Nejlepší ingredience v multivitaminu pro muže

Nejlepší ingredience v multivitaminu pro muže

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Věděli jste, že existují? přes 1400 (a počítá se!) registrované multivitamíny na trhu (Blumberg, 2018)? To je spousta možností pro to, co by vás mohlo považovat za jednoduché rozhodnutí pro vaše zdraví. Jak si vyberete nejlepší multivitamin pro muže? A co je nejdůležitější v mužském multivitaminu?

I když ne všichni vědci souhlasí s tím, že multivitamíny stojí za to, dáme vám několik pokynů, jak si vybrat doplněk stravy, který vyhovuje vašim potřebám.

Životně důležité orgány

  • Nejdůležitějšími složkami multivitaminu pro muže jsou vitamin D, hořčík a vitamin B12. Dalšími složkami, které mohou mít určité výhody, jsou selen a draslík.
  • Buďte opatrní, pokud jde o hladinu vitamínů A a K, vápníku a hořčíku obsažených ve vašem multivitaminu.
  • Výzkum multivitaminů je smíšený a denní multivitamin rozhodně není lékem na vše. Většina studií přesto ukazuje, že multivitamíny jsou obecně bezpečné, s některými možnými výhodami.

Které přísady obsahují nejlepší multivitamíny pro muže?

Většina denních multivitaminů na trhu tvrdí, že má všechny základní živiny a základní vitamíny, které denně potřebujete. Mohou se pochlubit desítkami antioxidantů, mikroživin a aminokyselin, které mají zlepšit zdraví srdce, imunitní systém, hladinu energie, funkci svalů, zdraví mozku a celkovou pohodu. Když všichni tvrdí, že nabízejí podobné výhody, může být těžké vědět, co je nejdůležitější ve vysoce kvalitním doplňku vitamínů jednou denně.

reklama

Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistěte více

Existují opravdu jen tři ingredience, které byste měli zajistit, aby váš multivitaminový doplněk obsahoval:

Vitamín D

Lidé - a obchodníci - nazývají vitamin D slunečním vitamínem, protože můžeme plně uspokojit jeho požadavky přímo ze slunce. Přesto je nedostatek vitaminu D běžný a ovlivňuje ho asi 35% dospělých ve Spojených státech (Sizar, 2020). Někteří lidé mají vyšší riziko nedostatku vitaminu D než ostatní, včetně starších dospělých, lidí s tmavší pokožkou a lidé, kteří žijí v podnebí že málo slunce.

Pokud jste v jedné z těchto kategorií nebo jste si nechali otestovat hladinu vitaminu D a víte, že je nízká, je klíčový doplněk vitaminu D. Vitamin D můžete užívat samostatně nebo v multivitaminu, ale ujistěte se, že váš doplněk obsahuje alespoň 600 IU vitaminu D2 nebo vitaminu D3 ke splnění doporučené denní hodnoty (Bouillon, 2017).

Tady je nějaké důkazy že nedostatek vitaminu D může být spojen s nižšími hladinami testosteronu, ale tato souvislost není v tuto chvíli dostatečně jasná. Je zapotřebí dalšího výzkumu (Chen, 2019).

Hořčík

Někde mezi 56 a 68% Američanů je nedostatek hořčíku . To je ohromující číslo, zejména s ohledem na to, jak důležitý je hořčík pro naše zdraví. Hořčík je minerál, který se účastní mnoha funkcí, včetně spánku, deprese, zdraví kostí, kardiovaskulárního zdraví a mnoha dalších aspektů pohody (Schwalfenberg, 2017).

K nedostatku hořčíku dochází z několika důvodů . Strava je jedním z hlavních faktorů, protože zpracované potraviny obsahují méně hořčíku než ovoce a zelenina (další dobrý důvod k vyvážené stravě). Věřte tomu nebo ne, pokud máte nedostatek vitaminu D, pravděpodobně také nedostatek hořčíku (jsou úzce spjaty, proto se ujistěte, že váš multivitamin obsahuje obojí!). Dospělí muži by měli konzumovat 400–420 mg hořčíku denně (mezi jídlem a suplementací) (Schwalfenberg, 2017).

Doplňky hořčíku: co byste měli hledat

9 minut čtení

Vitamin B12

Vitamin B12, známý také jako kobalamin, hraje důležitou roli v neurologické funkci, při tvorbě červených krvinek a v dalších aspektech zdraví. Stejně jako vitamin D a hořčík je nedostatek vitaminu B12 také docela běžný, ale nedostatek vitaminu B12 postihuje muže ještě více než ženy , takže je to zvláště důležité u multivitaminů pro muže (Margalit, 2018).

Odhaduje se, že nedostatkem B12 jsou rovněž ohroženi starší muži a ženy 20% lidí nad 60 let nedostatek vitaminu B12 (Shipton, 2015). Lidé, kteří užívají metformin , léky na cukrovku, jsou také vystaveni zvýšenému riziku nedostatku vitaminu B12 (Yang, 2019).

Užívání doplňku vitaminu B12, samostatně nebo v multivitaminu, může vyřešit všechny tyto nedostatky a zlepšit celkové zdraví. Dospělí by měli brát 2,4 mcg denně vitaminu B12 (Ward, 2014).

Další běžné složky v multivitaminech pro muže

Většina multivitaminů samozřejmě obsahuje mnohem více než jen tři ingredience, které jsme právě zmínili. Zde je výzkum, který říká o některých dalších multivitaminových přísadách běžných mužů:

  • Selen —Tam je nějaké důkazy (i když minimální), že selen může mít určité ochranné účinky proti rakovině prostaty. Je možné, že to může být prospěšné pro zdraví prostaty (Sayehmiri, 2018).
  • Saw palmetto —Jedná se o další složku, která se často zmiňuje o jejích výhodách pro prostatu. Důkazy to ve skutečnosti nepodporují, ale derivát saw palmetto - kyselina laurová, volná mastná kyselina - může být účinný při snížení zánětu prostaty (Kwon, 2019).
  • Chrom —Tam je málo důkazů že doplňování chrómu je prospěšné pro zdraví a existuje polemika o tom, zda je vůbec vhodné ho užívat (Maret, 2019).
  • Lykopen - Malé studie naznačují, že lykopen může u neplodných mužů zlepšit produkci spermií, ale k tomu, aby to bylo jisté, je zapotřebí dalšího výzkumu (Nouri, 2019).
  • Draslík —I když to není zvlášť výhodné pro muže, může být účinný doplněk draslíku snížení krevního tlaku . Více než 90% dospělých v USA má nedostatek draslíku (Stone, 2016).
  • Mangan —Tento minerál je trochu smíšené tašky . U lidí s nedostatkem manganu může být doplnění manganem prospěšné za určitých podmínek, včetně diabetes mellitus 2. typu. Pokud však nemáte nedostatek manganu, pravděpodobně nebudete mít velký užitek z jeho doplňování. A ve vysokých dávkách může dokonce způsobit nějakou škodu (Li, 2018).
  • Vitamín C —Ačkoliv má vitamin C dobrou pověst pro zlepšení imunitní funkce a dalších ukazatelů zdraví, existuje žádný skutečný důkaz že doplnění vitaminu C má velký dopad na zdraví. Je to pravděpodobné, protože vitamin C se při vstřebávání dobře neabsorbuje. Nejlepší je dostat svůj vitamin C přes celé jídlo (Granger, 2018).

Nejlepší multivitamin pro muže nad 50 let

6 minut čtení

Za zmínku stojí dvě další složky - železo a kyselina listová (folát). Většina mužských multivitaminů je pravděpodobně nebude obsahovat (alespoň ne ve vysokých dávkách), protože muži obecně nepotřebují více než to, co konzumují v potravinách. Pokud nevíte, že máte nedostatek železa nebo kyseliny listové, nemusíte hledat multivitamin, který obsahuje tyto přísady.

můžete u získat hpv z líbání

S těmito specifickými vitamíny a minerály buďte opatrní

Můžete si všimnout, že mnoho multivitaminů uvádí více než doporučené denní dávky (RDA) pro mnoho ingrediencí. Pro většinu vitamínů a minerálů je to obecně bezpečné, protože při vysokých dávkách je toxicita malá. To však neplatí pro všechny vitamíny a minerály.

FDA do jisté míry reguluje doplňky stravy, ale v mnohem omezenějším způsobem než léky na předpis (Starr, 2015). Je proto důležité pečlivě se dívat na štítky a dávat si pozor na určité vitamíny a minerály. Zde jsou nejdůležitější ingredience:

Vitamin A

Zatímco vitamin A je nezbytný pro zdraví, je může mít toxické účinky ve vysokých dávkách . Konkrétně může ve vysokých dávkách způsobit osteoporózu a úbytek kostní hmoty a je spojen s vysokou mírou zlomenin kyčle. Některé multivitamíny mohou také obsahovat beta-karoten, který se v těle může přeměnit na vitamin A. Vysoké dávky betakarotenu mohou u kuřáků zvýšit riziko rakoviny plic, takže pokud kouříte, buďte při tom opatrní. Váš multivitamin by neměl překročit RDA pro vitamin A 900 mcg pro muže (Hamishehkar, 2016).

Vitamin K.

v určité populace , vitamin K může být nebezpečný. Je důležité promluvit si se svým poskytovatelem zdravotní péče dříve, než začnete užívat nový multivitamin, který obsahuje vitamin K.Pokud máte onemocnění ledvin nebo jste na ředidlech krve, možná budete muset vyvarovat se užívání vitaminu K (nebo se ujistit, že užíváte relativně nízké dávky). ) (Imbrescia, 2020).

Vápník

Vápník hraje velkou roli v mnoha různých částech našeho zdraví, ale není dobré ho užívat ve vysokých dávkách. Když užijete příliš mnoho vápníku, je to může způsobit gastrointestinální vedlejší účinky , jako je zácpa, průjem a bolest žaludku. I když to není nebezpečné, tyto příznaky pravděpodobně nejsou něčím, co byste chtěli zažít. RDA pro vápník je 1 000 mg denně (včetně toho, co jíte) (Li, 2018).

Potraviny bohaté na vápník: mléčné výrobky a mnoho dalšího

8 minut čtení

Hořčík

I když je hořčík jedním z nejdůležitějších minerálů, které je třeba v multivitaminu hledat, měli byste dávat pozor, abyste toho příliš nebrali. RDA pro hořčík je 350 mg denně a jeho překročení může mít za následek několik vedlejších účinků, včetně průjmů, závratí, svalové slabosti, a další (Schwalfenberg, 2017).

Měli byste si vzít mužský multivitamin?

Přišli jsme na to, jak vyhodnotit multivitamin a vybrat ten správný pro vás, ale měli byste vůbec užívat každodenní multivitamin pro muže? Ne všichni vědci si to myslí.

Obecně platí, že lidé, kteří denně užívají multivitamin považují se za zdravější , ale to nemusí nutně odpovídat skutečným ukazatelům zdraví (Paranjpe, 2020). A tam je málo důkazů že multivitamíny zlepšují zdraví srdce (Kim 2018).

Pravdou je, že nejlepší způsob, jak získat své denní živiny, vitamíny a minerály, je skutečné jídlo. Nežijeme však v ideálním světě a nedostatek živin je běžný , takže vysoce kvalitní multivitamin s celým jídlem může být skvělým doplňkem vaší každodenní rutiny (Bird, 2017). Ať už užíváte multivitamin ve formě tablet, měkkého gelu nebo gumy, to jsou některé z potenciálních výhod každodenního užívání více:

  • Nálada - Jedna studie prokázaly zlepšení nálady u lidí užívajících denně multivitamin. Také zlepšila aminokyselinu zvanou homocystein (White, 2015).
  • Energie - Další studie ukázaly, že multivitamíny mohou pozitivně ovlivnit energii a výkon při cvičení (Dodd, 2020).
  • Několik výhod u starších dospělých —Starší dospělí mají mnohem vyšší riziko nedostatku živin, takže tato skupina vidí největší vliv multivitaminů . Mohou potlačit anémii z nedostatku železa, neurologické poškození a onemocnění kostí (Ward, 2014).

Užívání mužského multivitaminu může být důležitým krokem ke zlepšení vašeho celkového zdraví. Jen buďte opatrní, které přísady jsou zahrnuty, dávejte pozor na dávky a neočekávejte, že multivitamin bude lékem. Před zahájením léčby novým multivitaminem doporučujeme promluvit si se svým poskytovatelem zdravotní péče, zvláště pokud máte zdravotní potíže nebo užíváte jiné léky.

Reference

  1. Bird, J. K., Murphy, R. A., Ciappio, E. D. a McBurney, M. I. (2017). Riziko nedostatku více souběžných mikroživin u dětí a dospělých ve Spojených státech. Živiny, 9 (7), 655. Doi: 10,3390 / nu9070655. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5537775/
  2. Blumberg, J. B., Bailey, R. L., Sesso, H. D. a Ulrich, C. M. (2018). Vyvíjející se role užívání multivitaminů / multiminerálních doplňků u dospělých ve věku osobní výživy. Živiny, 10 (2), 248. Doi: 10,3390 / nu10020248. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5852824/
  3. Bouillon R. (2017). Srovnávací analýza pokynů pro výživu vitaminu D. Recenze přírody. Endocrinology, 13 (8), 466–479. Doi: 10.1038 / nrendo.2017.31. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28387318/
  4. Chen, C., Zhai, H., Cheng, J., Weng, P., Chen, Y. a kol. (2019). Příčinná souvislost mezi vitaminem D a celkovým testosteronem u mužů: Mendelovská randomizační analýza. Časopis klinické endokrinologie a metabolismu, 104 (8), 3148–3156. Doi: 10.1210 / jc.2018-01874. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30896763/
  5. Dodd, F. L., Kennedy, D. O., Stevenson, E. J., Veasey, R. C., Walker, K., Reed, S., Jackson, P. A., & Haskell-Ramsay, C. F. (2020). Akutní a chronické účinky suplementace multivitaminů / minerálů na objektivní a subjektivní energetická opatření. Výživa a metabolismus, 17, 16. Doi: 10,1186 / s12986-020-00435-1. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32123534/
  6. Granger, M., & Eck, P. (2018). Dietní vitamin C pro lidské zdraví. Pokroky ve výzkumu v oblasti výživy a výživy, 83, 281–310. Doi: 10.1016 / bs.afnr.2017.11.006. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29477224/
  7. Hamishehkar, H., Ranjdoost, F., Asgharian, P., Mahmoodpoor, A., & Sanaie, S. (2016). Vitamíny, jsou bezpečné? Pokročilý farmaceutický bulletin, 6 (4), 467–477. Doi: 10.15171 / apb.2016.061. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5241405/
  8. Imbrescia K, Moszczynski Z. (2020). Vitamin K. StatPearls. Citováno z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK551578/ 15. února 2021.
  9. Kim, J., Choi, J., Kwon, S. Y., McEvoy, J. W. a kol. (2018). Sdružení doplňování multivitaminů a minerálů a rizika kardiovaskulárních chorob: Systematický přehled a metaanalýza. Oběh. Kardiovaskulární kvalita a výsledky, 11 (7), e004224. Doi: 10,1161 / CIRCOUTCOMES.117.004224. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29991644/
  10. Kwon Y. (2019). Použití extraktu saw palmetto (Serenoa repens) pro benigní hyperplazii prostaty. Věda o potravinách a biotechnologie, 28 (6), 1599–1606. Doi: 10,1007 / s10068-019-00605-9. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6859144/
  11. Li, L. a Yang, X. (2018). Esenciální prvek mangan, oxidační stres a metabolické nemoci: odkazy a interakce. Oxidační medicína a buněčná dlouhověkost, 2018, 7580707. Doi: 10.1155 / 2018/758070. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5907490/
  12. Maret W. (2019). Doplnění chromu v lidském zdraví, metabolický syndrom a cukrovka. Kovové ionty v biologických vědách, 19, /books/9783110527872/9783110527872-015/9783110527872-015.xml. Doi: 10.1515 / 9783110527872-015. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30855110/
  13. Margalit, I., Cohen, E., Goldberg, E., & Krause, I. (2018). Nedostatek vitaminu B12 a role pohlaví: Průřezová studie velké kohorty. Annals of výživy a metabolismu, 72 (4), 265–271. Doi: 10,1159 / 000488326. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29597190/
  14. Nouri, M., Amani, R., Nasr-Esfahani, M., & Tarrahi, M. J. (2019). Účinky doplňku lykopenu na spermatogram a semenný oxidační stres u neplodných mužů: Randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná klinická studie. Výzkum fytoterapie: PTR, 33 (12), 3203–3211. Doi: 10,1002 / ptr.6493. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31468596/
  15. Paranjpe, M. D., Chin, A. C., Paranjpe, I., Reid, N. J. a kol. (2020). Zdraví, které hlásili sami, bez klinicky měřitelných přínosů u dospělých uživatelů multivitaminových a multiminerálních doplňků: průřezová studie. BMJ open, 10 (11), e039119. Doi: 10.1136 / bmjopen-2020-039119. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33148746/
  16. Sayehmiri, K., Azami, M., Mohammadi, Y., Soleymani, A., & Tardeh, Z. (2018). Souvislost mezi selenem a rakovinou prostaty: systematický přehled a metaanalýza. Asijsko-tichomořský časopis o prevenci rakoviny: APJCP, 19 (6), 1431–1437. Doi: 10.22034 / APJCP.2018.19.6.1431. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29936712/
  17. Schwalfenberg, G. K. a Genuis, S. J. (2017). Důležitost hořčíku v klinické zdravotní péči. Scientifica, 2017, 4179326. Doi: 10.1155 / 2017/4179326. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5637834/
  18. Shipton, M. J. a Thachil, J. (2015). Nedostatek vitaminu B12 - perspektiva 21. století. Klinická medicína (Londýn, Anglie), 15 (2), 145–150. Doi: 10,7861 / clinmedicine.15-2-145. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4953733/
  19. Sizar O, Khare S, Goyal A a kol. (2020). Nedostatek vitaminu D. StatPearls. Citováno z: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK532266/ 16. února 2021.
  20. Starr R. R. (2015). Příliš málo, příliš pozdě: neúčinná regulace doplňků stravy ve Spojených státech. Americký deník veřejného zdraví, 105 (3), 478–485. Doi: 10,2105 / AJPH.2014.302348. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4330859/
  21. Stone, M. S., Martyn, L., & Weaver, C. M. (2016). Příjem draslíku, biologická dostupnost, hypertenze a kontrola glukózy. Živiny, 8 (7), 444. Doi: 10,3390 / nu8070444. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4963920/
  22. Ward E. (2014). Řešení nedostatků ve výživě pomocí multivitaminových a minerálních doplňků. Nutrition journal, 13, 72. Doi: 10.1186 / 1475-2891-13-72. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4109789/
  23. White, D. J., Cox, K. H., Peters, R., Pipingas, A., & Scholey, A. B. (2015). Účinky čtyřtýdenní suplementace multivitaminovým / minerálním přípravkem na biomarkery nálady a krve u mladých dospělých: Randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná studie. Živiny, 7 (11), 9005–9017. Doi: 10,3390 / nu7115451. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4663579/
  24. Yang, W., Cai, X., Wu, H., & Ji, L. (2019). Souvislosti mezi užíváním metforminu a hladinami vitaminu B12, anémií a neuropatií u pacientů s diabetem: metaanalýza. Journal of diabetes, 11 (9), 729–743. Doi: 10.1111 / 1753-0407.12900. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30615306/
Vidět víc