logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo
star Bookmark: Tag Tag Tag Tag Tag
Czech Republic

V čase šílenství kvůli životnímu přistředí v Německu dlouhodobě stoupá podíl jednorázových lahví

Německo má problém s podílem jednorázových lahví na trhu. Nápoje ve vratných lahvích na více použití by byly dobrým prostředkem v boji s německými horami odpadu, tedy pokud by je zákazníci kupovali, píše na svém webu německý magazín Der Spiegel. Země se však od svého plánu stále víc vzdaluje. Jedinou výjimkou je pivo.

Podíl lahví na více použití na německém trhu stále klesá. V roce 2017 využívali podle statistik Spolkového úřadu pro životní prostředí (UBA) výrobci nápojů takové lahve jen ve 42 % případů, což je pokles o půl procentního bodu oproti roku 2016. Ještě větší rozdíl lze vidět při srovnání s rokem 2010, kdy výrobci využili vratné lahve ze 48 %.

Německo se tak vzdaluje plánu, podle nějž by se měl podíl opakovaně využitelných lahví na trhu vyšplhat na 70 %. „Zkrácení přepravních vzdáleností a opakovaně využitelné obaly jsou důležité, abychom se vyhnuli znečištění životního prostředí a odpadu,“ řekla Spiegelu šéfka UBA Maria Krautzbergerová.

Pivo jako jediná výjimka

Podle nejnovějších dat je na německém trhu opakovaně použitelných 52 % plastových lahví. Jelikož jsou obaly nápojů zodpovědné za více než čtvrtinu německého odpadu z obalů, jejich opakované využití je žádoucí k jeho omezení. Skleněné lahve jdou znovu naplnit až padesátkrát, PET lahve dvacetkrát.

Podle UBA jsou jedinou výjimkou pivní lahve. U nich činí podíl lahví na více použití dokonce 82 %. I zde ovšem jde o pokles, v roce 2010 bylo pivo ve vratných lahvích balené v 88 % případů.

Themes
ICO