Může půst zpomalit nebo zastavit proces stárnutí?

Může půst zpomalit nebo zastavit proces stárnutí?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Pokud jste si vzali vše, co lidé říkali, že přerušovaný půst se stal skutečností, tento styl stravování by byl v zásadě všemi nejoblíbenějšími kosmetickými procedurami v jednom - jen k dispozici zdarma. Je smutné, že existuje spousta dezinformací o půstu, zdravotních výhodách půstu a dokonce i o tom, co o něm víme. Ale je to dietní ekvivalent botoxu pro všechny systémy vašeho těla? Tady je to, co potřebujete vědět o půstu a snaze o delší životnost.



Existuje mnoho různých stylů půstu, z nichž mnohé mají nyní za cíl hubnutí - ale takhle tento způsob stravování nezačal. Půst pochází z náboženství. Mnoho náboženství má svou vlastní formu půstu, ale u všech jde o to, aby se nějakým způsobem zdrželi jídla, aby projevili oddanost. Dnešní půsty se více věnují jejich stárnutí a jejich obvodům pasu, ale koncept je stále stejný, dokonce i napříč styly půstu. Ve všech těchto plánech existuje určité kalorické omezení. Některé režimy nalačno zahrnují nízkokalorický příjem několik dní a normální příjem střídavě dny, zatímco jiné styly začleňují určité období nalačno do každého dne, takže jídla se konzumují během zhuštěné příležitosti.

Bez ohledu na to, jakou formu přerušovaného půstu jste zvažovali, pravděpodobně jste viděli, že stejné zdravotní přínosy získávají spoustu služeb na rty. Existuje spousta humbuků kolem půstu pro jeho údajnou schopnost pomáhat při hubnutí, kontrolovat hladinu cukru v krvi snížením hladiny inzulínu, snížit riziko srdečních onemocnění, zlepšit rychlost metabolismu a dokonce prodloužit životnost. Ale navzdory své dlouhé historii je půst ve výzkumném prostoru relativně novým konceptem. Mnoho klinických studií je pouze předběžných a v tomto bodě existuje omezení toho, co můžeme měřit, a proto o nich víme.

Životně důležité orgány

  • Existuje mnoho různých forem půstu, ale všechny zahrnují omezení kalorií po určitou dobu.
  • Půst může zlepšit hladinu cukru v krvi, snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění a pomoci při hubnutí.
  • Zastánci tohoto stylu stravování také tvrdí, že může mít účinky proti stárnutí.
  • Některé studie ukazují, že zvířata, která se rychle postí, žijí déle než ta, která ne.
  • Mnoho zdravotních výhod půstu pochází z autofagie - což je proces odstartovaný půstem, který může pomoci zbavit tělo buněčného odpadu.
  • Ale je toho hodně, co nevíme o tom, jak půst ovlivňuje lidi.

Může půst zastavit nebo zpomalit proces stárnutí?

Za prvé, nic nemůže zastavit proces stárnutí. Jak jsme všichni nespočetněkrát slyšeli, smrt a daně jsou jedinou zárukou v životě. Existuje však spousta tvrzení o tom, jak přerušovaný půst může zpomalit stárnutí nebo oddálit proces stárnutí. Je to přitažlivý nápad, ale prostě teď nevíme dost na to, abychom řekli, že tento účinek proti stárnutí skutečně platí u lidí. Velká část výzkumu zaměřeného na anti-stárnutí a různé formy půstu byla provedena na zvířecích modelech.



Ale ani úplně nerozumíme tomu, co se děje u zvířat, která podstoupí půstní dietu. Existuje například velký rozdíl mezi délkou života, dobou života a dobou zdraví, dobou, kdy je něco zdravé a dobře funguje. I když myši, které rychle postávají, mohou žít déle než jejich protějšky, kteří ne, kvalita jejich života se nemusí zlepšit studie nalezeno (Xie, 2017). Zdálo se, že půst ve výzkumu nezdržuje nástup příznaků souvisejících s věkem, což znamená, že myši nalačno s těmito podmínkami prostě žily déle.

vysoké hladiny testosteronu u žen

Ale jiné studie zjistili, že půst může down-regulovat genovou expresi více než 50 prozánětlivých genů (Higami, 2006). To může snížit riziko chronických onemocnění souvisejících se záněty, jako je revmatoidní artritida, některé druhy rakoviny, a dokonce i neurodegenerativní onemocnění, jako je Parkinsonova a Alzheimerova choroba - ale prostě nevíme, zda to platí u lidí nebo do jaké míry. Přestože jsou zjištění vzrušující, vědci, jako je Krista A. Varady, Ph.D., která se již 15 let věnuje zkoumání půstu druhého dne, vyzývají k opatrnosti při interpretaci toho, jak mohou tyto nálezy prospět lidskému zdraví.

reklama



Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA

jak špatně bolí modré koule

Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

Zjistit více

Teorie autofagie

Lidé jsou myšlenkou autofagie opravdu nadšeni, když mluví o půstu. Autofagie, což v doslovném překladu znamená samo-stravování, je v zásadě seberecyklací buněčného odpadu. Myšlenka je, že když se postíte, vaše tělo nemusí vydávat energii, aby se rozložilo a zpracovalo jídlo. S touto přebytečnou energií může obrátit svou pozornost dovnitř, zbavit se odpadu, čistit a léčit oblasti v těle, které by jinak nedostaly péči. Výzkumní pracovníci domnívají se, že tento typ autofagie může být schopen potlačit nádory vyčištěním rakovinných buněk, a proto pomáhá při prevenci rakoviny (Antunes, 2018).

Také se věří, že to prošlo autofagie že jsme schopni použít uložené živiny jako zdroj energie (Kaur, 2015), což je místo, kde zastánci půstu získávají představu, že pro hubnutí je to nějak lepší než jakýkoli jiný plán, který zahrnuje omezení kalorií. Autofagie je nepopiratelně skvělý koncept - ale teď ji můžeme měřit pouze u červů. I když to víme teoreticky autofagie s věkem zpomaluje a půst ji může zvyšovat , nemůžeme tyto nálezy u lidí ověřit (Barbosa, 2019).

A je ignorováno několik neznámých, když někdo tvrdí, že jedním z účinků půstu je zvýšená autofagie, a tímto způsobem vede tento styl stravování k delší životnosti. Minulé studie neprokázali, že zvyšování jednoho aspektu genové exprese spojené s autofagií může ve skutečnosti prodloužit životnost. Navíc jsme plně neobjasnili mechanismy, které vedou k delší životnosti ve studiích myší a jak jsou spojeny se stárnutím (Barbosa, 2019). Ani tento proces čištění buněk nespoléhá na půst. Různé formy stresu mohou aktivovat určitý stupeň autofagie, příkladem je půst a druhým cvičení (He, 2012).

Hormonální účinek půstu

Zastánci půstu také zmíní hormonezi jako jednu z výhod přerušovaného půstu. Hormesis je myšlenka, že malé dávky potenciálně škodlivých věcí, ať už jde o omezení kalorií nebo toxiny, mohou zvýšit naši toleranci k tomuto stresoru. Existují dokonce určité náznaky, že buňky může nadměrně kompenzovat pro mírné stresory a že to může mít příznivý účinek na stárnutí a dlouhověkost. Minulé studie pozorovali zpoždění u nemocí souvisejících s věkem souvisejících s expozicí kalorickým omezením u zvířat, pokud je zabráněno podvýživě (Kouda, 2010). Ale opět se jedná o zvířecí modely a zjištění nemusí platit u lidí.

Když jsme mluvili s Dr. Varadyovou o nejlepší formě půstu, zdůraznila, že je to všechno o tom, jak se hodí životní styl. Vzhledem k velkému počtu neznámých v této nově vznikající oblasti studia není důvod, proč se musíte postit, pokud by šlo o dramatickou změnu životního stylu oproti tomu, jak obvykle jíte - pokud váš poskytovatel zdravotní péče nepředepisuje tuto konkrétní formu dietního omezení ze zdravotních důvodů . Pokud jste ale zvědaví na účinky na zdraví, vedete zdravý životní styl a už máte snadný čas vynechávat jídla, může to stát za pokus. V tuto chvíli nemůžeme říci, že půst je bezpečný pro těhotné ženy, děti a starší lidi. Pokud užíváte nějaké léky, nezapomeňte rychle prodiskutovat svůj potenciál s lékařem.

Reference

  1. Antunes, F., Erustes, A., Costa, A., Nascimento, A., Bincoletto, C., Ureshino, R.,… Smaili, S. (2018). Autofagie a přerušovaný půst: spojení pro léčbu rakoviny? Kliniky, 73 (Suppl 1). doi: 10,6061 / kliniky / 2018 / e814s, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30540126
  2. Barbosa, M. C., Grosso, R. A., & Fader, C. M. (2019). Charakteristické znaky stárnutí: Autofagická perspektiva. Frontiers in Endocrinology, 9. doi: 10.3389 / fendo.2018.00790, https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fendo.2018.00790/full
  3. He, C., Bassik, M. C., Moresi, V., Sun, K., Wei, Y., Zou, Z.,… Levine, B. (2013). Erratum: Oprava: Pro homeostázu svalové glukózy je vyžadována autofagie regulovaná BCL2 regulovaná cvičením. Nature, 503 (7474), 146–146. doi: 10.1038 / příroda12747, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22258505
  4. Higami, Y., Barger, J. L., Page, G. P., Allison, D. B., Smith, S. R., Prolla, T. A., & Weindruch, R. (2006). Omezení energie snižuje expresi genů spojených se zánětem, cytoskeletem, mimobuněčnou matricí a angiogenezí v tkáni myšího tuku. The Journal of Nutrition, 136 (2), 343–352. doi: 10,1093 / jn / 136.2.343, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16424110
  5. Kaur, J., & Debnath, J. (2015). Autofagie na křižovatce katabolismu a anabolismu. Nature Reviews Molecular Cell Biology, 16 (8), 461–472. doi: 10,1038 / nrm4024, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26177004
  6. Kouda, K. a Iki, M. (2010). Příznivé účinky mírného stresu (Hormetické účinky): Omezení ve stravě a zdraví. Journal of PHYSIOLOGICAL ANTHROPOLOGY, 29 (4), 127–132. doi: 10.2114 / jpa2.29.127, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20686325
  7. Xie, K., Neff, F., Markert, A., Rozman, J., Aguilar-Pimentel, J. A., Amarie, O. V.,… Ehninger, D. (2017). Krmení každý den prodlužuje životnost, ale neodkládá mnoho příznaků stárnutí u myší. Nature Communications, 8 (1). doi: 10.1038 / s41467-017-00178-3, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28761067
Vidět víc