Ashwagandha a testosteron: věda za tímto odkazem

Ashwagandha a testosteron: věda za tímto odkazem

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Ashwagandha je trochu výživný švýcarský armádní nůž. Ashwagandha root je považován za drogu Rasayana, sanskrtské slovo, které se promítá do cesty esence a praxe ájurvédské medicíny, která odkazuje na vědu o prodloužení života. Jeho přínosy pro zdraví sahají do většiny částí těla, od mozku až po bolavé klouby nohou. Stejně jako švýcarský armádní nůž vás ale možná bude více zajímat, jak mužně díky němu budete vypadat a cítit, než jeho praktičnost nebo univerzálnost. A i když neradi hovoříme o nesčetných výhodách, které užívání této byliny přináší, ano, existuje možná souvislost mezi ashwagandhou a testosteronem.



zvýšit průtok krve do penisu

Životně důležité orgány

  • Ashwagandha je adaptogenní rostlina z čeledi nočních.
  • Ošetření z jeho kořenů a bobulí je již dlouho součástí tradiční ajurvédské, indické a africké medicíny.
  • Mezi jeho potenciální výhody patří zlepšení celkové pohody, snížení markerů zánětu a zvýšení svalové síly a velikosti.
  • Ale jedním z nejvyhledávanějších zdravotních přínosů je jeho potenciální schopnost zvýšit testosteron.
  • Ashwagandha může pomoci zvýšit hladinu T přímo, ale může tak učinit také prostřednictvím účinků na kortizol.
  • Protože FDA nereguluje ashwagandhu, je důležité zakoupit si doplněk od společnosti, které můžete důvěřovat.

Ashwagandha nebo Withania somnifera, nazývaná také indický ženšen nebo zimní třešeň, je adaptogen, rodina léčivých rostlin, jako jsou byliny a kořeny, populární v alternativní medicíně, které pomáhají tělu přizpůsobit se všem druhům stresových faktorů, od fyzických po psychické. (Mezi další populární adaptogeny patří americký a sibiřský ženšen, některé houby jako cordyceps a Rhodiola rosea.) Mnoho z nich se po staletí používá v praktikách ajurvédy a tradiční indické a africké medicíny a ashwagandha není výjimkou.

reklama

Doplňky podpory římského testosteronu



Nabídka pro váš první měsíc je 15 $ (sleva 20 $)

Zjistěte více

Výhody ashwagandhy

Tato rostlina získává svou silnou léčivou sílu z ananolidů, přirozeně se vyskytujících steroidních laktonů, které se nacházejí v kořenech a bobulích. A jak naznačuje jeho status adaptogenu, má schopnost přímo ovlivňovat hladinu kortizolu. Bylo zjištěno, že vysoké dávky ashwagandhy významně snižují hladinu kortizolu v séru ve srovnání s placebem v jedna studie (Chandrasekhar, 2012). A další klinické hodnocení pozorovali významně zlepšené duševní zdraví, koncentraci, energetické hladiny, sociální fungování, vitalitu a celkovou pohodu u zaměstnanců se středně těžkou až těžkou úzkostí (Cooley, 2009).

jak prodloužit penus

Na druhou stranu, jsou více medializované zdravotní výhody, jako je schopnost ashwagandhy zvýšit svalovou hmotu a potenciálně bojovat s rakovinou. Zatímco studie na zvířatech plíce (Senthilnathan, 2006), prsa (Khazal, 2014), ovariální (Kakar, 2014), mozek (Chang, 2015), prostata (Nishikawa, 2015) a specifické pro tlusté střevo (Muralikrishnan, 2010) variace tohoto onemocnění ukazují, že Withania somnifera může mít protirakovinné vlastnosti, je třeba provést další výzkum k potvrzení těchto zjištění. Předběžné studie u lidí však naznačují, že reputace byliny pro zvyšování síly může platit. Účastníci v jedna malá studie došlo k poklesu jejich procenta tělesného tuku a zvýšení svalové síly po pouhých 30 dnech doplňování ashwagandhy (Raut, 2012). Další dvojitě zaslepená studie pozorovali větší nárůst svalové hmoty a síly v kombinaci s tréninkem rezistence u účastníků, kteří dostali bylinu, oproti těm ve skupině s placebem (Wankhede, 2015).



Ashwagandha a testosteron

Ale na tohle jste opravdu čekali, že? Ashwagandha v některých studiích skutečně prokázal zvýšení testosteronu. Stejný dvojitě zaslepená studie , který zaznamenal zvýšení svalové hmoty a síly u mužů užívajících ashwagandhu během programu na vzpírání, také poznamenal, že se zdá, že doplněk zvyšuje testosteron. Ve skutečnosti byly hladiny testosteronu u mužů, kteří užívali kořenový extrakt, více než pětkrát vyšší než u těch, kteří tak neučinili (Wankhede, 2015).

jak přirozeně zvýšit obvod penisu

Nejde však jen o hladinu T u zdravých mužů. Ashwagandha může být také schopen pomoci mužům potýkajícím se s neplodností. Kořen nejen zvyšuje hladinu tohoto reprodukčního hormonu. Může také významně zlepšit kvalitu spermatu zvýšením počtu a motility spermií u neplodných mužů. To je to jedna studie to zahrnovalo 75 pozorovaných plodných a 75 neplodných mužů. Rovněž se zvýšila jejich produkce testosteronu, stejně jako jejich hladiny luteinizačního hormonu (LH) (Ahmad, 2010). Možná znáte roli LH u žen, ale u mužů stimuluje produkci testosteronu. Dosud další studie zahrnující neplodné muže se snažilo otestovat účinek suplementace Withania somnifera na reprodukční problémy spojené se stresem. Zlepšila se nejen kvalita semene účastníků, ale také poklesla jejich úroveň stresu a na konci studie otěhotněly partnery 14% mužů (Mahdi, 2011).

Potenciální spojení testosteron-kortizol

Občas se uvádí, že existuje souvislost mezi hladinami testosteronu a hladinami kortizolu, a že v tom může hrát roli suplementace ashwagandhou. Jedna starší studie zjistili, že zvýšení kortizolu snížilo hladinu testosteronu (Cumming, 1983). Velkou výhodou je, že je třeba provést další výzkum, než plně pochopíme tento vztah.

Dávkování a formy ashwagandhy

Ačkoli jsou tobolky a prášky zdaleka nejběžnější formou ashwagandhy, můžete také vidět dostupné extrakty a tekutiny. Je také velmi snadné je zakoupit. Doplňky Withania somnifera najdete v obchodech se zdravím, v obchodech s doplňky a dokonce i na Amazonu. Ale tyto doplňky nejsou regulovány FDA, takže je důležité nakupovat od společnosti, které důvěřujete. Denní dávky 125 mg ashwagandhy až do 5 g prokázaly výhody v klinických studiích. Před zahájením doplňkového režimu byste měli vždy konzultovat s lékařem a začít s nižší dávkou, abyste otestovali svou toleranci.

Možné nežádoucí účinky

Byly použity dávky až 5 g denně studie při pohledu na účinky suplementace ashwagandha. Ačkoli velmi málo účastníků zaznamenalo nežádoucí účinky, jeden účastník studie Withania somnifera vypadl poté, co pocítil zvýšenou chuť k jídlu a libido i závratě (Raut, 2012). Je obecně dobře snášen, ale někteří lidé by se tomuto doplňku měli i nadále vyhnout. Každý, kdo netoleruje hnízdo, by se měl ashwagandha vyhnout. Tato rostlina je součástí rodiny lilku, který zahrnuje také rajčata, papriky a lilky.

Reference

  1. Ahmad, M. K., Mahdi, A. A., Shukla, K. K., Islam, N., Rajender, S., Madhukar, D.,… Ahmad, S. (2010). Withania somnifera zlepšuje kvalitu spermatu regulací hladin reprodukčních hormonů a oxidačního stresu v semenné plazmě neplodných mužů. Plodnost a sterilita, 94 (3), 989–996. doi: 10.1016 / j.fertnstert.2009.04.046, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19501822
  2. Chandrasekhar, K., Kapoor, J., & Anishetty, S. (2012). Prospektivní, randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná studie bezpečnosti a účinnosti vysokokoncentrovaného širokospektrálního extraktu kořene Ashwagandha při snižování stresu a úzkosti u dospělých. Indian Journal of Psychological Medicine, 34 (3), 255. doi: 10.4103 / 0253-7176.106022, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23439798
  3. Chang, E., Pohling, C., Natarajan, A., Witney, T. H., Kaur, J., Xu, L.,… Gambhir, S. S. (2015). AshwaMAX a Withaferin A inhibují gliomy v buněčných a myších ortotopických modelech. Journal of Neuro-Oncology, 126 (2), 253–264. doi: 10.1007 / s11060-015-1972-1, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26650066
  4. Cooley, K., Szczurko, O., Perri, D., Mills, E. J., Bernhardt, B., Zhou, Q., & Seely, D. (2009). Naturopatická péče o úzkost: Randomizovaná kontrolovaná studie ISRCTN78958974. PLoS ONE, 4 (8). doi: 10,1371 / journal.pone.0006628, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19718255
  5. Cumming, D. C., Quigley, M. E. a Yen, S. S. C. (1983). Akutní potlačení cirkulujících hladin testosteronu kortizolem u mužů *. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 57 (3), 671–673. doi: 10.1210 / jcem-57-3-671, https://academic.oup.com/jcem/article-abstract/57/3/671/2675739
  6. Kakar, S. S., Ratajczak, M. Z., Powell, K. S., Moghadamfalahi, M., Miller, D. M., Batra, S. K., & Singh, S. K. (2014). Withaferin sám a v kombinaci s cisplatinou potlačuje růst a metastázu rakoviny vaječníků cílením domnělých kmenových buněk rakoviny. PLoS ONE, 9 (9). doi: 10,1371 / journal.pone.0107596, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25264898
  7. Khazal, K.F., Hill, D., & Grubbs, C. J. (2014). Abstrakt 246: Preventivní aktivita extraktu z kořenů Withania somnifera na rakovinu prsu. Výzkum prevence. doi: 10.1158 / 1538-7445.am2014-246, https://cancerres.aacrjournals.org/content/74/19_Supplement/246
  8. Mahdi, A. A., Shukla, K. K., Ahmad, M. K., Rajender, S., Shankhwar, S. N., Singh, V., & Dalela, D. (2011). Withania somnifera Zlepšuje kvalitu spermatu v mužské plodnosti spojené se stresem. Na základě důkazů doplňková a alternativní medicína, 2011, 1–9. doi: 10,1093 / ecam / nep138, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19789214
  9. Muralikrishnan, G., Dinda, A. K. a Shakeel, F. (2010). Imunomodulační účinky Withania Somniferaon Azoxymethan indukuje experimentální rakovinu tlustého střeva u myší. Imunological Investigations, 39 (7), 688–698. doi: 10.3109 / 08820139.2010.487083, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20840055
  10. Nishikawa, Y., Okuzaki, D., Fukushima, K., Mukai, S., Ohno, S., Ozaki, Y., ... Nojima, H. (2015). Withaferin A indukuje buněčnou smrt selektivně v buňkách rakoviny prostaty nezávislých na androgenech, ale ne v normálních buňkách fibroblastů. Plos One, 10 (7). doi: 10,1371 / journal.pone.0134137, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26230090
  11. Raut, A., Rege, N., Shirolkar, S., Pandey, S., Tadvi, F., Solanki, P.,… Kene, K. (2012). Průzkumná studie hodnotící snášenlivost, bezpečnost a aktivitu Ashwagandhy (Withania somnifera) u zdravých dobrovolníků. Journal of Ayurveda and Integrative Medicine, 3 (3), 111. doi: 10.4103 / 0975-9476.100168, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23125505
  12. Senthilnathan, P., Padmavathi, R., Magesh, V. a Sakthisekaran, D. (2006). Stabilizace profilů vázaných na membránu a peroxidace lipidů metodou Withania Somnifera spolu s paclitaxelem na experimentální rakovině plic indukované benzo (a) pyrenem. Molecular and Cellular Biochemistry, 292 (1-2), 13–17. doi: 10,1007 / s11010-006-9121-y, https://link.springer.com/article/10.1007/s11010-006-9121-y
  13. Wankhede, S., Langade, D., Joshi, K., Sinha, S. R., & Bhattacharyya, S. (2015). Zkoumání účinku suplementace Withania somnifera na svalovou sílu a zotavení: randomizovaná kontrolovaná studie. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 12 (1). doi: 10.1186 / s12970-015-0104-9, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26609282
Vidět víc