Skořice pro cukrovku: může opravdu pomoci s příznaky?

Skořice pro cukrovku: může opravdu pomoci s příznaky?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Ať už jíte skořicovou rolku, přidáváte skořici do ovesných vloček nebo si pochutnáváte na nějaké kulinářské pochoutce, mnozí se mohou shodnout, že skořice je vynikající! Skořice, koření vyrobené z kůry jednoho z různých skořicových stromů (rod Cinnamomum), je všestranná přísada, která je přítomna v kuchyních mnoha lidí, zejména ve Spojených státech. I když existuje mnoho odrůd, dvěma hlavními formami skořice jsou kasia skořice a ceylonská skořice. První je nejčastější; druhé se někdy říká pravá skořice a má lehčí chuť. Pokud se začnete hrabat online, můžete najít zajímavý nárok. Skořice je skvělá nejen k vaření; může také pomoci zvládat diabetes mellitus. Je toto tvrzení pravdivé? I když se zdá, že skořice má mírný dopad na hladinu glukózy v krvi, stále existuje příliš mnoho neznámých o jejích celkových účincích na cukrovku. Nejlepší je nespoléhat se na to jako na součást léčby. Pojďme se podívat na to, co dokazují důkazy.

Životně důležité orgány

  • Existují dva hlavní druhy skořice: cassia skořice a ceylonská skořice.
  • Studie o účinku skořice na hladinu cukru v krvi jsou protichůdné.
  • Některé studie naznačují, že požití skořice z krátkodobého hlediska zlepšuje citlivost na inzulín.
  • Vzhledem k tomu, že skořice může snížit hladinu cukru v krvi, měla by být používána opatrně spolu s jinými léky na cukrovku.

Souvislost mezi skořicí a hladinou cukru v krvi

Studie (Khan, 2003) publikované v časopise Péče o cukrovku zjistili, že požití skořice každý den vedlo ke snížení hladiny glukózy v séru nalačno o 18-29% u lidí s cukrovkou. Hladina glukózy v séru nalačno je skvělý způsob, jak odkazovat na hladinu cukru v krvi, když nejíte nebo nepijete nic po dobu nejméně osmi hodin. To je důležité, protože cukrovka je onemocnění, při kterém je zvýšená hladina cukru v krvi.

Navíc zvýšená hladina glukózy v krvi nalačno je jedním ze způsobů, jak poskytovatelé zdravotní péče diagnostikují cukrovku. Ve studii dostali účastníci 1 g, 3 g nebo 6 g skořice, aby ji mohli užívat denně po dobu 40 dnů. Pro představu, kolik to je, jedna čajová lžička skořice se rovná přibližně 2,6 g. Studie také zjistila, že požití skořice vedlo ke snížení triglyceridů, LDL (špatného) cholesterolu a celkového cholesterolu. Tento výzkum může být důležitý, protože vysoké hladiny LDL a celkového cholesterolu jsou rizikovými faktory pro kardiovaskulární onemocnění.

Studie z roku 2012 (Hoehn, 2012) publikováno v Výživa a metabolické poznatky podobně zjistil pokles hladiny cukru v krvi u lidí s cukrovkou po požití skořice. Účastníci studie dodržovali diabetickou dietu a někteří z nich byli vybráni ke konzumaci 1 g skořice denně po dobu devíti týdnů kromě stravy. Účastníci, kteří měli skořici v kombinaci s diabetickou dietou, měli nejvýznamnější zlepšení hladiny cukru v krvi.

reklama

Více než 500 generických léků, každý 5 $ měsíčně

Přepněte na lékárnu Ro a získejte své recepty za pouhých 5 $ měsíčně (bez pojištění).

Zjistit více

Na druhou stranu, studie z roku 2013 zveřejněno v Journal of Traditional and Complementary Medicine zjistili, že nedošlo k žádnému snížení hladiny cukru v krvi nalačno po suplementaci 1 g skořice po dobu 60 dnů (Hasanzade, 2013). Studie navíc nezaznamenala žádné změny v hemoglobinu A1C (HbA1c), což je další krevní test, který lze použít k diagnostice a monitorování cukrovky. Podobně, jedna klinická studie z roku 2007 publikoval v Péče o cukrovku (Blevins, 2007) nezjistili žádné účinky skořice na lidi s diabetem typu 2 a bez závislosti na inzulínu další klinické hodnocení (Altschuler, 2007) nezjistil žádný účinek na dospívající s diabetem 1. typu.

Pokud různé studie poskytují protichůdné důkazy, jako je tento, je někdy užitečné obrátit se na metaanalýzu. Metaanalýza je druh recenze, který kombinuje výsledky z několika studií. Jak se ukazuje, metaanalýza pohled na použití skořice při cukrovce typu 2 byl proveden v roce 2013 a publikován v The Annals of Family Medicine (Allen, 2013). Studie v metaanalýze byly prováděny buď na skořici cassia, nebo nespecifikovaly, jaký druh skořice použili. Podobně jako závěr studie z roku 2003 metaanalýza zjistila, že spotřeba skořice vedla ke snížení plazmatické glukózy nalačno, triglyceridů, LDL (špatného) cholesterolu a celkového cholesterolu. Došlo také ke zvýšení HDL (dobrého) cholesterolu. Ve studiích však nebyly pozorovány žádné významné změny v hladinách HbA1c. Celkově metaanalýza dospěla k závěru, že není k dispozici dostatek informací k použití těchto výsledků na pacienty kvůli různorodým zjištěním mezi studiemi a nedostatku jasně stanovené dávky / trvání léčby skořicí. V souladu s tím Americká asociace pro diabetes nezmiňuje skořici jako doporučenou součást léčby diabetu.

Jak skořice napodobuje inzulín

Kromě toho, že se snaží zjistit, zda je skořice nebo skořicový extrakt účinný při léčbě cukrovky, vědci také zkoumali přesně to, co může skořice v těle dělat. Studie ukazují, že účinky skořice na hladinu cukru v krvi mohou být dvojnásobné. Studie z roku 2001 v Journal of the American College of Nutrition prokázali, že in vitro sloučenina odvozená od skořice zvaná methylhydroxychalkon (MHCP) stimuluje buňky k absorpci a ukládání glukózy na úrovni srovnatelné s inzulínem (Jarvill-Taylor, 2001). Jinými slovy, MHCP napodobuje účinky inzulínu na buňky. Dodatečně, studie v roce 2007 (Solomon, 2007) a 2009 (Solomon, 2009) naznačují, že požití skořice zlepšuje citlivost na inzulín (snižuje inzulínovou rezistenci), ale účinky byly krátkodobé.

Možná si nyní myslíte, že důkazy nejsou dost silné na to, aby se dalo říct, že skořice pomáhá cukrovce nebo prediabetes, ale může to bolet? Ukazuje se, že když užíváte skořici - samostatně i s jinými léky - je třeba mít na paměti několik věcí.

V malých nebo středních množstvích a při vaření je skořice obecně bezpečná při konzumaci. Cassia skořice má však vysoké hladiny sloučeniny zvané kumarin, která může být nebezpečná pro vaše zdraví a může způsobit problémy s játry. Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že: bezpečné množství kumarinu , které lze denně požít, je 0,1 mg na kilogram tělesné hmotnosti (Abraham, 2010). Od té doby Cassia skořice obsahuje až 1% kumarinu (Blahová, 2012), což zhruba odpovídá 0,6 g kasiové skořice - asi čtvrtina čajové lžičky - denně. Cejlonská skořice na druhé straně obsahuje pouze přibližně 0,004% kumarinu, takže je možné bezpečně jíst více.

Interakce s jinými léky

Navíc může skořice interagovat s určitými léky. Vzhledem k obsahu kumarinu byste měli být opatrní při užívání skořice cassia s jinými léky, které mohou poškodit játra. To zahrnuje acetaminofen (tylenol) a léky na snížení hladiny cholesterolu známé jako statiny. Vzhledem k tomu, že skořice může snížit hladinu cukru v krvi, měla by být používána opatrně spolu s jinými léky na cukrovku. Pokud uvažujete o užívání skořicových doplňků, poraďte se se svým poskytovatelem zdravotní péče o úplném seznamu léků, které mohou mít interakci.

Vraťme se ale k otázce, zda by se ke léčbě cukrovky měla používat skořice, nebo ne. Stručně řečeno, v současné době neexistuje dostatek důkazů, které by doporučovaly, aby někdo používal skořici k regulaci hladiny cukru v krvi. Místo toho jsou stále nejlepší způsoby, jak kontrolovat cukrovku, dodržování svých léků na cukrovku, pravidelné návštěvy svého lékaře a účast na hubnutí, stravě a cvičení.

Reference

  1. Abraham, K., Wöhrlin, F., Lindtner, O., Heinemeyer, G., & Lampen, A. (2010). Toxikologie a hodnocení rizik kumarinu: Zaměření na údaje o lidech. Molekulární výživa a výzkum potravin , 54 (2), 228–239. doi: 10,1002 / mnfr.200900281, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20024932
  2. Allen, R. W., Schwartzman, E., Baker, W. L., Coleman, C. I., & Phung, O. J. (2013). Použití skořice při cukrovce typu 2: aktualizovaný systematický přehled a metaanalýza. The Annals of Family Medicine , jedenáct (5), 452–459. doi: 10,1370 / afm.1517, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24019277
  3. Altschuler, J. A., Casella, S. J., Mackenzie, T. A., & Curtis, K. M. (2007). Vliv skořice na A1C u dospívajících s diabetem 1. typu. Péče o cukrovku , 30 (4), 813–816. doi: 10,2337 / dc06-1871, https://care.diabetesjournals.org/content/30/4/813.short
  4. Blahová, J., & Svobodová, Z. (2012). Hodnocení úrovní kumarinu v mleté ​​skořici dostupné na českém maloobchodním trhu. Vědecký světový deník , 2012 , 1–4. doi: 10.1100 / 2012/263851, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22761548
  5. Blevins, S. M., Leyva, M. J., Brown, J., Wright, J., Scofield, R. H., & Aston, C. E. (2007). Vliv skořice na hladinu glukózy a lipidů u diabetu typu 2 nezávislého na inzulínu. Péče o cukrovku , 30 (9), 2236–2237. doi: 10.2337 / dc07-0098, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17563345
  6. Hasanzade, F., Toliat, M., Emami, S.A., a Emamimoghaadam, Z. (2013). Vliv skořice na glukózu u pacientů s diabetem typu II. Journal of Traditional and Complementary Medicine , 3 (3), 171–174. doi: 10.4103 / 2225-4110.114900, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/p u bmed / 24716174
  7. Hoehn, A. N., & Stockert, A. L. (2012). Účinky Cinnamomum Cassia na hodnoty glukózy v krvi jsou větší než u samotných dietních změn. Výživa a metabolické poznatky , 5 . doi: 10,4137 / nmi.s10498, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3698471/
  8. Jarvill-Taylor, K. J., Anderson, R. A., & Graves, D. J. (2001). Hydroxychalcon odvozený od skořicových funkcí jako mimetikum pro inzulin v 3T3-L1 adipocytech. Journal of the American College of Nutrition , dvacet (4), 327–336. doi: 10.1080 / 07315724.2001.10719053, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11506060
  9. Khan, A., Safdar, M., Khan, M. M. A., Khattak, K. N., & Anderson, R. A. (2003). Skořice zlepšuje hladinu glukózy a lipidů u lidí s diabetem 2. typu. Péče o cukrovku , 26 (12), 3215–3218. doi: 10,2337 / diacare.26.12.3215, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14633804
  10. Solomon, T. P. J., & Blannin, A. K. (2007). Účinky krátkodobého požití skořice na toleranci glukózy in vivo. Cukrovka, obezita a metabolismus , 9 (6), 895–901. doi: 10.1111 / j.1463-1326.2006.00694.x, https://dom-pubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1463-1326.2006.00694.x
  11. Solomon, T. P. J., & Blannin, A. K. (2009). Změny glukózové tolerance a citlivosti na inzulín po 2 týdnech denního požití skořice u zdravých lidí. Evropský žurnál aplikované fyziologie , 105 (6), 969–976. doi: 10.1007 / s00421-009-0986-9, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19159947
Vidět víc