšná konzumace stroužku česneku denně. Prostaglandiny, leukotrieny a esenciální mastné kyseliny, 53 (3), 211–212. doi: 10.1016 / 0952-3278 (95) 90118-3, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0952327895901183
  2. Amagase, H., Petesch, B.L., Matsuura, H., Kasuga, S., & Itakura, Y. (2001). Příjem česneku a jeho bioaktivních složek. The Journal of Nutrition, 131 (3). doi: 10.1093 / jn / 131.3.955s, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11238796
  3. Bayan, L., Koulivand, P. H. a Gorji, A. (2014). Česnek: přehled možných terapeutických účinků. Avicenna Journal of Phytomedicine, 4 (1), 1-14. Citováno z http://ajp.mums.ac.ir/
  4. Dominguez-Rodriguez, A. (2011). Zvýšená srdeční frekvence a ateroskleróza: Možné důsledky léčby ivabradinem. World Journal of Cardiology, 3 (4), 101. doi: 10,4330 / wjc.v3.i4.101, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21526046
  5. Fujisawa, H., Suma, K., Origuchi, K., Kumagai, H., Seki, T. a Ariga, T. (2008). Biologická a chemická stabilita alicinu odvozeného z česneku. Journal of Agricultural and Food Chemistry, 56 (11), 4229–4235. doi: 10.1021 / jf8000907, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18489116
  6. Josling, P. (2001). Prevence nachlazení pomocí doplňku česneku: Dvojitě zaslepený, placebem kontrolovaný průzkum. Advances in Therapy, 18 (4), 189–193. doi: 10,1007 / bf02850113, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11697022
  7. Kianoush, S., Balali-Mood, M., Mousavi, S. R., Moradi, V., Sadeghi, M., Dadpour, B., ... Shakeri, M. T. (2011). Srovnání terapeutických účinků česneku a d-penicilaminu u pacientů s chronickou otravou olovem z povolání. Základní a klinická farmakologie a toxikologie, 110 (5), 476–481. doi: 10.1111 / j.1742-7843.2011.00841.x, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22151785
  8. Morihara, N., Nishihama, T., Ushijima, M., Ide, N., Takeda, H., & Hayama, M. (2007). Česnek jako prostředek proti únavě. Molecular Nutrition & Food Research, 51 (11), 1329–1334. doi: 10,1002 / mnfr.200700062, https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/mnfr.200700062
  9. Mukherjee, M., Das, A. S., Mitra, S. a Mitra, C. (2004). Prevence úbytku kostní hmoty extraktem z česneku (Allium sativum Linn.) Na modelu osteoporózy u krys s ovariektomií. Fytoterapeutický výzkum, 18 (5), 389–394. doi: 10,1002 / ptr.1448, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15173999
  10. Orekhov, A. N., & Grünwald, J. (1997). Účinky česneku na aterosklerózu. Výživa, 13 (7-8), 656–663. doi: 10,1016 / s0899-9007 (97) 83010-9, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0899900797830109
  11. Petrovic, V., Nepál, A., Olaisen, C., Bachke, S., Hira, J., Søgaard, C.,… Otterlei, M. (2018). Protirakovinový potenciál domácího extraktu z čerstvého česneku souvisí se zvýšeným stresem v endoplazmatickém retikule. Živiny, 10 (4), 450. doi: 10,3390 / nu10040450, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29621132
  12. Ried, K., Frank, O. R., & Stocks, N. P. (2010). Zralý česnekový extrakt snižuje krevní tlak u pacientů s léčenou, ale nekontrolovanou hypertenzí: randomizovaná kontrolovaná studie. Maturitas, 67 (2), 144–150. doi: 10.1016 / j.maturitas.2010.06.001, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20594781
  13. Rivlin, R. S. (2001). Historický pohled na použití česneku. The Journal of Nutrition, 131 (3). doi: 10,1093 / jn / 131.3.951s, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11238795
  14. Sengupta, A., Ghosh, S., & Das, S. (2004). Modulační vliv česneku a rajčat na aktivitu cyklooxygenázy-2, buněčnou proliferaci a apoptózu během karcinogeneze tlustého střeva vyvolané azoxymethanem u potkanů. Cancer Letters, 208 (2), 127–136. doi: 10.1016 / j.canlet.2003.11.024, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15142670
  15. Sobenin, I. A., Andrianova, I. V., Demidova, O. N., Gorchakova, T., & Orekhov, A. N. (2008). Účinky časem uvolňovaných tablet s česnekovým práškem na snižování lipidů ve dvojitě zaslepené placebem kontrolované randomizované studii. Journal of Atherosclerosis and Trombosis, 15 (6), 334–338. doi: 10,5551 / jat.e550, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19060427
  16. Sobenin, I. A., Pryanishnikov, V. V., Kunnova, L. M., Rabinovich, Y. A., Martirosyan, D. M., & Orekhov, A. N. (2010). Účinky časově uvolňovaných tablet s česnekovým práškem na multifunkční kardiovaskulární riziko u pacientů s onemocněním koronárních tepen. Lipids in Health and Disease, 9 (1), 119. doi: 10.1186 / 1476-511x-9-119, https://lipidworld.biomedcentral.com/articles/10.1186/1476-511X-9-119
Vidět víc