Nejlepší doplňky vitaminu C.

Nejlepší doplňky vitaminu C.

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

jaký je obecný název pro cozaar

Při procházce uličkou s drogami v obchodě s drogami byste mohli být v pokušení zásobit se vitamíny, které jste slyšeli, jsou nezbytné a prospěšné pro vaše zdraví. Navzdory tomu, co jste možná slyšeli o užívání vitaminu C, lidé často dostávají dost jídla, které konzumují. Například z konzumace citrusů a jiných druhů ovoce, které mají vysoký obsah vitaminu C. Takže použití doplňku nemusí být užitečné, s výjimkou případů nedostatek vitaminu C nebo kurděje (Stephen, 2001).



Životně důležité orgány

  • Vitamin C, jinak známý jako kyselina askorbová, je nezbytný ve vodě rozpustný vitamin.
  • Zatímco většina lidí má dostatek vitaminu C v potravinách, které konzumují, několik doplňků stravy se prodává v maloobchodech a prodává se na podporu imunitního systému.
  • Hlavní formy doplňků vitaminu C, které najdete, jsou pilulky vitaminu C, žvýkačky, gumy a prášek kyseliny askorbové.
  • Každý z nich má různé pokyny k použití a některé z nich dokonce obsahují více než jen vitamin C.
  • Jako doplněk stravy není vitamin C schválen ani hodnocen FDA k prevenci nemocí.

Jaké jsou různé typy doplňků vitaminu C?

Gumy, kapsle, sycené nápojové směsi - existuje mnoho různých forem vitaminu C, které mají různé přísady, různá množství vitaminu C a dokonce jedinečné směry. Tyto produkty se prodávají jako doplňky, takže nejsou regulovány ani hodnoceny FDA. Nejsou tedy určeny k léčbě, prevenci nebo léčbě nemoci.

reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže



Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistit více

The Lékařský ústav doporučuje, aby průměrný zdravý dospělý člověk potřeboval přibližně 100 mg vitaminu C denně. Tento požadavek často splňuje strava bohatá na ovoce a zeleninu. Ve skutečnosti vědci uvedli, že můžete dostat více než dostatek vitaminu C tím, že budete jíst pět různých zdrojů ovoce a zeleniny denně. Citrusy, jahody, kiwi a papriky jsou vynikajícími zdroji vitaminu C (NIH, 2020).

Vitamin C pilulky

Pilulky s vitaminem C často obsahují 500–1 000 mg kyseliny l-askorbové, i když lze nalézt i vyšší dávky. Jsou uváděny na trh jako doplněk stravy pro dospělé. Pokyny pro většinu z nich je vzít jednou denně s jídlem. Některé verze pilulek s vitaminem C obsahují samotnou kyselinu l-askorbovou, zatímco jiné mohou obsahovat kombinaci vitamínů a elektrolytů. K dispozici jsou také žvýkací formy vitaminu C v podobných dávkových rozmezích.



nejlepší způsob, jak rozšířit svůj pennis

Vitamin C gummies

Vitamin C gummies jsou prodávány pod několika populárními značkami a obvykle obsahují mezi 250-750 mg kyseliny askorbové. Pokyny pro tyto produkty se často liší, proto se poraďte se svým poskytovatelem zdravotní péče o dávkování gummies vitaminu C a řiďte se radami, které vám dávají. Za zmínku stojí a malá studie provedeno u třiceti pacientů mužského pohlaví zjistilo, že absorpce vitaminu C z pilulek a gummies byla podobná a vědci dospěli k závěru, že dospělí mohou užívat buď jako doplněk stravy (Evans, 2019).

Vitamin C prášek

Prášek vitaminu C, jinak známý jako prášek kyseliny askorbové, často obsahuje kombinaci vitamínů a minerálů inzerovaných za účelem posílení imunitního systému. Mezi nejčastější balíčky prášku s vitaminem C patří 1 000 mg vitaminu C, několik vitamínů B, zinek, vápník a hořčík. Vzhledem k přidání vápníku a hořčíku má tento doplněk vyšší riziko interakce s jinými léky, které užíváte. Užívání dvou léčivých přípravků, které mohou interagovat, může vést k potenciálně škodlivým vedlejším účinkům, proto se před zahájením prášku s kyselinou askorbovou poraďte se svým poskytovatelem zdravotní péče.

Existují přínosy doplňku vitaminu C pro zdraví?

Vitamin C je nezbytnou součástí vašeho wellness. Hraje to mnoho rolí ve vašem zdraví, včetně (Carr, 2017):

jak můžeš zvětšit svůj penis?
  • Boj proti infekcím
  • Hojení ran
  • Syntéza potřebných chemikálií pro váš mozek zvaných neurotransmitery
  • Pomáháme tělu vytvářet základní strukturální protein zvaný kolagen
  • Působí jako antioxidant proti volným radikálům

Lidé, kteří mají nízký příjem vitaminu C, mohou mít suchou pokožku, být velmi unavení a nakonec se u nich může objevit onemocnění známé jako kurděje. Zatímco kurděje je ve vyspělých zemích velmi vzácné , vitamin C je ve skutečnosti jeho indikovanou léčbou (Stephen, 2001). Vitamin C se však nedoporučuje jako doplněk u lidí, kteří se stravou dostávají.

Důvodem je nedostatek přesvědčivých důkazů o jeho použití k léčbě nebo prevenci nemocí. Začněme s nachlazením. A recenze publikovaná v roce 2013 shromáždil všechna dostupná klinická data o používání vitaminu C při běžném nachlazení. Po analýze celkem 11 306 pacientů autoři uvedli, že užívání vitaminu C nesnižuje výskyt nachlazení. Bylo však zjištěno, že trvání příznaků je u dospělých o 8% kratší a u dětí, které užívaly doplněk vitaminu C, o 14% kratší (Hemilä, 2013).

Další Posouzení studoval použití doplňků vitaminu C k prevenci srdečních chorob. Vědci nezaznamenali žádný významný dopad na míru kardiovaskulárních onemocnění mezi skupinou, která dostávala vysoké dávky vitaminu C, a skupinou s placebem (Al-Khudairy, 2017).

Existují možná rizika z užívání vitaminu C?

Existují možné vedlejší účinky užívání příliš velkého množství vitaminu C, proto tyto produkty vždy používejte podle pokynů poskytovatele zdravotní péče. Tyto nežádoucí účinky jsou velmi vzácné a často nejsou příliš závažné. A několik vedlejších účinků užívání příliš velkého množství vitaminu C zahrnuje průjem, závratě, únavu, bolesti hlavy a nevolnost (Padayatty, 2010). Existují také případové zprávy o vitaminu C, který způsobuje hromadění kyseliny močové, což může vést k ledvinovým kamenům (Abdullah, 2020).

Vitamin C by neměl být podáván těm, kteří mají nedostatek enzymu zvaného G6PD (Abdullah, 2020). Nedostatek G6PD je častější u mužů afrického a středomořského původu a může ovlivnit způsob, jakým vaše krvinky bojují s určitými toxiny.

pilulky, abyste se rychle dostali přes pult

Díky kombinaci vitamínů a elektrolytů v některých prášcích vitaminu C a v multivitaminech mohou tyto látky „interagovat“ s jinými léky. Léková interakce je, když jeden lék ovlivňuje absorpci nebo metabolismus jiného. Užívání dvou léčivých přípravků, které se vzájemně ovlivňují, může vést k potenciálně závažným vedlejším účinkům.

Hořčík v některých prášcích vitaminu C může mít potenciálně škodlivou interakci s léčivem používaným k léčbě HIV, Raltgegravirem (a dalšími). Poraďte se se svým lékařem o zahájení užívání nového doplňku, pokud užíváte nějaké léky denně.

Reference

  1. Abdullah, M., Jamil, R. T. a Attia, F. N. (2020). Vitamin C (kyselina askorbová). V StatPearls. Publishing StatPearls. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29763052/
  2. Al-Khudairy, L., Flowers, N., Wheelhouse, R., Ghannam, O., Hartley, L., Stranges, S., & Rees, K. (2017). Doplněk vitaminu C pro primární prevenci kardiovaskulárních onemocnění. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD011114.pub2/full
  3. Al-Niaimi, F., & Chiang, N. (2017). Aktuální vitamin C a pokožka: Mechanismy působení a klinické aplikace. Časopis klinické a estetické dermatologie, 10 (7), 14–17. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29104718/
  4. Carr, A., & Maggini, S .. (2017). Vitamin C a imunitní funkce. Živiny, 9 (11), 1211. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29099763/
  5. Evans, M., Guthrie, N., Zhang, H. K., Hooper, W., Wong, A., & Ghassemi, A .. (2020). Bioekvivalence vitaminu C ze zdrojů gumy a tobolek u zdravých dospělých: randomizovaná kontrolovaná studie. Journal of the American College of Nutrition, 39 (5), 422–431. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31747355/
  6. Hemilä, H., & Chalker, E .. (2013). Vitamin C k prevenci a léčbě běžného nachlazení. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD000980.pub4/full
  7. Kancelář doplňků stravy NIH (2020). Vitamín C. https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-HealthProfessional/
  8. Padayatty, S. J., Sun, A. Y., Chen, Q., Espey, M. G., Drisko, J., & Levine, M. (2010). Vitamin C: intravenózní podání lékaři v doplňkové a alternativní medicíně a nežádoucí účinky. PloS one, 5 (7), e11414. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20628650/
  9. Stephen R. a Utecht T. (2001). Kurděj identifikovaná na pohotovostním oddělení: kazuistika. The Journal of urgent Medicine, 21 (3), 235–237. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11604276/
Vidět víc