Prymula dnes po uvedení do úřadu řekl, že ministerstvo nebude zavírat první stupně základních škol, pokud to bude aspoň trochu možné. Zavírání škol si podle něj nikdo nepřeje. Pro některé regiony se nicméně diskutuje o možnosti distanční výuky na druhém stupni základních škol či na středních školách. Ředitelé by podle Prymuly měli zvážit vyhlášení ředitelského volna na pátek 25. září, aby vznikl čtyřdenní víkend a získal se čas na útlum epidemie.

"Pokud se pan ministr domnívá, že podobná aktivita může pomoct utlumit krizi, tak je plně v jeho kompetenci, aby se domluvil s hygienou a školy uzavřel," řekl dnes ČTK Zajíček.

"Naprosto nechápu, proč to dává do roviny apelu na ředitele škol, kteří mají použít jeden z pěti možných volných ředitelských dnů, abychom je na to vyčlenili," uvedl. Upozornil, že ředitelé musí své rozhodnutí konzultovat se zástupci zřizovatele a rodičů.

Pokud to zůstane v rovině doporučení, tak Zajíček sám jako ředitel Masarykovy střední školy chemické v Praze 1 volno nevyhlásí. "Já raději budu učit, protože každý den, který odučíme je dobrý před tím, než nás pošlou do distančního vzdělávání," vysvětlil. Dodal, že z jeho školy jsou tři děti v karanténě a ve škole zatím covid potvrzený není.

Další zmatky 

Při ředitelském volnu se děti nemusí učit ani na dálku, takže by se podle Zajíčka řada z nich pravděpodobně sešla někde mimo školu. "Pokud to má něčemu pomoct, tak to musí být v rovině platné pro všechny, a ne pro toho, kdo bude něco chtít. Akorát to zase vyvolá zmatky," uzavřel.

Naopak Černý ČTK řekl, že je připraven volno ve škole v pátek vyhlásit. Potěšilo ho ministrovo vyjádření, že nechce zavírat první stupeň. Podle něj je také pořád naděje, že alespoň ještě nějakou dobu bude fungovat normálně i druhý stupeň. "My určitě uděláme vše pro to, aby k uzavření škol došlo co nejpozději. Určitě se budeme snažit panu ministrovi vyhovět," řekl.

Dodal ale, že je ke zvážení, zda by v té souvislosti nemělo některé dny vyhlásit jako volné ministerstvo školství. Jednalo by se o takzvanou změnu organizace školního roku, kterou má ministerstvo v kompetenci. Podle Černého by toto řešení bylo zřejmě lepší než ponechání volby na straně škol.