Czech Republic

Navrátil: Zájmy hrstky jedinců vítězí nad zájmy většiny

Těžce hledali slova zástupci města Přerova, když se dozvěděli, že v úterý 20. října Krajský soud v Ostravě zrušil územní rozhodnutí na poslední úsek dálnice D1 Říkovice – Přerov, za který bojuje v pořadí už páté vedení radnice.

Navrátil: Zájmy hrstky jedinců vítězí nad zájmy většiny
Foto: prerov.eu
Popisek: Přerovské Horní náměstí
reklama

Tímto se totiž zastavuje probíhající stavební řízení a stavba tak dostává „stopku“. Sen o dálnici a obchvatu Přerova, na které se čeká dvacet let, se vzdaluje.

V roli žalovaného je u tohoto sporu Krajský úřad Olomouckého kraje, proti němu uspěly organizace Děti Země a Krajina Dluhonice. Ředitelství silnic a dálnic přitom chtělo už v příštích týdnech vyhlásit výběrové řízení na dodavatele a v roce 2021 začít chybějící dálniční úsek stavět, aby v roce 2024 po něm mohla jezdit auta. Špatná zpráva je to pro dopravou zahlcený Přerov, jehož obyvatelé na obchvat čekají už dvacet let. „Takové rozhodnutí jsme nečekali. Krajský úřad Olomouckého kraje teď musí zvážit další kroky. Záleží na tom, co bude v odůvodnění rozsudku,“ řekl přerovský primátor Petr Měřínský. Připomněl rovněž, že pokud by se verdikt nezměnil, propadla by EIA, celý proces by se vrátil takřka na začátek – a Přerované by na dálnici čekali další dlouhé roky. Proti zmíněným ekologickým organizacím bojoval v minulosti rovněž jeho předchůdce, primátor Vladimír Puchalský, který na podzim roku 2017 nechal po městě rozvěsit plakáty s telefonním číslem na šéfa Dětí Země Miroslava Patrika a nabádal občany, aby mu zavolali a dotázali se, proč stavbu brzdí. Kampaň sice vzbudila pozornost, ale situaci nepomohla. ,,Zájmy hrstky jedinců, kteří ani nejsou výstavbou dálnice dotčeni, zatím vítězí nad zájmy absolutní většiny. Velmi mě to mrzí.  V tuto chvíli nejsou známy důvody, proč tak soud rozhodl, musíme tedy počkat na odůvodnění a krajský úřad se s tím musí vypořádat,“ komentoval situaci radní pro dopravu Tomáš Navrátil.

Dostavba D1, na kterou se čeká, čítá deset kilometrů a sto metrů, její součástí jsou tři mimoúrovňové křižovatky, pět protihlukových stěn, tři opěrné zdi a několik mostů v celkové délce 1 907 metrů. Stát má za stavbu úseku zaplatit 6 miliard 159 milionů korun.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama autor: PV

Jinde na netu:

Další články z rubriky

Navrátil: Zájmy hrstky jedinců vítězí nad zájmy většiny

Těžce hledali slova zástupci města Přerova, když se dozvěděli, že v úterý 20. října Krajský soud v O…

Football news:

We have a big battle ahead of us. Conor and Sergio Ramos agreed to a fight
Tuchel on the match with Manchester United: Victory is mandatory. Coming to England for her is a big challenge
Jimenez will miss Atletico's games with Real Madrid and Salzburg due to a hip injury
Gladbach midfielder Neuhaus: it's a Pity that we didn't close the issue with reaching the 1/8 final of the Champions League. Let's clear this up in Madrid!
Ex-Manchester City and Arsenal defender Gael Clichy moved to Servette
Son of Maradona: number 10 should be withdrawn from circulation in Barca and other teams of his father
Diogo DotA: Ronaldo was my hero. For children from Portugal, he was always an example