Ashwagandha extrakt: výhody, dávkování a vedlejší účinky

Ashwagandha extrakt: výhody, dávkování a vedlejší účinky

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Ashwagandha extrakt

Popelčin vůz byl, dobře, v pořádku. Jistě, rozpadlo se to ve stejný den, ale hej, byl to půjčovatel. Většina z nás by tak nepřijala něco, o čem jsme si mysleli, že je to vůz, ale ukázalo se, že je to dýně - zvláště pokud jsme za to zaplatili. Ale to je podobné tomu, co dělá mnoho lidí, když si kupují extrakt z ashwagandhy, aniž by prověřovali, od koho ho získávají. (Ne, že říkáme, že byste měli být vybíraví, pokud náhodou máte kmotru víly.)



Životně důležité orgány

  • Ashwagandha je rostlina, která se po staletí používá v ajurvédské medicíně.
  • Považován za adaptogen, může tělu pomoci vyrovnat se s psychickými a fyzickými stresory, jako je oxidační stres.
  • Extrakty rafinují prášek ashwagandha, aby si udržely sloučeniny, o nichž se předpokládá, že podporují zdravotní přínosy.
  • Některé extrakty však používají jiné části rostliny, které mají nižší koncentraci těchto důležitých sloučenin.
  • Je důležité nakupovat od značky, které důvěřujete, abyste získali kvalitní produkt, který využívá pouze kořen rostliny.

Smyslem extraktu z ashwagandhy je poskytnout vyšší koncentraci sloučenin podporujících zdraví rostlin, než byste získali při použití surové rostliny. (Podrobnosti o tom, jak se vyrábějí, rozebereme přesně za minutu.) Ale průmysl doplňků není přísně regulován, což znamená, že existují společnosti, které vám říkají, že jejich produkt je vůz, když pod značkou je to jen dýně. Zde je to, co může kvalitní extrakt z kořene ashwagandhy udělat pro vaše zdraví a proč musíte nakupovat od společnosti, které důvěřujete.

Co je ashwagandha?

Ashwagandha nebo Withania somnifera je adaptogen, rostlina běžně používaná v alternativní medicíně, o níž se věří, že pomáhá tělu vyrovnat se s různými druhy stresu. Kořen, listy a semena tohoto keře - nazývaného také indický ženšen nebo zimní třešeň - mají dlouhou historii použití v ájurvédské, indické a africké tradiční medicíně. Tradiční postupy, jako je indická ajurvéda, používaly tuto rostlinu jako léčbu široké škály zdravotních stavů a ​​moderní výzkum hledá důkazy podporující některá z těchto použití.

reklama



Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

Zjistěte více

Kořen Ashwagandha je považován za drogu Rasayany, sanskrtského slova, které se promítá do cesty esence. Tato praxe ajurvédské medicíny se zaměřila na vědu o prodloužení délky života. Existuje ale rozdíl mezi jednoduše žít déle a žít déle dobře. Potenciální přínosy ashwagandhy pro zdraví mohou u druhé pomoci, protože jsou překvapivě rozsáhlé. Tento doplněk může mít příznivé účinky na systémy ve vašem těle od hladiny testosteronu u mužů po kognitivní funkce.



Na co se ashwagandha používá?

Pokud jste pochopili tento doplněk pouze na základě reklamy, budete přesvědčeni, že se používá pouze k léčbě chronického stresu a úzkosti. I když to může být účinné pro mnoho lidí používaných konkrétně tímto způsobem, ashwagandha se používá k více účelům. Ve skutečnosti se předpokládá, že způsob, jakým extrakt z ashwagandhy pomáhá při stresu, se přenáší na další zdravotní problémy, které se pohybují po celém těle.

Studie prokázaly, že ashwagandha může účinně snižovat hladinu kortizolu. Jelikož je kortizol obecně známý jako stresový hormon, je snadné pochopit, proč je tento doplněk tak úzce spojen se zvládáním stresu, zlepšenou kvalitou života a pocity pohody. Ale toto spojení s kortizolem znamená, že ashwagandha může také ovlivnit hladinu cukru v krvi, hladinu cholesterolu a potenciál budování svalů. Ačkoli ne všechny tyto potenciální výhody souvisejí s kortizolem, výzkum naznačuje, že suplementace ashwagandha:

  • Může zvýšit hladinu testosteronu
  • Může zvýšit plodnost mužů zvýšením počtu spermií
  • Může snížit hladinu cukru v krvi
  • Může snížit hladinu kortizolu
  • Může snížit úzkost a depresi
  • Může snížit zánět
  • Může zvýšit svalovou hmotu a svalovou sílu
  • Může pomoci snížit hladinu cholesterolu

(Všechny tyto potenciální účinky jsme prošli podrobně v našem průvodci po výhody ashwagandhy .) Předpokládá se, že mnoho silných účinků této rostliny pochází ze sloučenin nazývaných withanolidy, které jsou přirozeně se vyskytujícími steroidními laktony. Nejznámější z těchto sloučenin je withaferin A, který se někdy objevuje na doplňkových štítcích. Právě tyto sloučeniny jsou známé svými anxiolytickými vlastnostmi nebo schopností zmírnit účinky chronického stresu. Ale nejsou to jediné silné sloučeniny, které tato rostlina obsahuje. Rostlina ashwagandha má také glycowithanolidy, které mají antioxidační vlastnosti, a alkaloidy (Singh, 2011).

Ashwagandha výhody, které byly prokázány výzkumem

9 minut čtení

Jaké formy má ashwagandha?

Ashwagandha má různé podoby, ale rychle si všimnete, že některé najdete snáze než jiné. Doplňky ashwagandhy můžete získat jako prášky, elixíry, pilulky a kapsle - ale poslední dva jsou nejběžnější. Slovo ashwagandha je sanskrt pro vůni koně a odkazuje na schopnost byliny zvyšovat sílu - a na její jedinečnou vůni. Takže zatímco prášek ashwagandha může být smíchán do horkých nápojů nebo smoothies, možná budete muset experimentovat s přísadami, abyste zakryli jedinečnou chuť a vůni doplňku. Pokud je vůně příliš silná, kapsle a pilulky jsou nejlepší alternativou.

Navzdory široké škále forem tohoto doplňku, které jsou k dispozici, je složitějším tématem ve skutečnosti typ používaného ashwagandha. Tradiční ajurvédské ošetření používalo celý sušený kořen, který se změnil na prášek a obvykle byl namočený v mléce. Ale moderní doplňky jsou výtažky z ashwagandhy, které by se na etiketě mohly objevit jako Withania somnifera výpis. Tyto formy začínají jako prášek, který je specifickým způsobem rafinován, aby si udržely sloučeniny, o nichž se předpokládá, že podporují zdravotní přínosy. Některé extrakty se vytvářejí pomocí vody, která se obecně dává přednost, zatímco jiné používají chemikálie.

Ne všechny výtažky ashwagandhy jsou stvořeny sobě rovné

Výtažky z ashwagandhy však mohou být také vyrobeny z kořene rostliny, listů nebo jejich kombinace. Tyto doplňky nemusí být nutně rovnocenné. Studie ukázat že listy a kořeny Withania somnifera mají různé koncentrace withanolidů (Kaul, 2016). Kořeny jsou považovány za nejlepší zdroj těchto sloučenin podporujících zdraví, a proto většina studií o ashwagandha používá extrakt vyrobený z této části rostliny.

To vede k jedinečnému problému v této části odvětví doplňků: Ashwagandha listy jsou levnější na výrobu, protože použití kořene vyžaduje vykopat většinu rostliny. K výrobě 100 g prášku extraktu z kořene ashwagandhy je potřeba 2,2 libry sušeného kořene. Vědci zjistili, že společnosti míchají listy a stonky ashwagandhy do svých kořenových prášků, aniž by to uvedly na štítku. v studie 587 komerčních Withania somnifera produkty u nichž se tvrdilo, že jsou čistými kořenovými extrakty, u 20,4% z nich bylo zjištěno, že používají jiné části rostliny (Singh, 2019). To podtrhuje důležitost nákupu od značky, které můžete důvěřovat, abyste si byli jisti, že získáte produkt s ideální koncentrací withanolidu mezi 1,5–5%.

Potenciální vedlejší účinky ashwagandhy

Jak již bylo zmíněno, klinické studie účinků této adaptogenní byliny vykazují pozoruhodně nízkou míru vedlejších účinků, ale dochází k nim. Jedna lidská studie jeden účastník vypadl z důvodu závratí a zvýšené chuti k jídlu a libida (Raut, 2012). Přestože by každý měl před zahájením nového doplňkového režimu mluvit s poskytovatelem zdravotní péče, existují určité osoby, pro které je to ještě důležitější, například lidé se specifickými zdravotními problémy. Pokud užíváte léky na vysoký krevní tlak, hladinu cukru v krvi nebo funkci štítné žlázy, nezapomeňte si promluvit s poskytovatelem zdravotní péče o ashwagandha. Ashwagandha může zvýšit vaši funkci štítné žlázy, což by mohlo interagovat s předpisy na léčbu štítné žlázy.

Těhotné a kojící ženy by se měly ashwagandha vyhýbat. A lidé s autoimunitním onemocněním - jako je Hashimoto, revmatoidní artritida nebo lupus - by se měli před zahájením doplňkového režimu poradit se zdravotnickým pracovníkem, jako je ashwagandha byl ukázán k posílení reakce imunitního systému (Vetvicka, 2011). Je také součástí rodiny Solanaceae nebo lilku, takže ti, kteří dodržují dietu vylučující tuto skupinu rostlin (zahrnující rajčata, papriky a lilky), by se měli tomuto doplňku vyhýbat.

Má ashwagandha vedlejší účinky?

6 minut čtení

Co je třeba vzít v úvahu při nákupu ashwagandhy

Doplňky jsou třídou produktů, která je pouze volně regulována americkým Úřadem pro kontrolu potravin a léčiv (FDA). Ashwagandha v jakékoli formě - včetně extraktu kořene ashwagandha - je považován za doplněk. Ačkoli jsou produkty jako prášek, extrakt a tobolky ashwagandha snadno dostupné ve zdravotnických obchodech a online, je důležité nakupovat od společnosti, které důvěřujete. Můžete také nakupovat formy této ájurvédské byliny, které přicházejí s tvrzeními, která vyžadují regulaci, jako je například GMO a certifikované organické látky, pokud jsou pro vás při výběru doplňku stravy důležité.

Reference

  1. Kaul, S. C., Ishida, Y., Tamura, K., Wada, T., Iitsuka, T., Garg, S.,. . . Wadhwa, R. (2016). Nové metody pro generování aktivních přísad obohacených listů a extraktů ashwagandhy. Plos One, 11 (12). doi: 10,1371 / journal.pone.0166945 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5147857/
  2. Raut, A., Rege, N., Shirolkar, S., Pandey, S., Tadvi, F., Solanki, P.,… Kene, K. (2012). Průzkumná studie hodnotící snášenlivost, bezpečnost a aktivitu Ashwagandhy (Withania somnifera) u zdravých dobrovolníků. Journal of Ayurveda and Integrative Medicine, 3 (3), 111–114. doi: 10.4103 / 0975-9476.100168 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3487234/
  3. Singh, N., Bhalla, M., Jager, P. D. a Gilca, M. (2011). Přehled o Ashwagandha: Rasayana (Rejuvenator) z Ayurveda. African Journal of Traditional, Complementary and Alternative Medicine, 8 (5 Suppl), 208–213. doi: 10,4314 / ajtcam.v8i5s.9 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22754076/
  4. Singh, V. K., Mundkinajeddu, D., Agarwal, A., Nguyen, J., Sudberg, S., Gafner, S., & Blumenthal, M. (2019). Falšování kořenů a extraktů ashwagandhy (Withania somnifera). Bulletin botanických cizoložníků. Citováno 10. června 2020 z cms.herbalgram.org/BAP http://cms.herbalgram.org/BAP/BAB/AshwagandhaAdulteration.html
  5. Vetvička, V. a Větvičková, J. (2011). Účinky WB365 zvyšující imunitu, nová kombinace extraktů Ashwagandha (Withania somnifera) a Maitake (Grifola frondosa). North American Journal of Medical Sciences, 320-324. doi: 10,4297 / najms.2011.3320 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3336880/
Vidět víc