Chlorella vs. spirulina: dva druhy řas bohaté na živiny

Chlorella vs. spirulina: dva druhy řas bohaté na živiny

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

jak často byste měli používat penisovou pumpu

Doplňky jsou trochu jako ulice New Yorku. Je jednodušší orientovat se v vitamíny, stejně jako je jednodušší orientovat se v očíslovaných ulicích. Řídí se vzorem, který už známe: čísla nebo v případě vitamínů abeceda. Ale pak jsou tu i další doplňky. A stejně jako když se ulice v New Yorku transformují na jména, nikoli na čísla, je v navigaci mnohem obtížnější navigovat, když neexistuje žádný systém. Začne se objevovat spousta otázek: Potřebuji vlastně fosfor? Existuje kolik forem hořčíku? Jaký je rozdíl mezi chlorellou a spirulinou?

Nemůžeme je zde všechny oslovit, ale můžeme vás provést alespoň jedním z nich. A aby šlo přímo do pronásledování, chlorella a spirulina mají mnohem více společného než rozdíly. Jsou to dva z nejznámějších druhů řas a oba jsou považovány za superpotraviny. Pokud ale opravdu chcete pochopit, co dostáváte, než investujete do kteréhokoli z nich, o každém z nich potřebujete vědět, jak jsou si podobné a jak se liší.



Životně důležité orgány

  • Spirulina je druh sinic v rodině modrozelených řas.
  • Chlorella je druh zelených řas, které rostou ve sladké vodě.
  • Oba druhy řas jsou extrémně bohaté na živiny a poskytují širokou škálu vitamínů, minerálů a antioxidantů.
  • Zatímco spirulinu lze konzumovat jako potravinu, chlorellu nelze správně trávit, a proto je třeba ji brát jako doplněk rozbité buněčné stěny.
  • Mezi těmito dvěma jsou malé rozdíly, například obsah kalorií a bílkovin.
  • Oba však mohou mít silné antioxidační vlastnosti, zvyšovat zdraví srdce a pomáhat regulovat hladinu cukru v krvi.

Co je spirulina?

Spirulina je druh sinic, které patří do rodiny modrozelených řas. Ačkoli se v posledních několika desetiletích dostal do laskavosti, ve skutečnosti má dlouhou historii jako superpotravina a doplněk stravy. Starověcí Aztékové by údajně konzumovali tento organismus, který obsahuje pozoruhodný seznam potenciálních přínosů pro zdraví.

Doplňky Spirulina jsou vyrobeny z Arthrospira nebo Arthrospira maxima a Arthrospira platensis, dvou druhů mikrořas. Můžete to také vidět na doplňkových nádobách jako Spirulina maxima a Spirulina platensis. Tento doplněk nejčastěji uvidíte ve dvou formách: prášek spiruliny a tablety. Prášek se běžně používá v smoothies ke zvýšení jejich nutričního profilu.

reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže



Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistěte více

Co je chlorella?

Chlorella je také řasa bohatá na živiny, ale je součástí rodiny zelených řas a roste ve sladké vodě. Ve skutečnosti je konec 30 různých druhů této řasy , ale ve výzkumu uvidíte nejčastěji Chlorella vulgaris a Chlorella pyrenoidosa (Rosenberg, 2014).

Na rozdíl od spiruliny je třeba chlorellu užívat jako doplněk. Díky tvrdým buněčným stěnám a vysokému obsahu vlákniny ji lidé nemohou strávit jako celé jídlo. Proto doplňky chlorelly, které uvidíte - které přicházejí jako prášky, tablety, extrakty nebo kapsle - jsou ve formě rozbité buněčné stěny nebo popraskané buněčné stěny.

Chlorella vs. spirulina

Jak jsme řekli, existuje mnoho těchto řasových superpotravin společných - ale to vám nepomůže usnadnit vaše rozhodování o nákupu. Zde je několik drobných rozdílů mezi řasami, které byste možná měli zvážit. Nenechte se však zmást rozhodovací paralýzou; oba mají úžasné výživové profily.



kolik lidí zemře ročně na obezitu

Chlorella má více omega-3 mastných kyselin

To může být zvláště důležité pro vegany nakupující doplňky. Existují tři typy omega-3 mastných kyselin: kyselina eikosapentaenová (EPA), kyselina dokosahexaenová (DHA) a kyselina alfa-linolenová (ALA). ALA je omega-3, který se nejčastěji vyskytuje v rostlinách, zatímco EPA a DHA se většinou nacházejí v mase, jako jsou mořské plody a řasy. Naštěstí naše tělo dokáže převést ALA na EPA a DHA. Takže zatímco lidé, kteří dodržují rostlinnou stravu, se nemusí obávat, že dostanou EPA a DHA, musí si naplánovat, aby získali dostatek ALA, aby mohli těžit ze zdravotních výhod omega-3 nebo užívat řasový olej obsahující EPA DHA. Chlorella může být jedním z pohodlných způsobů, jak zvýšit příjem.

dávka l argininu pro ed

Spirulina může mít více bílkovin

Nechceme se příliš soustředit na naše veganské přátele, ale existují konkrétní obavy, které jdou ruku v ruce s jejich výběrem stravy - jedním z nich je dostatek kompletních bílkovin. Protein je považován za kompletní, pokud zdroj potravy obsahuje všechny esenciální aminokyseliny. Mnoho rostlin, dokonce i rostlin s vysokým obsahem bílkovin, je nemá všechny. To znamená, že vegani možná budou muset naplánovat jídlo kolem několika různých potravin, aby získali všechny esenciální aminokyseliny. Ale u spiruliny to tak není a je to vynikající zdroj bílkovin: jen jedna polévková lžíce tohoto typu modrozelených řas obsahuje 4 g bílkovin za pouhých 20 kalorií.

Chlorella má vyšší obsah kalorií

Když už mluvíme o kaloriích, chlorella je obsahuje více, gram na gram než spirulina. Chlorella má zhruba 36 kalorií na lžíci ve srovnání s 20 spirulina (FoodData Central, 2019). I když je to téměř dvojnásobek kalorií, pravděpodobně nebudete brát dost na to, aby tyto extra kalorie nějak ovlivnily vaši stravu.

Spirulina může mít vyšší obsah antioxidantů

Aby bylo jasné hned od začátku, obě tyto řasy obsahují silné antioxidanty. Mnoho z přínosů spiruliny pro zdraví je pravděpodobné díky jednomu zvlášť silnému, kterému se říká fykocyanin. Jedna studie kteří zkoumali extrakty spiruliny i chlorelly zjistili, že spirulina měla nejen vyšší obsah fenolu než chlorellu, ale také vyšší antioxidační aktivitu (Wu, 2005).

Chlorella má ale také silné antioxidační vlastnosti a může také zvýšit produkci dalších antioxidantů ve vašem těle. V jedné šestitýdenní studii kuřákům bylo podáváno 6,5 g chlorelly denně. Na konci šesti týdnů u účastníků vzrostla hladina vitamínu C a vitamínu E, obou antioxidantů, (Lee, 2010).

Výhody spiruliny a chlorelly

Navzdory těmto rozdílům mají oba doplňky mnoho společného. Jsou vysoce výživnými a dobrými zdroji vitamínů, včetně vitamínu A, vitamínů B a betakarotenu. Ačkoli z těchto druhů řas můžete získat mnoho vitamínů skupiny B, vitamin B12 není jedním z nich - takže se ujistěte, že jich máte dostatek jinde.

Oba vám také mohou pomoci zhubnout. Ačkoli existují náznaky, že spirulina může pomoci některým lidem při hubnutí a při zlepšování jejich BMI, je třeba v této oblasti udělat více práce (Miczke, 2016). Oba typy řas však mohou pomoci regulovat hladinu cukru v krvi u lidí s určitými chorobami. Bylo zjištěno, že chlorella zlepšit glykemický stav , včetně hladiny glukózy v krvi a inzulínu (Ebrahimi-Mameghani, 2017), a spirulina může pomoci zvládnout hladiny glukózy v krvi u lidí s diabetem 2. typu (Parikh, 2001).

Ale oblast, ve které tito dva skutečně září, je vaše zdraví srdce. Spirulina může posílit zdraví srdce snížení triglyceridů a LDL cholesterolu (Mazokopakis, 2014) a květen snížit vysoký krevní tlak (Torres-Duran, 2007). Doplňování chlorelly může také snížit vysoký cholesterol a snížit krevní tlak, byla nalezena jedna recenze (Merchant, 2001). Takže volba mezi těmito dvěma nemusí být těžké rozhodnutí. Největší otázky jsou, ke kterému máte přístup a který budete důsledně používat?

Reference

  1. Ebrahimi-Mameghani, M., Sadeghi, Z., Farhangi, M. A., Vaghef-Mehrabany, E., & Aliashrafi, S. (2017). Homeostáza glukózy, inzulínová rezistence a zánětlivé biomarkery u pacientů s nealkoholickým ztučněním jater: Příznivé účinky suplementace mikrořasami Chlorella vulgaris: dvojitě zaslepená placebem kontrolovaná randomizovaná klinická studie. Clinical Nutrition, 36 (4), 1001–1006. doi: 10.1016 / j.clnu.2016.07.004, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27475283
  2. FoodData Central. (n.d.). Citováno 27. prosince 2019, z https://fdc.nal.usda.gov/index.html
  3. Lee, S.H., Kang, H.J., Lee, H.-J., Kang, M.-H., & Park, Y.K. (2010). Šestitýdenní suplementace chlorellou má příznivý dopad na antioxidační stav u korejských kuřáků. Výživa, 26 (2), 175–183. doi: 10.1016 / j.nut.2009.03.010, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19660910
  4. Mazokopakis, E. E., Starakis, I. K., Papadomanolaki, M. G., Mavroeidi, N. G., & Ganotakis, E. S. (2013). Hypolipidemické účinky suplementace spirulinou (Arthrospira platensis) v krétské populaci: prospektivní studie. Journal of the Science of Food and Agriculture, 94 (3), 432–437. doi: 10,1002 / jsfa.6261, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23754631
  5. Merchant, R. E., & Andre, C. A. (2001). Přehled nedávných klinických studií s doplňkem výživy Chlorella pyrenoidosa při léčbě fibromyalgie, hypertenze a ulcerózní kolitidy. Alternativní terapie ve zdravotnictví a medicíně, 7 (3), 79–91. Citováno z http://www.alternative-therapies.com/
  6. Parikh, P., Mani, U., & Iyer, U. (2001). Úloha spiruliny při kontrole glykémie a lipidémie u diabetu 2. typu. Journal of Medicinal Food, 4 (4), 193–199. doi: 10.1089 / 10966200152744463, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12639401
  7. Rosenberg, J. N., Kobayashi, N., Barnes, A., Noel, E. A., Betenbaugh, M. J., & Oyler, G. A. (2014). Srovnávací analýzy tří druhů chlorelly v reakci na světlo a cukr odhalují charakteristické vzory akumulace lipidů v mikrořasách C. sorokiniana. PLoS ONE, 9 (4). doi: 10,1371 / journal.pone.0092460, https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0092460
  8. Torres-Duran, P. V., Ferreira-Hermosillo, A., & Juarez-Oropeza, M. A. (2007). Antihyperlipemické a antihypertenzní účinky Spirulina maxima na otevřeném vzorku mexické populace: předběžná zpráva. Lipidy ve zdraví a nemoci, 6 (1), 33. doi: 10.1186 / 1476-511x-6-33, https://lipidworld.biomedcentral.com/articles/10.1186/1476-511X-6-33
  9. Wu, L.-C., Ho, J.-A. A., Shieh, M.-C., & Lu, I.-W. (2005). Antioxidační a antiproliferativní účinky extraktů vody ze spiruliny a chlorelly. Journal of Agricultural and Food Chemistry, 53 (10), 4207–4212. doi: 10.1021 / jf0479517, https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf0479517
Vidět víc