Film o filmu V síti se mùe hodit zejména rodièùm, kteøí si nejsou jistí, zda mají k vysílání dokumentu ve verzi od patnácti let vıše pøizvat své potomky. I kdy pod falešnım profilem dvanáctiletıch školaèek vystupují tøi dospìlé eny, jejich zpovìdi i letmé zábìry napoví, jaké smršti návrhù, nechutností a vydírání byly vystaveny.
„Vítejte zpátky do dìtství,“ zdraví tvùrci trojici hrdinek, která si do dívèích pokojíkù vystavìnıch v ateliéru pøináší jejich typickou vıbavu vèetnì plyšovıch maskotù. Kadı detail musí odpovídat vìku, v nìm jsou dìti nejvíce ohroeny; a také hereèky si jej musely znovu osvojit.
Kadá po svém. Jedna se vypravila do své bıvalé školy, o pøestávce mezi áky sedmé tøídy. A ne si vyslechla, jakı youtuber právì nejvíc letí, zaznamenala, e jsou všichni neustále online.
Jiná z aktérek se zase zaèetla do vlastních deníkù z pubertálních let, aby si pøipomnìla, co ji tehdy bavilo. Potvrdila si, e pro dvanáctiletou je nadevše dùleité, aby se líbila, aby budila pozornost a zájem.
Nezvyklı projekt, na jeho konci stojí trestní stíhání nìkolika predátorù, obrátil naruby veškeré filmaøské profese. Tøeba maskérka Barbora Potuníková zpravidla líèí herce do starší podoby, tentokrát je musela naopak omlazovat.
Zvukaø Adam Bláha byl zase neustále ve støehu: „Pøi bìném hraném filmu máme èas na pøípravu, ale tady mohl kdokoli kdykoli zavolat a my museli bıt nachystáni, abychom okamitì rozjeli záznam.“ Kameraman Adam Kruliš popisuje dokonce simulaci slunce èi mrakù za okny pokojíkù podle skuteèného poèasí dané chvíle v konkrétních tøech mìstech, kde „volavky“ údajnì ily.
Poèítali snad se vším, pøesto první náraz znamenal šok. „Všichni si myslí, e sexuální obtìování dìtí na internetu provozují osamìlí staøí pánové, ale nám se ozıvali i mladí vzdìlaní kluci,“ vyprávìjí hereèky. Také je zaskoèilo, e mnozí k seznamování na sociální síti pouívali svùj bìnı profil, kde mìli fotografie z rodinné dovolené s manelkou a dìtmi.
A kameraman poznal, e èasem èlovìk otupí: kdy se v zábìru objevil penis poprvé, nemohl celou noc usnout; ke konci prı u pøi podobnıch vıjevech klidnì svaèil.
Zvláštní kapitolu pak pøedstavovala osobní setkání dívek s „nápadníky“ v kavárnì, kde architekt Jan Vlèek vymyslel vynalézavé skrıše pro nahrávací techniku. Nechybìl tu ani profesionální osobní stráce Tomáš Peteráè, tøebae nakonec jeho zásahu nebylo zapotøebí.
„Mrzelo mì, e jsem nemusel zakroèit, zaslouili by si to,“ pøiznává a na základì zaitıch situací, kdy jednomu dotìravci chrstne hereèka nápoj do oblièeje èi druhı objeví tajnı mikrofon, pøidává Peteráè vlastní zjištìní o lovcích dìtí: „Ve skuteènosti jsou to srabi.“