BMI a obezita - důsledky indexu tělesné hmotnosti> 30

BMI a obezita - důsledky indexu tělesné hmotnosti> 30

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Obezita. Je to slovo, které se hodně hodí, když mluvíme o hmotnosti. Většina z nás má alespoň nejasnou představu, že to znamená mít více tuku v těle, než je optimální pro zdraví. Ale kdo - nebo co - rozhodne, že číslo na stupnici klasifikuje váhu člověka jako obézní místo jako nadváhu nebo normální?



I když se obezita může zdát jako libovolný koncept založený na osobních názorech a preferencích, existuje lékařsky přijímaný způsob, jak určit, kde člověk spadá do zdravého hmotnostního spektra: BMI.

díky které tobolce vydržíš v posteli déle?

Pokud vám bylo řečeno, že váš BMI spadá do kategorie obézních, ale nejste si jisti, co to znamená, čtěte dále. Dostaneme se k podrobnostem o obezitě a BMI - a co by to mohlo znamenat pro vaše celkové zdraví.

Životně důležité orgány

  • BMI je zkratka pro index tělesné hmotnosti, což je jednoduchý výpočet používaný poskytovateli zdravotní péče k určení rizika osoby pro zdravotní problémy spojené s hmotností.
  • BMI se počítá na základě výšky a aktuální hmotnosti člověka.
  • Osoba s BMI 30 nebo vyšším je považována za obézní.
  • Jedná se o měření na úrovni povrchu, což znamená, že nebere v úvahu další faktory - jako je svalová hmota, věk a genetika - a proto si někteří myslí, že jde o chybný způsob určování zdraví.

Co je BMI?

Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí v USA je BMI - zkratka pro index tělesné hmotnosti - rychlý a snadný screeningový nástroj, který poskytovatelé zdravotní péče často používají ke klasifikaci adipozity u dětí, teenagerů a dospělých.



Přesněji řečeno, je to index tučnosti člověka (Nutall, 2015). Vypočítává se pomocí vzorce pomocí výšky a hmotnosti člověka, což znamená, že nebere v úvahu nic jiného (například svalovou hmotu, věk, etnický původ nebo osobní návyky).

BMI je rozdělen do čtyř hlavních kategorií: podváha, normální, nadváha a obezita. Normální - nebo zdravý - BMI je cokoli, co spadá mezi 18,5 a 24,9, zatímco BMI s podváhou je 18,5 a méně a BMI s nadváhou je 25 až 29,9.

reklama



Seznamte se s plností —Nástroj pro správu hmotnosti očištěný FDA

Plenity je léčba pouze na lékařský předpis. Pro bezpečné a správné použití přípravku Plenity se poraďte se zdravotnickým pracovníkem nebo se obraťte na Návod k použití .

Zjistěte více

Co je obézní BMI?

Jeden ze tří lidí v USA je obézní, což znamená, že mají BMI 30 nebo vyšší. (NIH, 2017).

BMI v obezitě jsou dále rozděleny do tří samostatných tříd:

  • Třída 1: BMI je 30 až 34,9
  • Třída 2: BMI je 35 až 39,9
  • Třída 3: BMI je 40 nebo vyšší

Obezita třídy 3 se někdy označuje jako morbidní, extrémní nebo těžká obezita.

Abychom to uvedli na pravou míru, člověk, který je vysoký 5 stop a 9 palců a váží 203 liber nebo více, je považován za obézní, zatímco váha přes 271 je obezita třídy 3 s BMI 40 (CDC, 2017).

příznaky nedostatku vitaminu d u žen

Zdravotní rizika spojená s vysokým BMI

Vysoký BMI souvisí s řadou vážných - a potenciálně smrtelných - zdravotních problémů.

Srdeční choroba

Srdeční onemocnění je všeobecný termín, který se vztahuje na všechna onemocnění, která ovlivňují srdce, jako je onemocnění periferních tepen, onemocnění koronárních tepen (způsobující infarkty) a arytmie. Mít vysoký BMI může nejen zvýšit riziko vzniku srdečních onemocnění, ale také to může rozvíjet v mladším věku (Khan, 2018).

Mrtvice

Mrtvice nastanou, když je přerušeno zásobování mozku mozkem, což vede k poškození mozku, invaliditě, oslabení svalů a smrti. Je prokázáno, že obezita zvyšuje riziko mozkové mrtvice o 64 procent (Strazzullo, 2010).

Cukrovka typu 2

Obezita zvyšuje riziko vzniku cukrovky 2. typu. Ztráta 10 procent tělesné hmotnosti to však může zvrátit. Jedna studie zjistili, že devět z 10 lidí, kteří během pěti let od diagnózy snížili tuto váhu, byli schopni ji odpustit (Dambha-Miller, 2019).

Vysoký krevní tlak

Vysoký krevní tlak (hypertenze) je tlak, který má krev na vnitřní stěny tepen. Větší tlak znamená, že srdce musí tvrději pracovat, aby pumpovalo krev. Jedna 44letá studie zjistila, že obezita představovala 26 procent případů hypertenze u mužů a 28 procent u žen (Encyclopedia of Epidemiology n.d.).

Spánková apnoe

Spánková apnoe je vážný stav, při kterém se dýchání zastaví a začíná v noci, protože jsou blokovány horní dýchací cesty. Obezita může zvýšit riziko spánkové apnoe, protože zvyšuje tlak na krk. Ale jako diabetes typu 2, a Snížení hmotnosti o 10 až 15 procent je prokázáno, že snižuje závažnost spánkové apnoe o 50 procent (Schwartz, 2008).

Další úvahy k určení, zda má člověk nadváhu

I když je BMI užitečný jako rychlý screeningový nástroj pro zdraví, je často kritizován, protože nemůže poskytnout přesný obraz o skutečné množství tělesného tuku na osobu —A nedokáže zachytit množství tuku v různých částech těla (Nuttall, 2015).

Proto někteří zdravotničtí pracovníci upřednostňují jiné screeningové nástroje, a to samostatně nebo navíc k BMI, aby určili riziko nemoci u člověka.

Poměr pasu k bokům

Zatímco BMI používá k výpočtu BMI výšku a hmotnost, poměr pasu k boku (WHR) používá srovnání velikosti pasu a velikosti boků. Mít velké množství přebytečného tuku v pase, na rozdíl od boků, je rizikovým faktorem pro rozvoj kardiovaskulárních onemocnění. Jedna studie 15 000 lidí zjistilo, že WHR souvisí se zvýšeným rizikem úmrtí, a to iu lidí s normálním BMI (Sahakyan, 2015).

Mít WHR nad 1,0 je nejrizikovější oblastí. Ženy by se měly snažit mít WHR 0,85 nebo méně , zatímco muži by měli mít 0,9 nebo méně (WHO, 2008).

jaké jsou výhody užívání selenu

Poměr pasu k výšce

Stejně jako WHR vypočítává poměr pasu k výšce (WHtR) riziko zdravotních problémů pomocí obvodu pasu ve vztahu k výšce. Metaanalýza studií zahrnující 300 000 lidí zjistilo, že WHtR je lepším prediktorem cukrovky, hypertenze, cévních mozkových příhod a infarktu než BMI (Ashwell, 2012).

Zdravý WHtR je takový, kde pas člověka je menší než polovina jeho výšky. Například osoba, která je vysoká 60 palců, by měla mít pas, který není větší než 30 palců, aby byla považována za normální.

Procento tělesného tuku

Procento tělesného tuku lze vypočítat pomocí řady různých metod, včetně testů třmenu skinfold, hydrostatického vážení a skenů DEXA. Na rozdíl od BMI umožňují metody testování tělesného tuku přesnější měření skutečného množství tuku v těle člověka. To je užitečné pro sportovce, kteří mají vysoké BMI, ale jsou skutečně zdraví kvůli malému množství tělesného tuku a vyššímu podílu svalové hmoty, kterou nosí. Je to také užitečné pro ty, kteří mohou mít normální BMI, ale mají nízkou svalovou hmotu. U těchto lidí BMI ve skutečnosti podceňuje tuhost.

V ideálním případě by to měli mít muži ve věku od 20 do 39 let 8 až 19 procent tělesného tuku zatímco ženy ve stejné věkové skupině by se měly snažit někam mezi 20 až 32 procent tělesného tuku (Beth Israel Lahey Health Winchester Hospital, n.d.).

To neznamená, že lidé s obézním BMI jsou jediní, kteří čelí zdravotním rizikům. Mít podváhu BMI (18,5 nebo nižší) může také vést k zdravotní problémy , počítaje v to kardiovaskulární onemocnění , podvýživa, snížení funkce imunitního systému, neplodnost a osteoporóza (Dobner, 2016; Lim, 2016; Mori, 2016; Park, 2017).

Jak zjistím svůj BMI?

BMI můžete vypočítat podle dělení vaší váhy v librách na výšku v palcích na druhou (CDC, n.d.)

Chcete se vyhnout matematice? K vyhledání svého BMI můžete použít online nástroje - například kalkulačku BMI od National Heart, Lung and Blood Institute. Grafy vynesené podle výšky a hmotnosti vás také mohou informovat o vašem BMI.

Pokud váš BMI spadá do obezity, je dobré si promluvit se svým poskytovatelem zdravotní péče. Může vyhodnotit vaše rizikové faktory nemoci, stravu a fyzickou aktivitu a pracovat s vámi na nalezení udržitelné metody hubnutí k dosažení normálního rozmezí hmotnosti - a vaše riziko vzniku zdravotních problémů z obezity.

Reference

  1. Ashwell, M., Gunn, P., a Gibson, S. (2011). Poměr pasu k výšce je lepší screeningový nástroj než obvod pasu a BMI pro kardiometabolické rizikové faktory pro dospělé: systematický přehled a metaanalýza. Recenze obezity, 13 (3), 275–286. doi: 10.1111 / j.1467-789x.2011.00952.x, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22106927
  2. Nemocnice Beth Israel Lahey Health Winchester Hospital. (n.d.). Váš index tělesné hmotnosti: Co to znamená? Citováno z https://www.winchesterhospital.org/health-library/article?id=41373
  3. Dambha ‐ Miller, H., Day, A. J., Strelitz, J., Irving, G., & Griffin, S. J. (2019). Změna chování, úbytek hmotnosti a remise diabetu 2. typu: komunitní prospektivní kohortní studie. Diabetická medicína. doi: 10,1111 / dme.14122, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31479535
  4. Dobner, J., & Kaser, S. (2018). Index tělesné hmotnosti a riziko infekce - od podváhy po obezitu. Klinická mikrobiologie a infekce, 24 (1), 24–28. doi: 10.1016 / j.cmi.2017.02.013, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28232162
  5. Framinghamská srdeční studie. (n.d.). Encyklopedie epidemiologie. doi: 10.4135 / 9781412953948.n163, http://methods.sagepub.com/reference/encyc-of-epidemiology/n163.xml
  6. Khan, S. S., Ning, H., Wilkins, J. T., Allen, N., Carnethon, M., Berry, J. D.,… Lloyd-Jones, D. M. (2018). Sdružení indexu tělesné hmotnosti s doživotním rizikem kardiovaskulárních chorob a kompresí morbidity. JAMA Cardiology, 3 (4), 280. doi: 10.1001 / jamacardio.2018.0022, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29490333
  7. Lim, J., & Park, H. S. (2016). Vztah mezi podváhou, minerální denzitou kostí a indexem kosterního svalstva u premenopauzálních korejských žen. International Journal of Clinical Practice, 70 (6), 462–468. doi: 10.1111 / ijcp.12801, https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ijcp.12801
  8. Mori, N., Asakura, K., & Sasaki, S. (2016). Rozdílné stravovací návyky mezi 570 mladými japonskými ženami s podváhou a bez touhy po hubnutí: srovnání s protějšky s normální hmotností. Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, 25 (1), 97–107. doi: 10.6133 / apjcn.2016.25.2.04, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26965768
  9. Národní institut pro srdce, plíce a krev. (n.d.). Spočítejte si BMI. Citováno z https://www.nhlbi.nih.gov/health/educational/lose_wt/BMI/bmicalc.htm
  10. Národní institut pro srdce, plíce a krev. (n.d.). Tabulka indexu tělesné hmotnosti 1. Citováno z https://www.nhlbi.nih.gov/health/educational/lose_wt/BMI/bmi_tbl.htm
  11. Nuttall, F. Q. (2015). Index tělesné hmotnosti. Nutrition Today, 50 (3), 117–128. doi: 10.1097 / NT.0000000000000092, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27340299
  12. Park, D., Lee, J.-H., & Han, S. (2017). Podváha. Medicine, 96 (48). doi: 10,1097 / md.0000000000008769, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29310352
  13. Sahakyan, K. R., Somers, V. K., Rodriguez-Escudero, J. P., Hodge, D. O., Carter, R. E., Sochor, O.,… Lopez-Jimenez, F. (2015). Normální centrální obezita: důsledky pro celkovou a kardiovaskulární úmrtnost. Annals of Internal Medicine, 163 (11), 827. doi: 10,7326 / m14-2525, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26551006
  14. Schwartz, A. R., Patil, S. P., Laffan, A. M., Polotsky, V., Schneider, H., & Smith, P. L. (2008). Obezita a obstrukční spánková apnoe: patogenní mechanismy a terapeutické přístupy. Proceedings of the American Thoracic Society, 5 (2), 185–192. doi: 10,1513 / pats.200708-137mg, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18250211
  15. Strazzullo, P., Delia, L., Cairella, G., Garbagnati, F., Cappuccio, F. P. a Scalfi, L. (2010). Nadměrná tělesná hmotnost a výskyt mozkové mrtvice. Zdvih, 41 (5). doi: 10.1161 / strokeaha.109.576967, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20299666
  16. Centra USA pro kontrolu a prevenci nemocí. (2015, květen). Index tělesné hmotnosti (BMI). Citováno z https://www.cdc.gov/healthyweight/assessing/bmi/index.html
  17. Národní ústav pro cukrovku, choroby trávicího ústrojí a ledvin. (2017, srpen). Statistiky nadváhy a obezity. Citováno z https://www.niddk.nih.gov/health-information/health-statistics/overweight-obesity
  18. Centra USA pro kontrolu a prevenci nemocí. (2017, duben). Definování nadváhy a obezity dospělých. Citováno z https://www.cdc.gov/obesity/adult/defining.html
  19. Světová zdravotnická organizace. (2008, prosinec). Obvod pasu a poměr pasu a kyčle. Citováno z https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/44583/9789241501491_eng.pdf;jsessionid=0D47F091794630C226A31D85FB1D543F?sequence=1
  20. Centra USA pro kontrolu a prevenci nemocí. (n.d.). Vzorec indexu tělesné hmotnosti (BMI). Citováno z https://www.cdc.gov/healthyweight/assessing/bmi/childrens_bmi/childrens_bmi_formula.html
Vidět víc