Studená terapie nebo kryoterapie: tvrzení a podpora výzkumu

Studená terapie nebo kryoterapie: tvrzení a podpora výzkumu

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Kolik nepohodlí byste zajistili ve jménu lepšího zdraví? Při pohledu na atraktivní pohledy na metody skutečných skutečností je spousta wellness nepohodlná. Po mnoha letech práce osm hodin denně u stolu vám strečinková jóga - i když možná užitečná - není tím nejpohodlnějším zážitkem. Polykání velkých vitaminů je v nejlepším případě snesitelné a v nejhorším případě vyvolávající roubík. Nový trend v oblasti zdraví, terapie vystavením chladu, nemůže být jiný.



Teplotní terapie je stará medicína, opravdu stará medicína. Různé kultury využívají některé způsoby tohoto způsobu, jako jsou sauny, po celé věky. Jak však technologie pokročila, jsme schopni vytvořit extrémnější podmínky ve jménu zlepšeného zdraví, od infrasaun po kryoterapii celého těla. Je příliš lákavé si myslet, že léčba tímto extrémem pro vás něco musí udělat, ale co vlastně říká věda?

jak zjistit, jestli máte modré koule

Životně důležité orgány

  • Existuje mnoho různých typů terapie vystavením chladu, jako je kryoterapie, ledové koupele a studené sprchy.
  • Myšlenka je, že chlad je malé množství stresu, které může v průběhu času posílit tělo.
  • Existují určité důkazy, že nachlazení může pomoci při zánětu a bolesti svalů, ale vědci se neshodují v tom, zda je účinek významný.
  • Studie ukazují, že vystavení chladu může aktivovat váš imunitní systém.
  • Lidé se srdečními chorobami by neměli zkoušet terapii vystavením chladu.

Co je terapie vystavením chladu?

Existuje široká škála různých ošetření, která by se kvalifikovala jako léčba vystavením chladu, která ve svém jádru jednoduše využívá studené teploty k podpoře wellness. V chladném prostoru rozšiřují kryo a metoda Wima Hofa svůj dosah; ten druhý byl dokonce uveden v kontroverzní nové sérii Netflixu, The Goop Lab. Tam, kde kryo obklopuje vaše tělo teplotami hluboko pod -200 ° Fahrenheita, není metoda Wima Hofa tak extrémní.

reklama



Zjednodušte rutinu péče o pleť

Každá láhev Nightly Defense předepsané lékařem je pro vás vyrobena z promyšleně vybraných, silných ingrediencí a dodává se až k vašim dveřím.

Zjistěte více

Metoda, kterou si oblíbil Wim Hof ​​(který se také nazývá Iceman), extrémní sportovec známý pro překonávání několika rekordů týkajících se vystavení chladu, jako je plavání ve studené vodě, si klade za cíl snížit stres pomocí meditace, dechových cvičení a - hádáte to - chladu vystavení. Na rozdíl od kryoterapie (terapie chladem, která vystavuje část nebo celé tělo extrémně nízkým teplotám po dobu několika minut), která je k dispozici pouze v omezených oblastech a může být pro některé lidi neúnosně nákladná, lze terapii studenou vodou a ledové koupele provádět doma. Metoda Win Hof navrhuje použití vaší sprchy.



je dvouletá viagra stále dobrá

Pokud jste trénovali jako sportovec nebo jste dokonce absolvovali seriózní tréninkový program, možná víte o kontrastních sprchách (nazývaných také sprchy s teplou a studenou vodou nebo sprchy s vodoléčbou), ve kterých oscilujete mezi teplou vodou a studenou vodou, abyste zabránili opožděnému nástupu svalu. bolestivost, zvýšení bdělosti a možná dokonce podpora hubnutí. Metoda Wima Hofa vám nedává úlevu od horkých přestávek. Jednoduše se vystavíte ponoření do studené vody osprchováním.

Výhody terapie vystavením chladu

Než začnete závodit pod mrazivým studeným faucetem, věda je trochu na rozpacích, zda má terapie vystavením chladu významné výhody. Většina údajných zdravotních výhod léčby chladem sestává z myšlenky hormoneze. V podstatě si to můžete představit jako biologický příklad výrazu, dávka dělá jed. Předpokládá se, že malé množství něčeho stresujícího může posílit vaše tělo, zatímco velké množství může být toxické nebo škodlivé. I když jsou anekdotické, fanoušci tvrdí, že vystavení chladu zvyšuje pohodu, což lze přičíst endorfinům.

Obnova a bolest svalů

Některé studie kryoterapie naznačují, že léčba pomáhá snížit zánět (Ramos, 2016), zmírnit bolest (Bettoni, 2013) a rychlost svalu r je kravata (Rose, 2017). Ale první z těchto studií byla provedena na potkanech a druhá na bolesti kloubů u lidí s fibromyalgií. Je důležité mít na paměti, že tyto výsledky nemusí platit, pokud jsou studie prováděny na lidech a ve větších skupinách účastníků, které jsou více reprezentativní pro běžnou populaci. Ve skutečnosti, jedna metaanalýza stávajících studií zjistili, že výsledky, i když zněly skvěle, se ve skutečnosti významně nelišily od výchozí hodnoty (Costello, 2015).

Ale zde existuje biologické myšlení. Vystavení studené vodě způsobuje vazokonstrikci (zúžení krevních cév), což vede k tvorbě krevního oběhu. Když vystoupíte ze studené vody, dojde k vazodilataci (rozšíření krevních cév). Vědci věří že tento proces zvyšuje rychlost, jakou je kyslík dodáván do vašich svalů, a urychluje dobu zotavení (Yeung, 2016). Účinek ledových lázní a ponoření do chladu však mohl prospět dalšímu výzkumu, stejně jako kryoterapii. Vědci kdo navrhl, že účinky kryo nemusí být významné, také navrhuje další práci, která je přísnější, aby se zjistilo, zda kryoterapie může po tréninku skutečně změnit skutečný rozdíl v zotavení a bolesti svalů (Costello, 2015).

Metabolická rychlost

Zastánci terapie za studena také tvrdí, že vám může pomoci zhubnout zvýšením metabolismu. Když byli mladí, štíhlí muži v jedné studii vystaveni chladu, spálené kalorie se skutečně zvýšily, a to ještě před nástupem chvění. Energetický výdej se zvýšil na maximum o 31% nad výchozí hodnotu a nárůst trval, zatímco vydrželi zimu před třesem - což bylo něco málo za 30 minut (Acosta, 2018).

jak udělat více semenného moku

Abychom to uvedli v perspektivě, někdo, kdo spaluje 2000 kalorií denně, spaluje přibližně 41 kalorií každých 30 minut. Zvýšení o 31% by vedlo ke spálení přibližně 54 kalorií za 30 minut - ale pouze v případě, že by se jejich metabolismus okamžitě zvýšil o 31% (ne). A jakmile se zahřejí, jejich energetický výdej se vrátí zpět do normálu. To by bylo méně než 13 kalorií po dobu 30 minut za chladu, takže je diskutabilní, zda je tento účinek natolik významný, aby se dal nazvat přínosem pro zdraví. Také nevíme, zda tyto účinky platí i pro obecnější populaci.

Expozice nachlazení však může také podpořit přeměnu bílého tuku na metabolicky aktivní hnědý tuk, což fanoušci studené terapie poukazují na jednu z jeho hlavních výhod. Hnědý tuk je zodpovědný za adaptivní termogenezi, proces, při kterém se energie přeměňuje na teplo a zahřívá tělo. Víme však mnohem více o tom, jak to funguje u myší než u lidí, a zdá se, že existují významné rozdíly v tom, jak fungují stejné druhy tuků mezi druhy. Vědci se stále snaží zjistit, zda lze bílý tuk u lidí přeměnit na hnědý tuk stejným způsobem jako u myší, a existují překážky. Zvířata ve studiích například jsou vystaveni chladu po určitou dobu, kterou lidé nemohou vydržet, aby viděli významnou aktivaci těchto tukových buněk, které mohou vydávat energii (Elattar, 2015).

Imunita

Sám Wim Hof ​​zdůrazňuje, že léčba chladem zvyšuje imunitu, a zdá se, že výzkum tuto myšlenku podporuje. Expozice chladem, zvláště pokud jí předchází cvičení ve vodě o teplotě 64 ° F, zvýšil počet bílých krvinek a buněk NK (natural killer) v jedna studie . Vědci, kteří za studií stojí, dospěli k závěru, že expozice za studena má imunostimulační účinky, ale o to více, když k ní dochází cvičením na bázi vody (Brenner, 1999). Dřívější studie zjistili, že opakované ponoření do studené vody - jedna hodina ponoření třikrát týdně po dobu šesti týdnů - se zdálo, že v malé míře aktivuje imunitní systém (Janský, 1996).

Potenciální rizika léčby chladem

I když nemluvíme o nejextrémnějších způsobech léčby, jako je kryoterapie, má terapie vystavením účinkům chladu svá rizika. Lidé se srdečními chorobami by se neměli účastnit kryoterapie, studených sprch, jak navrhuje metoda Wima Hofa, ani léčby, které zahrnují přechod z jedné extrémní teploty na druhou. Další rizika zahrnují podchlazení, stres, problémy s dýcháním a změny krevního tlaku (Elattar, 2015). Než se o to pokusíte sami, měli byste si promluvit s poskytovatelem zdravotní péče. Součástí nebezpečí těchto léčeb je to, že byl proveden velmi malý výzkum možných vedlejších účinků. Stejný metaanalýza které naznačují, že přínosy pro zdraví mohou být nadhodnoceny, také zdůraznily potřebu dále se zabývat možnými riziky spojenými s těmito terapiemi (Costello, 2015).

Reference

  1. Acosta, F. M., Martinez-Tellez, B., Sanchez-Delgado, G., Alcantara, J. M. A., Acosta-Manzano, P., Morales-Artacho, A. J., & Ruiz, J. R. (2018). Fyziologické reakce na akutní expozici chladu u mladých štíhlých mužů. Plos One, 13 (7). doi: 10,1371 / journal.pone.0200865, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5937792/
  2. Bettoni, L., Bonomi, F. G., Zani, V., Manisco, L., Indelicato, A., Lanteri, P.,… Lombardi, G. (2013). Účinky 15 po sobě jdoucích kryoterapií na klinický výstup pacientů s fibromyalgií. Clinical Rheumatology, 32 (9), 1337–1345. doi: 10,1007 / s10067-013-2280-9, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23636794
  3. Brenner, I. K. M., Castellani, J. W., Gabaree, C., Young, A. J., Zamecnik, J., Shephard, R. J., & Shek, P. N. (1999). Imunitní změny u lidí během vystavení chladu: účinky předchozího zahřátí a cvičení. Journal of Applied Physiology, 87 (2), 699–710. doi: 10.1152 / jappl.1999.87.2.699, https://journals.physiology.org/doi/full/10.1152/jappl.1999.87.2.699
  4. Costello, J. T., Baker, P. R., Minett, G. M., Bieuzen, F., Stewart, I. B., & Bleakley, C. (2016). Cochrane recenze: celotělová kryoterapie (extrémní expozice studenému vzduchu) pro prevenci a léčbu bolesti svalů po cvičení u dospělých. Journal of Evidence-Based Medicine, 9 (1), 43–44. doi: 10.1111 / jebm.12187, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26383887
  5. Elattar, S., a Satyanarayana, A. (2015). Může hnědý tuk vyhrát bitvu proti bílému tuku? Journal of Cellular Physiology, 230 (10), 2311–2317. doi: 10,1002 / jcp.24986, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4481171/
  6. Janský, L., Pospíšilová, D., Honzová, S., Uličný, B., Šrámek, P., Zeman, V., & Kamínková, J. (1996). Immune system of cold-exposed and cold-adapted humans. European Journal of Applied Physiology and Occupational Physiology, 72-72(5-6), 445–450. doi: 10.1007/bf00242274, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8925815
  7. Ramos, G. V., Pinheiro, C. M., Messa, S. P., Delfino, G. B., Marqueti, R. D. C., Salvini, T. D. F. a Durigan, J. L. Q. (2016). Kryoterapie snižuje zánětlivou reakci beze změny procesu regenerace svalu a přestavby mimobuněčné matrice svalu krysy. Vědecké zprávy, 6 (1). doi: 10,1038 / srep18525, https://www.nature.com/articles/srep18525
  8. Rose, C., Edwards, K., Siegler, J., Graham, K., & Caillaud, C. (2017). Celotělová kryoterapie jako technika zotavení po cvičení: Přehled literatury. International Journal of Sports Medicine, 38 (14), 1049–1060. doi: 10,1055 / s-0043-114861, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29161748
  9. Yeung, S. S., Ting, K. H., Hon, M., Fung, N. Y., Choi, M. M., Cheng, J. C., & Yeung, E. W. (2016). Účinky ponoření studené vody na okysličení svalů během opakovaných záchvatů únavného cvičení. Medicine, 95 (1). doi: 10,1097 / md.0000000000002455, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4706272/
Vidět víc