Čaj Ashwagandha: je více či méně účinný?

Čaj Ashwagandha: je více či méně účinný?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Pokud je krása v očích diváka, pak je lék v chuti toho, kdo se ji snaží spolknout. Stejně jako existují potraviny, které někteří lidé milují, a jiné nenávidí, existují také bylinné léky se smíšenými recenzemi, pokud jde o chuť. To se zdá být případ čaje ashwagandha kvůli jedinečné vůni a chuti byliny. Možná je lžíce cukru vše, co budete potřebovat, abyste si mohli vychutnat tento bylinný lék - nebo byste se měli rozhodnout užívat tento doplněk v jiné formě. Ať tak či onak, shromáždili jsme vše, co jste kdy chtěli vědět o tom, co má ashwagandha dělat.



Životně důležité orgány

  • Někteří věří, že ashwagandha, bylina tradičně používaná v africké a indické bylinné medicíně, pomáhá tělu zvládat stres.
  • Tyto doplňky přicházejí v různých formách, od pilulek a tobolek až po tinktury a čaje.
  • Ashwagandha je tradičně pojmenována pro svou jedinečnou vůni a chuť, která může u některých způsobit, že je čaj obtížný pro žaludek.
  • Může být obtížné zjistit, jaké části rostliny společnost používá ve svém čaji, což ovlivňuje počet sloučenin na podporu zdraví, které obsahuje.

Ashwagandha nebo Withania somnifera , je bylina, kterou někteří považují za adaptogen, který se po tisíciletí používá v indické a africké tradiční medicíně (Singh, 2019). Adaptogeny jsou údajné látky které pomáhají tělu vypořádat se s celou řadou věcí, od infekčních chorob po znečištění, záření a interpersonální disharmonii (Liao, 2018). Tradiční postupy, jako je ajurvéda, používaly kořen a bobule ashwagandhy - známé také jako zimní třešeň nebo indický ženšen - k léčbě široké škály zdravotních stavů a ​​moderní výzkum našel důkazy podporující některá z těchto tvrzení.

Výzkum dělá tempo za tradičním ajurvédským využitím rostliny, ale každý rok se o tomto doplňku dozvídáme více. Zatímco vědecké studie dosud nepotvrdily všechna tvrzení týkající se doplňku, zůstává ohromně populární a lze je najít v různých formách.

jak zajistit, aby penis zůstal tvrdý

Je důležité si uvědomit: Před zahájením nového doplňkového režimu byste se měli vždy poradit se svým poskytovatelem zdravotní péče. Mohou vám poradit na základě vašeho individuálního zdravotního stavu a obav ohledně toho, zda může být tato ajurvédská bylina užitečná, a pokud máte nějaké potenciální obavy, měli byste si být vědomi, z nichž některé zde uvedeme.



reklama

Doplňky podpory římského testosteronu

Nabídka pro váš první měsíc je 15 $ (sleva 20 $)



jak přirozeně získat více testosteronu
Zjistěte více

Jaké formy má ashwagandha?

Nedělali jsme si srandu z široké škály forem, které najdete. Ashwagandha je k dispozici ve formě pilulek, tobolek, prášků, výtažků, elixírů a čajů a vše je k dispozici ve zdravotnických obchodech a online. Ačkoli extrakt z ashwagandhy najdete v čajích a tinkturách, existuje důvod, proč se většinou setkáte s kapslemi a pilulkami: Slovo ashwagandha je sanskrt pro vůni koně a odkazuje na schopnost byliny zvyšovat sílu a její jedinečnou vůni. Ti, kdo tuto bylinu znají, říkají, že aroma je nejvíce štiplavá, když se konzumuje ve formě prášku nebo čaje, ale chutnější jako tobolka nebo tableta.

Co potřebujete vědět o čaji ashwagandha

Ashwagandha prášek lze míchat do horkých nápojů nebo smoothies, ale možná budete muset experimentovat s přísadami, abyste zakryli jedinečný profil chuti a vůně doplňku. Čaj Ashwagandha může být těžší spolknout, protože se obvykle s ničím nemísí. Recenze zákazníků na čaje vyrobené pouze z ashwagandhy ukazují, že někteří lidé bojují s chutí, ačkoli jiní uvádějí, že vůně je jedinou částí, která je trápila. Některé specializované čajové společnosti vytvořily čajové směsi, které zahrnují ashwagandhu a další byliny, o nichž se předpokládá, že pomáhají při relaxaci, což může pomoci maskovat chuť. Můžete najít bylinu smíchanou s tulsi (další adaptogen), pampeliškou, kurkumou nebo kořenem lékořice.

V ayurvédské léčbě se tradičně používal celý sušený kořen, který se změnil na prášek a obvykle byl ponořen do mléka. Ale to se liší od použití Withania somnifera jako čaj. Prášky jsou sušené a rozemleté ​​části skutečné rostliny, což znamená, že dostáváte všechny aktivní sloučeniny ve stejném poměru, jaký se nachází v přírodě. Čaje používají sušené části rostlin, které jsou namočené ve vodě, takže množství účinných látek, které získáte, závisí na tom, kolik se do hrnku extrahuje. Ovlivňuje to teplota vody a doba, po kterou necháte čajové sáčky strmé, stejně jako výběr toho, z kterých částí rostliny se čaj vyrábí.

Kvalitu lze jen těžko zjistit

Doplňky ashwagandha však mohou být vyrobeny z kořene rostliny, listů nebo jejich kombinace. Tyto varianty nemusí být nutně ekvivalentní. Studie ukázat že listy a kořeny Withania somnifera mají různé koncentrace withanolidů (Kaul, 2016). Kořeny jsou nejvíce studovaným zdrojem těchto sloučenin podporujících zdraví, ale listy jsou ekonomičtější možností pro zařazení do doplňků.

To vede k jedinečnému problému v této části odvětví doplňků: Vědci zjistili, že společnosti míchají listy a stonky ashwagandhy do svých kořenových prášků, aniž by to uvedly na štítku. v studie 587 komerčních Withania somnifera produkty u nichž se tvrdilo, že jsou čistými kořenovými extrakty, u 20,4% z nich bylo zjištěno, že používají jiné části rostliny (Singh, 2019). Společnosti používající rostlinu ve svém čaji mohou dělat totéž, ale toto ještě musí být testováno. Společnosti vyrábějící čaj z ashwagandhy s jinými přísadami je také mohou označit jako patentované směsi, takže neexistuje způsob, jak zjistit, kolik této ájurvédské byliny se ve skutečnosti používá ve složení těchto bylinných čajů. I když toto míchání částí rostlin nesnižuje obsah ethanolidu, znamená to, že spotřebitel nedostává to, co si myslí, že platí. Většina výzkumu ashwagandhy byla navíc provedena na kořenových extraktech, takže víme méně o účincích extraktů z listů, stonků a květů.

přirozené způsoby, jak přimět ptáka růst

Na co se ještě ashwagandha používá?

Ashwagandha root je považován za drogu Rasayana, sanskrtské slovo, které se promítá do cesty esence a praxe ajurvédské medicíny, která odkazuje na vědu o prodloužení života člověka. Výzkum ashwagandhy má za sebou jeho použití v bylinné medicíně, ale věda potvrdila některé potenciální zdravotní přínosy klinických studií.

Výzkum ve skutečnosti ukazuje, že doplňky ashwagandha, jako jsou prášky a čaje, mají potenciální výhody, které se dotýkají mnoha systémů těla. Tato ajurvédská bylina může snížit hladinu cukru v krvi (Auddy, 2008), snížit zánět (Singh, 2011), pomáhají snižovat hladinu cholesterolu (Agnihotri, 2013). Může potenciálně pomoci mysli i tělu snížení hladiny kortizolu (Chandrasekhar, 2012), snížení úzkosti a deprese (Cooley, 2009) a zvýšení svalové hmoty a svalové síly (Wankhede, 2015). Speciálně pro muže, tento doplněk může zvýšit hladinu testosteronu (Ahmad, 2010) a může dokonce zvýšit plodnost mužů zvýšením počtu spermií (Mahdi, 2011). Všechny tyto potenciální účinky jsme si podrobně přečetli v našem průvodci výhody ashwagandhy .

Potenciální výhody této rostliny pocházejí ze sloučenin, jako jsou withanolidy (z nichž nejznámější je withaferin A), glycowithanolidy (které se chlubí antioxidačními vlastnostmi) a alkaloidy. Withanolidům se však dostává největší pozornosti pro jejich anxiolytické vlastnosti nebo schopnost zmírnit účinky chronického stresu (Singh, 2011). Jednou z hlavních výhod ashwagandhy je, že je široce dostupná a většina ji dobře snáší. Ačkoli bylina má potenciální vedlejší účinky, studie na lidech mají tendenci zjišťovat, že jsou mírní (Pérez-Gómez, 2020).

Potenciální vedlejší účinky ashwagandhy

Je důležité si uvědomit, že klinické studie o ashwagandha byly provedeny pomocí extraktů a pilulek. Studie o účincích čaje ashwagandha nebyly konkrétně provedeny. Přestože výzkum účinků této adaptogenní byliny na člověka vykazuje pozoruhodně nízkou míru vedlejších účinků, nemůžeme s jistotou hovořit o možných vedlejších účincích těchto čajů. Nežádoucí účinky byliny však bývají mírné. Přezkoumání pěti studií o ashwagandha, které zahrnovalo více než 150 účastníků, zjistilo, že doplněk je dobře tolerován a zaznamenal vysokou shodu a nízké předčasné ukončení mezi subjekty (Pérez-Gómez, 2020). Další studie sledovalo 61 lidí, kteří zaznamenali nepříznivé účinky ashwagandhy. Bylo zaznamenáno pouze šest vedlejších účinků: ucpaný nos (rýma), zácpa, kašel a nachlazení, ospalost a snížená chuť k jídlu (Chandrasekhar, 2012). Další studie uvádějí zvýšenou chuť k jídlu a libido i vertigo (Raut, 2012). Kromě toho existuje jen malá nebo žádná regulace složení těchto čajů. To znamená, přísady a dávky, a proto se účinky mohou u jednotlivých produktů lišit.

normální velikost penisu v palcích

Přestože by každý měl před zahájením nového doplňkového režimu mluvit s poskytovatelem zdravotní péče, je obzvláště důležité konzultovat odborníka pokud užíváte léky pro vysoký krevní tlak, cukrovku nebo hypotyreózu (NIH, 2020).

Těhotné nebo kojící ženy by se měli vyvarovat ashwagandhy Lidé s autoimunitním onemocněním - jako je Hashimotova tyroiditida, revmatoidní artritida nebo lupus erythematodes - by se měli před zahájením doplňkového režimu poradit s poskytovatelem zdravotní péče (NIH, 2020). Lidé, kteří dodržují dietu, která vylučuje the Solanaceae nebo noční rodina —Skupina rostlin, která zahrnuje rajčata, papriky a lilky - by se měla vyhnout také ashwagandha, méně známému členu této rodiny (Singh, 2011).

Co je třeba vzít v úvahu při nákupu ashwagandhy

Doplňky jsou třídou produktů, které jsou pouze volně regulovány americkým Úřadem pro kontrolu potravin a léčiv (FDA). Ashwagandha je považován za doplněk, takže byste neměli předpokládat určitou úroveň regulace nebo dohledu nad produktem, o kterém uvažujete, že obsahuje tuto bylinu. Ačkoli produkty jako kořenový čaj ashwagandha, prášky, výtažky a kapsle jsou snadno dostupné ve zdravotnických obchodech a online, je důležité nakupovat od společnosti, které důvěřujete.

Reference

  1. Agnihotri, A. P., Sontakke, S. D., Thawani, V. R., Saoji, A., & Goswami, V. S. (2013). Účinky Withania somnifera u pacientů se schizofrenií: Randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná pilotní studie. Indian Journal of Pharmacology, 45 (4), 417–418. doi: 10.4103 / 0253-7613.115012 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3757622/
  2. Ahmad, M. K., Mahdi, A. A., Shukla, K. K., Islam, N., Rajender, S., Madhukar, D.,… Ahmad, S. (2010). Withania somnifera zlepšuje kvalitu spermatu regulací hladin reprodukčních hormonů a oxidačního stresu v semenné plazmě neplodných mužů. Plodnost a sterilita, 94 (3), 989–996. doi: 10.1016 / j.fertnstert.2009.04.046 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19501822/
  3. Auddy, B., Hazra, J., Mitra, A., Abedon, B., & Ghosal, S. (2008). Standardizovaný extrakt Withania Somnifera významně snižuje parametry související se stresem u chronicky stresovaných lidí: dvojitě zaslepená, randomizovaná, placebem kontrolovaná studie. JANA, 11 (1), 50–56. Citováno z https://blog.priceplow.com/wp-content/uploads/sites/2/2014/08/withania_review.pdf
  4. Chandrasekhar, K., Kapoor, J., & Anishetty, S. (2012). Prospektivní, randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná studie bezpečnosti a účinnosti vysokokoncentrovaného širokospektrálního extraktu kořene Ashwagandha při snižování stresu a úzkosti u dospělých. Indian Journal of Psychological Medicine, 34 (3), 255–262. doi: 10.4103 / 0253-7176.106022 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23439798/
  5. Cooley, K., Szczurko, O., Perri, D., Mills, E. J., Bernhardt, B., Zhou, Q., & Seely, D. (2009). Naturopatická péče o úzkost: Randomizovaná kontrolovaná studie ISRCTN78958974. PLoS ONE, 4 (8), e6628. doi: 10,1371 / journal.pone.0006628 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19718255/
  6. Kaul, S. C., Ishida, Y., Tamura, K., Wada, T., Iitsuka, T., Garg, S.,. . . Wadhwa, R. (2016). Nové metody pro generování aktivních přísad obohacených listů a extraktů ashwagandhy. Plos One, 11 (12). doi: 10,1371 / journal.pone.0166945. Citováno z https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0166945
  7. Liao, L., He, Y., Li, L., Meng, H., Dong, Y., Yi, F. a Xiao, P. (2018). Předběžný přehled studií o adaptogenech: Porovnání jejich biologické aktivity v TCM s celosvětově používanými bylinami podobnými ženšenu. Čínská medicína, 13 (1), 57. doi: 10,1186 / s13020-018-0214-9. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6240259/
  8. Mahdi, A. A., Shukla, K. K., Ahmad, M. K., Rajender, S., Shankhwar, S. N., Singh, V., & Dalela, D. (2011). Withania somnifera Zlepšuje kvalitu spermatu v mužské plodnosti spojené se stresem. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 2011, 576962. doi: 10,1093 / ecam / nep138 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136684/
  9. Národní institut zdraví. (2020, 13. května). Ashwagandha: Doplňky MedlinePlus. Citováno 10. července 2020 z https://medlineplus.gov/druginfo/natural/953.html
  10. Pérez-Gómez, J., Villafaina, S., Adsuar, J. C., Merellano-Navarro, E., & Collado-Mateo, D. (2020). Účinky Ashwagandhy (Withania somnifera) na VO2max: Systematický přehled a metaanalýza. Živiny, 12 (4), 1119. doi: 10,3390 / nu12041119, Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7230697/
  11. Raut, A., Rege, N., Shirolkar, S., Pandey, S., Tadvi, F., Solanki, P.,… Kene, K. (2012). Průzkumná studie hodnotící snášenlivost, bezpečnost a aktivitu Ashwagandhy (Withania somnifera) u zdravých dobrovolníků. Journal of Ayurveda and Integrative Medicine, 3 (3), 111–114. doi: 10.4103 / 0975-9476.100168. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23125505/
  12. Singh, N., Bhalla, M., Jager, P. D. a Gilca, M. (2011). Přehled o Ashwagandha: Rasayana (Rejuvenator) z Ayurveda. African Journal of Traditional, Complementary and Alternative Medicine, 8 (5 Suppl), 208–213. doi: 10,4314 / ajtcam.v8i5s.9. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3252722/
  13. Singh, V. K., Mundkinajeddu, D., Agarwal, A., Nguyen, J., Sudberg, S., Gafner, S., & Blumenthal, M. (2019). Falšování kořenů a extraktů ashwagandhy (Withania somnifera). Bulletin botanických cizoložníků. Citováno 10. června 2020 z cms.herbalgram.org/BAP. Citováno z http://cms.herbalgram.org/BAP/pdf/BAP-BABs-Ashwa-CC-012019-FINAL.pdf
  14. Wankhede, S., Langade, D., Joshi, K., Sinha, S. R., & Bhattacharyya, S. (2015). Zkoumání účinku suplementace Withania somnifera na svalovou sílu a zotavení: randomizovaná kontrolovaná studie. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 12, 43. doi: 10.1186 / s12970-015-0104-9 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26609282/
Vidět víc