Czech Republic

Každý šestý Čech tráví na sociálních sítích přes čtyři hodině denně. Vede Youtube

Čas, který čeští uživatelé internetu denně tráví na sociálních sítích, se letos proti loňsku kvůli koronaviru zvýšil o 16 minut na průměrně 159 minut denně. Skoro polovina Čechů, 46 procent, tráví na sociálních sítích dvě a víc hodin denně, každý šestý dokonce přes čtyři hodiny denně. U televize lidé stráví v průměru 255 minut za den. Vyplývá to z výsledků průzkumu AMI Digital Index.

Výzkum AMI Digital Index mapuje trendy v používání sociálních sítí v České republice.

"Letos jsou Češi na sociálních sítích v průměru o 16 minut za den více než v loňském roce. Vliv na to měla pravděpodobně koronavirová situace, kdy lidé trávili více času v on-line prostředí a sociální sítě tak častěji používali jako zdroj informací a zábavy," uvedl řídící partner Ami Communications Marek Stránský.

Čtyři pětiny lidí jsou přitom aktivní na sociálních sítích prakticky každý den. V čele nejpoužívanějších sítí se drží YouTube (zkušenost s ním má 96 procent uživatelů), následovaný Facebookem (90 procent). Nejdynamičtěji roste už několik let po sobě podíl uživatelů Instagramu (58 procent), který za dva roky narostl o čtvrtinu.

Letos poprvé AMI Digital Index zkoumal také znalost a užívání kontroverzní sítě TikTok, která se zaměřuje na nejmladší uživatele. S TikTokem má zkušenost 16 procent tuzemských uživatelů. "TikTok je síť, kterou nejčastěji používají nejmladší respondenti, velmi pravděpodobně i ve věku okolo deseti až 14 let, které náš průzkum nezahrnuje. Svým odlišným formátem se přitom výrazně odlišuje od zavedených sociálních médií," podotkl výkonný ředitel Ami Digital Vladan Crha.

Přestože čas trávený na sítích roste, aktivita na nejmasovějším Facebooku dlouhodobě klesá. Meziročně klesl počet uživatelů, kteří něco sdílejí na Facebooku alespoň jednou týdně, o čtvrtinu na 32 procent.

"Velmi dobře nyní na sociálních sítích funguje také formát Stories, kdy lidé sdílejí své aktuální zážitky a postřehy po omezenou dobu 24 hodin. Největší oblibě se tento formát překvapivě těší na Facebooku, kde s ním má zkušenost skoro polovina respondentů (44 procent). Typickými uživateli jsou především mladí lidé," doplnil Crha. Obliba Stories významně stoupla i na Instagramu (na 39 procent), kde daný formát používá o deset procentních bodů více uživatelů než v roce 2019.

Video: Největší propagandistická mašinérie v dějinách. Cohen tvrdě zkritizoval internetové giganty

Největší propagandistická mašinérie v dějinách. Cohen tvrdě zkritizoval internetové giganty | Video: AP/Reuters

Football news:

Gian Piero Gasperini: Today, only Juventus and Inter can talk about the scudetto. Maybe even Napoli
Juventus contacted Lyon yesterday about Aouar's transfer. There has been no offer yet
Lyon is ready to lower the price of Depay. Now the club demands 25 million euros from Barca
The Oxford bus was blocked for 6 hours due to antiseptic. I had to take a taxi to the match
Alonso went on the bus at half-time against West Brom. Lampard was angry as ever
Zidane on Hazard: It's ready. He has long been concerned about a serious problem, but now everything is fine
Ex-Atletico midfielder Futre on Felix and Fati: I will choose joau. He is special and will soon compete for the Golden ball