Bolest kostí: příčiny, příznaky, léčba a další

Bolest kostí: příčiny, příznaky, léčba a další

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Bolest kostí je jakákoli bolest, která pochází z vašich kostí. Je to považováno za podmnožinu příznaků zvaných muskuloskeletální bolest - bolest pocházející z vaší kostry, svalů, kloubů a vazů. Bolest pocházející z vašich kostí se však obvykle cítí jinak než bolest pocházející z těchto jiných oblastí. Lidé postižení bolestí kostí ji obvykle popisují jako hlubokou, nudnou a pronikavou. Bolest kostí je mnohem méně častá než jiné zdroje bolesti těla a může být vážnější. Mezi příklady onemocnění a poruch, které způsobují bolest kostí, patří zlomeniny, infekce a ve vzácných případech rakovina.

Naproti tomu bolest svalů je obvykle popisována jako méně intenzivní než bolest kostí a cítí se jako bolest v konkrétní svalové skupině. Svalové napětí, svalové křeče a křeče jsou všechny běžné příčiny bolesti svalů. Ve vzácných případech může být bolest svalů způsobena autoimunitními stavy, jako je polymyalgia rheumatica.

Bolest kloubů je dalším zdrojem běžné bolesti. Často je popisována jako ztuhlá, bolestivá a může být horší, když se postižený kloub pohne. Starší lidé mezi námi dobře znají bolesti kloubů - je to typ bolesti, který se vyskytuje u osteoartrózy, revmatoidní artritidy a dny. Ze všech zdrojů chronické bolesti je bolest kloubů jedním z nejčastějších. Odhaduje se to 15 milionů Američanů se zabývají silnou bolestí kloubů v důsledku artritidy (CDC, 2018).

Bolest šlach nebo vazů je poslední hlavní kategorií muskuloskeletálních bolestí. Obvykle je ostrý a zhoršuje se při natažení postižené šlachy nebo vazu. Pokud jste někdy měli tenisový loket, golfový loket, koleno skokana nebo jakoukoli slzu vazu, víte, jaké by to bylo.



Životně důležité orgány

  • Bolest kostí pochází z poškození kosti a je obvykle popisována jako hluboká, tupá a pronikavá.
  • Bolest kostí může pocházet ze zlomenin, infekce a ve vzácných případech z rakoviny.
  • Léčba bolesti kostí zahrnuje řešení hlavní příčiny bolesti a úlevu od příznaků pomocí léků proti bolesti a protizánětlivých léků.
  • Abyste předešli bolesti kostí, udržujte své zdraví kostí vyváženou stravou, pravidelným cvičením a správnými životními návyky.

Pro prevenci bolesti kostí je důležité udržovat dobré celkové zdraví a dobré zdraví kostí. Nejprve se ujistěte, že jíte vyváženou stravu bohatou na vitamín D a vápník. Pro ženy Národní nadace pro osteoporózu doporučuje příjem 1 000 mg vápníku denně pro osoby mladší 50 let a 1 200 mg pro ženy nad 50 let. U mužů je doporučení 1 000 mg vápníku denně, pokud máte 70 let a méně, a 1 200 mg, pokud máte více než 70 let. D, doporučený denní příjem alespoň 400-800 mezinárodních jednotek (IU) denně, pokud máte 50 let a méně, a alespoň 800-1 000 IU denně, pokud máte více než 50 let (NOF, 2018).

Zadruhé, cvičení je důležité pro udržení dobrého zdraví kostí. Programy cvičení s váhou Bylo prokázáno, že zlepšují kostní denzitu (Wolff, 1999). Chirurg General doporučuje nejméně 30 minut cvičení většinu dní v týdnu.

Za třetí, dbejte na dodržování správných životních návyků. To znamená vyhýbat se kouření , která byla spojena s rizikem zlomenin (Ward, 2001). Nadměrné pití je také na úkor zdraví kostí (Kanis, 2005). A konečně, zneužívání intravenózních léků může zvýšit riziko kostních infekcí spolu s celou řadou dalších zdravotních problémů.

A konečně, držte krok s doporučeními svého poskytovatele zdravotní péče. Roční zdravotní prohlídky na rakovinu mohou pomoci zachytit rakovinu tlustého střeva, prsu, děložního čípku, plic a dalších druhů rakoviny dříve, než budou mít šanci růst, šířit se a ovlivnit vaše kosti. Vždy informujte svého poskytovatele zdravotní péče o všech znepokojujících příznacích, které prožíváte, aby vás udrželi zdraví.

Reference

  1. Centra pro kontrolu a prevenci nemocí. (2018, 19. září). Bolesti kloubů a artritida. Citováno z https://www.cdc.gov/arthritis/pain/index.htm
  2. Kanis, J. A., Johansson, H., Johnell, O., Oden, A., Laet, C. D., Eisman, J. A.,… Tenenhouse, A. (2005). Příjem alkoholu jako rizikový faktor zlomenin. Osteoporóza mezinárodní , 16 (7), 737-742. doi: 10,1007 / s00198-004-1734-y, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15455194
  3. Národní nadace pro osteoporózu. (2018, 26. února). Vápník a vitamin D. Získáno z https://www.nof.org/patients/treatment/calciumvitamin-d/
  4. Ward, K. D. a Klesges, R. C. (2001). Metaanalýza účinků kouření cigaret na minerální hustotu kostí. Kalcifikovaná tkáňová mezinárodní , 68 (5), 259–270. doi: 10,1007 / bf02390832, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11683532
  5. Wolff, I., Croonenborg, J. J. V., Kemper, H. C. G., Kostense, P. J., & Twisk, J. W. R. (1999). Účinek cvičebních programů na kostní hmotu: metaanalýza publikovaných kontrolovaných studií u žen před a po menopauze. Osteoporóza mezinárodní , 9 (1), 1–12. doi: 10,1007 / s001980050109, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10367023
Vidět víc