Nedostatek vápníku: 6 příznaků

Nedostatek vápníku: 6 příznaků

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Vápník byl vybrán jako kostní builder. Abych byl spravedlivý, je to opravdu dobré na podporu zdraví vašich kostí - to není všechno, co dělá dobře. Vápník je nejhojnější minerál v lidském těle - a ano, nachází se hlavně v kostech a zubech. Ale to je také nezbytné pro správné fungování, od pomáhá krevní sraženině (Palta, 2014) až buší ti srdce (Iseri, 1984) kontrakcí svalů po uvolnění hořčíku. Může dokonce pomoci snížit obojí systolický a diastolický krevní tlak (Griffith, 1999).



Životně důležité orgány

  • Vápník je základní minerál, který dělá mnohem víc než jen zdraví kostí.
  • Tento minerál je nezbytný pro správnou funkci nervů a svalů a hraje roli v regulaci hormonů, jako je inzulín.
  • Nejběžnějším příznakem nedostatku vápníku jsou svalové křeče.
  • Pokud se nedostatek neléčí, může způsobit osteoporózu nebo tetanické záchvaty.
  • Nízké hladiny vápníku se léčí relativně snadno a lékaři mohou namísto doplňků doporučit dietu s vyšším obsahem potravin bohatých na vápník.
  • Je možné uspokojit vaše potřeby vápníku pouze dietou a mléčné výrobky nejsou jediným dobrým zdrojem potravy tohoto minerálu.

Myslel sis, že to bylo ono? I když je to rozhodně důležité pro budování a zachování kostní hmoty, která vám umožňuje pohybovat se a cvičit, vápník stále přijímá pracovní místa ve vašem těle daleko za tím. Tento mocný minerál se používá jako posel v celém těle a je rozhodující pro přenos nervů. Pomáhá také s vaskulární kontrakcí a vazodilatací, reguluje průtok krve a tlak. Vápník rovnoměrný pracuje na vašem endokrinním systému , hraje roli v sekreci hormonů, jako je inzulín (National Academies Press, 2011).

To jsou jen základní role tohoto minerálu. Existují zdravotní výhody kromě prevence zlomenin kostí nebo udržení činnosti hormonů a srdečního rytmu, když máte dostatek vápníku. Nízké hladiny vápníku jsou spojeny s a vyšší index tělesné hmotnosti (BMI) (Bueno, 2008) a zvýšený příjem může vám pomoci zbavit se tuku pokud jste předtím neměli dost (Zhu, 2013). Ukázalo se také, že pomáhá některým skupinám lidí markery zánětu (Foroozanfard, 2015) a oxidační stres, hladiny triglyceridů (Asemi, 2015) a metabolismus glukózy.

reklama



můžu dostat větší penis?

Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

nejrychlejší způsob, jak zvýšit hladinu testosteronu
Zjistěte více

Co je nedostatek vápníku?

Dobrou zprávou je, že zaškatulkování tohoto rozhodujícího minerálu nám nezabránilo získat potřebné množství. Skutečný nedostatek vápníku (nazývaný také hypokalcemie nebo onemocnění s nedostatkem vápníku) je ve Spojených státech vzácný, i když dostatek před věkem 20–25 je důležitý, aby se snížilo riziko rozvoje osteoporózy později v životě. Když se to však stane, nedostatek je vážný.



Naše potřeby vápníku se během našeho života několikrát mění. Rychle se zvyšuje, jak rosteme z kojenců do dětí, než uvidíme špičku během dospívání, když narazíme na kritické fáze růstu. Když je to hotové, potřeby mužů se uspokojí 1 000 mg denně od 19 do 71 let, než se zvýší na 1 200 mg . Potřeby žen mírně poklesly 19–50 až 1 000 mg denně, než se opět zvýší na 51 až 1 200 mg . Ačkoli se jejich potřeby v porovnání s muži dříve znovu zvyšují, jejich referenční dietní příspěvek (RDA) zůstává stejný i po 70. letech a dále. Pokud toto množství nedostáváte denně, může se u vás vyvinout nízká hladina vápníku v krvi (Office of Dietary Supplement - Calcium, 2019). Normální rozmezí pro dospělé je 8,8–10,4 miligramů na deciliter (mg / dL), ale tyto přesné hodnoty se mohou lišit v závislosti na laboratoři. Pokud jsou vaše hladiny v krvi pod 8,8 mg / dL, můžete mít hypokalcémii.

Známky a příznaky nedostatku vápníku

Naše těla se mohou snažit tento minerál využít. Naštěstí může vitamin D zefektivnit vstřebávání vápníku. Existují však lidé, kteří mají s absorpcí vápníku těžší potíže než ostatní. Některé léky, jako jsou kortikosteroidy, mohou tomuto procesu bránit. Vysoký obsah bílkovin a vysoký obsah sodíku může také způsobit, že budete vápník vylučovat rychleji, což bude narušovat zdravou a stálou hladinu vápníku v krvi. Lidé s gastrointestinálními problémy, jako je Crohnova choroba, se také snaží absorbovat dostatek minerálu. Vegani mají také vyšší riziko hypokalcemie, protože nemusí dostat dostatečně vysoký příjem vápníku prostřednictvím stravy.

Existuje však několik dalších příčin, které, i když jsou vzácnější, stojí za zmínku. U lidí s hypoparatyreózou může snadno dojít k nedostatku vápníku. Tento stav znamená, že neprodukujete dostatek parathormonu, který přímo kontroluje hladinu vápníku v krvi. Nedostatek vápníku však může být také příznakem nedostatku hořčíku, který může způsobit sekundární nedostatky nejen vápníku, ale i draslíku (hypokalémie).

proč mám zakřivený penis

Za zmínku stojí také velký rozdíl mezi akutními příznaky těžké hypokalcemie a dlouhodobými účinky, které vyplývají z chronické nedostatečné spotřeby vápníku. Rozdělili jsme je do dvou částí, abyste mohli porozumět a identifikovat každý typ.

Akutní příznaky těžké hypokalcémie

Toto jsou příznaky nedostatku vápníku, které se projeví, když hladina vápníku klesne dostatečně nízko. Často jsou také výsledkem některých dalších vážných zdravotních problémů.

Abnormální srdeční rytmus

Když hladina vápníku klesne dostatečně nízko, není schopna stahovat srdeční svaly stejně silně a rytmicky, jak jsme zvyklí na naše srdeční rytmy. To způsobuje abnormální srdeční rytmus nebo srdeční arytmie.

Svalové křeče

Už víte, že vápník hraje klíčovou roli ve svalové kontrakci a nervové signalizaci. Takže když jsou vaše hladiny vápníku v krvi vypnuté, také to vrhá klíč na normální fungování tím, že působí jak na nervové, tak na svalové buňky. Toto je vlastně nejčastější známka nedostatku vápníku a označuje se také jako neuromuskulární podrážděnost. Pokud nemáte dostatek vápníku, můžete si všimnout křečí nebo záškuby nebo můžete mít svalové křeče ve svalech paží nebo nohou. Může způsobit extrémní hypokalcemii tetanie nebo tetanický záchvat, který je charakterizován tím, že svaly a nervové buňky jsou vzrušivější (Williams, 2011).

Škubání obličeje

Tyto spamy se neomezují pouze na vaše ruce a nohy, i když tato místa jsou běžná. Stejný mechanismus může způsobit záškuby obličeje u některých lidí s těžkou hypokalcémií. Ale na rozdíl od křečí ve svalech končetiny nedochází k záškubům obličeje, dokud není poklepán lícní nerv. Volal Chvostek sign , svaly na obličeji se při poklepání lícního nervu trhnou, ale pouze ty na stejné straně obličeje jako nerv (Hujoel, 2016).

Únava nebo letargie

Sarkoplazmatické retikulum (SR) je struktura ve vašich svalových buňkách, která ukládá vápník. Jedna studie zjistili, že pokud se vápník správně neuvolňuje ze SR, výsledkem je svalová slabost a únava. Vědci také zjistili, že kofein může napomáhat uvolňování vápníku ze SR během únavy, což by mohlo vysvětlovat, proč se zdá, že tento energetický nápoj před tréninkem tolik pomáhá (Allen, 2008). Ale únava je nespecifickým příznakem. Měli byste sledovat a zaznamenat případnou únavu nebo slabost, pokud si myslíte, že vaše hladiny vápníku jsou problémem, a přivést je k lékaři. Hypokalcemie i hyperkalcémie mohou způsobit tento příznak, takže k diagnostice pravděpodobně použijí vaše další příznaky a krevní testy.

Necitlivost nebo brnění v končetinách

Stejná neuromuskulární podrážděnost, která způsobuje svalové křeče, může také způsobit pocit necitlivosti nebo brnění (nazývané parestézie) na končetinách, jako jsou prsty na rukou a nohou. V některých případech se tento pocit vyskytuje také v periorální oblast nebo oblast bezprostředně obklopující vaše ústa (Schafer, 2000).

Příznaky chronické nedostatečné spotřeby vápníku

Na rozdíl od příznaků, které se mohou náhle rozběhnout, když hladina vápníku klesne dostatečně nízko, existují některé příznaky, u kterých trvá dostatečně dlouho, než si je všimnete. Tyto příznaky se obvykle vyskytují při chronické nebo obvyklé nedostatečné spotřebě tohoto životně důležitého minerálu. Nejznámějším příkladem je osteoporóza, která se také nazývá tichá nemoc, protože může zůstat bez povšimnutí, dokud nenastane zlomenina. Tento stav však není zdaleka jediným možným vedlejším účinkem.

metoprolol je ředidlo krve

Slabé, lámavé nehty

Máme tendenci hromadit si vlasy, kůži a nehty. Existuje však dobrý důvod, proč vidíte balení doplňků vytvořená pro ně: všechny jsou součástí ektodermálního systému a všechny tři mohou být ovlivněny nízkým stavem vápníku. Změny počasí může způsobit hrubé vlasy a suchou pokožku , což jsou také příznaky hypokalcémie, takže může být velmi užitečné sledovat slabé a lámavé nehty (Schafer, 2000).

Osteoporóza nebo osteopenie

Ztráta kostní hmoty u žen začíná v době menopauzy . Množství vápníku přirozeně vylučovaného tělem se během této doby zvyšuje, a proto se zvyšuje množství potřebného vápníku. Ale tady se hraje hodně. Estrogen pomáhá našim vnitřnostem vstřebávat vápník. Během menopauzy tedy nejenže ztrácíme více vápníku, ale také se méně účinně vstřebáváme, protože se mění naše hladiny hormonů. A pokud tyto potřeby vápníku nejsou splněny, může úbytek kostní hmoty zrychlit (Nordin, 1997).

U mužů začíná proces úbytku kostní hmoty ve věku kolem 55 let. Přestože neprocházejí menopauzou a všemi překážkami souvisejícími s vápníkem, stále potřebují více tohoto minerálu, protože zasáhnou tento kritický věk, a je důležité ke splnění zvýšené denní hodnoty (DV). Osteoporóza je charakterizována ztrátou kostní denzity. Jak se kosti stávají pórovitějšími, stávají se také křehčími, což zvyšuje pravděpodobnost zlomenin. Osteopenie je naopak charakterizována kostí, které jsou slabší než obvykle, ale ne natolik, aby se snadno lámaly. Je na spektru mezi normální hustotou kostí a osteoporózou. I když nízký příjem vápníku není jedinou příčinou osteoporózy, výrazně přispívá ke snížení hustoty kostí.

Deprese

Výzkum je smíšený ohledně souvislosti mezi nízkým obsahem vápníku a depresí. V roce 2006 existovala souvislost mezi nízkým příjmem vápníku ve stravě a skóre deprese, které hlásili sami jedna studie (Bae, 2012). Údaje, které hlásí sám, mohou být nespolehlivé a další studie s nálezy nesouhlasí. Metaanalýza kteří prozkoumali studie týkající se jak hořčíku, tak vápníku a deprese - protože nedostatek hořčíku může způsobit nízký stav vápníku - našel souvislost mezi hořčíkem a depresí, ale ne vápník a deprese (Li, 2017).

Problémy se zuby

Jak 2016, zubní kaz byl nejběžnější stav ve Spojených státech (Heng, 2016). Ale výzkum je smíšený v souvislosti mezi nízkou hladinou vápníku a dutinami. Po celá léta se věřilo, že nízký příjem vápníku během dětských let vás připraví na budoucí zubní kaz. A jedna studie zjistili, že děti s kazem nebo dutinami měly nižší hladinu vápníku ve slinách než jejich protějšky bez zubního kazu (Prabhakar, 2009). Ale novější (Heng, 2016) výzkum nezohledňuje nízký příjem tohoto minerálu je rizikovým faktorem rozpadu (Roberts-Thompson, 2008).

co je to test glukózy nalačno v plazmě

Léčba a prevence hypokalcemie

Poraďte se s lékařem, pokud se u vás vyskytnou nežádoucí účinky, které odpovídají účinkům hypokalcemie. Pravděpodobně si vezmou anamnézu, včetně dotazů na přítomnost nízkých hladin vápníku nebo osteoporózy u členů rodiny a k potvrzení provedou krevní test. Pravděpodobně budou hledat tři úrovně: celkovou hladinu vápníku, hladinu volného nebo ionizovaného vápníku a hladinu albuminu, proteinu, který přenáší vápník krví. V závislosti na závažnosti nedostatku se váš poskytovatel zdravotní péče může rozhodnout léčit doplňky vápníku nebo jednoduše prostřednictvím trvalých změn v životním stylu, které do vaší každodenní stravy začlení potraviny bohatší na vápník. Nedostatky mají tendenci být snadno léčitelné.

Není nutné sáhnout po doplňcích stravy, pokud vám lékařská pomoc zvýší dobré zdroje vápníku ve vaší stravě. Je docela snadné zasáhnout 1 000–1 200 mg vápníku denně pouze samotným jídlem, zvláště pokud jíte mléčné výrobky. Zatímco většina položek z mléčné uličky je dobrým zdrojem vápníku, můžete tento minerál získat z široké škály potravin, od mastných ryb, jako jsou sardinky, až po listovou zeleninu, jako je kapusta a zelená zelenina. Jen se ujistěte, že nejíte nad doporučené množství. Příliš mnoho vápníku může způsobit ledvinové kameny, úbytek kostí, svalovou slabost a zmatenost.

Reference

  1. Allen, D. G., Lamb, G. D. a Westerblad, H. (2008). Zhoršené uvolňování vápníku během únavy. Journal of Applied Physiology, 104 (1), 296–305. doi: 10.1152 / japplphysiol.00908.2007, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17962573
  2. Asemi, Z., Samimi, M., Siavashani, M., Mazloomi, M., Tabassi, Z., Karamali, M.,… Esmaillzadeh, A. (2016). Doplňkové podávání vápníku a vitaminu D ovlivňuje u zdravých těhotných žen metabolické profily, ale ne výsledky těhotenství. International Journal of Preventive Medicine, 7 (1), 49. doi: 10.4103 / 2008-7802.177895, http://www.ijpvmjournal.net/article.asp?issn=2008-7802;y==1616;volume=7;issue=1;spage=49;epage=49;aulast=Asemi
  3. Bae, Y.-J., & Kim, S.-K. (2012). Nízký obsah vápníku v potravě je spojen s depresí, která se sama hodnotí u korejských žen středního věku. Výzkum a praxe v oblasti výživy, 6 (6), 527. doi: 10,4162 / nrp.2012.6.6.527, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23346303
  4. Bueno, M. B., Cesar, C. L. G., Martini, L. A. a Fisberg, R. M. (2008). Dietní příjem vápníku a nadváha: Epidemiologický pohled. Výživa, 24 (11-12), 1110–1115. doi: 10.1016 / j.nut.2008.05.020, https://europepmc.org/article/med/18640008
  5. Foroozanfard, F., Jamilian, M., Bahmani, F., Talaee, R., Talaee, N., Hashemi, T.,… Esmaillzadeh, A. (2015). Doplněk vápníku plus vitamin D ovlivňuje biomarkery zánětu a oxidačního stresu u žen s nadváhou a nedostatkem vitaminu D se syndromem polycystických vaječníků: randomizovaná dvojitě zaslepená placebem kontrolovaná klinická studie. Clinical Endocrinology, 83 (6), 888–894. doi: 10.1111 / cen.12840, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26119844
  6. Griffith, L., Guyatt, G. H., Cook, R. J., Bucher, H. C., & Cook, D. J. (1999). Vliv doplňků vápníku v potravě a v potravě na krevní tlak Aktualizovaná metaanalýza randomizovaných kontrolovaných studií. American Journal of Hypertension, 12 (1), 84–92. doi: 10,1016 / s0895-7061 (98) 00224-6, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10075392
  7. Heng, C. (2016). Zubní kaz je nejrozšířenější nemoc. Federální praktik, 33 (10), 31–33. Citováno z https://www.mdedge.com/fedprac
  8. Hujoel, I. A. (2016). Souvislost mezi hladinami vápníku v séru a Chvostekovým znamením. Neurologie: Klinická praxe, 6 (4), 321–328. doi: 10.1212 / cpj.0000000000000270, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5727700/
  9. Iseri, L. T. a French, J. H. (1984). Hořčík: Přírodní fyziologický blokátor vápníku. American Heart Journal, 108 (1), 188–193. doi: 10,1016 / 0002-8703 (84) 90572-6, https://europepmc.org/article/med/6375330
  10. Li, B., Lv, J., Wang, W., & Zhang, D. (2016). Dietní příjem hořčíku a vápníku a riziko deprese u obecné populace: metaanalýza. Australian & New Zealand Journal of Psychiatry, 51 (3), 219–229. doi: 10,1177 / 0004867416676895, https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0004867416676895
  11. National Academies Press (USA). (2011). V dietních referenčních příjmech vápníku a vitaminu D. Washington, DC, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK56070/
  12. Nordin, B. E. (1997). Vápník a osteoporóza. Výživa, 13 (7-8), 664–686. doi: 10,1016 / s0899-9007 (97) 83011-0, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0899900797830110
  13. Úřad doplňků stravy - vápník. (2019, 16. října). Citováno 7. prosince 2019, z https://ods.od.nih.gov/factsheets/Calcium-HealthProfessional/
  14. Palta, S., Saroa, R., & Palta, A. (2014). Přehled koagulačního systému. Indian Journal of Anesthesia, 58 (5), 515. doi: 10.4103 / 0019-5049.144643, https://ods.od.nih.gov/factsheets/Calcium-HealthProfessional/
  15. Prabhakar, A., Dodawad, R., a Raju, O. (2009). Vyhodnocení průtoku, pH, pufrovací kapacity, vápníku, celkového obsahu bílkovin a celkových antioxidantů ve slinách u kazivých dětí a kazů u aktivních dětí - studie in vivo. International Journal of Clinical Pediatric Dentistry, 2 (1), 9–12. doi: 10.5005 / jp-journals-10005-1034, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4086556/
  16. Roberts-Thompson, K.F., a Spencer, A.J. (1999). Znalost veřejnosti o prevenci zubního kazu a chorob dásní. Australian Dental Journal, 44 (4), 253–258. doi: 10.1111 / j.1834-7819.1999.tb00229.x, https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1834-7819.1999.tb00229.x
  17. Schafer, A. L., a Schoback, D. M. (2000). Hypokalcémie: Diagnostika a léčba. V Endotextu. South Dartmouth, MA: MDText.com, Inc, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279022/
  18. Williams, A., Abraham, V., & Liddle, D. (2011). Tetanie: Diagnostické dilema. Journal of Anaesthesiology Clinical Pharmacology, 27 (3), 393. doi: 10,4103 / 0970-9185,83691, Odkaz,
  19. Zhu, W., Cai, D., Wang, Y., Lin, N., Hu, Q., Qi, Y.,… Amarasekara, S. (2013). Doplnění vápníku plus vitaminu D3 usnadnilo úbytek tuku u studentů s nadváhou a obézních studentů vysokých škol s velmi nízkou spotřebou vápníku: randomizovaná kontrolovaná studie. Výživový deník, 12 (1). doi: 10.1186 / 1475-2891-12-8, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23297844
Vidět víc