Diabetes a dieta před cukrovkou: jídlo jako léčba

Diabetes a dieta před cukrovkou: jídlo jako léčba

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Pokud vám byla diagnostikována cukrovka typu 2 nebo prediabetes, můžete se cítit zmatení nebo nejistí. Ale neměli byste se cítit bezmocní. Provedením několika jednoduchých změn v životním stylu můžete tento stav zvládnout převzetím kontroly nad hladinou glukózy v krvi - možná dokonce do té míry, že již nepotřebujete léky. To vám pomůže vyhnout se závažnějším účinkům cukrovky, mezi něž patří kardiovaskulární onemocnění, erektilní dysfunkce, problémy se zrakem a dokonce i problémy s cirkulací, které mohou vést k amputaci.



Životně důležité orgány

  • Zlepšení diabetu do bodu, kdy již není potřeba léčba, se někdy nazývá remise diabetu a lze ho dosáhnout zlepšením kontroly glukózy.
  • Spolu s fyzickou aktivitou mohou změny ve stravování pomoci snížit hladinu cukru v krvi a zvýšit citlivost na inzulín.
  • Dieta s diabetem nebo diabetem zdůrazňuje potraviny, které mají vysoký obsah vlákniny, nízký obsah tuku a nízkou glykemickou zátěž.
  • Diskutujte o tom, jak může zdravé stravování ovlivnit hladinu cukru v krvi u vašeho poskytovatele zdravotní péče.

Co je cukrovka?

Nejprve je důležité si uvědomit, že tato doporučení se vztahují pouze na cukrovku typu 2, která se liší od cukrovky typu 1. U cukrovky typu 1 má slinivka břišní potíže s produkcí inzulínu, který tělo používá ke zpracování glukózy na energii a udržuje hladinu cukru v krvi zdravý sortiment. Lidé s diabetem typu 1 musí před zahájením jídla zvládnout svůj stav injekcemi inzulínu. Před 20. léty 20. století a zavedením injekčního inzulínu byl diabetes typu 1 vždy smrtelný.

U diabetu typu 2 produkuje pankreas - alespoň zpočátku - inzulin, ale buňky jsou vůči němu rezistentní. Typicky se inzulínová rezistence objevuje v reakci na výběr stravy a životního stylu a je silně spojena s nadváhou a sedavostí. Lidé s diabetem typu 2 jsou často předepisováni léky, jako je metformin, které pomáhají udržovat hladinu cukru v krvi pod kontrolou.

reklama

Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA



Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

Zjistit více

Co je prediabetes?

Prediabetes je ekvivalent těla blikajícího červeného světla na železničním přejezdu: Po trati sjíždí něco, čemu se chcete vyhnout. Podle CDC , prediabetes je, když je vaše hladina cukru v krvi zvýšena, ale není dostatečně vysoká na to, aby mohla být cukrovkou 2. typu (CDC, 2019). Na této lodi je téměř 84 milionů Američanů a 90 procent z nás o tom neví. Věnujte pozornost tomuto varovnému znamení a možná budete schopni zvrátit stav dietou a cvičením tím, že lépe upravíte hladinu glukózy.

Uvedení cukrovky do remise


Neexistuje způsob, jak zvrátit cukrovku. Je však možné dostatečně kontrolovat cukrovku úpravami životního stylu, které již k léčbě cukrovky nepotřebujete. To se běžně označuje jako prosazování cukrovky do remise.

Jeden z nejúčinnějších způsobů, jak toho dosáhnout: Vyčistěte stravu a udržujte svou váhu ve zdravém rozmezí. Obezita je rizikovým faktorem č. 1 pro diabetes 2. typu. Ale máte moc to změnit. Studie zjistili, že ztráta pouhých 10 procent vaší celkové tělesné hmotnosti může stačit k prevenci cukrovky typu 2 (Berger, 2003).

Zde je několik způsobů, jak toho dosáhnout.



Odstupte od sladkých nápojů

Průměrný Američan vypije více než 200 svých denních kalorií. Dejte si pár plechovek sody a blíží se vám 300. Zpracované džusy jsou dalším tajným omezovačem stravy. Pití sladkých nápojů bylo spojeno s obezitou, cukrovkou typu 2, zubním kazem a problémy s ledvinami - seznam pokračuje. Takže vynechejte sódu a pijte vodu (můžete si ji nalít ovocem), bylinné čaje, ledovou kávu nebo seltzery.

Vyvarujte se zpracovaného masa

Lidé, kteří jedí zpracované červené maso, mají mnohem vyšší riziko cukrovky. Mít jen jednu porci denně (např. Dva plátky slaniny, dva plátky lahůdek nebo jeden hotdog) bylo spojeno s více než O 20 procent vyšší riziko vývoje diabetu typu 2 (Datz, 2014). Nakrájejte zpracované maso dolů nebo z jídelníčku vy - budete snižte také riziko rakoviny tlustého střeva (Santarelli, 2008).

Jezte více rostlin

An Přehled studií z října 2018 zveřejněno v časopise BMJ Open Diabetes Research & Care zkoumali více než 400 dospělých ve středním věku s diabetem typu 2 (Toumpanakis, 2018). Zjistilo se, že u těch, kteří dodržovali rostlinnou stravu, došlo ve srovnání s lidmi, kteří nedodržovali rostlinnou stravu, k významnému zlepšení kontroly hladiny cukru v krvi, úbytku hmotnosti a hladiny cholesterolu. Někteří dokonce dokázali snížit nebo eliminovat své léky na cukrovku. Pokud byste chtěli vyzkoušet stravu doma, zaměřte se na spoustu zeleniny, luštěnin (nutnost pro bílkoviny a vlákninu), ovoce, semen, celozrnných výrobků a ořechů, radí Harvardská lékařská škola (Harvard, 2019). Nepřestávejte však užívat žádné léky, aniž byste se nejdříve poradili se svým lékařem.

I když si nedáte plnou zeleninu, snažte se každý den dostat 5 až 7 porcí ovoce a zeleniny. Ovoce a zelenina by při každém jídle měly tvořit polovinu talíře.

Faktor v glykemickém indexu a glykemickém zatížení potraviny

Vyvarujte se bílého chleba, zpracovaného pečiva a sladkých obilovin. Tyto jednoduché sacharidy mohou způsobit prudký vzestup hladiny cukru v krvi a následné zhroucení, což povede k dalšímu načítání sacharidů. Je to proto, že mají vysoký glykemický index.

Glykemický index (GI) je systém, který hodnotí potraviny na stupnici od 1 do 100 na základě jejich vlivu na hladinu cukru v krvi. Nízké skóre GI je méně než 55. Střední skóre GI je 55-69 a vysoké skóre GI je 70-100.

Znát GI potraviny je cenný nástroj v léčbě diabetu nebo prediabetes (Riccardi, 2008). Ještě cennější je glykemická zátěž (GL). GL je výstup vzorce, který kromě glykemického indexu dané potraviny zohledňuje také velikost porce potraviny.

Glykemická zátěž = GI / 100 vynásobená čistými gramy plánovaných sacharidů (čistý sacharid je celkový počet gramů sacharidů minus vláknina).

Kromě toho složité sacharidy, jako jsou celozrnné výrobky, trvají déle, než se tělo zpracuje, a udrží vás tak po delší dobu pocit plnosti. Nezapomeňte zkontrolovat štítek Nutrition Facts: Některé produkty označené celozrnnou nebo celozrnnou s vysokým obsahem přidaného cukru.

A v této poznámce zkontrolujte štítky Nutrition Facts

Počet produktů, které obsahují přidaný cukr, vás možná šokuje - od těstovinových omáček až po polévky. Vyberte si ty s malým nebo žádným.

Získejte více vlákniny

Stejně jako celá zrna vás vláknina plní. Rozpustná vláknina také zpomaluje vstřebávání cukru v krvi. Výzkum ukázal že lidé, kteří jedí stravu bohatou na vlákninu, mají nižší pravděpodobnost vzniku cukrovky 2. typu (Riccardi, 2008). A 37letý přehled studií zjistili, že lidé s diabetem typu 2, kteří do své stravy přidávají vlákninu, zaznamenali statisticky významné snížení jejich hladiny cukru v krvi (Mcrae, 2018). Nabijte tedy ovoce a zeleninu, celozrnné výrobky, fazole, luštěniny, ořechy a semena.

Vynechejte stravování pro domácí vaření

Víte, že klouby rychlého občerstvení mají vysoký přísun, kterému byste se měli vyhnout; jmenovitě kalorie, nasycené tuky a jednoduché sacharidy. Ale i zdravě vypadající restaurace nenápadně přidávají do svých pokrmů máslo, smetanu a olej, aby vylepšily chuť a vrátily se. Připravte si více jídla doma; tak přesně víte, co se děje v tom, co jíte. Zdůrazněte nezpracovaná jídla, která mají nízkotučné a mají nižší GL. Pokud vás tlačí čas, může vám pomoci řada stravovacích plánů pro rozvoz domů a průvodce přípravou jídla.

Reference

  1. Berger, L. (2003, 22. června). 10procentní řešení: Ztráta malého přináší velké zisky. Citováno z https://www.nytimes.com/2003/06/22/health/the-10-percent-solution-losing-a-little-brings-big-gains.html .
  2. Centra pro kontrolu a prevenci nemocí. (2019, 30. května). Prediabetes - Vaše šance zabránit cukrovce 2. typu. Citováno z https://www.cdc.gov/diabetes/basics/prediabetes.html .
  3. Datz, T. (2014, 13. ledna). Konzumace zpracovaného masa, ale nikoli nezpracovaného červeného masa, může zvýšit riziko srdečních onemocnění a cukrovky. Citováno z https://www.hsph.harvard.edu/news/press-releases/processed-meats-unprocessed-heart-disease-diabetes/
  4. Harvard Health Publishing. (2019). Bezmasá strava spojená s výhodami pro lidi s diabetem 2. typu. Citováno z Odkaz .
  5. Mcrae, M. P. (2018). Příjem dietních vláken a diabetes mellitus 2. typu: Deštníková recenze metaanalýz. Journal of Chiropractic Medicine , 17 (1), 44–53. doi: 10.1016 / j.jcm.2017.11.002, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29628808
  6. Riccardi, G., Rivellese, A. A. a Giacco, R. (2008). Úloha glykemického indexu a glykemické zátěže ve zdravém stavu, u prediabetes a při cukrovce. American Journal of Clinical Nutrition , 87 (1). doi: 10,1093 / ajcn / 87.1.269s, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18175767
  7. Santarelli, R., Pierre, F. a Corpet, D. (2008). Zpracované maso a rakovina tlustého střeva a konečníku: Přehled epidemiologických a experimentálních důkazů. Výživa a rakovina , 60 (2), 131–144. doi: 10.1080 / 01635580701684872, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18444144
  8. Toumpanakis, A., Turnbull, T., & Alba-Barba, I. (2018). Účinnost rostlinné stravy při podpoře pohody při léčbě cukrovky typu 2: systematický přehled. BMJ Open Diabetes Research & Care , 6 (1). doi: 10.1136 / bmjdrc-2018-000534, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30487971
Vidět víc