Citrát boru a zdraví kostí: dobrá zpráva pro milovníky kávy

Citrát boru a zdraví kostí: dobrá zpráva pro milovníky kávy

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Zdravotnický průmysl prostě nemůže rozhodnout, zda je pro vás káva dobrá nebo špatná. Na obou stranách je věda, takže je těžké rozčarovat, kdo má pravdu a kdo špatně. Nic z toho pravděpodobně nezáleží na konzumentech kávy, kteří potřebují ten šálek joe, aby mohli ráno vyrazit. A i když nemůžeme záležitost vyřešit za vás, můžeme vám dát další bod ve prospěch kávy: její obsah boru.

Bor je stopový prvek, který se přirozeně vyskytuje v mnoha potravinách, které již konzumujete, pokud se snažíte omezit zpracované potraviny. Listová zelená zelenina je obzvláště dobrým zdrojem prvku. Přestože se bor nachází v mnoha potravinách podporujících zdraví, nemá zavedený doporučený dietní příspěvek (RDA), protože musí být prohlášen za základní živinu. Rovněž nebylo prokázáno, že nedostatek boru způsobuje nějaké nemoci, ale existuje důkaz že nízký příjem boru může způsobit vedlejší účinky, jako je nesprávný vývoj kostí, funkce mozku a imunitní odpověď (Nielsen, 2008). Přesto není neobvyklé, že lidé berou bór jako doplněk, a existuje několik různých forem, včetně citrátu boritého a kyseliny borité - k nimž se dostaneme později.

Ale jen proto, že jste tento prvek ještě neslyšeli, protože chemie na střední škole ještě neznamená, že to nemůže udělat pro vaše zdraví. Bór je potenciálně důležitý, pokud jde o budování zdravých kostí.



Životně důležité orgány

  • Bor je stopový prvek, ale nemá žádný doporučený dietní příspěvek.
  • Zdravým jídlem, jako jsou zelenina a jablka, už dostáváte bor.
  • Bór může pomoci v boji proti osteoporóze tím, že předchází úbytku kostní hmoty a podporuje mineralizaci.
  • Může také pomoci v boji proti rakovině a používá se již při některých chemoterapiích.
  • Citrát boru je nejběžnější formou v doplňcích.

Ačkoli pro bór neexistuje RDA, existuje přijatelná horní úroveň příjmu (UL) stanovená na 20 mg denně. Ale protože průměrný příjem v Americe se v roce 1998 pohybovala mezi 1,5 mg a 3 mg denně a předpokládá se, že průměrný příjem od té doby poklesl, většina lidí není ani zdaleka této hranici, ani s doplňky (Pizzorno, 2015). Denní dávky až 3 mg denně jsou obecně považovány za bezpečné a většina studií, které odhalily důležitost boru, zkoumala dávky stejné velikosti.

Reference

  1. Hakki, S. S., Bozkurt, B. S., & Hakki, E. E. (2010). Bór reguluje mineralizované proteiny spojené s tkáněmi v osteoblastech (MC3T3-E1). Journal of Trace Elements in Medicine and Biology , 24 (4), 243–250. doi: 10.1016 / j.jtemb.2010.03.003Reference, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20685097
  2. Hunt, C. D. (1994). Biochemické účinky fyziologických množství dietního boru v modelech výživy zvířat. Perspektivy zdraví a životního prostředí , 102 , 35. doi: 10,2307 / 3431960, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1566648/
  3. Naghii, M. (1999). Význam dietního boru se zvláštním odkazem na sportovce. Výživa a zdraví , 13 (1), 31–37. doi: 10.1177 / 026010609901300104, https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/026010609901300104
  4. Naghii, M. R., Mofid, M., Asgari, A. R., Hedayati, M., & Daneshpour, M.-S. (2011). Srovnávací účinky denní a týdenní suplementace boru na plazmatické steroidní hormony a prozánětlivé cytokiny. Journal of Trace Elements in Medicine and Biology , 25 (1), 54–58. doi: 10.1016 / j.jtemb.2010.10.001, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21129941
  5. Press National Academy. (2001). Aresenic, bór, nikl, křemík a vanad. v Referenční dietní příjem pro vitamín A, vitamín K, arsen, bór, chrom, měď, jód, železo, mangan, molybden, nikl, křemík, vanad a zinek (str. 502–553). Washington DC., https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25057538
  6. Nielsen, F. H. (2008). Je bór nutričně relevantní? Recenze výživy , 66 (4), 183–191. doi: 10.1111 / j.1753-4887.2008.00023.x, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18366532
  7. Nielsen, F. H., Hunt, C. D., Mullen, L. M. a Hunt, J. R. (1987). Vliv dietního boru na metabolismus minerálů, estrogenu a testosteronu u postmenopauzálních žen. FASEB Journal , 1 (5), 394–397. doi: 10.1096 / fasebj.1.5.3678698, https://www.fasebj.org/doi/abs/10.1096/fasebj.1.5.3678698
  8. Nordin, B. E. (1997). Vápník a osteoporóza. Výživa , 13 (7-8), 664–686. doi: 10,1016 / s0899-9007 (97) 83011-0, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0899900797830110
  9. Pizzorno, L. (2015). O Boronovi není nic nudného. Integrative Medicine: A Clinician’s Journal , 14 (4), 35–48. Citováno z http://www.imjournal.com/

Vidět víc