Největší globální e-shop Amazon své velikosti dosáhl i díky spolupráci s více než milionem menších internetových obchodů. Ty mohou na jeho webu prodávat své zboží, čímž se více zviditelní. Amazon si za to od nich bere menší poplatek z každého prodaného výrobku. Jemu samotnému pak roste obrat, přitom šetří náklady za skladování a dopravu zboží, které typicky obstarávají partnerské e-shopy.

Zmíněný model takzvaného on-line tržiště v Česku využívá Alza nebo Mall.cz. Druhý ze zmíněných e-shopů nyní své tržiště rozšiřuje o další službu. Po vzoru Amazonu začíná partnerským obchodníkům zprostředkovávat krátkodobé půjčky.

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru