Dávkování Ashwagandha: jaké je pro mě správné množství?

Dávkování Ashwagandha: jaké je pro mě správné množství?

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

viagra 100mg jak dlouho vydrží

Když zjistíte množství doplňku, který vám nejlépe vyhovuje, můžete se cítit jako Zlatovláska - až na to, že jste frustrovaní. To platí zejména v případě, že se snažíte najít perfektní dávku ashwagandhy. Koneckonců to není kaše nebo pohodlná postel na lince, ale spíše některé potenciální výhody pro vaše duševní nebo fyzické zdraví.

Životně důležité orgány

  • Ashwagandha je adaptogen, rostlina, o které se tradičně předpokládá, že pomáhá tělu při různých druzích stresu.
  • Tyto doplňky mohou těžit z mnoha různých systémů vašeho těla.
  • Dávky se pohybují od 250 mg do 5 g denně, ale správná dávka pro vás závisí na přínosu pro zdraví, který sledujete, a na vaší toleranci doplňku.
  • Ashwagandha je obecně dobře snášen, ale kapsle a pilulky mohou maskovat její jedinečnou vůni lépe než výtažky a prášky.
  • Někteří lidé by neměli užívat ashwagandhu, proto před zahájením doplňkového režimu promluvte s lékařským odborníkem.

Nějaké pokusy a omyly budou vždy nutné, protože lidé jsou různí. Zabrali jsme do výzkumu, abychom vás nasměrovali správným směrem k dávkám, které byly testovány na základě toho, co hledáte z vašeho doplňku ashwagandha. Vždy je ale důležité si uvědomit, že to, že dávka pro účastníky studie fungovala, ještě neznamená, že to bude fungovat pro vás - nebo že budete mít stejné výhody. Přesto to může pomoci zkrátit čas, který strávíte lovem dávky, která je, jak to řekla Zlatovláska, správná.



Co je ashwaganda?

Už jste tady, což znamená, že pravděpodobně už víte, že ashwagandha je adaptogen, rostlina, o které se věří, že pomáhá vašemu tělu vyrovnat se s různými druhy stresu. Ale možná nevíte, že ashwagandha nebo Withania somnifera - nazývaný také indický ženšen nebo zimní třešeň - má dlouhou historii použití v ájurvédské, indické a africké tradiční medicíně. Tradiční postupy, jako je ajurvéda, používaly kořen a bobule této rostliny k léčbě široké škály zdravotních stavů a ​​moderní výzkum hledá důkazy podporující některá z těchto použití.

reklama



Roman Daily - multivitamin pro muže

Náš tým interních lékařů vytvořil Roman Daily, aby se zaměřil na běžné mezery ve výživě u mužů s vědecky podloženými přísadami a dávkami.

jak používat tretinoinový krém na akné
Zjistit více

Potenciální přínosy ashwagandhy pro zdraví jsou překvapivě rozsáhlé. Ashwagandha root je považován za drogu Rasayana, sanskrtské slovo, které se promítá do cesty esence a praxe ajurvédské medicíny, která odkazuje na vědu o prodloužení života. Je vhodné popsat kořen tímto způsobem. Mnoho různých systémů ve vašem těle musí pracovat na maximum, abyste mohli žít dlouhý a zdravý život - a potenciální výhody ashwagandhy sahají od poznání po zdraví kloubů ve vašich prstech.



Výhody ashwagandhy

Výzkum ve skutečnosti ukazuje, že doplňky ashwagandha, jako jsou prášky a extrakty:

  • Může zvýšit testosteron
  • Může zvýšit mužskou plodnost zvýšením počtu spermií
  • Může snížit hladinu cukru v krvi
  • Může snížit hladinu kortizolu
  • Může snížit úzkost a depresi
  • Může snížit zánět
  • Může zvýšit svalovou hmotu a svalovou sílu
  • Může pomoci snížit hladinu cholesterolu

(Všechny tyto potenciální účinky jsme si podrobně přečetli v našem průvodci po výhody ashwagandhy .)

bolí výtěr na covid

Ashwagandha výhody, které byly prokázány výzkumem

9 minut čtení

Předpokládá se, že silné účinky této rostliny pocházejí ze sloučenin nazývaných withanolidy, které jsou přirozeně se vyskytujícími steroidními laktony (z nichž nejznámější je aaferin A). Právě tyto sloučeniny jsou známé pro své anxiolytické vlastnosti nebo schopnost zmírnit účinky chronického stresu. Rostlina ashwagandha také obsahuje sloučeniny zvané glycowithanolidy, které mají antioxidační vlastnosti, a alkaloidy (Singh, 2011).

Jednou z hlavních výhod ashwagandhy však je, že je široce dostupná a většina ji dobře snáší. Ačkoli má bylina potenciální vedlejší účinky, lidské studie obvykle zjistí, že jsou mírné. Zřídka způsobují, že účastníci ze studií odejdou. Jeden účastník ve studii na Withania somnifera vypadl po zvýšení chuti k jídlu a libida i vertigo, ale celková míra nežádoucích účinků v klinických studiích je nízká (Raut, 2012).

Ashwagandha dávkování a formy

Ačkoli najdete ashwagandhu ve formě prášku a elixíru, existuje důvod, proč kapsle a pilulky většinou uvidíte ve zdravotnických obchodech a online. Slovo ashwagandha je sanskrt pro vůni koně a odkazuje na schopnost byliny zvyšovat sílu - a na její jedinečnou vůni. Ashwagandha prášek lze míchat do horkých nápojů nebo smoothies, ale možná budete muset experimentovat s přísadami, abyste zakryli jedinečnou chuť a vůni doplňku. Pro ty, kteří chtějí tuto potenciální překážku úplně obejít, jsou kapsle a pilulky snadnou alternativou a široce dostupné.

Správná dávka pro vás závisí na tom, na co berete ashwagandhu. Studie týkající se různých zdravotních problémů používaly dávky v rozmezí od 250 mg do 5 g. Dávky až 250 mg denně po dobu 60 dnů významně snížily hladiny úzkosti hlášené u sebe i hladinu kortizolu v séru u účastníků placebem kontrolovaná studie z roku 2014 ve kterém jim byl podáván extrakt z kořene a listů ashwagandhy (Auddy, 2008). Ale denní dávky ve výzkumu, který se pokouší léčit úzkost, se konkrétně pohybují mezi 250 mg a 600 mg. Ve většině případů byla tato dávka rozdělena tak, že účastníci užívali bylinný přípravek dvakrát až čtyřikrát denně místo najednou. Výzkum však také zjistil, že při řízení hladiny cukru v krvi je účinek závislý na dávce. Čím větší je dávka, tím větší je pokles hladiny glukózy v krvi při pohledu na denní dávky mezi 125 mg a 500 mg (Auddy, 2008).

malé bílé hrbolky na penisu

Pokud se podíváte na doplňky průměrné společnosti na pultech místního obchodu se zdravím nebo online, uvidíte širokou škálu doporučených denních dávek v rozmezí od 150 mg do 2 g. Nižší množství se obvykle používá v doplňcích, které používají více složek k řešení konkrétních zdravotních problémů. Vyšší dávky se většinou nacházejí v doplňcích specifických pro ashwagandhu. Chcete-li dosáhnout těchto rozmezí, většina značek si vezme každý den dvě až tři kapsle krátce před jídlem nebo s jídlem. Není nutné si dávku rozdělovat po celý den a lze užit i tři kapsle nebo pilulky najednou. Počáteční minimum vám ale pomůže měřit toleranci a měli byste se poradit o horním rozmezí s lékařem. Možná budete chtít začít s jednou pilulkou nebo tobolkou denně, abyste zjistili, jak reagujete, a pomalu přidávat tobolky, dokud neužíváte celou doporučenou dávku.

Za zmínku stojí také to, že většina experimentálních studií zkoumala účinky v průběhu 30 dnů. Dopřejte svému doplňku čas na práci, než se rozhodnete, zda jde o léčbu, která stojí za to pokračovat.

Potenciální vedlejší účinky ashwagandhy

Jak již bylo zmíněno, klinické studie účinků této adaptogenní byliny na člověka ukazují pozoruhodně nízkou míru vedlejších účinků, ale dochází k nim. I když by každý měl před zahájením nového doplňkového režimu mluvit s poskytovatelem zdravotní péče, existují někteří lidé, pro které je to ještě důležitější. Pokud užíváte léky na vysoký krevní tlak, hladinu cukru v krvi nebo funkci štítné žlázy, nezapomeňte si promluvit s poskytovatelem zdravotní péče o ashwagandha. Ashwagandha může zvýšit vaši funkci štítné žlázy, což by mohlo ovlivnit váš předpis, pokud užíváte léky na hormon štítné žlázy.

Těhotné a kojící ženy by se měly ashwagandha vyhýbat. A lidé s autoimunitním onemocněním - jako je Hashimoto, revmatoidní artritida nebo lupus - by se měli před zahájením doplňkového režimu poradit s poskytovatelem zdravotní péče, jako je ashwagandha byl ukázán k posílení reakce imunitního systému (Vetvicka, 2011). Je také součástí rodiny Solanaceae nebo lilku, takže ti, kteří dodržují dietu vylučující tuto skupinu rostlin (zahrnující rajčata, papriky a lilky), by se měli tomuto doplňku vyhýbat.

Co je třeba vzít v úvahu při nákupu ashwagandhy

Ashwagandha je považován za doplněk, třídu produktů, která je pouze volně regulována americkým Úřadem pro kontrolu potravin a léčiv (FDA). Ačkoli jsou produkty jako prášek, extrakt a tobolky ashwagandha snadno dostupné ve zdravotnických obchodech a online, je důležité nakupovat u společnosti, které důvěřujete.

Reference

  1. Auddy, B., Hazra, J., Mitra, A., Abedon, B., & Ghosal, S. (2008). Standardizovaný extrakt Withania Somnifera významně snižuje parametry související se stresem u chronicky stresovaných lidí: dvojitě zaslepená, randomizovaná, placebem kontrolovaná studie. JANA, 11 (1), 50–56. Citováno z https://blog.priceplow.com/wp-content/uploads/sites/2/2014/08/Withania_review.pdf
  2. Raut, A., Rege, N., Shirolkar, S., Pandey, S., Tadvi, F., Solanki, P.,… Kene, K. (2012). Průzkumná studie hodnotící snášenlivost, bezpečnost a aktivitu Ashwagandhy (Withania somnifera) u zdravých dobrovolníků. Journal of Ayurveda and Integrative Medicine, 3 (3), 111–114. doi: 10.4103 / 0975-9476.100168 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3487234/
  3. Singh, N., Bhalla, M., Jager, P. D. a Gilca, M. (2011). Přehled Ashwagandha: Rasayana (Rejuvenator) Ajurvédy. African Journal of Traditional, Complementary and Alternative Medicine, 8 (5 Suppl), 208–213. doi: 10,4314 / ajtcam.v8i5s.9 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3252722/
  4. Vetvička, V. a Větvičková, J. (2011). Účinky WB365 zvyšující imunitu, nová kombinace extraktů Ashwagandha (Withania somnifera) a Maitake (Grifola frondosa). North American Journal of Medical Sciences, 320-324. doi: 10,4297 / najms.2011.3320 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22540105/
Vidět víc