Extrémní diety na hubnutí: držte se od nich dál

Extrémní diety na hubnutí: držte se od nich dál

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Hladovění, vyhýbání se skupinám potravin - toto chování není přesně charakteristickým znakem zdravého životního stylu. Nicméně extrémní diety na hubnutí se staly hlavním průmyslovým odvětvím mezi lidmi, kteří chtějí rychle zhubnout. Zde rozebráme nejoblíbenější extrémní diety a to, jak mohou být nebezpečné.



Životně důležité orgány

  • Extrémní diety na hubnutí slibují, že za krátkou dobu můžete hodně zhubnout.
  • S extrémním úbytkem hmotnosti je spojeno několik nebezpečí.
  • Je bezpečné zhubnout 1–2 libry týdně.
  • Chcete-li dosáhnout zdravé hmotnosti, rozvíjejte stravovací návyky, jako je vyvážená strava zahrnující různé potraviny.

Co je extrémní dieta na hubnutí?

Extrémní dieta je dietou, jejímž cílem je přimět dietu, aby během krátké doby ztratil velké množství tělesné hmotnosti, obvykle přísným omezením kalorií. Některé z těchto diet slibují, že budou schopné zhubnout 10 liber za pár dní nebo 30 liber za měsíc.

co dělá nadržená kozí tráva?

Když něco zní příliš dobře, než aby to byla pravda, obvykle to tak je a mnoho z těchto dietních plánů může mít škodlivé vedlejší účinky. Mohou nejen ohrozit vaše zdraví, ale mohou také vážně odhodit vaši cestu ke ztrátě hmotnosti.

reklama



Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA

Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

Zjistit více

Zde jsou některé populární extrémní diety na hubnutí:



Velmi nízkokalorické diety

Tyto diety drasticky omezují počet spotřebovaných kalorií za den. V některých případech to může být až 600 až 800 kalorií. Doporučuje se, aby muži konzumovali 2 500 kalorií denně k udržení hmotnosti nebo 2 000, pokud chtějí zhubnout jednu libru týdně; a ženy konzumují 2 000 kalorií denně na udržení hmotnosti nebo 1 500, pokud chtějí zhubnout jednu libru týdně (Osilla, 2020).

tvrdá červená rána na penisu

Diety s velmi nízkým obsahem kalorií (VLC) se těžko udržují a je pravděpodobné, že znovu získáte jakoukoli váhu, kterou jste ztratili, jakmile přestanete s dietou. Je ironií, že alespoň jedna studie zjistila, že omezení kalorií zvyšuje hladinu kortizolu v těle , stresový hormon, který říká tělu, aby se věnovalo tuku, zejména kolem břicha (Tomiyama, 2010).

Nízký obsah sacharidů / vysoký obsah tuku

Diety jako keto a Atkinsova dieta podporují konzumaci co nejméně sacharidů a konzumaci velkého množství tuku v potravě. Cílem je přinutit tělo spalovat tuky na energii místo sacharidů.

Tyto diety mohou způsobit vysokou počáteční ztrátu hmotnosti, ale ztráta je většinou voda (Joshi, 2018). A je těžké držet se těchto diet, protože jsou velmi omezující. v US News & World Report ‚S každoroční shrnutí nejlepších diet , keto byl zařazen na 37. z 39 diet pro celkovou kvalitu a poslední v kategorii nejlepších diet pro zdravé stravování (U.S. News, n.d.).

Půst

Přerušovaný půst se stal módním slovem a některé výzkumy ukázaly, že může mít určité přínosy pro zdraví, včetně pozitivního dopadu na hubnutí a celkovou pohodu. To se liší od hladovění, během kterého se účastníci snaží jíst co nejméně po co nejdéle. Hladové diety mají řadu potenciálně nebezpečných vedlejších účinků, od srdečních potíží po úbytek svalové hmoty a podvýživu (Osilla, 2020).

Která metoda přerušovaného půstu je pro mě nejlepší?

4 minuty čtení

Odšťavňování

Ovoce a zelenina jsou nezbytnou součástí zdravé výživy, ale člověk nemá žít jen ze své šťávy. Během čištění džusu konzumují dietisté po několik dní pouze ovocné nebo zeleninové šťávy. Tento režim postrádá důležité živiny, jako jsou vláknina a bílkoviny.

Odšťavovací nebo detoxikační diety mají tendenci fungovat, protože vedou k extrémně nízkému kalorickému příjmu po krátkou dobu, nicméně mají tendenci vést k přibývání na váze, jakmile se obnoví normální strava, napsali autoři studie populárních diet v časopise Výživa a obezita (Obert, 2017).

p * * * vyvolaná erektilní dysfunkce

Detox

Detoxikační diety tvrdí, že pomáhají vašemu tělu zbavit se toxinů. Nejenže jsou detoxikační diety zbytečné - naše játra a ledviny zvládají skvělou detoxikaci těla samy - je zde také málo důkazů, že jsou účinné pro hubnutí (Klein, 2015).

Čaj na hubnutí: je podporován vědou?

8 minut čtení

Tekutý protein

Tato strava vybuchla v polovině 70. let. Dietisté několik týdnů nekonzumovali nic jiného než tekutý proteinový nápoj v celkové hodnotě 400 až 800 kalorií denně. Někteří hodně zhubli (omezení kalorií to obvykle dělá). Ale do roku 1979 se strava vytratila z popularity, když vyšlo najevo, že nejméně 17 lidí zemřelo na infarkt zatímco držíte dietu (Isner, 1979).

Nebezpečí extrémních diet na hubnutí

Jak vidíte, mnoho extrémních diet na hubnutí nefunguje ani podle plánu. Aby toho nebylo málo, přicházejí s některými vážnými potenciálními komplikacemi.

Podvýživa

Některé extrémní diety postrádají plnou výživu, kterou tělo potřebuje k fungování. V průběhu času to může vést k podvýživě. Když nespotřebujete dostatek kalorií, abyste udrželi tělo v chodu, přejde do režimu přežití, zpomalí metabolismus a snaží se udržet každou tukovou buňku, která dokáže. Jíst příliš málo kalorií může vést k kognitivním obtížím, poškození orgánů nebo dokonce k zástavě srdce (Osilla, 2020).

Ztráta kostí

Studie ukazují, že strava s vysokým obsahem masa s nízkým obsahem ovoce a zeleniny - jako by se dalo u keto diety - může vést ke ztrátě kostní hmoty (Joshi, 2018).

příznaky nízké hladiny hořčíku v těle

Já-já držím dietu

Extrémní diety mají tendenci vést ke snížení hmotnosti a opětovnému získání; když se to děje opakovaně, stává se jojo dieta (nebo cyklování na váze), což přináší rizika. Podle studie z roku 2017 může vést k vysokému krevnímu tlaku a potenciálně způsobit kolísání srdeční frekvence a srdeční zátěže poškození srdce (Rhee, 2017).

Srdeční problémy

Když dojde ke ztrátě hmotnosti příliš rychle, svaly srdce mohou atrofovat, což vede k potenciálně fatálním arytmiím nebo infarktům (Osilla, 2020).

Úbytek svalové hmoty

Kaloricky omezující diety vedou ke ztrátě svalové hmoty v celém těle, zeslabení zbývajících svalů a zpomalení klidová rychlost metabolismu , což může zpomalit vaše budoucí hubnutí (Weiss, 2017).

Extrémní diety na hubnutí: držte se od nich dál

6 minut čtení

jak zvětšit váš penic

Rezistence na inzulín

Jojo dieta zvyšuje riziko vzniku inzulínové rezistence a cukrovka typu 2 (Li, 2018).

Zpomalení metabolismu

Výzkumy ukazují, že rychlé hubnutí může zpomalit váš metabolismus. Jedna studie sledovala nejextrémnější dietery ze všech: Soutěžící v The Biggest Loser, kteří rychle ztratili obrovské množství váhy. Vědci to zjistili jejich metabolismus se zpomalil přizpůsobit se jejich nové váze. Když však soutěžící znovu nabyli na váze, jejich metabolismus se nezrychlil, aby to kompenzoval (Fothergill, 2016).

Místo toho proveďte změny zdravého životního stylu

Extrémní diety na hubnutí mohou znít velmi lákavě, zvláště pokud se snažíte zhubnout více než jen pár kilogramů. Problém je, že tyto diety mohou být nebezpečné a často ani nefungují tak, jak jsem slíbil - určitě ne dlouhodobě.

Pokud se snažíte zhubnout, je lepší udělat to zdravými a udržitelnými změnami ve vašem životním stylu. Pravděpodobně nebudete hubnout tak rychle, ale jak se říká, pomalý a stabilní vyhrává závod. Odborníci doporučují 1–2 libry za týden jako bezpečný a zdravý cíl při hubnutí (NIH, n.d.)

Reference

  1. Fothergill, E., Guo, J., Howard, L., Kerns, JC, Knuth, ND, Brychta, R., Chen, KY, Skarulis, MC, Walter, M., Walter, PJ, & Hall, KD ( 2016). Přetrvávající metabolická adaptace 6 let po soutěži The Biggest Loser. Obezita, 24 (8), 1612–1619. doi: 10,1002 / oby.21538. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27136388/
  2. Isner, J. M., Sours, H. E., Paris, A. L., Ferrans, V. J., & Roberts, W. C. (1979). Náhlá, neočekávaná smrt u vášnivých dieterů, kteří používají rychlou dietu s úpravou tekutých bílkovin. pozorování u 17 pacientů a role prodlouženého Qt intervalu. Náklad, 60 (6), 1401-1412. doi: 10.1161 / 01.cir.60.6.1401. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/498466/
  3. Joshi, S., & Mohan, V. (2018). Výhody a nevýhody některých populárních extrémních diet na hubnutí. Indian Journal of Medical Research, 148 (5), 642–647. doi: 10,4103 / ijmr.IJMR_1793_18. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30666989/
  4. Klein, A. V. a Kiat, H. (2015). Detoxikační diety pro eliminaci toxinů a regulaci hmotnosti: kritický přehled důkazů. Časopis lidské výživy a dietetiky: oficiální časopis Britské dietetické asociace, 28 (6), 675–686. doi: 10,1111 / jhn.12286. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25522674/
  5. Li, X., Jiang, L., Yang, M., Wu, Y. W. a Sun, J. Z. (2018). Dopad cyklování hmotnosti na expresi CTRP3, zánět tukové tkáně a citlivost na inzulín u myší C57BL / 6J. Experimentální a terapeutická medicína, 16 (3), 2052–2059. https://doi.org/10.3892/etm.2018.6399. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6122336/
  6. Národní institut zdraví. Klíčová doporučení. (n.d.). Citováno 18. března 2021 z https://www.nhlbi.nih.gov/health/educational/lose_wt/recommen.htm
  7. Obert, J., Pearlman, M., Obert, L. a kol. (2017). Populární strategie hubnutí: přehled čtyř technik hubnutí. Aktuální zprávy o gastroenterologii, 19 (12), 61. doi: 10,1007 / s11894-017-0603-8. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29124370/
  8. Osilla, E.V., Safadi, A.O., Sharma S.Calories. [Aktualizováno 2020 25. srpna]. In: StatPearls [Internet]. Ostrov pokladů (FL): StatPearls Publishing; 2021 - leden Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK499909/
  9. Rhee, E. J. (2017). Váhová cyklistika a její kardiometabolický dopad. Journal of Obesity & Metabolic Syndrome, 26 (4), 237–242. doi: 10,7570 / jomes.2017.26.4.237. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31089525/
  10. Tomiyama, A. J., Mann, T., Vinas, D., Hunger, J. M., Dejager, J., & Taylor, S. E. (2010). Nízkokalorická dieta zvyšuje kortizol. Psychosomatická medicína, 72 (4), 357–364. doi: 10,1097 / PSY.0b013e3181d9523c. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20368473/
  11. US News & World Report. Nejlepší diety: Keto dieta (n.d.). Citováno 26. února 2021 z https://health.usnews.com/best-diet/keto-diet
  12. Weiss, E. P., Jordan, R. C., Frese, E. M., Albert, S. G. a Villareal, D. T. (2017). Účinky hubnutí na štíhlou hmotu, sílu, kost a aerobní kapacitu. Medicína a věda ve sportu a cvičení, 49 (1), 206–217. doi: 10,1249 / MSS.0000000000001074. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27580151/
Vidět víc