Ekzémová dieta? Jíst tyto potraviny může snížit vzplanutí

Ekzémová dieta? Jíst tyto potraviny může snížit vzplanutí

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

V poslední době se zdá, že existuje strava pro všechno, co vás trápí nebo rozčiluje, a rozhodně není nedostatek trendových stravovacích plánů. Může ale dieta skutečně pomoci zlepšit chronické kožní onemocnění, jako je ekzém?



Životně důležité orgány

  • Ekzém je stav charakterizovaný suchou, svědivou kůží a může způsobit vyrážky.
  • Mnoho lidí s ekzémem má také potravinové alergie.
  • Konzumace určitých potravin, jako jsou tučné ryby, a vyhýbání se jiným potravinám, jako jsou mléčné výrobky, může pomoci snížit příznaky ekzému, ale před úpravou stravy je důležité spolupracovat s lékařem.

Co je to ekzém?

Ekzém, jinak známý jako atopická dermatitida, je termín, který popisuje několik různých typů zánětů kůže. Většina typů ekzémů způsobuje suchou pokožku a vyrážky nebo skvrny na svědění na obličeji, rukou a nohou, stejně jako v loktech a za koleny. Ekzém není nakažlivý (NIH, n.d.). Jedná se o alergické kožní onemocnění, které obvykle zahrnuje přecitlivělost imunitního systému na určité spouštěče. Ekzém se obvykle vyvíjí v raném dětství, ale mohou ho mít i dospělí. U některých lidí je ekzém výsledkem a bakteriální, plísňové, virové nebo kvasinkové infekce (AAAAI, n.d.). O 15% až 20% dětí a 1% až 3% dospělých po celém světě mají ekzémy (Avena-Woods, n.d.).

Nedávný výzkum ukázal, že děti, které mají atopickou dermatitidu a alespoň jednu potravinovou alergii, mohou mít rozdíly ve struktuře a molekulách zdravě vypadajících horních vrstev kůže poblíž jejich ekzémových lézí. Zatímco tyto děti měly zdravě vypadající pokožku kolem svých ekzémových náplastí, náplasti byly ve skutečnosti náchylnější ke ztrátě hydratace, hromadění bakterií Staphylococcus aureus a genové expresi, která připomínala nezralou kožní bariéru. U dětí, které mají pouze ekzémy a nemají potravinové alergie, se tyto mikroskopické rozdíly nejeví. Vědci se domnívají, že další pochopení tohoto spojení jim může pomoci diagnostikovat a léčit ekzémy. Identifikací dětí, které jsou nejvíce ohroženy rozvojem potravinových alergií, mohou odborníci řešit vzplanutí ekzému dříve, než ztuhnou a vyvinou se účinnější a cílenější léčebné strategie . (Leung, 2019).

reklama



Pohodlný způsob, jak kontrolovat vzplanutí ekzému

jak dlouho trvají ohniska herpesu

Navštivte lékaře online. Nechte si na dveře doručit léčbu ekzémem na předpis.

Zjistit více

Jaké potraviny byste měli jíst při ekzémové dietě?

I když pro ekzém neexistuje žádná rychlá oprava, některé vědecké studie uvedli, že konzumace konkrétních potravin může některým lidem pomoci kontrolovat jejich vzplanutí ekzému (AAD, n.d.). I když jsou důkazy smíšené, může být užitečné zvážit experimentování s některými z těchto jedlých možností:



  • Mastné ryby: Protože je ekzém považován za zánětlivou poruchu kůže, vědci zkoumali, zda rybí olej může pomoci potlačit příznaky protože je bohatý na protizánětlivé omega-3 mastné kyseliny (NIH, 2019; Calder, 2013). Několik malých studií naznačují, že rybí olej může pomoci při léčbě ekzému, je však zapotřebí dalšího výzkumu ( Schlichte, 2016 ).
  • Probiotika: Jinak známé jako dobré bakterie, probiotické doplňky a potraviny jako jogurt a fermentovaná zelenina jsou uváděny jako zdravé zažívací pomůcky a bojovníky proti nemocem (NIH, n.d.). Studie z roku 2010 zjistili, že děti s alergickými onemocněními, jako je ekzém, měly výrazně odlišnou střevní flóru od zdravých dětí, což vědci interpretovali jako možnou stopu, že probiotika mohou být užitečná. (Özdemir, 2010). Studie z roku 2016 zjistili, že probiotika mohou mít pozitivní účinky na ekzémy, ale zlepšení skutečně závisí na použitém probiotickém kmeni, době podání, době expozice a dávce ( Spíše 2016 ).
  • Potraviny s kvercetinem: Quercetin je přírodní pigment (nebo flavonoid) nacházející se v ovoci a zelenině, jako jsou jablka, brusinky, cibule a kale, jakož i v dalších potravinách, jako je víno a černý nebo zelený čaj (Andres, 2018). Některé studie prokázali, že kvercetin má protizánětlivé vlastnosti a že jeho přidání k vyvážené a zdravé stravě prostřednictvím stravy nebo doplňků stravy může pomoci při léčbě příznaků ekzému (Karuppagounder, 2016).

Kterým potravinám byste se měli při ekzémové dietě vyhnout?

Četné studie zjistily, že některé potraviny mohou zhoršit ekzém u lidí, kteří jsou na tyto potraviny citliví nebo mají potravinové alergie. Nejběžnější alergie na potraviny ve Spojených státech vyvolávají arašídy, ořechy, kravské mléko, vejce, sója, pšenice, ryby a korýši. I když se vylučování potravin nedoporučuje všem, někteří lidé s ekzémem prokázali zlepšení alergické reakce a projevů ekzému, když vyloučili potraviny, na které jsou citliví. Jedna studie zjistili, že děti, které kromě alergie na vejce trpěly ekzémem, vykazovaly významné snížení symptomů ekzému, když vyloučily vajíčka ze stravy (Lever, 1998).

Potenciální diety, které je třeba sledovat nebo vyzkoušet s ekzémem

I když u lidí s ekzémem nemusí být nutně univerzální výběr potravin, výzkum ukázal, že některé stravovací plány mohou pomoci kontrolovat příznaky a umožnit lidem s ekzémem lépe zvládat zánětlivý stav pokožky.

Jedna studie zjistili, že děti, které jedly potraviny, které jsou považovány za součást středomořské stravy (ovoce, zelenina, olivový olej a ryby), měly snížené riziko ekzému, zatímco děti, které často jedly rychlé občerstvení, měly zvýšené riziko (Cepeda, 2015).

Někteří lidé s ekzémem mají formu onemocnění zvaného dyshidrotický ekzém nebo dyshidróza. Tento typ ekzému postihuje ruce a nohy a může způsobit puchýře a podráždění rukou a nohou. Neexistuje jediná příčina dyshidrotického ekzému, ale odborníci se domnívají, že někteří lidé, kteří ho mají, mohou mít také alergii na kovy, jako je nikl nebo kobalt. Některým lidem může zmírnění příznaků pomoci provést dietní změny, aby se vyhnuli potravinám, které tyto kovy obsahují, a konzumace stravy s nízkým obsahem niklu nebo stravy s nízkým obsahem kobaltu. Lidé citliví na nikl mohou najít určitou úlevu, pokud se po dobu 3–4 týdnů vyhýbají potravinám, které mohou tento kov obsahovat, jako jsou konzervy, ústřice, fazole, rajčata, celozrnná mouka, hrušky a čokoláda. Lidé citliví na kobalt se může pokusit vyhnout se potravinám, které tento kov obsahují, jako jsou meruňky, pivo, zelí, čokoláda, káva a další. I když někteří lidé po těchto dietách naleznou úlevu, zlepšení je ve skutečnosti vzácné a stravovací plány mohou být obtížné dodržovat kvůli jejich restriktivitě (Amini, 2019; Lofgren, 2008; Stuckert, 2008).

kolik zinku orotátu mám užít

Pro některé lidi, an eliminační dieta může být vhodné pomoci identifikovat potenciální potravinové spouštěče ekzému. U malých dětí to může zahrnovat dočasné vyloučení mléčných výrobků, vajec, arašídů a sóji a u starších dětí to může zahrnovat zbavení se pšenice, ryb, ořechů a měkkýšů po určitou dobu. Vždy je důležité spolupracovat s lékařem, než vyzkoušíte jakoukoli konkrétní dietu nebo vyloučíte celé skupiny potravin, takže si přečtěte výhody a nevýhody jakékoli stravy s poskytovatelem zdravotní péče nebo odborníkem na výživu (Bergmann, 2013).

Reference

  1. AAAAI (n.d.) Přehled ekzému (atopická dermatitida). Citováno z: https://www.aaaai.org/conditions-and-treatments/library/allergy-library/eczema-atopic-dermatitis
  2. AAD (n.d.). Může jídlo opravit ekzém? Citováno z: https://www.aad.org/public/diseases/eczema/childhood/treating/food-fix
  3. Amini, S. (2019). Léčba a léčba dyshidrotického ekzému (Pompholyx). Medscape. Citováno z: https://emedicine.medscape.com/article/1122527-treatment#d18
  4. Andres, S., Pevny, S., Ziegenhagen, R., Bakhiya, N., Schäfer, B., Hirsch-Ernst, K. I., & Lampen, A. (2017). Bezpečnostní aspekty používání kvercetinu jako doplňku stravy. Molecular Nutrition & Food Research, 62 (1), 1700447. doi: 10,1002 / mnfr.201700447, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29127724
  5. Avena-Woods, C. (2017). Přehled atopické dermatitidy. AJMC. Citováno z: https://www.ajmc.com/journals/supplement/2017/atopic-dermatitis-focusing-on-the-patient-care-strategy-in-the-managed-care-setting/overview-of-atopic-dermatitis- článek? p = 1
  6. Bergmann, M. M., Caubet, J.-C., Boguniewicz, M., & Eigenmann, P. A. (2013). Hodnocení potravinové alergie u pacientů s atopickou dermatitidou. The Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice, 1 (1), 22–28. doi: 10.1016 / j.jaip.2012.11.005, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24229818
  7. Calder P. C. (2013). Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny a zánětlivé procesy: výživa nebo farmakologie ?. Britský žurnál klinické farmakologie, 75 (3), 645–662. doi: 10.1111 / j.1365-2125.2012.04374.x, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22765297
  8. Cepeda, A. M., Del Giacco, S. R., Villalba, S., Tapias, E., Jaller, R., Segura, A. M., Reyes, G., Potts, J., & Garcia-Larsen, V. (2015). Tradiční strava je spojena se sníženým rizikem ekzému a pískání u kolumbijských dětí. Živiny, 7 (7), 5098–5110. doi: 10,3390 / nu7075098, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26121530
  9. Leung, D. (2019). Nelézní povrch kůže odlišuje atopickou dermatitidu od potravinové alergie jako jedinečný endotyp. Science Translational Medicine doi: 10.1126 / scitranslmed.aav2685 2019. https://stm.sciencemag.org/content/11/480/eaav2685.abstract
  10. Karuppagounder, V., Arumugam, S., Thandavarayan, R. A., Sreedhar, R., Giridharan, V. V. a Watanabe, K. (2016). Molekulární cíle kvercetinu s protizánětlivými vlastnostmi u atopické dermatitidy. Drug Discovery Today, 21 (4), 632–639. doi: 10.1016 / j.drudis.2016.02.011, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26905599
  11. Katta, R. a Schlichte, M. (2014). Dieta a dermatitida: spouštěč potravin. Časopis klinické a estetické dermatologie, 7 (3), 30–36. Citováno z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3970830/
  12. Lever, R., Macdonald, C., Waugh, P., a Aitchison, T. (1998). Randomizovaná kontrolovaná studie doporučení ohledně stravy s vylučováním vajec u malých dětí s atopickým ekzémem a citlivostí na vejce. Dětská alergie a imunologie, 9 (1), 13–19. doi: 10.1111 / j.1399-3038.1998.tb00294.x, http://europepmc.org/article/MED/9560837
  13. NIH (2019). Probiotika: Co potřebujete vědět. Citováno z: https://nccih.nih.gov/health/probiotics/introduction.htm
  14. NIH (n.d.). Ekzém. Citováno z: https://medlineplus.gov/eczema.html
  15. Ozdemir O. (2010). Různé účinky různých probiotických kmenů na alergické poruchy: aktualizace z laboratorních a klinických údajů. Klinická a experimentální imunologie, 160 (3), 295–304. doi: 10.1111 / j.1365-2249.2010.04109.x, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20345982
  16. Spíše I. A., Bajpai, V. K., Kumar, S., Lim, J., Paek, W. K., & Park, Y. H. (2016). Probiotika a atopická dermatitida: Přehled. Frontiers in microbiology, 7, 507. doi: 10.3389 / fmicb.2016.00507, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27148196
  17. Schlichte, M. J., Vandersall, A., & Katta, R. (2016). Dieta a ekzém: přehled doplňků stravy pro léčbu atopické dermatitidy. Dermatologie praktická a koncepční, 6 (3), 23–29. doi: 10,5826 / dpc.0603a06, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5006549/
  18. Tsakok, T., Marrs, T., Mohsin, M., Baron, S., Toit, G. D., Till, S., & Flohr, C. (2017). Způsobuje atopická dermatitida potravinovou alergii? Systematický přezkum. The Lancet, 389. doi: 10,1016 / s0140-6736 (17) 30491-9, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26897122
  19. Stuckert, J., & Nedorost, S. (2008). Nízko kobaltová strava pro pacienty s dyshidrotickým ekzémem. Kontaktujte Dermatitis, 59 (6), 361–365. doi: 10.1111 / j.1600-0536.2008.01469.x, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19076887
  20. Lofgren, S. M., a Warshaw, E. M. (2006). Dyshidróza: epidemiologie, klinické charakteristiky a terapie. Dermatitis, 17 (4), 165–181. doi: 10.2310 / 6620.2006.05021, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17150166
Vidět víc