Nejlepší multivitamin pro muže nad 50 let

Nejlepší multivitamin pro muže nad 50 let

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Pokud máte více než 50 let, pravděpodobně vám nemusím říkat, že se potřeby vašeho těla s přibývajícím věkem mění. Když ráno vstanete z postele, můžete si všimnout několika dalších prasknutí, praskání a praskání. Možná se za ta léta objevily určité zdravotní stavy, které mohou nebo nemusí být zvládnuty léky. A pokud cvičíte, možná budete potřebovat trochu více času na zotavení z intenzivního cvičení, než jste byli zvyklí.

Životně důležité orgány

  • Muži nad 50 let pravděpodobně trpí nedostatkem vitaminu D, vitaminu B12, vitaminu B6, kyseliny listové, hořčíku, železa a zinku.
  • Váš denní multivitamin by měl zahrnovat doporučené denní dávky (RDA) pro tyto vitamíny a minerály, ale ujistěte se, že nepřekračují RDA pro hořčík, vitamin A nebo vitamin K.
  • Ne všichni vědci docházejí k závěru, že multivitamíny jsou užitečné, ale čím je někdo starší, tím je pravděpodobnější, že bude multivitamin prospěšný. U lidí starších 50 let mohou multivitamíny pomoci při poznávání, anémii z nedostatku železa a zdraví kostí.

Vaše potřeby multivitaminů jsou také trochu jiné. Nedostatek živin je s přibývajícím věkem častější, proto je důležité tyto rozdíly řešit správnou rovnováhou vitamínů a minerálů.

Jaký je nejlepší multivitamin pro zdraví mužů, zejména pro starší muže? Pokračujte v čtení, kde najdete pokyny, jak zajistit, aby váš multivitamin odpovídal vašim nutričním potřebám.

Měli by muži nad 50 let užívat multivitamin denně?

O multivitamínech se vedou určité diskuse. Některé studie ukázaly, že multivitamíny ve skutečnosti se příliš nemění na cestě k výsledkům v oblasti zdraví (i když se lidé, kteří užívají multivitamíny, považují za zdravější než průměr) (Paranjpe, 2020). Další studie ukazují malý dopad multivitaminů na srdeční choroby nebo celkové kardiovaskulární zdraví (Kim 2018).

Výhody multivitaminů se však stávají mnohem jasnějšími po dosažení věku 50 let (a ještě více s každou další dekádou). Mohou mít multivitamíny následující výhody ve stárnoucí populaci (Ward, 2014):

  • Možná vylepšení poznávání a paměti
  • Pravděpodobně pomáhá při anémii z nedostatku železa (s multivitamíny, které obsahují železo)
  • Může pomoci v boji proti kostním chorobám
  • Malá šance na zlepšení zdraví očí, ale tento odkaz je nejasný

reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistit více

Ideálním scénářem je získat všechny vitamíny a minerály, které potřebujete, přímo z vyvážené stravy. Ale mnoho Američanů má nedostatek živin (přes 30% populace existuje riziko nedostatku alespoň jednoho vitaminu nebo minerálu). Starší dospělí jsou vystaveni nejvyššímu riziku nedostatku vitamínů a minerálů (Bird, 2017). Obecně je to proto, že lidé mají tendenci jíst méně kalorií, jak stárnou, často kvůli základním zdravotním podmínkám (Kaur, 2019).

jak získat větší výstřik

S ohledem na to může být vitaminový doplněk prospěšný, pokud máte více než 50 let (zejména pokud máte známé nedostatky). A jsou několik nevýhod nebo rizik užívání denního multivitaminu (Bird, 2017).

Co by měli muži nad 50 let hledat v multivitaminu?

Ne všechny mužské multivitamíny jsou vytvářeny stejně. FDA nereguluje doplňky stravy ve stejné míře jako léky na předpis, takže je většinou na vás, abyste zjistili, které doplňky jsou pro vás nejlepší (Starr, 2015). Abychom vám pomohli správně se rozhodnout, doporučujeme následující. Nejlepší je hledat multivitamin, který řeší nejčastější nedostatek živin u mužů nad 50 let pomocí těchto klíčových živin:

Vitamín D

Nedostatek vitaminu D je hlavním problémem ve vyšším věku, protože stále častěji dochází k úbytku kostní hmoty a křehkosti. To může vést ke zlomeninám kyčle a dalším oslabujícím událostem. Strava je hlavním faktorem, ale dalším aspektem je, že s věkem ztrácí pokožka schopnost syntetizovat vitamin D ze slunce. Pokud víte, že máte nedostatek, ujistěte se, že váš multivitaminový doplněk obsahuje alespoň 600–800 IU vitaminu D2 nebo vitaminu D3. Pokud máte zvláštní riziko ztráty kostní hmoty nebo zlomenin, 1 000 IU vitaminu D spolu s 1 200 mg vápníku , je doporučeno (Kaur, 2019).

nejlepší vitamíny pro sexuální zdraví mužů

Vitamíny B.

Existuje osm různých vitamínů B, z nichž všechny jsou nezbytnými vitamíny pro celkové zdraví. The nejčastější nedostatky vitaminů B. u starších lidí jsou to vitamin B12, vitamin B6 a vitamin B9 (kyselina listová nebo kyselina listová). Jedna věc, která je u těchto nedostatků společná, je zvýšení hladin enzymu zvaného homocystein, které je spojeno se zvýšeným rizikem Alzheimerovy choroby a demence. Je dobré užívat multivitamin, který obsahuje dostatečné množství kyseliny listové, vitaminu B12 a vitaminu B6. Můžete také zvážit užívání komplexu B (který obsahuje směs různých vitamínů B), pokud váš multivitamin neobsahuje dostatek (Kaur, 2019).

The doporučený denní příjem pro vitamin B12 (který se podílí na pomoci tělu vytvářet červené krvinky) je 2,4 μg denně. Pro vitamin B6 (který hraje velkou roli v metabolismu) je to 1,3–1,7 mg denně. A budete se chtít zaměřit na 400 mcg folátu (důležitou součást výroby a opravy DNA) denně (Ward, 2014).

Žehlička

Obecně platí, že u žen je vyšší riziko nedostatku železa než u mužů, ale jak lidé stárnou, toto rozdělení se zmenšuje . Ve skutečnosti, v minulém věku 75 let, se u mužů častěji než u žen objeví anémie z nedostatku železa. Doporučuje se užívat 8 mg železa denně. Existují určité důkazy, že konzumace potravin s vysokým obsahem vitaminu C může pomoci s absorpcí železa, pokud máte známý nedostatek železa (Kaur, 2019).

Zinek

Zinek je základní živina za to, že pomáhá imunitnímu systému fungovat tak, jak má. Pomáhá také při kognitivních funkcích, má antioxidační a protizánětlivé účinky a přispívá k několika dalším aspektům zdraví. S věkem mnoho lidí přestává správně absorbovat zinek, takže nedostatky zinku jsou u stáří běžné. U starších mužů se doporučuje doplňování zinku 11 mg denně. Vysoce kvalitní vitaminový a minerální doplněk by měl obsahovat doporučené množství zinku (Kaur, 2019).

Hořčík

Absorpce hořčíku klesá asi o 30% u lidí starších 50 let je nedostatek hořčíku zcela běžný. Hořčík hraje velkou roli v mnoha aspektech zdraví, včetně zdraví srdce, regulace krevního tlaku, spánku, deprese, zdraví kostí a dalších. Dospělí muži nad 50 let by měli konzumovat 400–420 mg hořčíku denně (mezi jídlem a suplementací). Dávejte pozor, abyste toto množství nepřekročili, protože příliš mnoho hořčíku může způsobit některé gastrointestinální vedlejší účinky, jako je průjem, zácpa a bolest žaludku (Schwalfenberg, 2017).

Dávejte pozor na tyto vitamíny

Je důležité pečlivě se podívat na štítek svého jednoho dne, abyste se ujistili, že neobsahuje žádné informace o mikroživinách. Doplňky stravy mohou interagovat s různými léky a zdravotními podmínkami, takže je dobré být opatrný. I když se multivitamin prodává jako ideální nástroj pro zdraví (celé jídlo, bez lepku, bez alergenů, bez plniv, bez GMO - funguje), je stále důležité pochopit, co užíváte.

Vitamíny A a K jsou vitamíny a minerály, na které si pravděpodobně musíte dát pozor:

  • Vitamin A —Všichni potřebujeme vitamin A, ale ve vysokých dávkách to může být nebezpečné . Vysoké dávky byly spojeny s osteoporózou, úbytkem kostní hmoty a zlomeninami kyčle. Váš multivitamin by neměl mít více než doporučenou denní dávku (RDA) 900 mcg pro muže (Hamishehkar, 2016).
  • Vitamin K. - Někteří lidé by neměli užívat vitamin K. (nad rámec toho, co získávají z jídla). Pokud máte onemocnění ledvin nebo užíváte léky na ředění krve (jako je warfarin), je důležité se ujistit, že neužíváte příliš mnoho vitaminu K (Imbrescia, 2020). Jakékoli nové doplňky stravy byste měli prodiskutovat se svým poskytovatelem zdravotní péče.

Jak stárnete, možná vás bude znepokojovat rakovina prostaty, imunitní zdraví, hladina energie a spousta dalších věcí, na které jste před pár desítkami let pravděpodobně moc nepomysleli. Denní multivitamin nemůže řešit všechny tyto problémy (například neexistují žádné údaje, které by ukazovaly skutečný vztah mezi multivitamíny a zdravím prostaty), ale přesto může být užitečné užívat denní multiplikát.

Nezapomeňte si promluvit se svým poskytovatelem zdravotní péče, než začnete s mužským multivitaminem nebo jakýmkoli jiným doplňkem, který se často doporučuje pro zlepšení zdraví mužů (jako je selen, saw palmetto nebo lykopen), zvláště pokud užíváte jiné léky.

Reference

  1. Bird, J. K., Murphy, R. A., Ciappio, E. D. a McBurney, M. I. (2017). Riziko nedostatku více souběžných mikroživin u dětí a dospělých ve Spojených státech. Živiny, 9 (7), 655. Doi: 10,3390 / nu9070655. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5537775/
  2. Hamishehkar, H., Ranjdoost, F., Asgharian, P., Mahmoodpoor, A., & Sanaie, S. (2016). Vitamíny, jsou bezpečné? Pokročilý farmaceutický bulletin, 6 (4), 467–477. Doi: 10.15171 / apb.2016.061. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5241405/
  3. Imbrescia K, Moszczynski Z. (2020). Vitamin K. StatPearls. Citováno z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK551578/ 15. února 2021.
  4. Kaur, D., Rasane, P., Singh, J., Kaur, S., Kumar, V., Mahato, D. K., Dey, A., Dhawan, K., & Kumar, S. (2019). Výživové intervence pro seniory a úvahy o vývoji geriatrických potravin. Současná věda o stárnutí, 12 (1), 15–27. Doi: 10,2174 / 1874609812666190521110548. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6971894/
  5. Kim, J., Choi, J., Kwon, S. Y., McEvoy, J. W. a kol. (2018). Sdružení doplňování multivitaminů a minerálů a rizika kardiovaskulárních chorob: Systematický přehled a metaanalýza. Oběh. Kardiovaskulární kvalita a výsledky, 11 (7), e004224. Doi: 10,1161 / CIRCOUTCOMES.117.004224. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29991644/
  6. Paranjpe, M. D., Chin, A. C., Paranjpe, I., Reid, N. J. a kol. (2020). Zdraví, které hlásili sami, bez klinicky měřitelných přínosů u dospělých uživatelů multivitaminových a multiminerálních doplňků: průřezová studie. BMJ open, 10 (11), e039119. Doi: 10.1136 / bmjopen-2020-039119. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33148746/
  7. Schwalfenberg, G. K. a Genuis, S. J. (2017). Důležitost hořčíku v klinické zdravotní péči. Scientifica, 2017, 4179326. Doi: 10.1155 / 2017/4179326. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5637834/
  8. Starr R. R. (2015). Příliš málo, příliš pozdě: neúčinná regulace doplňků stravy ve Spojených státech. Americký deník veřejného zdraví, 105 (3), 478–485. Doi: 10,2105 / AJPH.2014.302348. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4330859/
  9. Ward E. (2014). Řešení nedostatků ve výživě pomocí multivitaminových a minerálních doplňků. Nutrition journal, 13, 72. Doi: 10.1186 / 1475-2891-13-72. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4109789/
Vidět víc