Původní profesí byl architekt, ale jedna sázka ho nasměrovala na trochu jinou životní kolej. Jak před časem upozornil server idnes.cz, v roce 1968 se v kanceláři architektů ve Státním ústavu pro rekonstrukci památkových měst a objektů (SÚRPMO) vsadil s několika mladými kolegy, toužícími po nedostatkových modelech autíček značky Matchbox, že je dokáže nahradit jejich výrobou z papíru. Tak vznikl první vystřihovací a slepovací model budoucího krále československé vystřihovánky, autoveterán Packard Landaulet 1912.

O rok později už začaly vystřihovánky Richarda Vyškovského (papírové modely staveb i automobilů) vycházet v časopise pro mládež ABC. "Papírové modelářství k ABC patří. Je to v současnosti asi jeden z mála koníčků, při němž se setkávají děti a senioři. Vždyť ti, kdo patřili k prvním odběratelům 'Ábíčka', jsou dnes už senioři. Papírové modely z tohoto časopisu však stavějí i dnešní děti. I architekt Vyškovský tedy patří k lidem, díky nimž ABC dosáhlo svého věhlasu," řekl před časem v rozhovoru pro Plzeňský deník tehdejší šéfredaktor časopisu (a autor jeho populárních komiksů) Vlastislav Toman.

Od března 1969 do června 1971 otiskl časopis celkem jedenáct papírových autoveteránů, dvě sportovní autíčka a dvě historická letadla - všechno vystřihovánky autorské dvojice Blecha–Vyškovský, kde druhým z dvojice byl Pavel Blecha, architekt-památkář a inženýr-stavař a geodet. "Všechny tyto prvotní výtvory působí dodnes velmi efektně díky pečlivé přitažlivé kresbě a vtipné konstrukci," ocenil je na stránkách idnes Stanislav Fajkus z webu Papírová archeologie.

K tvorbě modelů letadel přemluvil oba tvůrce osobně Vlastislav Toman - nejdřív se tomuto úkolu bránili s tím, že na letadle není prakticky žádná rovná plocha, což se papírovému modelu brání. Posléze však podlehli a jejich modely jsou dodnes nadčasové. "Kresba tenkým perem, náročné tvarové prvky (profilovaná křídla s vnitřními žebry), kokpit s ´budíky´, pokročilá konstrukce vzpěr mezi křídly, které naznačují křehkost modelu a vyžaduje již skutečně jemné modelářské prsty," hodnotí je Fajkus na stránkách Papírové archeologie.

K modelům, jež se staly vůbec největším lákadlem a evergreenem časopisu, brzy přibyly vystřihovánky další, tentokrát už samostatné a často vytvářející náročné celky. Byly to například modely hradů nebo městské či lidové architektury, k čemuž měl Richard Vyškovský jako architekt blízko. Než k nim ale dospěl, tvořil nejdřív s Pavlem Blechou stavby novodobější, zejména technické: například bratislavský most SNP nebo televizní věž Kamík.

Stavby lidové architektury i formule 1

První vystřihovánkou stavby lidové architektury, vydanou v ABC, se stal slovácký statek z Luhačovického Zálesí, po němž následovala dlouhá a umělecky cenná řada modelů dalších staveb, láska k čistým stylům městských staveb se projevila v tvorbě obřího modelu fiktivní městské památkové rezervace, jejíž vystřihovánky vycházely v ABC na pokračování od března 1988 do srpna 2000 (v současnosti je spolu s dalšími Vyškovského modely vystavena v pražském Království železnic). 

Od roku 1976 vytvářel Vyškovský modely pro ABC i Albatros sám, prvním publikovaným samostatným modelem byla Formule 1 Ferrari 312-T2 Nikiho Laudy pro ABC. Od roku 1997 vydává jeho modely také nakladatelství ERKOtyp, jehož spolumajitelem a jednatelem je jeho syn Richard.

Richard Vyškovský se také až do důchodu nadále profesionálně zabýval architekturou, pracoval v tehdejší Jugoslávii a souběžně v Praze na dokumentaci Pražského hradu.