Cvičení na erektilní dysfunkci (ED): fungují?

Cvičení na erektilní dysfunkci (ED): fungují?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Když dojde k erektilní dysfunkci, muži mají tendenci proklínat své štěstí a pak svůj nespolupracující penis, fixující se na oblast, ve které se problém nejvíce projevil.



Realita je však taková, že dosažení erekce je holistický proces zahrnující širokou škálu tělesných systémů a procesů. Je důležité podívat se na proces, který probíhá během erekce, a proč někdy zakolíše.

jak udělat z tebe velký péro

Penis je lemován dvěma tubami houbovité tkáně (corpus cavernosa). Během erekce se tyto tkáně naplní krví prostřednictvím malých krevních cév, což způsobí ztuhnutí a zvětšení penisu. Když krev odtéká, penis změkne a zmenší se.

Kluci, kteří mají ED, zjistí, že k odtoku dochází dříve, než by si přáli, což způsobilo ztrátu jejich erekce.



Životně důležité orgány

  • Erektilní dysfunkce (ED) je neschopnost dosáhnout nebo udržet erekci dostatečnou pro uspokojivý sex.
  • ED má mnoho potenciálních příčin a řadu účinných způsobů léčby.
  • Cviky na pánevní dno bohužel nejsou jedním z nich.
  • Ale pravidelné kardiovaskulární cvičení zlepšuje zdraví srdce, což může také zlepšit zdraví vašeho penisu, což potenciálně vyřeší ED.
  • Pokud však trpíte ED, je dobré se poradit s poskytovatelem zdravotní péče, protože by to mohlo být známkou srdečních potíží.

ED má řadu potenciálních příčin - od chronických onemocnění přes výkonnostní úzkost až po depresi - a řadu účinných způsobů léčby, včetně léků, jako je sildenafil (značka Viagra) nebo tadalafil (značka Cialis).

Někteří muži si kladou otázku, zda fyzická cvičení jsou jednou z těchto účinných metod léčby; pokud mohou vybudovat svaly a cévy odpovědné za průtok krve do penisu.

Odpověď je ne, a ano.



Cvičení pro ED

Cviky na pánevní dno (Kegels)

Nejznámějším sexuálním cvičením - možná kvůli nedostatku konkurence - je Kegel. Když děláte Kegels, opakovaně napínáte svaly pánevního dna (osoby odpovědné za zastavení a zahájení močení), což je posiluje. Kegels mají řadu výhod, ale bohužel, řešení ED není jedním z nich . Nezdá se, že by zlepšovaly erekci (Silva, 2016).

reklama

Získejte 15 $ z první objednávky léčby ED

Skutečný zdravotnický pracovník s licencí USA zkontroluje vaše informace a do 24 hodin vás kontaktuje.

Zjistit více

Kegelova cvičení vytvářejí specifické svalové skupiny na dně pánve, ale konkrétně necvičí svaly odpovědné za erektilní funkci, říká Landon Trost, MD, urolog kliniky Mayo v Rochesteru v Minnesotě. Jsou to spíše „hladké svaly“ než „kosterní svaly“, což znamená, že nemáme dobrý způsob, jak je přímo ovládat.

To znamená, že Kegels může pomoci, pokud pocítíte předčasnou ejakulaci. Někteří pacienti, kteří trpí předčasnou ejakulací, použijí Kegels ke zpomalení ejakulace během pohlavního styku a je navrženo několik nových způsobů léčby, které se přímo zaměřují na stimulaci (šokování) těchto svalových skupin, aby jim pomohly zpomalit, říká Trost. Dokonce byly provedeny studie zaměřené na botox u některých z těchto svalových skupin, které se snaží lépe kontrolovat předčasnou ejakulaci.

Co může Kegels dělat: Pomozte předcházet močové a střevní inkontinenci a otravnému driblování po močení. Mohou také zlepšit váš celkový sexuální zážitek tím, že vám poskytnou větší kontrolu nad ejakulací.

Aerobní cvičení

To neznamená, že žádné cvičení nemůže zlepšit vaši erektilní funkci. Studie zjistily, že kardio může mít skutečné výhody.

Na rozdíl od Kegelových cvičení má obecné kardiovaskulární cvičení jasný a pozitivní dopad na erektilní funkci, říká Trost. Výsledky lze vidět již za týden při cvičení se střední intenzitou. A dopad cvičení může být zhruba ekvivalentní užívání něčeho jako Viagra. Cvičení může mít zjevně i další výhody pro sexuální zdraví, kromě erekce (libido, nálada, pravděpodobně více).

jak dlouho by měl chlap vydržet v posteli

Trost poukazuje na studii, která zjistila, že pouhých 30 minut aerobního cvičení, třikrát týdně, může u některých mužů zlepšit erektilní funkci o 86%. A další studie prokázaly snížené riziko vzniku ED u mužů, kteří cvičí, říká Trost. Ve skutečnosti studie v časopise Journal of Urology zjistili, že riziko bylo sníženo o 30% u mužů, kteří běhají 90 minut týdně. (Bacon, 2006).

Další výhody

Cvičení může mít dvojí přínos, pokud vaše ED může být způsobeno psychologickými problémy: Bylo prokázáno, že aerobní cvičení snižuje stres a depresi.

Dá se s jistotou říci, že většina mužů má k penisu poměrně silnou sentimentální vazbu. Ale vztah mezi kardiovaskulárním systémem a genitáliemi běží mnohem hlouběji: Co je dobré pro vaše srdce, je dobré pro váš penis. Mezi penisem a zdravím srdce je zjevně silné spojení, říká Trost. Studie na toto téma, která nejvíce otevírá oči, ukázala, že muži, kteří mají ve 40. letech ED, mají téměř 50krát větší pravděpodobnost onemocnění koronární arterií ve srovnání s těmi, kteří ED nemají. Tento rozdíl s věkem klesá, až do té míry, že muži ve svých 70. letech mají pouze 1,3krát větší pravděpodobnost onemocnění koronárních tepen. Pokud máte ve 40. nebo na počátku 50. let organický (ne čistě psychogenní) ED, musíte se opravdu dostat dovnitř a navštívit kardiologa, říká Trost.

Důvod tohoto spojení: Stejné typy tkání v penisu se šíří po celém těle. Jak dobře fungují, je lépe vidět v penisu ve srovnání se srdcem. Ve skutečnosti může být ED prvním příznakem srdečních problémů, zejména u mladších mužů. Nemáte dobrý způsob, jak otevřít srdce a zkontrolovat, jak dobře si tam vedou krevní cévy a hladký sval, říká Trost. Ale v penisu, pokud hladký sval a krevní cévy nefungují dobře, je velmi zřejmé, když nejste schopni dosáhnout nebo udržet erekci uspokojivou pro pohlavní styk. Můžeme identifikovat více menších změn ve zdraví penisu, na rozdíl od srdce nebo mozku. Z těchto důvodů byl penis často označován jako barometr celkového zdraví.

Nejlepší je tedy udržovat zdravé tepny. Můžete to udělat takto:

  • Jíst a zdravá strava
  • Snížení příjmu sodíku
  • Přestat kouřit (nebo odmítnout začít)
  • Postupujte podle pokynů organizace American Heart Association pro cvičení: Minimálně 150 minut týdně cvičení se střední intenzitou (například rychlá chůze) nebo 75 minut intenzivního cvičení (jako je běh, jízda na kole, veslování nebo plavání).
  • Zvládání cukrovky nebo vysokého krevního tlaku nebo prevence těchto stavů
  • Pijte alkohol s mírou

Pro další odborné rady si zde přečtěte vše, co jste kdy chtěli vědět o zdraví srdce.

Nezapomeňte, že penis může sloužit jako kontrolní světlo těla na těle. Pokud trpíte erektilní dysfunkcí, je dobré co nejdříve se poradit s poskytovatelem zdravotní péče. To vám umožní vyloučit jakékoli větší zdravotní problémy, kromě toho, že se věci vrátí do původního stavu, zlepší váš sexuální život a celkovou kvalitu života.

Reference

  1. Silva, A. B., Sousa, N., Azevedo, L. F. a Martins, C. (2016). Fyzická aktivita a cvičení pro erektilní dysfunkci: systematický přehled a metaanalýza. British Journal of Sports Medicine, 51 (19), 1419–1424. doi: 10.1136 / bjsports-2016-096418, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27707739
  2. Bacon, C. G., Mittleman, M. A., Kawachi, I., Giovannucci, E., Glasser, D. B., & Rimm, E. B. (2006). Prospektivní studie rizikových faktorů pro erektilní dysfunkci. Journal of Urology, 176 (1), 217–221. doi: 10,1016 / s0022-5347 (06) 00589-1, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16753404
Vidět víc