Kulturistické doplňky „obsahují neznámé steroidy“ a mohou způsobit poškození jater, varují odborníci

Kulturistické doplňky „obsahují neznámé steroidy“ a mohou způsobit poškození jater, varují odborníci

Odborníci varovali, že doplňky BODYBUILDING mohou způsobit poškození jater.

Zjistili, že mnoho štítků je nepřesných, přičemž produkty obsahující steroidy nejsou na obalu uvedeny.

Některé doplňky pro kulturistiku mohou způsobit selhání jater a další zranění, protože jejich obal byl v několika případech nebezpečně nepřesný

Návštěvníci tělocvičny vyvinuli problémy, jako je žloutenka a bolest žaludku.

Nová studie, publikovaná v časopise Alimentární farmakologie a terapeutika , zkoumala případy 44 mužů, kteří se účastní Drug-Induced Liver Injury Network v USA, která se zabývá problémy s játry souvisejícími s doplňky a jinými léky.

Všichni muži uvedli, že si vzali doplňky ke zlepšení těla a testy odhalily, že mnoho produktů, které si vzali, obsahovalo steroidy, které nebyly uvedeny na štítku.

STEROIDNÍ PROBLÉMY

Syntetické steroidy napodobují mužský testosteron, ale bylo prokázáno, že mají děsivé vedlejší účinky včetně zmenšených varlat, rakovinotvorných nádorů a poškození jater.

Každý muž ve studii měl žloutenku a někteří dokonce měli další problémy, jako je nevolnost, bolest břicha a nadměrné svědění.

Nepřesné označení doplňků - z nichž některé jsou k dispozici ke koupi ve Velké Británii - někdy znamenalo, že produkty obsahovaly jiný steroid než ten inzerovaný, nebo další steroidy, nebo vůbec žádné steroidy.

Například u jednoho, který lze snadno koupit online, bylo dokonce zjištěno, že obsahuje „neznámý steroid“.

NEGATIVNÍ ÚČINKY

To by mohlo znamenat, že uživatelé berou něco, co může být zařazeno na seznam zakázaných látek Světové antidopingové agentury, nebo by to na vás mohlo působit způsobem, proti kterému nemůžete zmírnit.

Lékaři někdy předepisují anabolické hormony mužům s určitými stavy, včetně anémie, ale pro průměrného Joe se nedoporučují.

Ale to nezastaví spoustu mužů, kteří užívají steroidy k budování svalů bez jakéhokoli lékařského dohledu.

V loňském roce byl 28letý Daniel Marquis ponechán v boji o život poté, co si sám píchl „špinavé“ steroidy.

Řekl, že se mu na noze vyvinula nekróza pojídající maso poté, co použil 'výstřel nakaženého vybavení'.