Ashwagandha: je bezpečné používat každý den jako pomoc při zvládání stresu?

Ashwagandha: je bezpečné používat každý den jako pomoc při zvládání stresu?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Je bezpečné užívat ashwagandhu denně?

Lidé nejsou známí svou trpělivostí. Chceme být za dva týdny štíhlejší o 20 liber, zdvojnásobit naše výplaty v příštích pěti letech a odejít do důchodu v 35. Některé věci se dodávají na časové ose, se kterou jsme spokojeni: Amazon, pro jednoho, a některé léky, které fungují zmírnění příznaků okamžitě - nebo alespoň do 30 minut. Narazíme na problémy, když očekáváme, že doplňky, jako je ashwagandha, budou fungovat stejně jako léky. Tady je to, co potřebujete vědět o tom, zda je bezpečné užívat ashwagandhu denně a jak je možné ji bezpečně dávkovat.



funguje viagra lépe než cialis

Životně důležité orgány

  • Ashwagandha je adaptogen, který může pomoci tělu vyrovnat se se stresem.
  • Tento doplněk je k dispozici v prášcích, kapslích, extraktech a tinkturách.
  • Nejstudovanější denní dávky u lidí se pohybují mezi 250 mg a 600 mg.
  • Studie ukazují nízkou míru vedlejších účinků, které bývají mírné, ale dochází k nim.

Pokud uvažujete o užívání ashwagandhy, nebo Withania somnifera , už víte, že tato rostlina je adaptogen. Tato rostlina, která se běžně používá v bylinné medicíně, pomáhá bojovat proti stresu - ať už je to chronický stres z práce nebo fyzický stres z vyčerpávajícího cvičení. Není to ani úplně nové. Ashwagandha, také známý jako indický ženšen nebo zimní třešeň, se používá v ájurvédské, indické a africké tradiční medicíně. Tradiční postupy, jako je ajurvéda, používaly kořen a bobule této rostliny k léčbě široké škály zdravotních stavů a ​​moderní výzkum hledá důkazy podporující některá z těchto použití.

Potenciální přínosy ashwagandhy pro zdraví jsou překvapivě rozsáhlé. Ashwagandha root je považován za drogu Rasayana, sanskrtské slovo, které se promítá do cesty esence a praxe ájurvédské medicíny, která odkazuje na vědu o prodloužení života. Je vhodné popsat kořen tímto způsobem. Mnoho různých systémů ve vašem těle musí pracovat na maximum, abyste mohli žít dlouhý a zdravý život - a potenciální výhody ashwagandhy se pohybují od poznání po zdraví kloubů ve vašich prstech.

reklama



Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistěte více

Jak se užívá ashwagandha

Před zahájením nového doplňkového režimu byste se měli vždy poradit se svým poskytovatelem zdravotní péče. Mohou vám poradit na základě vašeho individuálního zdravotního stavu a obav, zda tato ayurvédská bylina může být užitečná, a pokud existují nějaké potenciální obavy, měli byste si být vědomi - ačkoli některé z nich projdeme.



zánět kostí a kostní dřeně se nazývá:

Ačkoli extrakt z ashwagandhy najdete ve formě prášku, tinktury a elixíru, existuje důvod, proč kapsle a pilulky většinou uvidíte ve zdravotnických obchodech a online. Slovo ashwagandha je sanskrt pro vůni koně a odkazuje na schopnost byliny zvyšovat sílu - a na její jedinečnou vůni. Ashwagandha prášek lze míchat do horkých nápojů nebo smoothies, ale možná budete muset experimentovat s přísadami, abyste zakryli jedinečnou chuť a vůni doplňku. Tobolky a pilulky jsou snadnou alternativou a jsou široce dostupné.

Nalezení správné dávky

Výběr formy může být relativně snadný ve srovnání s výběrem dávky ashwagandhy, což závisí na tom, čím se ashwagandha zabýváte. Studie týkající se různých zdravotních problémů používaly dávky v rozmezí od 250 mg do 5 g, ale to neznamená, že je vhodné nebo nutné naskočit na vyšší hranici. O standardní dávce potřebujete vědět (Auddy, 2008):

  • Pouhých 250 mg denně může snížit hladinu kortizolu a úzkosti.
  • Nejstudovanější jsou dávky mezi 250 mg a 600 mg.
  • Větší denní dávky jsou obvykle rozděleny na porce užívané 2–4krát denně,
  • Vyšší dávky mohou být lepší při řízení hladiny cukru v krvi, s maximem 500 mg.
  • Účinky si nemusíte všimnout po dobu 30–60 dnů.

Pokud se podíváte na doplňky od průměrné společnosti na pultech místního obchodu se zdravím nebo online, uvidíte širokou škálu doporučených denních dávek v rozmezí od 150–2 000 mg. Nižší dávky jsou běžné v doplňcích, které používají více přísad k řešení konkrétních zdravotních problémů, zatímco vyšší dávky se většinou nacházejí v doplňcích specifických pro ashwagandhu. Stojí za zmínku, že většina experimentálních studií zkoumala účinky v průběhu 30 dnů. V některých případech však pozitivní výsledky nebyly zaznamenány po dobu šesti týdnů. Dopřejte svému doplňku čas na práci, než se rozhodnete, zda jde o léčbu, která stojí za to pokračovat.

Pečlivě si vyberte svůj extrakt z ashwagandhy

Pokud tuto ayyvedickou bylinu používáte denně, potřebujete nejlepší dostupnou formu. Ashwagandha extrakty mohou být vyrobeny z kořene rostliny, listů nebo jejich kombinace. Tyto doplňky nemusí být nutně rovnocenné. Studie ukázat že listy a kořeny Withania somnifera mají různé koncentrace withanolidů (Kaul, 2016). Kořeny jsou považovány za nejlepší zdroj těchto sloučenin podporujících zdraví, a proto většina studií o ashwagandha používá extrakt vyrobený z této části rostliny.

An ideální koncentrace withanolidu pro doplněk ashwagandha je mezi 1,5–5%, což nejlépe vyvažuje potenciální přínosy pro zdraví a vedlejší účinky těchto sloučenin (Singh, 2019). Na štítku najdete informace o tom, jaká část rostliny se používá, a vždy nakupujte od značky, které můžete důvěřovat, abyste se ujistili, že váš extrakt z ashwagandhy je vyroben se silnějším kořenem.

Je bezpečné užívat ashwagandhu denně?

Denní terapeutické využití Withania somnifera je obecně považován za bezpečný v dávkách, které se pohybují mezi 250 mg a 500 mg. Bezpečnost ashwagandhy při těchto dávkách byla stanovena pomocí studií na lidech. Abyste dosáhli horního konce této řady, většina značek doplňků ashwagandha vás vezme mezi dvěma a třemi tobolkami každý den krátce před jídlem nebo s jídlem. Není nutné si dávku rozdělovat po celý den a lze užít i tři kapsle nebo pilulky najednou.

Ačkoli existuje vědecký základ pro považování těchto dávek za bezpečné, každý je jiný, stejně jako jejich tolerance ke konkrétním doplňkům. Počáteční nízká hodnota vám pomůže posoudit vaši vlastní toleranci a měli byste prodiskutovat horní rozsah s lékařem. Možná budete chtít začít s jednou pilulkou nebo tobolkou ashwagandhy denně, abyste zjistili, jak reagujete, a pomalu přidávat tobolky, dokud neužíváte celou doporučenou dávku. Výzkum má také tempo za tradiční medicínou, pokud jde o adaptogeny, jako je Withania somnifera . Ačkoli studie bezpečně využívaly denní dávky této rostliny s relativně malým počtem vedlejších účinků, může být zapotřebí dalšího výzkumu, aby bylo možné plně pochopit její účinky na zdraví.

Potenciální vedlejší účinky ashwagandhy

Klinické studie účinků této adaptogenní byliny na člověka ukazují pozoruhodně nízkou míru vedlejších účinků - ale dochází k nim. Jeden účastník ve studii na Withania somnifera vypadl poté, co zažil zvýšenou chuť k jídlu a libido i vertigo (Raut, 2012). Ačkoli každý by měl před poskytnutím nového režimu doplňků mluvit s poskytovatelem zdravotní péče, existují někteří lidé, pro které je to ještě důležitější. Pokud užíváte léky na vysoký krevní tlak, hladinu cukru v krvi nebo funkci hormonů štítné žlázy, nezapomeňte si promluvit s poskytovatelem zdravotní péče o ashwagandha.

Použití ashwagandhy se nedoporučuje u lidí s autoimunitním onemocněním - jako je Hashimotova tyroiditida, revmatoidní artritida nebo systémový lupus erythematodes - protože může ovlivnit váš imunitní systém. Těhotné a kojící ženy by se také měly vyvarovat užívání extraktu ashwagandhy. A konečně, ti, kteří dodržují dietu, která vylučuje Solanaceae nebo rodina lilku - skupina rostlin, která zahrnuje rajčata, papriky a lilky - by také měla tento doplněk vynechat, protože ashwagandha je součástí této rodiny rostlin.

jak dlouho používat retin a

Co je třeba vzít v úvahu při nákupu ashwagandhy

Ashwagandha je považován za doplněk, třídu produktů, která je pouze volně regulována americkým Úřadem pro kontrolu potravin a léčiv (FDA). Ačkoli jsou produkty jako prášek, extrakt a tobolky ashwagandha snadno dostupné ve zdravotnických obchodech a online, je důležité nakupovat od společnosti, které důvěřujete.

Reference

  1. Auddy, B., Hazra, J., Mitra, A., Abedon, B., & Ghosal, S. (2008). Standardizovaný extrakt Withania Somnifera významně snižuje parametry související se stresem u chronicky stresovaných lidí: dvojitě zaslepená, randomizovaná, placebem kontrolovaná studie. JANA, 11 (1), 50–56. Citováno z https://blog.priceplow.com/wp-content/uploads/sites/2/2014/08/Withania_review.pdf
  2. Kaul, S. C., Ishida, Y., Tamura, K., Wada, T., Iitsuka, T., Garg, S.,. . . Wadhwa, R. (2016). Nové metody pro generování aktivních přísad obohacených listů a extraktů ashwagandhy. Plos One, 11 (12). doi: 10,1371 / journal.pone.0166945. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27936030/
  3. Raut, A., Rege, N., Shirolkar, S., Pandey, S., Tadvi, F., Solanki, P.,… Kene, K. (2012). Průzkumná studie hodnotící snášenlivost, bezpečnost a aktivitu Ashwagandhy (Withania somnifera) u zdravých dobrovolníků. Journal of Ayurveda and Integrative Medicine, 3 (3), 111–114. doi: 10.4103 / 0975-9476.100168. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23125505/
  4. Singh, N., Bhalla, M., Jager, P. D. a Gilca, M. (2011). Přehled o Ashwagandha: Rasayana (Rejuvenator) z Ayurveda. African Journal of Traditional, Complementary and Alternative Medicine, 8 (5 Suppl), 208–213. doi: 10,4314 / ajtcam.v8i5s.9. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22754076/
  5. Singh, V. K., Mundkinajeddu, D., Agarwal, A., Nguyen, J., Sudberg, S., Gafner, S., & Blumenthal, M. (2019). Falšování kořenů a extraktů ashwagandhy (Withania somnifera). Bulletin botanických cizoložníků. Citováno 10. června 2020, z cms.herbalgram.org/BAP
Vidět víc