Internetoví obchodníci se letos s pøedstihem pøipravili na vrchol sezony a pøed Vánocemi navıšili poèty pracovníkù o stovky a tisíce lidí. Posily shánìli snadnìji ne v pøedchozích letech. Hlásili se toti èasto lidé z oborù vıraznì zasaenıch koronavirovou krizí jako gastronomie, cestovní ruch a sluby. V e-shopech pomáhají i letušky èi muzikanti.
Obsadit volná místa nemìl na rozdíl od pøedchozích let problém napøíklad e-shop Mall.cz. Podle jeho mluvèí Pavly Hobíkové toti mnoho lidí ztratilo kvùli pandemii práci. Ve velkém se tak o zamìstnání ve skladu, na vıdejních místech nebo na zákaznické lince hlásili lidé z gastronomie, hotelnictví nebo cestovního ruchu,“ uvedla.
Internetovı obchod s cyklistickım vybavením bikero.cz zavedl vlastní kurıry, kteøí zákazníkùm zboí doruèí osobnì. Chce tak garantovat s objednávkou do 20. prosince doruèení do Štìdrého dne. Podle øeditele e-shopu Martina Kudrny se podaøilo zvıšit kapacitu sluby „bikero kurıra“ skokovì. Vìtšina najatıch øidièù pøitom pøed pandemií pùsobila v cestovním ruchu. „Mám radost, e tímto projektem dáváme práci lidem, pro které je aktuální situace obzvláš sloitá,“ dodal Kudrna.
Spoleènost Alza podle své mluvèí Daniely Chovancové pøed sezonou posílila své stavy o stovky pracovníkù. „Za poslední dva mìsíce jsme tak pøivítali více ne 500 novıch zamìstnancù a brigádníkù ve všech zemích, ve kterıch Alza pùsobí. O brigádnické pozice je obrovskı zájem a hlásí se stovky kandidátù kadı tıden,“ uvedla. Volná místa se podle ní letos obsazovala lépe i díky tomu, e na pracovním trhu byla volná kapacita z oborù zasaenıch koronavirovou krizí.
Hlásí se lidé z gastronomie a slueb
Kvùli pøedvánoèní špièce najala spoleènost Amazon do svého distribuèního centra v Dobrovízi u Prahy tøi tisíce sezonních pracovníkù. „Právì díky personálnímu posílení provozu jsme v tomto období schopni zajistit vèasné doruèování objednávek k zákazníkùm. Zøejmì i vlivem aktuální pandemické situace jsme oproti loòsku pøi náboru zaznamenali vıraznì vyšší zájem ze strany pracovníkù pøicházejících ze segmentu gastronomie a slueb,“ uvedla PR manaerka Amazonu Miroslava Jozová.
Pøes posílené kapacity e-shopy nabádají k vèasnému nákupu, aby se lidé vyhnuli stresu z toho, zda zásilka dorazí vèas. Hobíková z Mallu pøi nákupech na poslední chvíli doporuèuje osobní vyzvednutí v Mall shopech nebo boxech. Alza podle Chovancové násobnì rozšíøila sí Alzaboxù i slubu AlzaExpress s instalací velkıch domácích spotøebièù a televizí, doplnila.
Obraty internetovıch obchodù za pøedvánoèní období by podle Asociace pro elektronickou komerci letos mohly bıt kolem 65 miliard korun. Znamenalo by to meziroèní rùst o více ne ètvrtinu. Vrchol prodejù se oèekává v tıdnech od pondìlí 7. prosince a do Vánoc.
Amazon pøedstavil novı dron pro doruèování zboí: